Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Adibidez, testuansubjuntibo bat agertzen bazen, bi aukera genituen: edo testua ez erabili, edoikasleek galdetuta zer zen, hurrengo urrats batean ikasiko zutela esan, haien jakin mina nolabait moztuz. Hori guztia aurreko ikasturteetan egiten genuen; orduan, berriz, hau da, 95 ikasturtean, ariketaren zereginak markatzen zuen zailtasuna, eta horren arabera hasi ginen materiala mailakatzen, testutik ezer kendu gabe, etahaien jakin mina betetzeko aukera emanez.
2002
‎Zarautzen aurkitu omen ditek ihesean erabilitako autoa eta isildu egin zen, haien jakin mina tentatuz.
2006
‎begira jarri behar zela argia, haien jakin mina zapuzteko.
2008
‎Guk erabakitzen duguna irakurtzera behartzen ditugu, haien jakin minari erantzun beharrean. Politikoki zuzenak ez diren gaiak debekatu egiten dizkiegu.
2009
‎Zientzialariak berez dira jakin nahiak euren ikerketa alorrean behintzat, baina ez dago haien jakin mina pizteko ezer hoberik espero ez zuten zerbait gertatzea baino. Edo gertatzea espero zutena ez gertatzea, jakina.
2013
‎Horrek txundituta utzi zituen guztiak; eta Bennet jaunak atseginez ikusi zituen anderea eta bost alabak bere inguruan era batera galdezka eta jakiteko irrikatan. Haien jakin minaz apur batez dibertitu ondoren, azalpen hau eman zien:
2015
‎Xabi urduri jartzen ari da. Istorioa luzatu egin nahi dudala uste du, haien jakin mina ase nahi ez banu bezala. Eta halaxe da:
2021
‎Uste dut Alexandriako Liburutegiko jakintsuen originaltasun handiak ez duela zerikusirik iraganari izaten zaion maitasunarekin. ...ehar bidaiatu behar zutela, jaiotzeko zeuden milioika pertsonari ezin zitzaiela kendu haiek ezagutzeko aukera, gure matxinadetarako pizgarri izanen zirela, oroitaraziko zigutela zein mingarriak izaten ahal diren egia batzuk, agerian utziko zituztela gure tolesdurarik ilunenak, aurrerapenaren seme alaba izateaz sobera oilartzen ginen aldiro zaplazteko pare bat emanen zigutela, eta aurrerantzean ere haiei buruzko jakin mina izanen genuela.
2022
‎sormena eta pentsamendu zientifikoa hezkuntza proiektu globala da, Murtziako Eskualdeko Zientzia eta Teknologia Agentzia Seneca fundazioak eta FECYTek kofinantzatua, pentsamendu zientifikoa, sortzailea, kritikoa eta arazoen konponbidea garatzeko. Kontsultatu esperimentuen eta esperientzien fitxa praktikoak haur eta lehen hezkuntzarako eta bigarren hezkuntzarako. Zientzia Museoa FECYTen ideia esaten zaio non youtuberrak zientzia gazteengana hurbiltzen dute zientzialariek, haien jakin mina piztu eta haien pentsamendu kritikoa estimulatuz. Programa bakoitzean, hiri mitoekin, sasizientziekin edo pentsamendu magikoarekin lotutako gai bati erantzuten zaio, metodo zientifikoari eta pentsamendu arrazionalari kontrajarriz.
2023
‎ETBkoak ere agertzekoak omen ziren iluntzeko albistegietan zuzeneko emankizuna egiteko, eta kazetariek ezin zuten halakorik jakin. Haien jakin mina, inozentziaren eta maleziaren arteko orekan, tranpa maltzurra bihur zitekeen esanen arabera.
‎Lehen Hezkuntzan emaitza onak izan ohi dituzte, baina, askotan, egoera aldatu egiten da DBHn eta Batxilergoan hasten direnean. “Autoikaskuntza, sormena, pentsamendu kritikoa, ikerketa eta esplorazioa sustatu behar dira; hau da, haien jakin min intelektuala suspertu, ahalmenaren garapena ahalik eta gehien bultzatzeko”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia