2003
|
|
Delfosko Apoloren santutegian musikaren jainko hau gurtzen zuten eta aldi berean antzerki eta musika lehiaketak antolatzen zituzten. Kirol lehiaketa hauek ospatzen ziren bitartean, jainkoekiko errespetuak eraginda, greko guztiek beraien arteko aurkakotasun
|
guztiak
alde batera uzten zituzten. Gerra guztiak eten eta bakean ospatzen zituzten, borroka guztien gainetik greziar munduaren batasuna aldarrikatuz.
|
|
Haien mugak eta iraupena finkatzen ditu, horien jatorri diren gertaerak aintzat hartuta. Eta gorabehera
|
horiek guztiak
alde batera utzita, estatu bakoitzean gizartea eratzen du, eta, gizaki guztien arteko desberdintasunez baliatuz, zenbait enplegu eta lanbide hornitzen ditu. Horrela, berak dituen baliabideak erabiltzen ditu oro konpontzeko.
|
|
Laburbilduz, kritika nagusi horrek dio Kuhnek zientziagintza ‘normaldua’ esaten diona
|
guztiz
alde batera utzi dudala eta ‘ezohiko ikerkuntza’, edo ‘ezohiko zientziagintza’, deitzen dion horren ardura bakarrik hartu dudala.
|
|
Giza harremanak berak ere modu zientifiko batez lantzen dira, hezkuntza programek, presondegi erreformetarako proposamenek, trebakuntza militarrak eta abarrek erakusten duten legez. la arlo zientifiko guztiak beharrezko ikasgaiak dira gure eskoletan. Sei urteko haur baten gurasoek hura protestantismoaren hastapenetan, edo fede juduaren hastapenetan heztea erabaki dezakete, edo heziketa erlijiosoa
|
guztiz
alde batera uztea, baina ez dute antzeko askatasunik zientzien kasuan. Fisika, astronomia eta historia irakatsi egin behar dira.
|
2004
|
|
Jainkoaz hitz egitean, orduan, bekatua, zigorra, santutasuna eta horrelako kontu
|
horiek guztiak
alde batera utzi eta pentsamenduaren izaeraren arazoaz arduratuko da. " Nik pentsatzen dut" delako ebidentzia onartuta, pentsatze hori zer den zehaztu du, eta emango duen erantzunak balio du ez Descartesentzat bakarrik, baizik eta baita eginbehar horretan diharduen edozein gizon emakumeren jarduna definitzeko ere.
|
|
Irudi
|
guztiak
alde batera utzirik, ametsaren, hautematearen, oroimenaren oinarrian egitura logiko bat aurkituko genuke giza adimenezko ekintza ororen zuztarretan egongo litzatekeena, ezinbestekoa ametsean ere bera ulergarria izan ahal izateko. Har dezagun inoiz izan dugun ametsik xelebreena, zentzugabekoena; hala ere, bera kontatu ahal izango dugu, gure hitzetara itzuli ahal izango dugu, dugu amestu kontatu dugun historia, egitura logikoa izango ez duena.
|
|
Ni izango naiz mundu sentigarriaren euskarria, sentimenduena, ametsena... Azkenean, bada, mugapen fisiko
|
guztiak
alde batera utzita, segurtasuna barruko instantzia batean aurkituko du, kanpokotasunarekin inolako harremanik gabe bururatu behar dena eta edozein motatako agintetatik (Jainkoa, eliza, filosofia zaharra) aparte legokeena, teorian besterik ez bada.
|
2016
|
|
Galdera horietako azkena egin ondoren, G. G. Simpson zoologo bikainak hauxe esan zuen: ‘Orain nabarmendu nahi dut galdera horri erantzuteko 1859 baino lehen egindako ahalegin guztiek ez dutela inolako baliorik, eta hobe dugula
|
guztiz
alde batera uzten baditugu’" (29). Oso posible da norbaitzuentzat biologiak eta zoologiak bizitzaren zentzuaren erantzunen bat edukitzea, baina haiek beraiek zientzia gisaez galdera hori, ez horri erantzuteko asmorik ukan gabe.
|