Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Alegia, ikasleen ekoizpenak hartu eta hizkuntzaren ekoizpen sistemarenfuntzionamendu partikular moduan eta ekoizpenaren prozesua bera aztertzea.
2003
‎Gobernuak ez ditu helduak euskaldundu nahi eta bere politika kontsekuentea da; are okerrago iruditzen zait euskararen normalizazioa bide onetik ez doala jakin eta elkarkidetzan oinarritutako ekimenei muzin egitea, politika eraginko rragoak ez hartzea eta hizkuntz politika keinu politika huts bihurtzea, beti arazoa besteena izango balitz bezala jokatzea, kasu honetan HEAren arazoa balitz bezala. Elkarkidetzan, diru inbertsioetan eta hizkuntz politika eraginko rrak aplikatzean dago gakoa.
2004
‎Beharbada ez da zilegi izango dagoen dagoenean hartu eta hizkuntzen izenak aldatuz geure egoerari aplikatzea. Baina, edonola ere, eskarmentu horren argitan zenbait gauza ulertzeko argibiderik ez litzaiguke agian faltako.
2012
‎Paper bi hartu eta hizkuntza baten zein bestearen hautua egiteko alde onak eta txarrak apuntatzen ari dela, bihotzekoak jotzen du.
2016
‎Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua egiten dio aipamena. Hurbilpen horrek biologiarekin lotutako fenomenoak aztertzeko zein gizarte garapeneko arazoetan historikoki erabili izan den ekologia kontzeptuaren metafora hartu eta hizkuntzen gizarte prozesuen azterketara zabaldu eta egokitu du. Era horretara, kontaktuan diren hizkuntzen artean eta hizkuntzen eta haien ingurumenaren artean ematen diren interakzioak aztertzen dituen diziplinatzat aurkezten da ekolinguistika:
2019
‎Dena den, herrian zaila da jendearekin solastea eta lagun berriak egitea; izan ere, jendea itxia da. Ez dugu arazoa hizkuntzan dagoenik ikusten; gu saiatzen gara gurea ez den hizkuntzan komunikatzen, eta jendeak ere egin luke saiakera gu hartzeko eta hizkuntza irakasleko. Modu horretan, etorkizunean euskaraz hitz egin ahal izango dugu elkarrekin", adierazi du Diassyk.
2020
‎Espainiar Estatuan zabalkundea izan duen eredu honek bere oinarri teorikoan hizkuntzaren erabileraren normalizazioa behetik gorakoa izan behar duela proposatzen du, hau da, herritarren parte hartzea eta hizkuntzaren kudeaketarekin harremana duten eragileen ekarpena ditu abiapuntu. EAE ko herri administrazioek ere eredu horri heldu zioten eta ildo horri jarraiki dagoeneko VI. plangintzaldian daude murgilduta, baita GU ere.
2021
‎Euskararen alde eginiko ekarpenen artetik, erakunde euskaltzaletan izandako parte hartzea eta hizkuntzaren zapalkuntzaren aurka eginiko salaketak nabarmendu zituen Anautek, eta baita euskara batuarekiko hasieratik izan zuen konpromisoa ere. Halaber, euskal filologoak gogoratu zuen Torrealdaik, BERRIAri hil aurretik eskainitako elkarrizketa batean, euskararen normalizazioan «elkarlanean urrats sendoak» ematen jarraitzeko enkargua utzi ziola euskalgintzari, eta hura omentzeko modu onena enkargu hori betetzea dela esanez amaitu zuen Anautek bere hitzaldia.
‎Zehaztapena ere egin dute, “helduak esatean, 16 urtetik gorako herritarrei buruz ari gara”. Umeen eredu diren helduen euskarazko portaerak bultzatuta, haurrek euskaraz hitz egitea normaltzat hartzea eta hizkuntza portaera hori barneratzea, hori da ekimenaren helburua. Topagunetik gaineratu dutenez, “helduen arteko hizkuntza portaerek umeengan duten eraginari sakontasun gehiagorekin erreparatzea da asmoa.
2022
‎1 Jarrera eta motibazioei dagokienez, gazteen eta ez horren gazteen hizkuntza motibazioan eta atxikimenduan eragitea, gehienek euskara bigarren hizkuntza izango dutela kontuan hartuta eta hizkuntza transmisioan, ezagutzaz gain, motibazioa transmititzeak ere eragiten duela jakinda. Zentzu horretan, euskarak lurraldearekin duen lotura ikusarazteak eta euskalgintza komunitate ireki eta moderno gisa garatzeak berarekin dakar, neurri batean behintzat, lurraldearekiko, lurrarekiko eta hizkuntzarekiko talde identitatea piztea, areagotzea edo trinkotzea.
‎Proiektuari, laburtzearren, sarritan" Irakurketa plana" deitu izan bazaio ere, deialdiko izenburua luzeago eta korapilatsuagoa izan da, politikarien hizkuntzak alperrik maite duen eran: IKASTETXEKO HIZKUNTZA PROIEKTUAK, IRAKURKETA PLANA ARDAZTZAT HARTUTA ETA HIZKUNTZEN TRATAMENDU INTEGRAL ETA INTEGRATUAREN IKUSPUNTUTIK GARATUTA.
‎Afrikako hainbat herrialdetatik ekartzen zituzten, eta ez zuten elkar ulertzeko aukerarik. Garai hartako frantsesa oinarri hartu eta hizkuntza afrikarren elementuekin nahastuta hizkuntza bat osatzen joan ziren, beren patroiek ulertuko ez zuten mintzaira taxutzeko beharrak ere bultzatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia