2011
|
|
Joan den ekainean, Lisboa eta Madril lotuko dituen abiadura
|
handiko
trena ez zela eraikiko adierazi zuen Pedro Passos Coelho Portugalgo lehen ministroak. Horixe agindu zuen bere hauteskunde programan.
|
|
Bilduk eta Aralarrek ez dituzte proiektu horiek babestu, baina gutxiengoan geratu dira bozketan.Batzar nagusiek foru aldundiari eskatu diote babes ditzan AHTko herrialdeko lanak, eta baita Donostiatik Irunerako tartean egungo trenbidea egokitzeko Eusko Jaurlaritzak azaldu berri duen asmoa ere. Bilduk eta Aralarrek tren sozialaren aldeko jarrera azaldu dute, eta egungo tren azpiegiturak ahalik eta gehien aprobetxatzera dei egin dute.Abiadura
|
handiko
trena ez ezik, Pasaiako kanpoko portua ere babes dezan eskatu diote Bilduren diputazioari. Batzar nagusiek «guztiz» babestu dute portu berria, haren bidez Pasaiako badia erabat lehengoratzeko aukera izango dela iritzita.
|
|
Euskal lurraldean, hegemonikoek" ezetzaren kultura" deitu izan diote aurrerapen desarrollistaren kontrako jarrerari, mespretxuzko keinuekin gehienetan, inoiz manera onak erabat ahaztu eta nazka imintzioekin ere bai: " Lemoizi ez, autobiari ez, harrobiari ez, museoari ez, metroari ez, pantanoari ez, tiro poligonoari ez, super portuari ez, abiadura
|
handiko
trenari ez, makro espetxeari ez, industrialdeari ez, eski estazioari ez, zabortegiari ez, errauste plantari ere ez... Jendilaje horregatik balitz, azak jaten jarraituko genuke, elkarri buruan aitzurkadak eman bitartean gosearen goseaz".
|
2015
|
|
" Eskola bat eraikitzearen inpaktu sozial handiena eraikina dela esatea bezala da, niri harrigarria iruditzen zait". Eraikuntza aparte utzita, Hoyosek azpimarratu zuen abiadura
|
handiko
trenek ez dutela jarduera ekonomiko berririk sortzen, literatura akademikoak frogatzen duenez. Euskal Y ren alde aipatu ohi den turismoaren balizko suspertzea ere oinarririk gabeko aurreikuspena dela diote bai Hoyosek bai Belek.
|
|
Abiadura
|
handiko
trena ez da sozialki errentagarria ia inon, eta Euskal Herrian ere ez da izango. Hala diote munduan barrena egindako hamaika azterketak kontrakoa dioen azterketarik ez da faltako, noski, eta errealitate horri aurre egin dio Euskal Y sustatzen buru belarri diharduen Eusko Jaurlaritzak, gehiengoaren onurarako izango ez den proiektua guztion diruz estali beharreko zulo beltz bilakatzea nahi ez badu.
|
|
Mundu akademikotik datozen datuak garbiak dira: abiadura
|
handiko
trena ez da sozialki errentagarria ia inon, eta nekez izango da Euskal Herrian.
|
2016
|
|
Kantuen bidez kritika, salaketa eta aldarria egiten dute: " Abiadura handiko bizirik ez, dugunarekin nahikoa dugu, abiadura
|
handiko
trenari ez, bizitzeko denbora behar dugu". (Tren tren)," Eskemak apurtu, saihesbide guztiak bide nagusira joaten baitira!" (Inorabidea)," Faxismo gordea demokraziaren gibelean" (Ilusioarekin dantzan)," Beti diru gehio behar, amaiera gabeko gose handia" (Ehun hamar dollar)," Naturaren harrapaketak, inguramenaren kutsatzeak, gizakiaren hedapenak ondorio bakarra dute, gizakiaren desagerpena" (Zazpi miliar arrazoi)," Geroa sortu, etorkizuna zure esku dago, ideiak bultzatu, etorkizuna gure esku dago" (Geroa sortu)," Zein izango da bere patua, eraso matxisten biktima?
|
2017
|
|
Izan ere, merkantziarik ez dute garraiatzen gaur egun eginak dauden tren horiek eta pertsonak garraiatzeko badira ere, datuek diote ez direla apenak erabiltzen. " Abiadura
|
Handiko
Trenek ez dute errentagarritasunik", nabarmendu du.
|
2023
|
|
Salgaien auziaz, hain zuzen, zalantzarik ez dela erran du Ferrandisek: " Abiadura
|
handiko
trenak ez du balio salgaiak garraiatzeko. Espainian abiadura handiko trenentzako 3.300 kilometro trenbide daude.
|
|
Hori batetik. Eta bestetik, erreportajea Gipuzkoan salduen den egunkariak argitaratu duenez, izan daiteke AHT abiadura
|
handiko
trenik ezean deus ez garela sinetsarazi nahi digun kanpaina baten parte.
|