2003
|
|
“Gizartea, oro har, ahaleginik egin gabe hazten ari dira haurrak”, dio epaiak. Haurrek eta gazteek onartzen dute “ileek” eragin
|
handia
dutela ikastetxeetan. “Denetik pasatzen den jende asko dago, ez dute inolako erantzukizunik, eta berandu iristen dira klaseetara izorratzeko”, dio Belén Martínek, Fuenlabradako (Madril) institutu publiko bateko Batxilergoko lehen mailako ikasleak.
|
2005
|
|
Komunikazioak eta informazioak eragin
|
handia
dute ikastetxeko kideenparte hartzean. Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira.
|
|
Ikastetxea koordinatzea bertako lan prozesuak sinkronizatuta edukitzea dela esandugu. Baina koordinazio egoki bat lortzeko beharrezkotzat jotzen dugu zenbaitfaktoreri arreta handia ematea, eragin
|
handia
baitute ikastetxearen koordinazioan: ikastetxe barruko komunikazioa eta informazioa; erabakiak hartzeko erak; irakasleen, langileen, ikasleen eta gurasoen parte hartzea; lan banaketa; gatazkak bideratzeko moduak...
|
|
Erakunde motak ere zerikusi
|
handia
du ikastetxea koordinatzean. Ikastetxepribatuek eta publikoek ez dute funtzionamendu bera; irakasleen autonomia, taldeek erabakiak hartzeko duten gaitasuna, zuzendaritzaren boterea etaautoritatea, edo Eskola Kontseiluaren ahalmenak ez dira berdinak.
|
2012
|
|
Unibertsitateak aldaketa garrantzitsua dakar ikasleentzat. Batez ere, ikasleek paper
|
handiagoa
dute ikastetxearen kudeaketan. Hori horrela, ikasleen partaidetzarekin eta ikasleen alde sortutako berariazko organoak dira.
|
2017
|
|
Ikastetxe horietan jatorriz atzerritarrak diren ikasleen ehunekoak Jaurlaritzak gomendatzen duen kopurua (%30) gainditzen du, batik bat sare publikoan. " Kontuan hartuta atzerrian jaiotako pertsonen proportzio guztia %11, 8koa dela, ez du ematen hiriko kontzentrazioa erabakigarria denik justifikatzeko hain kopuru
|
handiak
dituzten ikastetxeak egotea", nabarmendu dute.
|
2021
|
|
Baina, bestelako espazioak, fisikoak nahiz denborazkoak, zabaltzeko premiaz ere mintzatu dira elkarrizketatuak; AIR1 ek azaltzen duenez, ikasleak gustura irakurtzen egoteko lekuak egokitu eta denbora tarteak eskaini. Horri lotuta, geroz eta indar
|
handiagoa
duen ikastetxearen moldaketaz hitz egiten du BE1 ek, dauden behar pedagogiko edo pertsonalei erantzuteko ikastetxearen arkitektura birpentsatzea, hain zuzen ere.
|
2022
|
|
Interpretazio horren arabera, ikastetxe guztiak Zerbitzuaren parte izango lirateke, eta gero ikusiko da ikasleen banaketa orekatua eta funtzionamendu publikoaren beste baldintza batzuk betetzen dituzten. Interpretazio hori statu quo a funtsean kontsolidatzeko maniobra bat izango litzateke, eta, gainera, hamarkada askotako epearekin errezelo
|
handiak
dituzten ikastetxeentzat. Kasu honetan, kontzeptua sartzen da gutxi edo batere ez aldatzeko dugun egoera.
|
2023
|
|
Zuzendaritzak «egoera bideratzeko egin duen lana» goraipatu dute, eta nabarmendu dute gustura jaso dituztela eskolako tenperatura berotzeko balio dezaketen baliabideak, baina zalantzak sortzen dizkiete behin behineko neurriek: «Zalantza
|
handiak
ditugu ikastetxeko argindar sareak zenbateko tentsioa jasan dezakeen eta ekonomikoki nahiz ingurumenari dagokionez zer eragozpen sortuko dituen».
|
|
Egun, bertso eskoletan dauzka erroak jarrita Bizkaiko Bertsozale Elkarteak: eskualde guztietan daude bertso eskolak, eta hauspo
|
handia
du ikastetxeetan egiten den lanak. Alabaina, bertso plazen garrantzia nabarmendu nahi izan du Elortzak:
|
|
Baina neurrien aplikazioan ere, jostailuak akats larriak ditu. Akatsak edo, hain zuzen ere, zaurgarritasun
|
handiena
duten ikastetxeak —kasurik gehienetan, ikastetxe publikoak— kaltetzen dituen joera. Hori gertatu da, besteak beste, Ordiziako Eskola Publikoan.
|
|
Izan ere, desoreken murriztean oso antzeko eragina izango zukeen bi ikastetxeen matrikulazioa mantendu eta zaurgarri izendaturiko bi edo hiru ikasle Eskola Publikotik Jakintza Ikastolara bideratu izan balitu eta ez zaurgarri moduan izendaturiko kopuru bera Jakintza Ikastolatik Eskola Publikora. Honek desoreka modu antzekoan murriztuko zukeen, hasierako matrikulazio eskaerak bere horretan mantenduko lituzke, zaurgarritasun
|
handiena
duen ikastetxearen egoera hobetuko luke, eta Eskola Publikoa ez luke kaltetuko.
|
|
Zergatik hartu du Hezkuntza Sailak zaurgarritasun maila
|
handiena
duen ikastetxea kaltetzen duen erabakia. Zergatik ez du babestu eta lehenetsi Eskola Publikoa?
|