Emaitzak: 5
2010 | ||
— eta azkenik, laugarren egoera elebidun bat ere eman daiteke: ...o jendetzaren parte batek hizkuntza bakarra erabiltzen du, bestea pasiboki ere ulertu gabe; jendetzaren beste parte batek bigarren hizkuntza hau bakarrik erabiltzen du, aurrekoa ulertu ere egin gabe. azken hau elebitasun faltsua, jendetza" monolingüe" bi dituen gizartea izango litzateke. aukera ezberdin hauek ikusita, gure gizartearen egoerak hirugarren aukeraren antza du. hau da, jende | guztiak daki gaztelaniaz, batzuek ulertzen dute euskara, eta beste batzuk gai dira euskara ere erabiltzeko. beraz, lege honen helburua, hirugarren aukera horretatik lehenengora pasatzea izango litzateke; eta honek esan nahi du, hiritar guztiak bi hizkuntzak ezagutzera iristea. hau da gaztelania guztiok ezagutzen dugunez, euskararen ezagutza da ziurtatu beharrekoa gizarteko jende guztiarengan. eta hizkunt... | |
a) Gaztelaniaren ezagutza bermatua dago, oro har, EAEko ikasleen artean. Bertan jaiotako neska mutil | guztiek dakite gaztelaniaz, adin batetik aurrera217 Etxetik euskaldun huts izan, herri euskaldun sendoetan bizi eta ereduan ikasten ari diren gazteek ere bai. Hain da gaztelaniaren gizarte eragina eta ingurumeneko harreman sare informaletarainoko sarbidea sendoa, non gizarte eragin horrek beste elementuak (ama hizkuntza, lagunartea, auzo giroa eta eredua) kontrarrestatu egiten dituen eta, adin batetik aurrera, haurrik euskaldunenak ere gazte elebidun bihurtzen. | |
2015 | ||
Izan ere, gaztelaniazko obra klasikoak euskaraz ez emateko, topiko bat erabili izan da: gaur egun euskaldun | guztiok dakigula gaztelania eta obra klasiko horiek hizkuntza originalean irakurri behar direla. Nik neuk ere erabili izan dut topiko hori, baina, gehiago izan da, nire kasuan behintzat, abiada hartzeko eta uste hori edo topiko hori egitez gainditzeko. | |
2019 | ||
aldaera historiko territoriala den dialektoa, soziokulturaz edo gizarte piramideko kokaeraz markaturiko soziolektoa, lanbidezko zenbait teknolekto (medikua, apaiza, udaleko idazkaria,..), liburuko hizkera formal landua, eta abar. hizkuntza bat baino gehiagoz jabetzen da, horrezaz gainera, hiztunelkarte osasuntsu askotako eta ahuldutako hiztun elkarte guztietako hainbat kide: gure artean, are arnasguneetan, | guztiok dakigu gaztelaniaz (iparraldean frantsesez) eta, gazteen artean bereziki, gero eta gehiago moldatzen da gutxi asko ingelesez. Nola bihurtzen gara hiztun irakurle idazleok hizkuntza baten zenbait aldaeraren jabe? | |
2023 | ||
ETBko zuzendariak Argia aldizkariari egindako adierazpenak dira. EAEko herritar | guztiok dakigu gaztelaniaz; beraz, argumentu horren arabera, zergatik ez egin gaztelania hutsean. Ahaztu egin zaio zuzendari horri zertarako sortu zen ETB? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
guzti | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Karmel Argitaletxea | 1 (0,01) |
Hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
guzti jakin | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
guzti jakin gaztelania | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |