Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 840

2000
‎Aspaldian lurperatutako meatze tren baten burdinbide morturen batean? Zergatik ez zen handik trenik edo auto bakar bat ere pasatzen. Zergatik ez zen ikusten etxerik, fabrikarik, bizi aztarnarik batere?
2001
‎Euskal Herriko Karmeldarren hiruhilabetekariaren azken zenbakian honako lan hauek topatuko dituzue, besteak beste: ...Jose Antonio Garate Mugika) Bere jaiotzaren ehungarren urtean"; Iñaki Martiartuk osatutako" Lehenengo egutegi bizkaitarraren errefrau zaharraren txortea"; Patxi Uribarrenek Pedro Pujana Agirregabiriaz, iaz Bilboko Liburu Azokaren" Urrezko Luma" izandakoaz, eginiko lana; Patxi Juaristiren" Baloreen aldaketa Euskal Herrian"; Jabier Erizeren" Bi hitz abiadura handiko trenaz"; Luis Arostegiren" Tolerantzia"; Andoni Olearen" Arsko abade santua"; Patxi Uribarrenek 1887an Basaurin jaio eta 1963an Indian hil zen Aita Aureliano Landeta Azkuetaz duen iritzia eta Agustin Zubikarai idazle ondarrutarraren olerkiak.
‎Batetik, Bikilak aipatu dituen horiek, jakina. Bestetik, herriaren aurka dauden proiektu erraldoien aurka jartzea (Abiadura Handiko Trena, proiektu energetikoak, autobideak...), hau da, EAJk eta eskuinak nahi duten eraikuntza nazional horren aurkako joera; sozialismoaren baloreak landu, garatu, defendatu eta zabaldu, ez demokraziarenak, sozialismoarenak baizik...
‎Zehaz mehatz idatzi ahala dena argituz doa. Abiadura Handiko Trenaren (AHT) proiektuaren karietara hain zuzen ere:" Premisa batetik abiatu behar dugu. Inoiz, Abiadura Handiko trenbide sarea egingo da, beti ere, berori egiteko eskakizunaren enfasiaren, justifikazioaren eta aprobetxamendu onaren ziurtapenaren arabera.
‎Eusko Jaurlaritzako Garraio eta Sailak 155 milioi pezetako (6,2 milioi libera, 931.568,76 euro) gastua aurreikusi du 2002 urterako, EAEko abiadura handiko trenaren sare berriari buruzko azterketa bat egiteko xedez. Azterketa horien helburua trazatu berriaren funtzionaltasuna, haren ustiapen gaitasunak eta eraikuntzan kontuan hartu beharreko ingurumenari buruzko neurriak aztertzea izango da.
2002
‎BETE ditugu estrainekoz basoak eta batek esan du" Abiadura Handiko Trena eraikitzeko planoetan etxe hau salbatu duen marra berriagatik". Eta sagardo tragoak eztarritik bidea irekitzen zigun unean, urrutiko bulego batean imajinatu ditugu politikari, ingeniero eta kargudun handiak mila planoetako milioi bat marraren arteko bat milimetro bat haruntzaxeago berriro markatzen
‎eta, txiki, arendefentsan. Horren guztiaren adierazle dira aspaldiko Lemoiz eta Leitzarangokasuak, nahiz gaur egungo Itoitz eta Abiadura Handiko Trenaren auziak.
‎a. EAEk Iberiar Penintsulako gainerako lurraldeekin eta Europarekin dituenloturak sendotzea, gaitasun handiko azpiegituren bitartez eta garraio moduezberdinak bultzatuz: ildo horretan kokatzen ditugu Madril Irun ardatza, Kantauriar Itsasertzekoa, Ebroko Haranekoa eta Donostia Baiona Bordelekoa, baita Abiadura Handiko Trenaren egitasmoa ere.
‎Inbertsio handiak egiteko orduan, Departamenduak, administrazio zentralaren ordezkari gisa, Frantziara begiratzendu eta ez Euskal Herrira. Adibidez, ez du kontuan hartzen ahalmen handiko tren azpiegitura Hendaiatik balizko euskal Y delakoarekin lotzea; aukera horrek ez luke interesik sortuko Pauen, Departamenduko hiriburuan. Gainera, azpiegitura arloko inbertsioak metropolietan kontzentratzeko joera da nagusi; beraz, logika ekonomikoari jarraiki, Pirinio Atlantikoetako Departamenduan azpiegitura inbertsiogarrantzitsuak Paue ingurura bideratuko lirateke.
‎Asko izan badira atal honetan jakitera eman diren ideiak, laburpen gisa, amaitzeko, ekologismoa gaizki ulertu naturalistak gaindituz mundu sozialaren mugimendu bezala islatzen duen AHT Abiadura Handiko Trenaren aurkako asanbladako kide baten hitzak jasoko dira: «Asanblada hau 1993 urtean sortu zen, hegoaldeko Euskal Herrian AHTren aurkako oposizio mugimendu asanblearioa bultzatzeko asmoz.
‎Abiadura Handiko Trena iritsi da Hendaiako geltokira,
2003
‎Egin nahi zituzten zentral nuklearrak ez diegu eraikitzen utzi eta, jakina, ez zaie ahaztu. Gainera, lau katu eta danborra izan bagara ere, beti gaude matraka ematen (abiadura handiko trena eta gainerako azpiegiturak, Itoiz, kirol portuak, pinuaren monolaborantza, etab.). Horrelakoak gara, gutxi eta zaratatsuak. Beraz, alde beretik ikusten ez gaituztenez, ez digute inolako protagonismorik utzi nahi.
‎Izan ere, honek guztiak beste kezka handiago bat sortzen du: aipatu errepide hauek horrelako eragina badute ingurumenean, zer ez ote dugu ikusi Abiadura Handiko Trenaren burdinbidea egitera iristen badira?
‎Adibidez, transgenikoen gaia danagusienetariko bat edota saltoki handiak eta azpiegiturak. Energia alorreandefizitarioak izan gara eta bat batean esportaziorako produkzioa edukiko dugu, Abiadura Handiko Trena eta guztiz. Zein dira zure ustez lehentasunezko gaiak?
‎Hala ere, Bushek ez zutela Kyotoko protokoloa sinatuko iragarri zuen 2001ekoudaberri minean, eta multinazionalek oihana txikitzen jarraitzen dute, eta bazterrotan ere, horren kutsagarri diren erregai fosilen erabilera murriztu beharrean, errepide gehiago egiten ditugu, eta baita kapital metaketek eta fusio eta zentralizatze prozesuek ezinbesteko dituzten Abiadura Handiko Trenei eta enparauei bide emanere, lurralde orekak bestelakorik agintzen duen arren.
‎Horrela, Hemen eta Munduan taldeko kideentzat Euskadiko lurraldea kaltetzen duen edozein esku hartze edo interbentzio mota, balio ekologikoenganakomehatxua izateaz gain, Euskal Herriaren autodeterminazio printzipioenganakomehatxua ere bada. Hortaz, ziklo bateratuko indar plantak eraikitzeko proiektuak (egun euskal lurraldean sei eraikitzeko asmoa dago) edo abiadura handiko trenaren. Y, deritzon euskal proiektua erasotzat jotzen dituzte.
‎Ondoren, garraioa eta ingurumenaren gaia aztertzeko ikuspegi desberdinek eskaintzen dizkiguten zenbait gako mahaigaineratukoditugu. Laugarren atalean, gaur egungo garraio azpiegiturako politikaren ezaugarriak laburbilduko ditugu, eredu horrek agertzen ditun muga nagusiak ere aipatuz.Bosgarrenean, abiadura handiko trenaren gaia jorratuko dugu, esaten ari garen ideiadesberdinen adibide gisa. Azkenik, eta eztabaidarako ekarpen gisa, eredu alternatibobaten oinarri izan litezkeen zenbait proposamen azalduz bukatuko dugu artikulua.
‎Ahalmen handiko azpiegitura proiektuek (abiadura handiko trenak, autobideak, tamaina handiko aireportuak eta portuak...) lurralde eta erregio desorekengehikuntza ekar dezakete herrialde baten barnean eta baita herrialde desberdinenartean ere. Lurralde batzuk hazkunde ekonomikoko guneetatik, aberastasuna etaenplegua kontzentratzen diren horietatik, urruntzen doaz eta horrek dakarrenpixkanakako kohesio galerak espazioen marjinazioa eragin dezake, baita eremumetropolitar prosperoen barruan ere; halaber, pobreziara gerturatuko diren biztanlemultzo batzuen bazterketa soziala.
‎5 ADIBIDE GISA: ABIADURA HANDIKO TRENA EUSKAL HERRIAN
‎Erakunde desberdinen eta beste zenbait eragileren aldetik ere trenbidezkogarraio konbentzionalaren alternatiba gisa abiadura handiko trena aurkezten zaigunarren, horren garapena ez dago batere argi.
‎Bistan denez, hortaz, munduko herrialde aurreratuenen artean ez omen dagojarrera bateratu argia garraiobide horren eraikuntza eta erabileraren alde egitekoorduan. Hori horrela izateko arrazoien artean, Abiadura Handiko trenak (hots, 220km/ orduko abiaduraren gainetik ibil daitekeena) badauzkala ohiko trenbide konbentzionalaren oso desberdin egiten duten osagaiak: teknologia berezia izateazgain (seinaleztapen sistema, elektrifikazio moduak, etab.) batez ere trazatuarenezaugarri geometrikoak oso bestelakoak direla:
‎Abiadura Handiko Trena nagusiki bidaiarientzat pentsatuta dagoen garraiobide bat da; horregatik, merkantzien garraiorako AHTk garapen txikiagoa izan du; orain arte eta erabilera mistoko lineak egon diren arren, trafiko mota bi horienarteko bateragarritasuna ez dago oraindik modu eraginkor batean lortuta.
‎5.2 Euskal Herriko Abiadura Handiko Trenaren proiektua
‎1987an Espainiako Garraio, Turismo eta Komunikaziorako Ministerioakplazaratutako Trenbidezko Garraio Planean Bilbo Penintsulako Meseta ibilbideahobetzeko asmoz Bilbo Gasteiz artean trazaketa berria proposatu zuen; EuskoJaurlaritzak geroago aurkeztu zuen Euskadiko Trenbide Plana, non hiru hiriburuenkonexiorako proposamena aurkezten zen. Esan beharra dago hasierako proposamen hori ez zela abiadura handiko tren gisa planteatzen, izan ere, gehienez200km/ orduko abiadurarako zegoen diseinatuta.
‎AHT proiektua Lurralde Antolamendurako Artezpideetan (LAA) jasotzen denlurralde plangintzaren barne txertatuko litzateke, espazioaren osagai egituratzaileeta bertebratzaile gisa. Baina izatez abiadura handiko trenak bere ezaugarriakdirela eta (aurrerago azaldu dugunez) lurralde desorekak areagotu egiten ditu hiri kontzentrazio handi eta metropolien mesederako. Euskal Herriari dagokionez, desoreka hori hiriburuen onurarako izango litzateke barneko eskualdeen kaltean; hots, kontzentrazio are handiagoa eraginez, jada jarduera ekonomiko eta sozialenkontzentrazio altua agertzen duten eremuetan, lurraldearen enparaua hustu etabaztertzeko joera indartuz.
‎Halere, Nafarroako korridore horrek ere zalantza bat baino gehiago eraginditu. 2001eko ekainean Iruñean Espainiako Sustapen Ministerioko, NafarroakoHerrilan Saileko eta Iruñeko Udaleko buruek izandako lan bileran, abiadura handiko trenari bultzada eman eta 2007rako AHTa Iruñeraino iritsiko zela aurreikusizuten. Baina, aitzitik, ez luke ziurtatuta izango euskal Yarekiko lotunea, BenignoBlancok. Sustapen Ministerioko Idazkariak?
‎argi adierazi zuenez (EuskaldunonEgunkaria,): . Orain Iruñean bukatzea da gure asmoa eta, 2000 2007urte bitarteko egitasmoaren arabera ez dago ez baliabiderik ez egutegirik Iruñetikiparraldera igotzeko Abiadura Handiko Trenarekin?, eta nazioarteko zabalera duentrenbideak jarraitu, jarraitu zuela, baina hori 2007tik aurrera aztertubeharko zela erantsi zuen.
‎Nazioarteko/ erregioarteko konexioei buruzko helburua kolokan15, euskallurraldearen egituraketarako abiadura handiko trenaren beharra ere zalantzanjarriko litzateke; aldi berean, azpiegitura mota horrek dauzkan ingurumen etafinantza kostu handiak ez dituen trenbide konbentzional moderno baten aldekoalternatiba indartuta aterako litzateke.
‎Kalitatezko trenbide konbentzional modernoak gaur egun duena baino garrantzia eta presentzia handiagoa lortu luke garraio sisteman etaazpiegitura plangintzetan. Abiadura Handiko Trenei dagokienez, kostuaketa litezkeen onurak aurrez aurre jarri eta ondoren azpiegitura mota honenbeharra birplanteatu litzateke.
‎ZBek lortu duen arrakasta oso kontuan hartzekoa izan da Euskal MugimenduEkologistak (EME) bere historian zehar lortu dituen emaitzekin alderatuz gero, baieta historia horretako mugarriak kontuan hartzen baditugu (Lemoiz, Leitzaran, Itoiz, Abiadura Handiko Trenaren kontrako dinamika), baita maila lokalen emandiren dinamikei begiratuta ere (inguru hurbilean gaur egun badaude beste zentraltermikoen proiektuak (batzuk jadanik eraikitzen edota funtzionatzen) Bilbon, Muskizen, Santurtzin eta Zierbenan eta aurkaritza prozesuak, baina hauek lortzen aridiren emaitzak askoz ere apalagoak dira).
‎Era berean, ekologistek egindako kritikei erantzun zien, Gobernuari errepideko garraioa sustatzea leporatzen baitiote, eta gogora ekarri zuen “azken urteotan ahalegin handia egin dela garraio alternatiboak bultzatzeko”. Alde horretatik, nabarmentzekoak dira abiadura handiko trenetan egiten ari diren inbertsio handiak, hiri handietan aldirietako garraioa sustatzea eta autobus flota hobetzea. Azkenik, azpimarratu zuen badirela “auto zaharrak gutxiago kutsatzen duten autoekin ordezkatzeko neurri fiskalak”, hala nola Prever plana edo bioerregaien aldeko neurriak.
2004
‎" Gizarte osoa estresatuta dago; hori horrela izateko gogo bat badagoela uste dut", zioen Jesus Cosido psikoterapeutak »berria, uztailak 11». Gizarteari abiadura handiko trenak edo errauste plantak edo beste ez dakit zer ziri sartu nahi bazaio, da agian estresatuta edukitzea, bai lanean... eta bai oporretan! Kontua da pentsatzeko moda ez zabaltzea asko.
‎Irteera. Duela urte batzuk, seguru aski Abiadura Handiko Trenaren proiektuaren aldeko argudio berri bat emateko gogoz, Eusko Jaurlaritzako agintariren batek, egunero hiru hiriburuetako campusen arteko unibertsitarioak garraiatzeko zerbitzu berria eta erosoa izango zela plazaratu zuen.
‎Gakoak kanpoan daude. Bestea da konfiatzeko modukoa, guregandik kanpo dagoena, modernotasuna, edo beste edozer gauza, abiadura handiko tren bat bezala ulertuta?. 125
‎Aralar Zutik koalizioak salatu ditu Abiadura Handiko Trenaren gainean azken asteotan izandako zenbait gertakari. Proiektu horren kontrako ahotsa Madrilera eramango dutela gaineratu dute koalizioko ordezkariek.
‎Abiadura handiko trenak gure ibarrean eta Euskal Herrian eragingo dituen arazoak salatu ditu Aralar Zutik koalizioak, eta proiektuaren gainean PPk, PSOEk, EAJk eta EAk duten jarrera gogor kritikatu dute. Ainhoa Larrañagak esan duenez, “Espainiar gobernuak 46 proiektu onartu diru eta Eusko Jaurlaritzak erabakia txalotu du”.
2005
‎Abiadura Handiko Trenaz, zer esan. EAEko hiriburuetatik Rivabellosara iritsiko ote da?
‎Ibarretxe jaunak ez du jakin transmititzen bere planaren onurak, ez bere alderdiaren barruan, ezta ere kanpoan. Bestalde, gizarteari zaila egiten zaio ulertzea behin eta berriro aitortzea herriak izango duela azken hitza eta bien bitartean bere gobernukideek, kontseilariek, Abiadura Handiko Trena, Pasaiako Superportua, Saihesbide erraldoiak, Zornotzako zentrala, Ertzaintzaren jokaera eta abar gauza guztien gainetik egin behar direla azpimarratzea, iritzi ugariei jaramonik egin gabe. Beraz, proiektuak, edozein izanda ere, negoziatu dituzte, sentsibilitate guztiak kontutan hartuz.
‎Garraio hori egiteko modu ezberdinak daude, eta garraiobide bakoitzak maila ezberdinetan aprobetxatzen du energia. Abiadura Handiko tren batean doan bidaiaria energia gastu berarekin 4,5 aldiz urrunago iritsiko da autoan doana baino, eta 9,5 aldiz urrunago hegazkinean doana baino. Herri barruan autoan kilometro bat egiten gastatuko duen energiarekin autobusean 2,5 egingo ditu eta tranbiarekin 11 kilometro.
‎Pasa gaitezen, eremuz eremu, azpiegituren esparrura. Abiadura Handiko Trena (AHT) proiektua ekonomikoki bideragarria al da?
‎Besteak beste, Madril Sevilla eta Madril Bartzelona AVE trenak fabrikatu ditu, eta orobat Hong Kongerako, Londreserako eta Estatu Batuetarako eta beste hainbat lekutarako trenak. 2004an fabrikatu zuen abiadura handiko trenen barruan, zabalera bariableko eta bitentsioko lehenbiziko trena.
‎Baina, etorri dena oso bestelakoa izan da: EAJk akordioa lotu du Madrilgo Gobernuarekin haren aurrekontuak babesteko, eta trukean derrepente egingo omen dira Pasaian kanpoko portua eta Abiadura Handiko Trena (AHT), gehi zientziarako azpiegitura bat.
‎BADATOR, BADATOR ABIADURA HANDIKO TRENA
‎Eskualdeko trenetan deskontua jasotzeko gutxieneko adina 11 urte da; abiadura handiko trenean, aldiz, 13 urte.
‎Bitartean, trenbideetan, nazioarteko trenak ez lirateke ukituko. Baina abiadura handiko trenen %60k eta eskualdeko trenen %40k baino ez lukete zirkulatu behar. Hiri barruko garraio publikoa 75 hiritan aldatuko da, lehenik Parisen, bertan hiru metrotik bitan eta autobusetan zirkulatzea aurreikusten baita, baina gutxiago linea batzuetan.
‎Oraindik paperetan baino ez dagoen zenbait azpiegitura lan handi ageriko oposizioa izaten ari da. Supersur bezala ezagun bilakatu den autopista proiektuaren aurkako jarrerak edo AHT abiadura handiko trenaren Y grekoa gizartearentzat kaltegarritzat duten iritziek espazio bat bereganatu dute eztabaida publikoan eta komunikabideetan. Eskualde mailako eremuan Uribe Kostako korridorea eta mugarik gabeko urbanizatze lanak aldaketa atzera ezinak eragiten ari dira inguru fisikoan eta jendartean.
2006
‎Okerreko trenean igo naizela pentsatzen hasita nago. Nik ere, Lipusek bezala, utopiaren barne eramango ninduen tren soziala zelakoan hartu nuen txartel bidaia, baina konturatu gabe, abiadura handiko trenean murgildu nautela/ gaituztela iruditzen zait eta nik, nik ez dut, ezin dut eraman, zorabiatzen hasita nago. Sarraski pertsonala eta ingurukoa izugarria izan baitaiteke.
‎Naturaltasunaren eta araudien arteko hitzarmen bat ez legoke gaizki, kaleko euskerek legitimotasuna erdietsi dezaten. Oso ederra baita gorengo erakunde eta akademietatik euskera batua aldarrikatzea, baina euskera horrek ez baitu zerikusi haundirik trenean egunero entzuten ditudan euskerekin. Telebistak, adibidez, goizaldetako pastoral xiberutarrak euskera batuago batera, itzuli?
‎Madril Zaragoza Lleida lineako abiadura handiko trenak normaltasunez eta istilurik gabe ibiltzen dira, Renfetik jakinarazi zutenez, gaur egun, orduko 280 kilometrora igo dute abiadura lasterkariaren zati batean AVE trenek Calatayud-en parean hartzen duten maximoa. Trenen gehieneko abiadura orduko 250 kilometrotik gora handitzen bada, batez beste bost minutu aurreztuko dira bidaia denboretan.
‎Isolux Corsán, Comsa, Azvi, Sando eta Banco Espirito Santok parte hartzen duten talde batek sustatutako errepidea da Toledoko probintzian egiten den izaera pribatuko enpresa handiena. Bide horrek, A autobiaren alternatiba, aukera emango du hiriburua eta Toledo 30 bat minutuan elkartzeko, duela urtebete inauguratu zen Madril Toledo abiadura handiko trenak erabiltzen duen denbora bera. Sustatzaileen ustez, autobide berri horrek egungo autobiaren trafikoko lau ibilgailutik bat xurgatuko du.
‎Kontsulta sinbolikoan lau galderari erantzuteko eskatu zieten plazan egokitutako mahaira hurbildu zirenei, orritxoak beteta: Udalatxeko harrobia, Abiadura Handiko Trena, komertzio gunea eta Gelmako etxeen gainean, hain justu ere.Proiektu parte hartzaileaProiektu parte hartzailearen alde daudela esan zuten ekimenaren bultzatzaileek eta horrekin batera, bultzatuko duen udaletxea nahi dutela; baita" horretarako mekanismoak jarriko dituena" ere. Adierazpenok udaletxea bizkarrean zituztela egin zituzten, eta ez kasualitatez, eurak azaldu bezala:
2007
‎Abiadura Handiko Trenari buruzko iritzia eman dute domeka honetan Elorrioko herritarrek. " AHT bai edo ez", galdera horri erantzun behar izan diote.
‎Ezagutzera emandako datuen arabera, partaidetza %37, 54koa izan da (2281 herritar). Botuen artean %93, 34a Abiadura Handiko Trenaren egitasmoaren kontrakoa izan da.
‎Abiadura Handiko Trenari buruzko iritzia eman dute domeka honetan Elorrioko herritarrek. " AHT bai edo ez", galdera horri erantzun behar izan diote.
‎Ezagutzera emandako datuen arabera, partaidetza %37, 54koa izan da (2281 herritar). Botuen artean %93, 34a Abiadura Handiko Trenaren egitasmoaren kontrakoa izan da.
‎Abiadura Handiko Trenaren (AHT) proiektuaren gaineko “informazio falta nabarmena salatu du EAE ANVk,
‎Abiadura Handiko Trenaren (AHT) proiektuaren gaineko “informazio falta nabarmena salatu du EAE ANVk, Udalak AHTaren proiektuari buruz udaletxeko arkupeetan jarritako informazioa “oso engainagarria” dela arrazoituz. AHTa halako egitasmo “handi” eta “suntsitzailea” izanik, “lotsagarria” eta “arduratzeko modukoa” deritze Udalak hartutako jarrera:
‎“Eusko Jaurlaritzaren lan egiteko modua ez da batere demokratikoa Abiadura Handiko Trenaren (AHT) eta beste gai batzuen gainean”. Horrela azaldu du ELA sindikatuak hedabideen aurrean.
‎“Eusko Jaurlaritzaren lan egiteko modua ez da batere demokratikoa Abiadura Handiko Trenaren (AHT) eta beste gai batzuen gainean”. Horrela azaldu du ELA sindikatuak hedabideen aurrean.
‎Egun guztian zehar egongo da jai giroa Lasarten eta ondo pasatzeko aukera anitz edukiko dituzue.Jaialdia Okendo plazan hasiko da goizeko hamabietan haurrentzako tailer, musika, jolas eta ekintza ugarirekin. Bitartean pintxo dastaketa egongo da, ordu batean Abiadura Handiko Trenari buruzko hitzaldiarekin goizari amaiera emanez. Arratsaldean herriko kaleetan zehar THE TXORTAINS eta KTG BATUKADAREN musikaz gozatu dugu, Andatza plazan Break Dance erakustaldia egongo da eta lauretan bideo emanaldia.
‎Elorrio, Abadiño, Garai, Izurtza eta Atxondo galdu ditu, eta eutsi dieten herrietan ere beherakada nabarmena izan dute. Kasualitatea ote Abiadura Handiko Trena Anboto eta Udalatx artetik pasatzea?
‎Arrasatek maitasun gorroto sentimendua eragiten digu. Herria aldatzen dabiltza, eta autobideak eta Abiadura Handiko Trenak kalte handiak eragingo dizkigute.
‎Ez gara helburuez ari, helbideaz baino, baina biak dira elkarren osagarri. Lakuako lehendakariaren planaz izan edo Abiadura Handiko Trenaz izan jendarteari hitza eskatzea, eta balioestea, demokraziaren osasunaren neurri bihurtu da.
‎1992an Jose Antonio Ardanza lehendakaria eta Akitaniako Jean Tavernier presidentea TGVren (Abiadura Handiko Trena) lehen bidaiaren (Paris Tours) karietara mintzatu ziren publikoki gaiaz. Iparraldera iristear zen TGVren eta Euskal Yren egitasmoak filtratu ziren prentsara:
‎Abiadura handiko trenak eta gasen emisio kupoiak
‎Hori galarazteko proposatu diren soluzioen artean, Europar Batasuneko distantzia laburreko hegaldiek egiten dituzten ibilbide guztiak abiadura handiko trenek egin ditzaten proposatu du Hegazkinak eta Ingurugiroa Federazioak.
‎Aldi berean, hiri lurzoruko 80.182 hektarea eta garraio sareetako 57.588 hektarea handitu ziren. “Garraio sare horren zati handi bat hiri eremu berriei zerbitzua ematen dieten bide azpiegiturei eta abiadura handiko trenei dagokie”, adierazi dute ekologistek. Gainera, meategiak ateratzeko eta zabortegiak egiteko azalera gehitzen bada, 240.166 hektareakoa da.
‎Beste trenbide zerbitzu batzuetan, bagoiaren laguntzaileak baimena ematen duen ala ez, hala nola, auto ohea. Onartzen badu, kopuru txiki bat besterik ez da ordaindu, baina hala ez bada, irtenbidea txakurra ekipaje furgoian bidaiatzea izango da, abiadura handiko trenetan gertatzen den bezala. Hain zuzen ere, linea handietako (eskualdekoak, aldirikoak eta abiadura handikoak) trenetan, animaliak onartzen dira bidaiariak kontrajartzen ez badira edo horiei eragozpenak sortzen bazaizkie.
‎Jabeak izango ditu horiek sor ditzaketen eragozpenak edo kalteak, eta osasun baldintza egokietan egon dute. Linea handietako, eskualdeko, aldiriko eta abiadura handiko trenetan animaliak onartzen dira, bidaiariak kontrajartzen ez badira. Alde horretatik, Renfek hitzarmen bat sinatu du ONCErekin, elkarte horretako afiliatu txartelaren titularrari txakur gidari bat edozein tren edo motatan eramateko baimena emateko.
‎etorkizuneko autoak erosketa orgatxoak balira bezala pilatu ahal izango dira. Asmoa abiadura handiko trenetan hirien kanpoaldera iristea izango litzateke, eta ibilgailu horietako bat hartzea aurrez ordainduta. Horrek hiriko gune estrategikoen arteko garraioa erraztuko luke, adibidez, zentroaren eta aireportuaren artekoa.
‎Geldialdiak 24 ordukoak dira irailaren 28 eta 30erako; irailaren 29koa, berriz, partziala izango da 6:30etik 9:30era eta 18:30etik 21:30era bitartean, eta urriaren 1etik aurrera ez da mugarik izango ordu tarte horietan, trenbide operadoreak bere aldarrikapenei kasurik egiten ez badie. Mobilizazio horien bidez, urte amaieran martxan jarriko diren abiadura handiko tren berriak gidatuko dituzten makinistak aukeratzeko lehiaketa publikoaren deialdia aldarrikatzen du TZNk. Gutxieneko zerbitzuak %79 dira Madril Tarragona eta Madril Antequera korridoreetan barna dabiltzan AVE Larga Distancia trenetan; Madril eta Malaga arteko Talgo 200 trenean eta Bartzelona eta Alacant arteko Euromed trenean.
‎Herrian Abiadura Handiko Trenaren inguruko inkesta egitea proposatu zuen Eusko Abertzale Ekintzak eguaztenean egindako osoko bilkuran. Herriak proiektuaren inguruan daukan iritzia jakin nahi dute modu horretan.
‎Abiadura Handiko Trenari buruzko herri galdeketa prestatzeko lanak aurrera doaz. Oraingo astean kontsultan erabiliko diren boto txartelak banatuko dira etxez etxe.
‎Proiektu honen balioa bi bilioi pezetarainoko zifra beldurgarrira hel daitekeela? Abiadura Handiko Trena, multinazionalek Europa mailan eta merkatugaien garraiorako diseinaturiko planaren barruan kokatzen dela, eta beronek, merkatuen zabaltze eta botere eta aberastasun kontzentrazioa dituela helburu. Urrutira gabe, Ezkerraldeko trazaketak bakarrik bere bidean zehar eraso oso handiak ekarriko dituela bai lurrazalean (ezpondak eta biaduktoak) eta bai lurrazpian (tunelak), hasi malmasin tunel ondotik, gero Pagasarriren mendi inguruak, Sasiburu mendi-katea, Argalario, Trianoko mendiak eta Serantes zeharkatu ondoren –Alonsotegi eta Erregato inguruetan biaduktoez tartekaturik– Superportura heltzeraino.
‎Urrutira gabe, Ezkerraldeko trazaketak bakarrik bere bidean zehar eraso oso handiak ekarriko dituela bai lurrazalean (ezpondak eta biaduktoak) eta bai lurrazpian (tunelak), hasi malmasin tunel ondotik, gero Pagasarriren mendi inguruak, Sasiburu mendi-katea, Argalario, Trianoko mendiak eta Serantes zeharkatu ondoren –Alonsotegi eta Erregato inguruetan biaduktoez tartekaturik– Superportura heltzeraino. Abiadura Handiko trena, Bilbo handia Europako kapitalismoaren Metropoli eta Euskal Herriko ekonomiaren ardatz bihurtu nahi duen muntaia arranditsu honen pieza dela, eta ez nolanahikoa. Hain zuzen ere, Superportua erdigunea delarik, faraonen garaiak gogora ekartzen dizkigun obra mordoa dagoela martxan, hala nola autobide sare korapilatua, Nerbioi ibaialdeen berreskurapena aberats zahar eta berrien urrezko egoitza heltzezin bihurtzeko, eta halaber inperioetako gorteetako luxuzko zerbitzuak diruditen Guggenheim, Kongresu eta Musika Jauregia, kirol kaiak, golf zelaiak, eta abar?
‎Gure ezezko borobila adierazi behar diegu, eta nola edo hala, gauzatzea galarazi. Abiadura Handiko Trenaren Aurkako Asanblada Itzubaltzeta gaztetxea
‎Abiadura Handiko Trenaren aurka zein Lemoizen egitekoa den gas naturaleko zentral termikoren aurka lan egitera deitu du Itzubaltzeta/ Romoko Itzubaltzeta gaztetxeak. Gaur arratsaldeko 19:30ean AHTren inguruan gaztetxean ospatuko duten hitzaldiaren harira, bertako gazte asanbladak kaleratutako agirietan AHTren proiektua" orain arte naturaren kontra egindako txikiziorik bortitzenetako" bat bezala laburbil du eta gelditzera deitu dute.
‎Itzubaltzeta gaztetxearen oharra: Abiadura Handiko Trena geldi dezagun! Lemoiz geldi dezagun!
‎Ba al dakizu... Denbora gutxi barru, eta jendeari informazio izpirik ere eman gabe, Euskal Herrian, Abiadura Handiko Tren bat (AHT) eraikitzeko proiektu itxuragabea dagoela. Abiadura Handiko Tren horrek ez duela ohizko trenarekin zerikusirik, ez inguru gaineko eraginagatik ez eta energia gastu eta kostu itzelengatik?
‎Denbora gutxi barru, eta jendeari informazio izpirik ere eman gabe, Euskal Herrian, Abiadura Handiko Tren bat (AHT) eraikitzeko proiektu itxuragabea dagoela? Abiadura Handiko Tren horrek ez duela ohizko trenarekin zerikusirik, ez inguru gaineko eraginagatik ez eta energia gastu eta kostu itzelengatik. Autobideek baino ingurugiro eraso larriagoa dakarten 443 kilometroko AHTren trazaketa, 128 kilometro tunel eta 20 kilometro biaduktoren eraikuntza, orain arte naturaren kontra egindako txikiziorik bortitzenetakoa izango dela?
‎Kontzeptu horren interpretazio zabal samar horrekin loturik agian, elkarrizketarako zailtasuna eta, argudioen bidez konbentzitzen saiatu beharrean, aurkaria iraintzeko joera nabarmena daude. 1977tik aurrera, teorian estatu demokratiko batean bizi bagara ere, Nafarroan (eta ez bakarrik Nafarroan), ezinezkoa izan da eztabaida serio bat edukitzea gizartea ukitzen duen edozein aferaren gainean, direla beste euskal autonomia erkidegoarekiko harremanak, euskara, NATO, abortatzea, Iparraldeko Autobia, Itoizko Urtegia, intsumisioa edo, gaur egun, Lastertasun Handiko Trena eta immigrazioa. Elkarrizketa bat izan beharrean, bi bakarrizketa izan dira gehienetan, Nafarroako Gorteetan eta hortik kanpo.
2008
‎Iurretan eta Durangon be bertan behera utzi dute Abiadura Handiko Trena (AHT) egin ahal izateko lurren desjabetze aktak sinatzea.
‎Iurretan eta Durangon be bertan behera utzi dute Abiadura Handiko Trena (AHT) egin ahal izateko lurren desjabetze aktak sinatzea. Elorrion “arrazoi teknikoak” argudiatu zituen irailean Espainiako Sustapen Ministerioak, Niko Moreno alkatearen berbetan.
‎Abiadura Handiko Trena (AHT) gelditu eta herritarrei berba eman diezaioten exijitzea helburu duen Gelditour a asteon ailegatuko da Durangora. Maiatzaren 19an izango da Durangon eta 20an, Zornotzan.
‎Abiadura Handiko Trena (AHT) gelditu eta herritarrei berba eman diezaioten exijitzea helburu duen Gelditour a asteon ailegatuko da Durangora. Maiatzaren 19an izango da Durangon eta 20an, Zornotzan.
‎Elorrio, Abadiño eta Durangon hasiko dituzte Abiadura Handiko Trenaren (AHT) lanak, Bizkaiari dagokion zatian. Martxoan aurreikusi dute hastea Adifek ANBOTOri baieztatu dionez, baina herriotako alkateek adierazi dutenez, eurek ez dute ezelako berririk jaso.
‎Elorrio, Abadiño eta Durangon hasiko dituzte Abiadura Handiko Trenaren (AHT) lanak, Bizkaiari dagokion zatian. Martxoan aurreikusi dute hastea Adifek ANBOTOri baieztatu dionez, baina herriotako alkateek adierazi dutenez, eurek ez dute ezelako berririk jaso.
‎Horrek “indefentsio” egoera sortarazi diela salatu dute. Isuna 30 egunean 6 euro ordainduz ordainduko dute gazteek.Iazko ekainaren 1ean Abiadura Handiko Trenaren (AHT) kontra protesta egiteko, Zornotza inguruan, trenbidean kateatu ziren gazte biak, trena Durangora ailegatzen zenaren 125 urteurrena zela-eta Atxuritik ateratako lurrunezko Aurrera trena geldituz. Bertan zihoazen hainbat udal eta foru ordezkari, Nuria Lopez de Gereñu Herri lan eta Garraio sailburua ez eze.
‎Zer dela eta desjabetze eraso hori? Bada, lur horiek interes publikokoak bihurtu omen dira, delako Abiadura Handiko Trenak zeharkatuko dituelako. Eta, hasiera besterik ez da.Pribatizazioa izurritea bihurtu zaigun eta kapitala jaun eta jabe den garaiotan interes publikoaren aldeko desjabetzeak egitea ez al da txalogarria?
‎Ba, beste zenbait kasutan gobernuei askoz gehiago eskatu geniekeela, beren esku dutelako gauzak hobeto egitea. Horren adibide garbi bat da niretzat Abiadura Handiko Trenarena (AHT). Lehenago ere esan nuen hemen:
‎Garraioaren hazkundea eta honen ondorioak arazo ekologiko nagusi bihurtu zaizkigu. Abiadura Handiko Trena dugu egun garraio proiektu eztabaidagarriena, baina ez bakarra. Bizkaian eta Gipuzkoan, Araban eta Nafarroan errepide berrien proiektuak ez dira gelditzen.
‎Azpiegiturak hizpide. Zer berri da Abiadura Handiko Trenaz (TGV)?
‎Abiadura Handiko Trenean giroa ona bada. Landesetako eta Euskal herriko errugbi â?, fanatikoâ?
‎Rennera iritsi naiz, Parisetik abiadura handiko trenean bi ordu bakarrik eman ditut eta zortea badut: Bretainia ezaguna da bere euriagatik, baina kriston Eguzkia bada.
‎Abiadura handiko tren bat abiatzen denean zaintzapeko burdinbide, hesitako kilometro eta hamaika begik zaindutako ibilbideari ekiten zaio.
‎Gobernuak 219 milioi bideratuko ditu abiadura handiko trenaren lanetara, 46 milioi portuetara eta 45 aireportuetara. Bestalde, Estatuak Neutroien Espalazio Iturria EAEn ezartzeko asmoa duela berretsi du.
‎Inbertsioaren atal garrantzitsuenei dagokienez, Cabiecesek abiadura handiko trenarentzako 219 milioi euroak, portuetarako 46 milioi euroak eta aireportuetarako 45ak azpimarratu ditu. Garraio azpiegituretarako orotara 384 milioi euro emango dituztela goraipatu du Gobernuaren eledunak.
‎Epaiak gogora ekartzen duenez, hauteskundeak izan baino lehen EAEko 133 zerrenda baliogabetu zituzten, alderdiak aurkeztu zituen 245etatik. Halaber, ez die eman garrantzirik Fiskaltzak eta Estatuko Abokatutzak gakotzat aurkeztutako frogak, esaterako, alderdiaren Abiadura Handiko Trenaren kontrako jarrera Euskadin edo bi alderdien egoitza Usurbilgo industrialgune berean izatea.
‎On Kixoteren arrastorik ez baina errotak eta Cervantesen bikotearen errepikak nongura datoz. Doako autobide hauek eta Abiadura Handiko Trena ei dira Espainia modernoaren seinale. Badira ezabatzeko errazagoak diruditen sinboloak ere, behin eta berriz bere burua agerrarazten dutenak:
‎Kanpadenda soila ez da, dagoeneko, soila. Gaur egun, Frantziako abiadura handiko trena egiteko erabili diren diseinu teknikak baliatzen dituzte dendak diseinatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
handi 827 (5,44)
haundi 13 (0,09)
Lehen forma
handiko 473 (3,11)
Handiko 347 (2,28)
haundiko 7 (0,05)
Haundiko 5 (0,03)
HANDIKO 3 (0,02)
handik 2 (0,01)
handiegiko 1 (0,01)
handietako 1 (0,01)
haundirik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 264 (1,74)
EITB - Sarea 83 (0,55)
Argia 58 (0,38)
Herria - Euskal astekaria 44 (0,29)
Consumer 33 (0,22)
ELKAR 30 (0,20)
ETB dokumentalak 30 (0,20)
Hitza 30 (0,20)
UEU 29 (0,19)
Euskalerria irratia 29 (0,19)
Guaixe 26 (0,17)
Anboto 20 (0,13)
goiena.eus 19 (0,13)
hiruka 13 (0,09)
Susa 13 (0,09)
Alberdania 13 (0,09)
Uztaro 12 (0,08)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
alea.eus 10 (0,07)
Pamiela 10 (0,07)
Booktegi 8 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Uztarria 6 (0,04)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
Ikaselkar 5 (0,03)
erran.eus 5 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Txintxarri 3 (0,02)
LANEKI 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Chiloé 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
handi tren lan 39 (0,26)
handi tren bat 23 (0,15)
handi tren aurkako 21 (0,14)
handi tren egin 20 (0,13)
handi tren proiektu 20 (0,13)
handi tren eraiki 19 (0,13)
handi tren obra 15 (0,10)
handi tren buruzko 14 (0,09)
handi tren inguru 13 (0,09)
handi tren aurka 11 (0,07)
handi tren kontrako 11 (0,07)
handi tren bide 10 (0,07)
handi tren ez 10 (0,07)
handi tren Nafarroa 10 (0,07)
handi tren egitasmo 9 (0,06)
handi tren ere 9 (0,06)
handi tren ibilbide 8 (0,05)
handi tren aldeko 7 (0,05)
handi tren eraikuntza 7 (0,05)
handi tren inguruko 7 (0,05)
handi tren buruz 6 (0,04)
handi tren geltoki 6 (0,04)
handi tren gelditu 5 (0,03)
handi tren hori 5 (0,03)
handi tren kontra 5 (0,03)
handi tren bezalako 4 (0,03)
handi tren euskal 4 (0,03)
handi tren Gasteiz 4 (0,03)
handi tren lotu 4 (0,03)
handi tren sare 4 (0,03)
handi tren alde 3 (0,02)
handi tren Araba 3 (0,02)
handi tren behar 3 (0,02)
handi tren bera 3 (0,02)
handi tren Bergara 3 (0,02)
handi tren bi 3 (0,02)
handi tren Bilbo 3 (0,02)
handi tren egon 3 (0,02)
handi tren erabili 3 (0,02)
handi tren errail 3 (0,02)
handi tren hartu 3 (0,02)
handi tren hura 3 (0,02)
handi tren lur 3 (0,02)
handi tren lurperatu 3 (0,02)
handi tren plataforma 3 (0,02)
handi tren trenbide 3 (0,02)
handi tren artean 2 (0,01)
handi tren azpiegitura 2 (0,01)
handi tren baino 2 (0,01)
handi tren bakar 2 (0,01)
handi tren berri 2 (0,01)
handi tren bertze 2 (0,01)
handi tren bezero 2 (0,01)
handi tren deitu 2 (0,01)
handi tren diru 2 (0,01)
handi tren erabilera 2 (0,01)
handi tren Espainia 2 (0,01)
handi tren ezarri 2 (0,01)
handi tren finantzaketa 2 (0,01)
handi tren gai 2 (0,01)
handi tren garatu 2 (0,01)
handi tren gertatu 2 (0,01)
handi tren Gipuzkoa 2 (0,01)
handi tren guzti 2 (0,01)
handi tren hiri 2 (0,01)
handi tren hiriburu 2 (0,01)
handi tren inaugurazio 2 (0,01)
handi tren iritsi 2 (0,01)
handi tren konpromiso 2 (0,01)
handi tren kostu 2 (0,01)
handi tren linea 2 (0,01)
handi tren nafar 2 (0,01)
handi tren sartu 2 (0,01)
handi tren segurtasun 2 (0,01)
handi tren sistema 2 (0,01)
handi tren tunel 2 (0,01)
handi tren xede 2 (0,01)
handi tren y 2 (0,01)
handi tren zati 2 (0,01)
handi tren zerbitzu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia