Emaitzak: 5
2000 | ||
–denbora behar da eskolak, eta elizak ere, bere gaztelaniazko heziketa lana burutu dezaten?. Hori gertatzean(= | guztiak elebidunak izatean) izango da gaztelania hizkuntza bakar bezala ezartzeko mementoa (pentsamendu hau ageri da Serrano Suñer en galde gutunean, eta ondoko erabakinegoziatuan ere: ... hasta tanto que una tenaz labor escolar...). | |
2002 | ||
Azkenik, komunikazio eta zerbitzuen esparruari dagokionez, helburu nagusiak lortuta daude denak: komunikazio idatzi | guztiak elebidunak izatea, ahozkoakabiatzea, elebidunak abiatzea, jakina, hor pertsonala sartzen delako, eta ezin daitekeelako pertsonala bat batean euskaldundu. Horretarako, hizkuntza eskakizunakipini ziren lanpostu bakoitzerako, heziketa plana eratu zen, eta ikastaro bereziakematen dira. | |
Azkenik, komunikazio eta zerbitzuen esparruari dagokionez, helburu nagusiak lortuta daude denak: komunikazio idatzi | guztiak elebidunak izatea, ahozkoakabiatzea, elebidunak abiatzea, jakina, hor pertsonala sartzen delako, eta ezin daitekeelako pertsonala bat batean euskaldundu. Horretarako, hizkuntza eskakizunakipini ziren lanpostu bakoitzerako, heziketa plana eratu zen, eta ikastaro bereziakematen dira. | |
2003 | ||
Urte horretan bertan, 1976ko uztailean, Gipuzkoako Ikastolek Elebitasunaren Inguruko Symposiuma antolatu zuten74, Euskaltzaindiak babestuta eta Lan Kide Aurrezkiaren diru-laguntzari esker. Bertan ateratako ondorioen artean hizkuntza normalizazioaren beharra azpimarratzen zen, «lurralde | guztietan elebidun hezkuntzari legezko eta egintzazko normaltasun bat eman behar zaio»75 UEU planteamendu horretatik urrun zegoen, elebakartasunaren aldeko apostua eginda baitzuen, zailtasunak zailtasun76. | |
2017 | ||
Euskaraz ekoizten duten idazle | guztiak elebidunak edo eleanitzak dira, baita hartzaileak ere; biek ala biek ez dute euskarazko literatur sistematik soilik edaten, eta erdarazko sistemaeskurago dutela esanen genuke (ekoizpen kopuru eta aniztasunari erreparatuta). Itamar EvenZoharrek (1990) proposatutako literatura sistemaren eskema kontuan hartuta, eta literatur (poli) sisteman eragina duten faktoreak (erakundeak, errepertorioa, kontsumitzailea, merkatuaeta produktua) banan banan aztertuz gero, ikusiko dugu elementu bakar batek ere ez duela moduautonomoan funtzionatzen gurean, eta, batera edo bestera, beti dagoela mendekotasunharremanen bat hizkuntza/ sistema hegemonikoarekiko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
guzti | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
guzti elebidun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
guzti elebidun hezkuntza | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |