Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Frantzisko Irigoi egunerokotasunaren heroia izan zen. Piratek eta kortsarioek jan eta edan egin behar izaten zuten, eta mozkortu eta festa egin, atseden hartu eta borroketako lan eta estutasun zakarretatik lasaitu, eta babesleku bat behar zuten horretarako. Frantzisko Irigoik horrelako babeslekua antolatzeko eta zuzentzeko buru jantzia zuen, eta pirata eta kortsarioen liskarrak eta ezinegonak baretzeko espiritu orekatua, besteen gehiegikeriak apaltzeko erraztasuna.
2009
‎–Aitona, zergatik egin zenuten berriro mendian gora? Zergatik ez galdutzat eman Bizkargi, Zornotzara jaitsi, atseden hartu eta borroka beste nonbaiten jarraitu. Zergatik berriro igo?
‎Aurreko erasotik bi egunera hil zuen Continuity IRAk Stephen Paul Carroll 48 urteko polizia, herenegun gauean. Handik gutxira, atentatua bere gain hartu eta borroka armatuarekin jarraituko duela adierazteko oharra zabaldu zuen. Irlanda iparraldeko eta Erresuma Batuko agintariek, berriz, gogor gaitzetsi zuten gertatutakoa, eta erantzuleak atzemateko operazioa martxan jartzeko agindu.
‎Egun mundu mailan ezaguna eta aitzindaria den hezkuntza proiektua da Reggio Emiliakoa eta bertako esperientziaren nondik norakoak azaltzeko 3 sakandar gonbidatu ditugu gurera: ...berriko Amaia Unanua eta Arbizuko Aiora Barandiaran.“Haurrak eskubide autonomoak dituzten subjektuak dira.Haurrek kultura propioa sortzen dute.Hori onartuz soilikizan ditzakegu premisaknorbanako ororieta etorkizunerakoherriarentzat bizitza mailaaltuagoa”Loris MalaguzziHiriaren lema “herriarentzat hezi”, ez da lema politiko bat eta ezta eduki kurrikular bat ere, baizik eta parte hartzearen eta borroka sozialaren tradizio historiko bat. Reggio EmiliaReggio Emiliako Udala 1963an hasi zen 3 eta 6 urteko haurrentzako lehen eskolak sortzen.
2012
‎" Laborarien engaiarazlea". Esnarazlea baino gehiago da ingurukoak engaiatzera, konpromisoak beren gain hartzera eta borrokan parte hartzera eraman dituena.
2013
‎289). Eta egia da nazionalismoaren haritik oso nobela gutxitan topatu direla emakume aktibistak, armak hartu eta borroka armatuan sartu direnak. Guk hiru topatu ditugu:
2016
‎Kuxinak hartu eta borrokan hasten dira biak. 2ttor lurreko arropak jasotzen hasten da nazka aurpegiarekin.
‎Biak oso lagungarriak, munduan bakea egon dadin. Bestetik, dolmenismoari loturiko balio sortak, hots, lanaren gorazarrea, gizakien arteko berdintasuna, gizaki berdinen arteko elkartasun ohiturak, herri lan handiak burutu beharra, e.a. norako berean bultzatzen du, errespetuzko, elkar hartuzko eta borrokarik gabeko harremanak zabal daitezen. Nork antzemango lioke kultura baketsu honi noizbait eztanda egin eta izugarrizko triskantza egiteko arriskua?
2017
‎Ez zegoen soldadurik inguruan. Armak hartu eta borrokarako prestatu ginen, badaezpada ere. Bazirudien hango giroak erakusten zuela arestian izandako borroka latz baten ondorengo giro samingarria.
2019
‎Argi dago hobetu bada enpresen baitako antolakuntza eta sindikalizazioagatik izan dela. Izan ere, emakumeok ohartu gara gure lan baldintzen arduradunak gu geu izan behar garela, geu garela agintea hartu eta borroka egin behar dugunak, eta antolakuntza eta sindikalizazioaren bidez aurre egin dugula. Egoera ikaragarri aldatu da:
2020
‎Uharte hau galtzeko beldur zara. Nahi al duzu nik ere zuk bezala ezpata hartu eta borroka egitea?
2021
‎Jelkideek garrantzia handia eman zizkioten gertakari guztiei: bahituaren askatzea, Garcia de Andoain gudariaren hiltzea, eta Ertzaintzaren parte hartzea ETAren aurkako borrokan.
2022
‎Antso, Baskoniako erregea, behingoz garaitu eta bere mendietara erauztea zen bere lanaren helburua. Azken urteetan saiakera anitz egin zituen, txikiak eta handiak, kristauen plazak hartzeko eta borroketan garaitzeko. Aitak zenbait alditan saiatuta ere, ez zuen lortu.
‎" Zergatik den Rojava erakargarri emakumeentzat? Tira, emakumeek armak hartu eta borroka armatuan parte har dezaketen leku askorik ez dago munduan", diotso Sidok. " Armen monopolioa gizonena ez izateak konfiantza eta autodefentsarako gaitasuna dakar.
2023
‎Alabaina, berretsi du helburua ez dela soilik zaintzaileak mobilizatzea. Izan ere, eremu horretako langile guztiek dutenez lanuzterik egin, parte hartzeko eta borroka egiteko beste molde batzuk asmatzen ari dira horretarako: «Elkartasun piketeak egin, lantokietara joan, kafea eraman...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia