2009
|
|
Artikulu honetan hizkuntza ohituren eratzeaz, mantentzeaz... eta aldatzeaz idatzi dugu. Hori idazteko garaian, soziolinguistika ez diren beste zientzia diziplinetako
|
hainbat
ikerlariren lanak erabili ditugu: psikologoak kasu batzuetan, biologoak besteetan...
|
2011
|
|
Eusko Jaurlaritzak, Nafarroako Gobernuak, udalek, EKB k eta
|
hainbat
ikerlarik jarraibidea eman zioten euskal soziolinguistika aplikatuak 70 hamarkadan hasitako bideari, eta euskal soziolinguistikaren oinarri metodogiko teknikoak sendotu zituzten: positibismoan eta ikerketa teknika kuantitatiboetan oinarritzen zen ikertzeko modua nagusitzen ari zen.
|
|
ACNuren 2010eko iraileko buletinetik ateratakoa da ondoko adibidea: ondo dakigu hizkuntza ukipen egoera guztiak ezegonkorrak direla, nolabait diglosian bizi dira; zenbat eta gutxituagoa hizkuntza orduan eta desagertze arriskuari aurre egiteko zailtasun handiagoa. hizkuntza gutxitu asko (%90?) mehatxupean, eta desagertzen ari direla gauza ezaguna da.
|
hainbat
ikerlarik, (Comrie, Matthews & polinsky, 1996; Nettle & romaine, 2000; Crystal, 2000, hagège, 2000, wurm, 2001; Brezinger (ed.), 2007..) egoeraren gordintasuna zehazki erakutsi digute. uNeSCok beste alde batetik eta hainbat hizkuntzalariren artean" hizkuntzen bizitasun eta arriskuen markoa" erabaki zuen, eta sarean arriskuan dauden hizkuntzen Atlasa plazaratu zuen (azken edizio... Bertan aurreko markoaren arabera hizkuntza gutxituak bost irizpideren edo egoeren arabera sailkatzen dituzte arrisku txikiagotik desagerpenera.
|
2013
|
|
Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu zen, baina artikulu honetan azterketa hura egiteko baliatutako ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena eskaintzen da. Gainera, artikuluan datuen azterketaren gainean
|
hainbat
ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia ere eman da.
|
|
Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu genuen, eta artikulu honetan duzue azterketa hura egiteko baliatu genituen ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena. Era berean, lerro hauetara ekarri ditugu 2011ko datuen azterketaren gainean
|
hainbat
ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia. • Hitz gakoak:
|
|
Datu horien analisi txostena 2012 urtearen amaieran zabaldu genuen (Soziolinguistika Klusterra 2012a), eta artikulu honetan duzue azterketa hura egiteko baliatu genituen ikuspegi eta erreferentzia teorikoen deskribapena. Era berean, lerro hauetara ekarri ditugu 2011ko datuen azterketaren gainean
|
hainbat
ikerlarik eta adituk eginiko analisien eta proposamenen erreferentzia. Erreferentzia laburra, nolanahi ere, laster kaleratuko baita aipatutako datuen gainean ikerlarieta aditutalde zabal baten analisiak jasotzen dituen argitalpena (Soziolinguistika Klusterra 2014, argitaratze bidean).
|
|
• Begiratu kualitatiboaren eta tokian tokikoaren beharra. Norabide horretan doa
|
hainbat
ikerlarik eginiko ekarpena. Eskola giroko ikasleen hizkuntza erabileraren fenomenoa ulertzeko eta ezagutzeko bidean urrats garrantzitsua da EAEko bi ikasmailatako ikasle
|
2015
|
|
Hizkuntza ikastea behetik gora eta horizontalean gauzatzen den zerbait ere badela, alegia. Hau da, transmisioaz baino gehiago sozializazioaz aritzea egokiagoa dela proposatzen du, nazioartean
|
hainbat
ikerlarik egiten duten moduan. Sozializazioaren muina haren hitzetan honela bil daiteke:
|
|
Batzuen ustez beranduegi den arren, hizkuntza galera eta hizkuntzenheriotza
|
hainbat
ikerlari, soziolinguista, hizkuntzalari, hizkuntza planifikatzaile, irakasle eta beste hainbat eragilek jorratu duteikuspegi ezberdinei helduz, adibidez, hizkuntza galeraren kausak, prozesuak, sintomak, ondorioak eta abar (Lewis and Simmons, 2010: 102).
|
2016
|
|
9 Zorionez egun, hiztun berrien gaiak interesa piztu du, bai Euskal Herrian, bai Euskal Herritik kanpo. Hori dela eta,
|
hainbat
ikerlari ari dira eremu horretan lanean. Interes horren fruitua da, esate baterako, Ane Ortega, Estibaliz Amorrortuk, Jone Goirigolzarri, Jaqueline Urla eta Belen Urangak osatutako azterlan interesgarria.
|
|
curriculum ezkutua edozein erakunderen indar estrukturala da, erakundean sozializatuko den (kide bilakatuko den) edonork ikasi behar duen jokatze estiloa eta jokatze araudia, baina, ageriko curriculum baten itzalpean bai inplizituki, bai isilpean, landu eta irakatsiko dena.Erakundearen alderdi informalarekin nahasten zaigu, beraz, curriculum ezkutuaren ideia, baina zehazki loturik hezkuntza edo sozializazio eginkizunei eta, jakina, irakaskuntza eta hezkuntzako erakundeei. Eskolari dagokionez, kontrako bidean doan ageriko curriculum formalizatu bat izan arren, eskola bizitzak sistemaren edota ideologia nagusiaren balioak erreproduzitzen dituela ondorioztatu dute hainbat eta
|
hainbat
ikerlarik (e.g., Bourdieu eta Passeron 1964, 1970; Apple, 1979, 1987; Woods, 1998).
|