Emaitzak: 8
2011 | ||
Era berean, hirian oihartzun | handia duten eta lehen hurbilpen baten espazialak ez diren gatazka batzuk, klabe espazialarekin aztertuta ulertzeko bidean jarri ditzakegu. Esaterako, Bilboko Konpartsek nahiz auzoetako Jai Batzordeek dituzten arazo eta zailtasun asko (26.000 euro 2.010ean 39 auzotako jaietarako5) espazio publikoaren kontzepzioarekin lotuta daude: | |
2012 | ||
Kultura gizartea egituratzeko tresna ere bada, dimentsio politiko | handia duena eta, ondorioz, hizkuntza errealitate bat naturalizatzen duena. | |
Bestetik, kulturaren eragin soziolinguistikoak nabarmen geratzen dira kulturak hegemonia kontzeptuarekin, boterearekin duen harremanari erreparatzen badiogu. kultura gizartea egituratzeko tresna ere bada, dimentsio politiko | handia duena eta, ondorioz, hizkuntza errealitate bat naturalizatzen duena. utz dezakegu hizkuntza politika hortik kanpo. Botere/ eragin paradigman asko dugu jokoan. | |
2016 | ||
zenbat eta hiztunak euskaraz gehiago egin, orduan eta erraztasun handiagoa du hitz egiteko. Horrexegatik, lehen hizkuntza edo ama hizkuntza euskara dutenek gaitasun erlatibo | handiagoa dute eta maizago egiten dute euskaraz. Hortik dator M. Zalbidek artikuluaren bukaeran proposatzen duen paradigma berria: | |
2017 | ||
politikoak, teknikoak eta administratiboak. Zurruntasun | handia dute eta, kontrol administribo zorrotza dutenez, ez dute borondatezko lana aintzakotzat hartzen. Azkenik, euskarak oraindik ez du udaletan behar beste zentraltasunik. | |
" Nik uste dot jakitea ondo eongo zala, baino oaintxe bertan ez dala beharrezkoa, ezta? Ze azkenenan ahal zea harreman, o sea, ahal dituzu harremanak euki beste pertsonekin ta eztaukazu zertan euskara jakin behar" (H7) hala ere, arestian aipatu da, ikasleen eguneroko bizitzan gaztelerak presentzia | handia duela eta euskara gehiago erabiltzea gustatuko litzaiekela onartzen badute ere, diskurtso estereotipikoak azaldu dira: | |
2018 | ||
Bermeoren kasuan normaltzat ikusten dute erabileran izandako jaitsiera, batez ere, haurren erabileran izandakoa; gainerako adin taldeetan izandako joerari begiratuta, transmisioan hutsune bat izan dela ikusten dute. Askok nabarmentzen dute gurasoek erdararako joera | handia dutela eta horrek zuzenean eragiten duela haurren erabileran. | |
2022 | ||
OQLF erakundeak ingelesa gehien erabiltzen duten lau azpitalde hauek identifikatzen ditu: " Montreal uhartean lan egiten duten langileak, Montrealgo CMAn edo Quebecetik kanpo egoitza duen erakunde batean lan egiten dutenak, frankofono gazteenak edo ikasketa maila | handiena dutenak eta 50 langile edo gehiago dituen enpresa batean lan egiten dutenak" (2021b: 12). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
handi | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
handi ukan | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |