Emaitzak: 8
2009 | ||
zenbait lanpostutan beharrezkoa izatea euskararen ezagutza, eta nahitaezkoa ez duten guztietan merezimenduzkoa izatea. Beste hitzetan esanda, administrazio publikoetako lanpostu | guztietan euskararen ezagutza gutxienez merezimendu gisa baloratu behar da, eta zenbaitetan nahitaezkoa izan behar du. Hori da, ofizialtasuna interpretatzerakoan, Auzitegi Konstituzionalaren doktrinak dioena. | |
2010 | ||
Urteak aurrera egin ahala, gero eta ikastola gehiagotan abiatu zuten Euskaraz Bizi proiektua, eta euskararen normalkuntzan sakontzeko proiektua bihurtu zen. Hots, ikasleen bizitzako arlo eta funtzio | guztietan euskararen ezagutza eta erabilera normalizatzea bilatzen zen, ulertuta ikastola ez dela soilik euskara ikasteko gune bat, ikaslea euskaraz bizitzera bultzatuko duen mikroespazio eraginkorra baizik. | |
2012 | ||
Badira dozena bat urte Arratiako ikastetxe | guztiak euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko ahalegin sistematiko eta jarraikakoetan dihardutela. Normalkuntza proiektuak hizkuntza plangintzak dira. | |
2015 | ||
Hogei aktorek parte hartu zuten, mota | guztietakoak euskararen ezagutzari eta erabilerari dagokionez. Batzuk erabat erdaldunak. | |
2022 | ||
Horren jatorrian derrigortasun datarik ez ezartzea dago, haren ustez: «Administrazio publikoetarako lanpostu | guztietan euskararen ezagutza nahitaezkoa izan ezean, herritarren hizkuntza hautua baldintzatzen da, eta, ondorioz, herritarrek ezin dute eremu guztietan euskara eroso, berdintasunean eta inolako albo kalte edo atzerapenik gabe erabili». Horixe eskatu du, hain justu: | |
Gainera, dekretuak araututako deialdietako lanpostu | guztietan euskararen ezagutza «gehiago» balioestea proposatu dute. Bilbaoren arabera, jabetzen dira 1986ko Euskararen Legeak zehaztutako legediak zaildu egiten duela eremu ez euskaldunean euskararen ezagutza baloratzea. | |
2023 | ||
Eta euskararen erabilerari eta ezagutzari dagokionez ere, ez dute bermerik ikusten: «Egungo ereduan ditugun hutsuneei erantzun beharrean ikasle guzti | guztiei euskararen ezagutza eta erabilera bermatuz, atzerapausoak emateko arriskua dago lege proiektuak jasotzen duen esparru eleaniztuna deritzonaren bidez». Halaber, autonomian eta parte hartze ereduan ere ez dute ikusten aurrerapenik. | |
Indarrean den araudiak jadanik badio ikasle | guztiek euskararen ezagutza nahikoa izan behar dutela ikasketak amaitzean. Zein neurri hartu ditu Eusko Jaurlaritzak agindu hori betearazteko? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
guzti | 8 (0,05) |
Lehen forma
guztietan | 4 (0,03) |
guztiak | 1 (0,01) |
guztiei | 1 (0,01) |
guztiek | 1 (0,01) |
guztietakoak | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Berria | 4 (0,03) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
guzti euskara | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
guzti euskara ezagutza | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |