Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2002
‎Gainazalak eta materialak garbitu eta desinfektatzea, egiaztatuta Garbitu ontzi eta baxera guztiak 55 °C tik gorako ontzi garbigailuan Zenbait ikerketak erakutsi dutenez, jarraibide horietako asko ez dira betetzen establezimendu batzuetan, bereziki tamaina txikikoetan. Behin eta berriz ez betetzea Unibertsitateko jantokietatik hartutako 1.200 lagin inguru aztertu ziren hainbat urtetan egindako bi azterketa osagarrik erakusten dute zenbateraino ez diren behin eta berriz betetzen oinarrizko higiene arauak sukaldaritza zerbitzuetan eta plater prestatuetan. Azterlanetako batean aztertutako lagin guztietatik, bosturtekoan ateratako laginekin, %56k bakarrik betetzen zuen araudia.
2007
‎Beste azterlan batek, 2005ean Endokrinologyn argitaratuak, zioen ezen, substantzia dosi txikitan ernaltzen ari ziren karraskarien eraginpean jarri ondoren, «epe luzeko efektuak sortzen zirela bular guruinean, eta agerian geratzen zirela esposizioa amaitu ondoren». Hori dela eta, adituek eskala handiko azterlanak egitearen alde egiten dute, erakusketaren jarraipena hainbat urtez egin eta osasunean dituen ondorioak aztertzeko. AEBn, adibidez, Toxikologiako Programa Nazionalak ebaluazioa egiten du.
2013
‎Aurrezpen eta Pentsioen Aviva Institutuko zuzendaria den Juan José Velascok, 2011ko abenduan EROSKI CONSUMErek egindako elkarrizketa batean, nabarmendu zuen ahalik eta azkarren aurrezteko ohiturak hartu behar direla, bai epe laburrera eta ertainera ezarritako helburuak lortzeko, bai erretiroa hartu aurretiko bizitza mailari eusteko. Hala, aurrezteko ahalegina hainbat urtetan egiten da, eta ekonomia partikularrean duen inpaktua murriztu egiten da. Espainian, 30 urterekin aurrezten hasten den herritar batek bere errenta erabilgarriaren% 9 inguru gorde luke, erretiroaren aurreko bizi mailari eusteko.
‎Baina seme alabei hitz egiteak askoz abantaila gehiago ditu. Estatu Batuetan hainbat urtetan egindako azterlan batek ondorioztatu duenez, haurrekin eta haur txikiekin hitz egiteak funtsezko eragina du garapen kognitiboa eta ikasteko gaitasuna. Hain zuzen, gurasoek bizitzako lehen hiru urteetan gehien hitz egin zieten haurrek adimen zatidura handiagoa eta eskola errendimendu hobea. Hitz gehiago haurrarentzat, eskola errendimendu hobea Ikerketaren lehen zatia Betty Hart ek eta Todd... Risley, Kansasko Unibertsitateko adituak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia