Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎“Gizartea, oro har, ahaleginik egin gabe hazten ari dira haurrak”, dio epaiak. Haurrek eta gazteek onartzen dute “ileek” eragin handia dutela ikastetxeetan. “Denetik pasatzen den jende asko dago, ez dute inolako erantzukizunik, eta berandu iristen dira klaseetara izorratzeko”, dio Belén Martínek, Fuenlabradako (Madril) institutu publiko bateko Batxilergoko lehen mailako ikasleak.
2005
‎Komunikazioak eta informazioak eragin handia dute ikastetxeko kideenparte hartzean. Irakasleen, gurasoen eta ikasleen parte hartzea eta inplikazioahobetuko da baldin eta beraien artean komunikazio eta inflormazio fluxuak ondokudeatzen badira.
‎Ikastetxea koordinatzea bertako lan prozesuak sinkronizatuta edukitzea dela esandugu. Baina koordinazio egoki bat lortzeko beharrezkotzat jotzen dugu zenbaitfaktoreri arreta handia ematea, eragin handia baitute ikastetxearen koordinazioan: ikastetxe barruko komunikazioa eta informazioa; erabakiak hartzeko erak; irakasleen, langileen, ikasleen eta gurasoen parte hartzea; lan banaketa; gatazkak bideratzeko moduak...
‎Erakunde motak ere zerikusi handia du ikastetxea koordinatzean. Ikastetxepribatuek eta publikoek ez dute funtzionamendu bera; irakasleen autonomia, taldeek erabakiak hartzeko duten gaitasuna, zuzendaritzaren boterea etaautoritatea, edo Eskola Kontseiluaren ahalmenak ez dira berdinak.
2012
‎Unibertsitateak aldaketa garrantzitsua dakar ikasleentzat. Batez ere, ikasleek paper handiagoa dute ikastetxearen kudeaketan. Hori horrela, ikasleen partaidetzarekin eta ikasleen alde sortutako berariazko organoak dira.
2017
‎Ikastetxe horietan jatorriz atzerritarrak diren ikasleen ehunekoak Jaurlaritzak gomendatzen duen kopurua (%30) gainditzen du, batik bat sare publikoan. " Kontuan hartuta atzerrian jaiotako pertsonen proportzio guztia %11, 8koa dela, ez du ematen hiriko kontzentrazioa erabakigarria denik justifikatzeko hain kopuru handiak dituzten ikastetxeak egotea", nabarmendu dute.
2021
‎Baina, bestelako espazioak, fisikoak nahiz denborazkoak, zabaltzeko premiaz ere mintzatu dira elkarrizketatuak; AIR1 ek azaltzen duenez, ikasleak gustura irakurtzen egoteko lekuak egokitu eta denbora tarteak eskaini. Horri lotuta, geroz eta indar handiagoa duen ikastetxearen moldaketaz hitz egiten du BE1 ek, dauden behar pedagogiko edo pertsonalei erantzuteko ikastetxearen arkitektura birpentsatzea, hain zuzen ere.
2022
‎Interpretazio horren arabera, ikastetxe guztiak Zerbitzuaren parte izango lirateke, eta gero ikusiko da ikasleen banaketa orekatua eta funtzionamendu publikoaren beste baldintza batzuk betetzen dituzten. Interpretazio hori statu quo a funtsean kontsolidatzeko maniobra bat izango litzateke, eta, gainera, hamarkada askotako epearekin errezelo handiak dituzten ikastetxeentzat. Kasu honetan, kontzeptua sartzen da gutxi edo batere ez aldatzeko dugun egoera.
2023
‎Zuzendaritzak «egoera bideratzeko egin duen lana» goraipatu dute, eta nabarmendu dute gustura jaso dituztela eskolako tenperatura berotzeko balio dezaketen baliabideak, baina zalantzak sortzen dizkiete behin behineko neurriek: «Zalantza handiak ditugu ikastetxeko argindar sareak zenbateko tentsioa jasan dezakeen eta ekonomikoki nahiz ingurumenari dagokionez zer eragozpen sortuko dituen».
‎Egun, bertso eskoletan dauzka erroak jarrita Bizkaiko Bertsozale Elkarteak: eskualde guztietan daude bertso eskolak, eta hauspo handia du ikastetxeetan egiten den lanak. Alabaina, bertso plazen garrantzia nabarmendu nahi izan du Elortzak:
‎Baina neurrien aplikazioan ere, jostailuak akats larriak ditu. Akatsak edo, hain zuzen ere, zaurgarritasun handiena duten ikastetxeak —kasurik gehienetan, ikastetxe publikoak— kaltetzen dituen joera. Hori gertatu da, besteak beste, Ordiziako Eskola Publikoan.
‎Izan ere, desoreken murriztean oso antzeko eragina izango zukeen bi ikastetxeen matrikulazioa mantendu eta zaurgarri izendaturiko bi edo hiru ikasle Eskola Publikotik Jakintza Ikastolara bideratu izan balitu eta ez zaurgarri moduan izendaturiko kopuru bera Jakintza Ikastolatik Eskola Publikora. Honek desoreka modu antzekoan murriztuko zukeen, hasierako matrikulazio eskaerak bere horretan mantenduko lituzke, zaurgarritasun handiena duen ikastetxearen egoera hobetuko luke, eta Eskola Publikoa ez luke kaltetuko.
‎Zergatik hartu du Hezkuntza Sailak zaurgarritasun maila handiena duen ikastetxea kaltetzen duen erabakia. Zergatik ez du babestu eta lehenetsi Eskola Publikoa?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia