Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Artikulu honetan hizkuntza ohituren eratzeaz, mantentzeaz... eta aldatzeaz idatzi dugu. Hori idazteko garaian, soziolinguistika ez diren beste zientzia diziplinetako hainbat ikerlariren lanak erabili ditugu: psikologoak kasu batzuetan, biologoak besteetan...
2011
‎Eusko Jaurlaritzak, Nafarroako Gobernuak, udalek, EKB k eta hainbat ikerlarik jarraibidea eman zioten euskal soziolinguistika aplikatuak 70 hamarkadan hasitako bideari, eta euskal soziolinguistikaren oinarri metodogiko teknikoak sendotu zituzten: positibismoan eta ikerketa teknika kuantitatiboetan oinarritzen zen ikertzeko modua nagusitzen ari zen.
‎ACNuren 2010eko iraileko buletinetik ateratakoa da ondoko adibidea: ondo dakigu hizkuntza ukipen egoera guztiak ezegonkorrak direla, nolabait diglosian bizi dira; zenbat eta gutxituagoa hizkuntza orduan eta desagertze arriskuari aurre egiteko zailtasun handiagoa. hizkuntza gutxitu asko (%90?) mehatxupean, eta desagertzen ari direla gauza ezaguna da. hainbat ikerlarik, (Comrie, Matthews & polinsky, 1996; Nettle & romaine, 2000; Crystal, 2000, hagège, 2000, wurm, 2001; Brezinger (ed.), 2007..) egoeraren gordintasuna zehazki erakutsi digute. uNeSCok beste alde batetik eta hainbat hizkuntzalariren artean" hizkuntzen bizitasun eta arriskuen markoa" erabaki zuen, eta sarean arriskuan dauden hizkuntzen Atlasa plazaratu zuen (azken edizio... Bertan aurreko markoaren arabera hizkuntza gutxituak bost irizpideren edo egoeren arabera sailkatzen dituzte arrisku txikiagotik desagerpenera.
2013
‎Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu zen, baina artikulu honetan azterketa hura egiteko baliatutako ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena eskaintzen da. Gainera, artikuluan datuen azterketaren gainean hainbat ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia ere eman da.
‎Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu genuen, eta artikulu honetan duzue azterketa hura egiteko baliatu genituen ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena. Era berean, lerro hauetara ekarri ditugu 2011ko datuen azterketaren gainean hainbat ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia. • Hitz gakoak:
‎Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu genuen (Soziolinguistika Klusterra 2012a), eta artikulu honetan duzue azterketa hura egiteko baliatu genituen ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena. Era berean, lerro hauetara ekarri ditugu 2011ko datuen azterketaren gainean hainbat ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia. Erreferentzia laburra, nolanahi ere, laster kaleratuko baita aipatutako datuen gainean ikerlarieta aditutalde zabal baten analisiak jasotzen dituen argitalpena (Soziolinguistika Klusterra 2014, argitaratze bidean).
‎• Begiratu kualitatiboaren eta tokian tokikoaren beharra. Norabide horretan doa hainbat ikerlarik eginiko ekarpena. Eskola giroko ikasleen hizkuntza erabileraren fenomenoa ulertzeko eta ezagutzeko bidean urrats garrantzitsua da EAEko bi ikasmailatako ikasle
2015
‎Hizkuntza ikastea behetik gora eta horizontalean gauzatzen den zerbait ere badela, alegia. Hau da, transmisioaz baino gehiago sozializazioaz aritzea egokiagoa dela proposatzen du, nazioartean hainbat ikerlarik egiten duten moduan. Sozializazioaren muina haren hitzetan honela bil daiteke:
‎Batzuen ustez beranduegi den arren, hizkuntza galera eta hizkuntzenheriotza hainbat ikerlari, soziolinguista, hizkuntzalari, hizkuntza planifikatzaile, irakasle eta beste hainbat eragilek jorratu duteikuspegi ezberdinei helduz, adibidez, hizkuntza galeraren kausak, prozesuak, sintomak, ondorioak eta abar (Lewis and Simmons, 2010: 102).
2016
‎9 Zorionez egun, hiztun berrien gaiak interesa piztu du, bai Euskal Herrian, bai Euskal Herritik kanpo. Hori dela eta, hainbat ikerlari ari dira eremu horretan lanean. Interes horren fruitua da, esate baterako, Ane Ortega, Estibaliz Amorrortuk, Jone Goirigolzarri, Jaqueline Urla eta Belen Urangak osatutako azterlan interesgarria.
‎curriculum ezkutua edozein erakunderen indar estrukturala da, erakundean sozializatuko den (kide bilakatuko den) edonork ikasi behar duen jokatze estiloa eta jokatze araudia, baina, ageriko curriculum baten itzalpean bai inplizituki, bai isilpean, landu eta irakatsiko dena.Erakundearen alderdi informalarekin nahasten zaigu, beraz, curriculum ezkutuaren ideia, baina zehazki loturik hezkuntza edo sozializazio eginkizunei eta, jakina, irakaskuntza eta hezkuntzako erakundeei. Eskolari dagokionez, kontrako bidean doan ageriko curriculum formalizatu bat izan arren, eskola bizitzak sistemaren edota ideologia nagusiaren balioak erreproduzitzen dituela ondorioztatu dute hainbat eta hainbat ikerlarik (e.g., Bourdieu eta Passeron 1964, 1970; Apple, 1979, 1987; Woods, 1998).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia