Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 135

2000
‎Nork eskainiko zizkidan, handik harat, bere besoak, eta nork bere magala, nik haietan atseden har nezan, haur batek bezala...? Nork jarriko zizkidan, Rosaren faltan, azuzenak, eta nork jarriko arrosak eta orkideak beirazko ontzian, alabastrozko mahaiaren gainean, loreak, halatan, gure sentimenduez mintza zitezen. Nork emanen zion musu, Rosaren faltan, neure ezkerreko oin itsusiari?
‎Eta gure amorioa ez zen euri erauntsia bezalakoa izan, baina euri xehea bezalakoa, gure sentimenduen lurretan barrenago sartzen zena. Eta hari lotzen ninduen uztarria emea zen eta uztarri hartan ematu izan nuen behin baino gehiagotan bizitzaren gogorra eta arindu egunorozkotasunaren karga.
‎Zati komunak biltzeko lerroak egingo genituzke gustura. Baina, orduan, azterketaren zati bat galduko genuke, hau da, irudi hori gure sentimendu eta pentsamenduekin biltzen duena. Zati honek azterketari bere sakontasuna ematen dio.
gure sentimendu ezkutuekin
2001
‎Bertan, maitatzen dena suntsitu, akabatu egiten da eta horixe da, hain justu, maitatzeko modu bakarra. Aurreko nobeletan bezala, oraingoz azkenengoa den Bihotz bi n ere, gure sentimendu ezkutu eta ilunenetan sakondu nahi izan du egileak.
‎Lehen aldikoz, nioen, baina egiaz egunerokoa zen, gizartearekiko herra piztu zitzaidan eta errabiaz hanturik heldu nintzen bilkurara. Joanesen trakako jendeak gure sentimendu euskaldunez baliatzen zirela erran nuen neurekiko bidean zehar, haize farfailen antzera erabiltzen gintuzten, batean borroka armatua eta bestean, argumentu berez justifikatua, Euskal Herri departamenduaren itsuki sostengatzea eskatuz. Metropolian pasatu nuen denboran kontrolatzen ez nituen gauza franko gertatu bide ziren.
2002
‎Gure Bizkai maite honetan Kapanaga, Mikoleta, Zabala, Añibarro, Uriarte, Prai Bartolo, Olaetxea. Eta gure sentimentua bero samarrago jarririk aitatzen doguzan Tx. Agirre, R.M. Azkue, Zamarripa, Eguskiza, Gabriel Manterola, Ibargutxi Juan, Artzubiaga eta ahaztu ezineko Mikel Zarate... Eta arabar langile errime Aita Olabide.
Gure sentimenduak adieraziz (kritika batzuk gaizki hartuko ditugu, larregikoak edo era desegokian eginak irudituko zaizkigulako); beti bereiztea komeni da kritikaren funtsa eta kritika egiteko erabilitako modua.
2003
‎Ikusia dago lagunarteko elkarrizketak ez direla aski. Kosta egiten zaigu benetan sentitutako dena botatzea, eta gure sentimendurik sakonenez hitz egitea. Gauza bat da esatea «triste nago», eta pixka bat zailagoa da negarretan lehertzea, eta hain justu horixe da behar duguna tristura deskargatzeko.
Gure sentimenduekin konektatzen dugunean bakar bakarrik zaintzen eta hierarkizatzen ditugu, orduan bakarrik izaten gara gai gainerakoen sentimendu eta zertzeladekin enpatizatzeko.
‎Adierazi gure sentimenduak sortarazi dituen pertsonari, salaketarik egin gabe, bortizkeriarik erabili gabe, nolako egoerak edo jokaerak eragin digun zehaztuz.
‎Pertsona horiei berehala egin zitzaizkien azterketek erakutsi zutenez, aurreko kortex zizulatua aktibatu zen, min fisikoari erantzuten dion garuneko eskualde bat. Arbuio sentimendu hori bera eragin zitzaien boluntarioetan, baina eszeptizismo handiagoz ahoz erreakzionatu zutenetan, kortex prefrontalaren zati batean aktibazioa ikusi zen, gure sentimenduak prozesatu eta autokontrola arautzen duena.
‎Ahanztura gure sentimenduen ukatze ahaltsuena da,
2004
‎Bestearen aurrean eta geure buruaren aurrean jartzen gaitu. Gure desirak, gure sentimenduak eta gure beldurrak ere agertzen ditu. Limoiak bezala zukutzen gaitu.
2006
‎Sentimendu minenak ere iratxo bihurri bat gordetzen du bere baitan. Hor egoten da pikaroa gure zain, gu sentimenduarekin itsutu eta barregarri geratu orduko gure kontura olgatzeko.
‎Barrenak zuhurra izateko agindu zidan. Masaileko orbainak izango zuen zerikusirik nire errezeloarekin, kontu jakina baita xehetasun txikienez osatuak daudela pertsonei buruzko gure sentimendu eta iritzi errotuenak. Usain bat, begirada bat, inolako garrantzirik gabe botatako hitz bat:
‎Mundu horretan naturarekin bat eginda dago, ez dago ezer modernorik, ez dago ezer artifizialik. Gure sentimendu primarioenen mundua da, zibilizazioak hondatu gabeko mundu bat, guk geuk galdu egin duguna baina, mirari baten bidez, urteko gaurik inportanteenean guregana datorrena, bereziki gure etxeko kiderik inozente eta garbienengana, umeengana. Olentzero umeen jeinu maitagarria da, eta ume txiki guztiek Olentzeroren laguntzaile izan nahi dute handitzean, maitasun hutsezko mundu zoragarrian bizi, hala nola Peter Panen Sekula Inoizko lurraldea.
‎Zeren euskarari buruzko debate politikoa oso irrazionala izan ohi da, gure sentimendu primarioenek goitik behera kutsatua. Normala da.
‎Oro har, onar dezakegu horrelako bizimodua irudikatzea ez dela ez egilearen akatsa ez obraren deformazioa. Halere, obra horiek ez dira gure sentimenduetara iristen. Hortaz, komedia bat garai edo lurralde batetik bestera aldatzea ez da erraza.
‎Gure judizio moralen formulazio bat Humerengandik ateratzen tematuko bagina, egungo teoria ‘emotibista’ egokitu genioke, eta horrela asmatzetik gertuago geundeke. Teoria horren arabera, judizio moralek gure sentimendu moralak adierazteko balio dute,[...]. (Ayer 1980, 138, gaztelaniazko itzulpenean)
2007
‎o bai, gorroto dut, biziki gorroto dut. Aurpegi hori aldatuko balitz, nahastu egingo litzateke gure sentimendua. Hankaz gora jarriko litzateke, eta ez gorroto dugun pertsona identifikatzeko zailtasunak izango genituzkeelako.
2008
‎Euskal Herriko begiekin ikusita, hotzak dira daniar asko eguneroko harremanetarako. " Onar nezake indibidualistak garela, askotan barnera begira bizi gara, gutxitan erakusten ditugu gure sentimenduak kanpora". Stigsgaarden hitzetan, askori ez zaie aitortzea gustatzen, baina Janteko Legea subkontzientean daramate ikus aurreko orriko koadroa eta konturatu gabe behin eta berriz erakusten dute hori, beti ere daniar gaztearen ustez.
‎Han ikusi genduanak era guztietako eritxiak sortu zituala uste dot. Hari bateri jarraituz, bizitzako egoera desbardinak erakutsi jakuzan, eta gugan sentimendu ugari sortarazo be. Nik irakasleoi egiten jakun nabarmendu neuke.
‎Guk gure sentimenduetatik eta bizipenetatik sortzen ditugu planteamendu estetikoak eta gidoiak. Zirriborroak egitean, hurbil dituzun objektu horietaz oroitzen zara lehenik.
‎Bai, eta ez dugu esan, baina esan behar dugu guretzako hau ez dela gure arlo nagusia. Oskorrirentzako garrantzitsuenak dira sortzen dituen kantu berriak eta modernoak, gure sentimendu eta espiritua adierazten dutenak. Guk egiten dugu hau herri anormal bateko musikariak garelako.
‎Bakoitzak une horretan nola sentitzen den kontatzen du, bere iritziak eta egoerak zeintzuk diren. Finean, arazo komuna dugun pertsonak biltzen gara, eta gertatzen zaigunaz eta gure sentimenduez hitz eginez, eta gure itxaropenak transmitituz, ez dakigu zer gertatzen den baina edariarenganako obsesioa desagertzen joaten da. Batzuen beteraniak, sartu berrien esperantzak, taldekideen babesak... guztiak eragiten du.
‎Baina gure nahiak ezin gaitzake itsutu zeren bai baitakigu jakin justu kontrakoa gerta litekeela. Gerta liteke, esaterako, bere motxilaren zamari ezin aurre egitea, gure sentimenduak eta bereak bat ez etortzea, munduarekin erresuminduta bizitzea. Hori ere gerta liteke, ez baitu eraman erraza izan behar jakiteak behinola zure ama biologikoak kale bazter batean utzi zintuela, sumatzeak ezberdintasuna begietan idatzita daukazula, ohartzeak aurpegira begiratzen dizutenek zure iraganaz zuk bezainbat dakitela, dena eta, era berean, ezertxo ere ez?.
‎Eta hala da, neurri handi batean, nire sentimenduez eta nire bizitzaz lehen pertsonan idatzi behar dudalako. Egia da askotan idazleok gure sentimenduez eta gure bizitzez idatzi ohi dugula, baina gehienetan zeharka egiten dugu. Harkaitz jokalari gaztearen adibidea hona ekarrita, zera esango nizueke, ni ere gaztetan futbolean aritu nintzela, eta, noizbait futbola ardatz duen istorioren bat idatzi banu, lehenik eta behin, oroimenaren kutxan bilatuko nuke, ez istorioaren funtsari dagokionean, baizik eta xehetasunei dagokienean.
2009
‎Baina bizitza positiboa bada, haren ukoa, heriotza? negatiboa izango da; laster, gure sentimenduan, zilegiz kontrakoa, injustua. Zerk positiba lezake?
‎argia ikusten duten supergizonek gurtu egiten zaituzte, baita duten guztia zure aldarean sakrifikatu ere. Guk, berriz, geure harrotasunaren mende, ezin eskaini diegu zeuen xede jakintsuei, zeintzuk paradoxa atzemanezinak baitira guretzat, gure sentimenduen eta gure maitasunaren oparia.
‎–Distira baino hitz distiratsuago bat nahi dut, ederra baino hitz ederrago bat?. Maiteminduta gaudenean, hitzak txikiak iruditzen zaizkigu, ahulak gure sentimenduen indarraren aurrean. Badakigu ezinezkoa zaigula bizitzen ari garena adieraztea, baina, hala ere, beti egiten dugu ahalegina.
‎Deigarria iruditzen zait Ninaren abestiek eragiten didaten bizipoza, indarra eta grina. Musikak eta edozein arte adierazpenek artistaren adierazteko beharra dute funtsean; baina artea ikusten, entzuten edota sentitzen dugunok (artea jasotzen dugunok, alegia) artistaren behar hura gure sentimenduekin nahasten dugu, gure mundu emozionalera moldatuz, eta horrela, bakoitzak bere grina pertsonala aurkitzen du.
‎Zure toles beltz ilunetan –guretzat ezin ilunagoak bederen– argia ikusten duten supergizonek gurtu egiten zaituzte, baita duten guztia zure aldarean sakrifikatu ere. Guk, berriz, geure harrotasunaren mende, ezin eskaini diegu zeuen xede jakintsuei, zeintzuk paradoxa atzemanezinak baitira guretzat, gure sentimenduen eta gure maitasunaren oparia.
‎Neska gaztea eta freskoa da, ordea, Nadine, osasuna eta alaitasuna gainezka dituena, eta hari esker lortzen dut etxe ilun hura ahaztea. Bitxia da egiaztatzea zer puntutaraino diren gure sentimendu naturalenak diren horiexek, hain zuzen ere, jendeak gugan gauza ilun eta ustel gisa ikusten duen horren mamia eta funtsa. Helburu bakarra dute Asfar doktoreak eta Elinor Wardesek:
‎Historia" benetakoa" izango da gure izatearen baitan jarraitutasun eza sarrarazten duen neurrian. Gure sentimenduak zatituko ditu; gure instintuak dramatizatuko; gure gorputza biderkatuko eta gorputzaren beraren aurka jarriko du. Naturaren edo bizitzaren egonkortasun lasaigarria duenik ezer ez du bere azpizolan utziko; eta amaiera milenariorantz bultzatzen duen tematze mutuari muzin egingo dio.
2010
‎zernahi gerta baitaiteke, baita errealitatearen manipulaziorik oiesena ere, bizi senak bizitzaren interesen arabera moldatua betiere? nahiz eta autodefentsa mekanismoen erantzun bat ere izan daitekeen, gure sentimendu onen ustezko lorategi perfumatuari bat batean simaurraren kiratsa dariola egiaztatzea jasanezin egingo bailitzaiguke, bizitza hain da ederra, eta nola ibiliko gara, bada, gau eta egun, hatzak sudurrean jarrita!
‎PERU. Kar, gure sentimenduen aurka egiteak ez du zentzurik.
‎Zeren ziur bainago bai beldurra eta bai koldarkeria ere argudioen eragile izan nituela, sorburuan eta modu inkontziente batean bai bederen, nahiz eta efektuak istantean estali zuen kausa, beldur koldarkerien errealitateak bere gordean jarrai zezan, inkontzientetik kontzienterako jauzia egin gabe, errealitateari bere errealtasuna ukatzeko trikimailurik sofistikatuenean —errealitatea, kontzientea den heinean da errealitate—, munduan ez baitago oilarrik bere oilartasuna beldurraren eta koldarkeriaren lumen gainean eraiki dezakeenik, eta nik neure oilartasuna erakutsi behar bainion bidean atera zitzaidàn oilandari. ...harrotasuna tartean dabiltzanean —harrotasuna bizi senaren eta bizinahiaren aldaera bat besterik ez da, besteak baino gehiago izatera eta besteen gainetik bizitzera bultzatzen gaituena— zernahi gerta baitaiteke, baita errealitatearen manipulaziorik oiesena ere, bizi senak bizitzaren interesen arabera moldatua betiere... nahiz eta autodefentsa mekanismoen erantzun bat ere izan daitekeen, gure sentimendu onen ustezko lorategi perfumatuari bat batean simaurraren kiratsa dariola egiaztatzea jasanezin egingo bailitzaiguke... bizitza hain da ederra, eta nola ibiliko gara, bada, gau eta egun, hatzak sudurrean jarrita!
‎Trafikorik gabeko zubitik gindoazen, biok bakarrik, lekukorik gabe; motorraren hotsak bildu egiten gintuen; hiriko argiek, gure aurrean, motelduta euriagatik, inoiz baino arrotzagoak ematen zuten, eta ezti, epel, bihurtzen zuten autoaren barrunbea. Zerbait esan beharra zegoen, eta ez gai orokor bati buruz, baizik eta gure sentimendu konkretuez eta sentimendu konkretu horien ondorio praktikoez; etorkizunean egin, edo ez egin, beharrekoaz. Ezinezkoa iruditzen zitzaidan, ordea, lur arrunt hartara iristeko pausoak ematen hastea.
‎Emaitzak agerian ikusi dituzte: Zenbat eta gehiago jakin gai baten inguruan, gure emozioak, gure sentimenduak areagotu egiten dira, eta pausoa ematea ere erraztu egingo zaigu. Esanetik ekintzara, jarreratik portaerara, aldea txikitu egiten da.
2011
‎Gurekin lanean aritzeko prest agertu dira.Abertzale eta humanista gisa aurkeztu zarete. Erran nahi baitu. Abertzale moderatuak gara, eta gizakia guztien aitzinean ematen dugu, baita gure sentimendu politiko abertzaleen aitzinetik ere. Bi proiektu ditugu:
‎Badirudi gure gizarte joeren zenbait neurketetan (eusko barometro, soziometro eta abarretan) datu kezkagarri samarrak agertzen hasi direla, besteak beste, etorkinei buruzko jarreretan. Kopuruak ugaldu ahala, krisia areagotu ahala... edozein aitzakia on da gure sentimendu abegitsuak ozpintzen hasteko.
‎Lehen garbi zegoen banaketa zein zen, orain dena da erlatiboa, eta bikote asko borrokan bizi dira. Emakumeak eta gizonak borrokan ari gara oraindik eta, beraz, ez gaude umearen beharretan zentratuta, gure sentimendu indibidualei begira gaude. Eta horrek kostu handia dauka.
‎Dagoeneko goizean jaiki eta ez naiz askotan berarekin gogoratzen, eta horrek lasaitu egiten nau alde batetik eta tristatu bestetik, gure sentimenduak zein aldakorrak diren erakusten baitu, gure ametsak zein funtsik gabeak, gure bizitza zeinen gorabeheratsua den, eta horrexegatik iruditzen zaigu beharbada hain ederra.
2012
‎Barrenak beroegi daudenean tenperatura orekatzeko balio dute eta hotzegi daudenean, aldiz, berotzeko. Gure sentimenduen termostato dira kantuak. Horregatik kateatzen gaituzte hain erraz eta horregatik bihurtzen ditugu sinbolo.
‎Orain hau nahi dut, gero hura desio dut. Etengabe sentimenduekin jolasean, gure sentimenduekin eta besteen sentimenduekin. Etengabe korapiloak askatuz eta korapilo berriak eginez.
‎Begira, hemen gaude gu, bi gizon argi: aldez aurretik badakigu infinituraino eztabaida daitekeela gauza guztien gainean, eta horrexegatik ez dugu eztabaidatzen; bestearen ideia ezkutuko guztien edo ia guztien berri dakigu; guretzat, hitz bat istorio oso bat da; gure sentimendu bakoitzaren muina ikusten dugu geruza hirukoitz batean zehar. Gauza tristeek barre eragiten digute, gauza barregarriek goibel jartzen gaituzte, eta oro har, egia esan, axolagabe samar jokatzen dugu guztiarekin, geure buruarekin izan ezik.
‎Garrantzitsua da hitzik gabeko komunikazioaren alderdi horiek kontrolatzea eta kontrolpean erabiltzea. Lanbideari dagokionez, egoera jakin batzuetan aurpegiak ez ditu gure sentimenduak edo pentsamenduak salatu behar; beste batzuetan, berriz, egokia izaten da baliabide hori erabiltzea.
‎– Gorabeheraren ondoren, gure sentimenduak azaltzea eta beste pertsonari esatea hurrengo batean ez dela beharrezkoa muturreko egoera horretara iristea.
‎Hori bai, behin ikasteko bidaia eginez gero, bidaia hori aberasgarri eta suspergarri izan dugula. Gure izatea hobeto ezagutzen dugu, gure inguruaren izenak eta izanak egokiago barneratzen ditugu eta horretaz kanpo ere, gauza gara egunero gure sentimenduak euskaraz kanporatzeko, gure lana euskaraz egiteko, gure laguntaldean euskaraz aritzeko, hitz batez esateko, geureago eta aldi berean zabalago eta irekiagoak izateko.
‎Saio honetan, askotan tabu den gai baten inguruko gogoeta egitea zen helburu, hain zuzen ere, euskaldun izatea zer den gutariko bakoitzarentzat, euskaldun izatearen gaineko gure sentimenduak eta iritziak azaleratzeko eztabaida saioa.
‎Adibidez, mina arintzen duen sendagai bat ematen zaio, substantzia horrek zakurraren heriotza azkartzen duela jakin arren. Erabakitzeko gaitasuna Txakurrek ezin dute horrelako erabakirik hartu; beraz, jabeek egin behar dute, baina gure sentimenduek gaizki pasatuta jolas gaitezke eta gauzak modu subjektiboan ikusarazi, animaliaren ongizatea kontuan hartu gabe. Horregatik, lagungarria izan daiteke animaliari eutanasia egiteko erabakia hartzea konfiantzako pertsonekin batera, hala nola senideekin edo lagunekin.
‎Kasu horietan, eguneroko jarduerarekin aurrera egiten laguntzen du, burua lanpetuta edukitzeko eta txakurra galtzea saihesteko. Terapia ona izan daiteke maite ditugun pertsonengan oinarritzea eta haiekin gure sentimendu eta emozioen berri ematea. Beste txakur bat?
‎Villegasek azaldu du familiak harremanetan jartzen direla medikuarekin mediku espezialistaren baten iritziaren eta informazioaren bila. Baina, gero, konturatu dira solaskideak haien egoera beragatik igaro direla, eta «orduan gure sentimenduekiko interesa pizten hasten dira eta gure erantzunekin bereak ezagutzen dituzte». Orduan hasten dira hizketan, negarrez; baina, batez ere, beren burua ulertzen.
‎Badakite non gauden eta zertan? Munduko beste puntan egon arren, jende askok badu Euskal Herriaren berri, gure sentimendu bera baitute kulturari dagokionez: ez dira ingurukoen modukoak, ezberdinak direla diote, eta euren herrialdea izan nahi dute.
2013
‎Baina agian aiseago gaindituko genituzke egoera jakin horietan euskaraz aritzeko konplexuak eta ezintasunak gure ondokoen gure inguruko erdaldunez ari naiz erresistentziak erortzen ikusiko bagenitu, eta uste dut gure sentimendu horiek noizean behin behintzat adieraztea behar beste erabiltzen ez dugun arma bat dela horretarako. Adierazteak merezi duenean, jakina, ez baita beti horrela izaten!
‎Nik jokatutako papera azaldu behar dut orain. Neurearekin batera, haren arreben ezinegona ere biztu zen; gure sentimenduak bat zetozela ikusi genuen berehala; eta, konturatuta, halaber, ez zela denborarik galdu behar haien neba handik apartatzeko, berehala erabaki genuen harekin Londresen elkartzea. Joan egin ginen, beraz, eta bertan gogo onez heldu nion nire lagunari halako hautapenaren gaitz seguruak begietaratzeko lanari.
‎Eta horrexegatik, hots, eredu biografikoa demokratikoagoa jotzen dudalako (eskubideetan berdintzen baikaitu, gizartearen zati bakar batenak diren sinesmenetan oinarritu beharrean), lan saio honen helburuetako bat eztabaida piztea eta aldaketa soziala eragitea da. Hala, Teresa del Valle et al. (2002) oroitzean, emergenteak diren eta aztertzen dituzten fenomenoez gogoratzean, gure sentimendu eta energiak hiltzeko prozesuaren aldaketa soziala bultza dezaketelako ideiak ilusioa berritzen dit, modu horretan pertsona orok hiltzeko prozesua bere sinesmen intimoenei jarraiki eraikitzeko eskubidearen inguruko praktikak eta itxaropena nagusituz. Hiltzeko prozesuaren eta eutanasiaren inguruko eztabaida indartzeak, horrenbestez, biziaren aldi garrantzitsu horretan hainbeste pertsonak nozitzen duten gabezia demokratikoa arintzen lagun dezake.
‎Olerki bat ekarri dugu hona, baina lerroak nahasirik daude, sarritan gure sentimenduak egoten diren bezala! Nahasitako sentimenduak ordenatzea baino errazagoa izango ahal da testu hau ordenatzea!
‎Aktoreok, pertsonaiak eraikitzeko, nola sentitzen eta bizitzen duten ulertzeko, ondo ezagutu behar ditugu geure burua, bihotza, azala& Gure sentimenduekin konektatzen dugunean soilik konektatzen dugu besteenekin.
‎Maiteminduen eguna ospatzea oso garrantzitsua da bikoteari gure sentimenduak adierazteko. Eta ekologikoki egin behar dugu, gainera, ingurumenarekiko dugun maitasuna erakusteko.
‎5 Gure oparia sortzea Ekologismoaren hiru erreak urteko egun guztietan aplikatu behar dira, eta San Valentin ez da salbuespena. Gure sentimenduak adierazteko, ez da beharrezkoa opariak alferrik galtzea (murriztea). Jatorrizko opariak sor daitezke material erabilietan (berrerabilpenean), adibidez, antzinako aldizkarietan, erabilitako koloreetan, begiztetan, lumetan, pinturetan eta abarretan.
‎Alabaina, teoria subjektibistak, egokia ez bada ere, arrazoi puntu bat dauka. Izan ere, balioak, neurri batean, gure sentimenduei (atseginedo desatsegin sentimenduei) atxikitzen zaizkie. Bestela esanda, sentimendu horiek gabe, sentimendu horiek oinarrian egon ezean, ez dago balioez mintzatzerik.
‎Guretzat agian ez orain dela 600.000 urteko gizakientzat, baina guretzat bai, mundu fisikoa subalternoa da, artoa edo patata ereiteko euskarria, edo etxe bat, fabrika bat eraikitzeko gai hornitzailea, edo bestela, ezeren premiarik ez den egoeretan, gure sentimenduen arabera eraldatzen den materia maneiagarri bat, tristezia adierazten duena —zeruaren kolore grisaren bitartez, kasutriste gaudenean, edo alaitasuna pozik gaudenean tximeleta zuri hegalari baten edo eguzkiaren goizeko argiaren bitartez. Baina uste hori, mitoan dagoena" Adam, zu izango zara kreazioaren ardatza" —, bai literaturan ere —" natura aldarte bat da" —, eta Europako leku amenoetan gauzatzen dena, hautsi egiten da Nevadako mendi zein desertuetan.
Gure sentimenduei buruz hitz egin nahi duzu?
2014
‎• Portaera asertiboa: portaera asertiboa erakusteak esan nahi du esaten jakitea, ezetz esaten, negoziatzen... eta malgua izaten nahi dena lortzeko, besteen eskubideak errespetatuaz eta gure sentimenduak era argian adieraziz. Euskararen alde egitea, eta zailtasunen aurrean, solaskidea errespetatuz, konponbideak proposatzea.
‎Portaera asertiboa: portaera asertiboa erakusteak esan nahi du esaten jakitea, ezetz esaten, negoziatzen... eta malgua izaten nahi dena lortzeko, besteen eskubideak errespetatuaz eta gure sentimenduak era argian adieraziz.
‎Ondorioz, gizakiaren bitartez Jainkoa egiten edo Jainko bilakatzen diharduen Naturaren prozesua izaki, historia horretan agitzen den guztia justifikatua dago,, ongi? dago( gure sentimendu moralei kontraesaten badie ere: historia ezin da irizpide moralez epaitu) 406 Historia gidatzen duen Probidentzia naturgaindikorik ez dago; alegia, ez dago historia eta gainera Jainkoa, ez dagoen bezala Natura eta gainera Jainkoa:
‎Hego ipar ar datzen arteko gatazka eternala koplatara ekartzen du, sotil eta garbi, epelkeriarik gabeko bertsoetan. Kantua 60etako iraultza hippyaren ildotik hasten dela esango luke despistaturen batek(. Guk maite dugu mundua,/ hau gure sentimendua,/ maitasu nean helduko zaigu/ heriotzeko ordua?), baina berehala gaizto tzen digu Arestik, berehala dakar zirtoa, umore beltza, hemen ez
2015
‎• Kognizio berriak sortzen ditugu, elementuetako baten garrantzia areagotuz eta bestearen pisu disonante erlatiboa gutxituz. Zenbat eta gehiago jakin euskarari buruz, gure sentimendua, iritzia, kognizioa ere areagotu egingo da, eta horrek guztiak portaeran eragina izango du (Irastortza; 2010: 218)
‎Bultzada txiki bat besterik ez zen behar, dena aldaraziko zuen eztanda. Gure sentimenduak traizionatzeari uztea, gure desirei bide ematea, garai berriak mundu berria erditu zezan. Libreago gara orain, libreago zara orain.
‎Bultzada txiki bat besterik ez zen behar, dena aldaraziko zuen eztanda. Gure sentimenduak traizionatzeari uztea, gure desirei bide ematea, garai berriak mundu berria erditu zezan. Libreago gara orain, libreago zara orain.
‎Kristau izatea Kristo Jesusekin bizitzea da. Bera gure bide lagun dogula, bere pentsaera gure pentsaera, bere sentimenduak gure sentimendu, bere maitasuna gure maitasun, bere askatasuna gure askatasun, bere parkamena gure parkamen, bere otoitza gure otoitz, bere arnasa gure arnasa, bere santu tasuna gure santutasun bihurtuz. Eta hori ez aldi baten, bizitza guztian baino.
‎mezuak. Gure sentimenduez lehenengo pertsonan hitz egitean datza. Honelako esaldiak erabiltzen dira:
‎Beste pertsona batzuekin elkartzea, taldeko elkarrizketetan parte hartzea, psikoestimulazio ariketak egiteak ere laguntzen du;  gure garuna aktibo edukitzeko modu bat da. Ohartzen garenean gaixotasunarengatik gure hitz egiteko bitartekoak edo gure sentimenduak adierazteko gaitasuna murrizten doala, gure eguneroko lanetara, lan berriak edo zeregin berriak gehitzea komenigarria da. Horretarako, ekintza berriak, sormen handikoak, eskulanak, marrazketa, dantza, kantua eta abar egokiak dira.
‎Zein da helburua? Norbera hobeto ezagutzea gero gure sentimenduak kudeatzeko?
Gure sentimenduak adierazi dituzu.
Gure sentimenduak adierazi dituzu.
2016
‎6 Argi diat, bai, gure sentimenduek eta emozioek gure desirengan eragina badute, baina mantentzen diat gure borondateak dituela gure desirak manatzen.
‎Gu ote gara bihotzik gabeko makinak? Behar bada gu gara" errepikatzaileak", gu sentimendurik gabeko munstro kabledunak.
‎Baina hizkuntza ez da bakarrik hori. Hizkuntza da lagun artean egoteko; gure pozak, gure tristurak, gure haserreak, gure sentimenduak adierazteko. Eta, kasu horietan, gure euskalkia ateratzen zaigu.
‎Sentikortasun maitea!, gure pozaldietan preziatua eta gure atsekabeetan neketsua den guztiaren iturri ezin agortuzkoa!, zerorrek lotzen duzu katez zeure martiria bere lastozko ohean, eta zu zara zeruraino altxatzen duena. Gure sentimenduen iturri betierekoa!, hementxe zaitut nik aurkitu, zure jainkotasunak ene barnea inarrosten du. Ez une triste eta ezatsegin horietan, noiz eta nire arima uzkurtua gelditzen den, eta hondamenaren aurrean izu ikarak hartzen duen.
‎Gehiago jakin nahi genuenez haien pentsaeraz, oso adierazagarriak zitzaizkigun bakoitzaren erreakzioak. Harritu egiten gintuen, bestalde, gure sentimendurik ezak: gure izaera berriaren ezaugarrietako bat zen, nonbait.
‎Ba al daukagu zinezko justiziaren zentzurik, gure sentimendu gizatiarrak ez al daude hilik, baldin eta desio badugu gaurko atsekabearen eta etorkizuneko esklabotzaren kontra behar duen segurtasuna berandutzea, harik eta emakumeak eskubide politikoak erdietsi arte?
‎Barrea mundua iraultzeko modurik ederrena izan daiteke, sekula samurtasuna ahaztu gabe, gure sentimenduek egiten baikaituzte aske. Eta horixe izan nahi dute, hain zuzen ere, Lurrek eta Odeik, libre, nahi duten hori adierazi, bizi eta sentitzeko, inposaketa eta etiketa sexistarik gabe mundu aske batean.
‎Baina hizkuntza ez da bakarrik hori. Hizkuntza da lagun artean egoteko; gure pozak, gure tristurak, gure haserreak, gure sentimenduak adierazteko. Eta, kasu horietan, gure euskalkia ateratzen zaigu.
‎Otsoak oreina nola harrapatzen eta odoletan akabatzen duen ikustean esaterako. Otsoa, oreina, biak ederrak dira, biak naturalak dira, otsoak oreina kalitzea ez da guztiz naturala baino.162 Gure sentimendua, ordea sinpatia morala, biktimarenganako da; otsoaren jokabidea arbuiagarria iruditzen zaigu. Zientzialari gisa arrazoitu genezake, ongi dagoela, Naturak horrelaxe irabazten duela bere perfekzioa.
‎Zientzialari gisa arrazoitu genezake, ongi dagoela, Naturak horrelaxe irabazten duela bere perfekzioa. Hala ere gure sentimendu moralak ez du ikusten oreinak zer irabazten duen, 163 eta zientziak berak ere ez dakus azken batean zein perfekziotara dihoan eboluzio guztia, guztiaren akabera izoztura badihoa.164 Zientziaren arrazoiek ez dute gure bihotzikara jabaltzen. Ikuspegi moraletik begira, Naturak gladiatoreen espektakulua dirudi.165
2017
‎Honekin guztiarekin behin betiko amaitu nahi nuke eta pertsonen sentimenduek inporta ez duten leku batera joan, Aritzen ondora, betiko. Baina ez, beragatik geldituko naiz hemen, lotsa gabe, harro, gure sentimenduez eta batez ere gure maitasuna zena eta bortitz lapurtu digutena defendatzeko. Oraindik gogoan dut, duela bi egun gorpu bat basoan, euripean, zurbil zegoen leku berean, hilabete batzuk lehenago nola bi pertsonak elkar maitatu zuten.
‎Uruguaira egin nuen bidaian aukera izan nuen gizarte justuagoak, libreagoak, berdinagoak eta batez ere zoriontsuagoak eraikitzeko asmoa duen ezker oso humano eta humanistarekin egoteko. Euskal Herriko ezker subiranistako familia handia osatzen dugun askorekin harreman handia daukan tupamaro mugimenduak irakatsi zigun, kide militanteen arteko harremanez gainera, beharrezkoa zela gure giza harremanak sakontzea (hauek ere politikoak dira, nola ez). Euskal politikagintzan, zoritxarrez, ez gaude ohituta gure sentimenduak erakustera. Gure oinordetza kultural pisutsuak esaten digu horrelako gauzak intimitaterako eta arlo pribaturako zokoratu behar direla.
‎Gorputz hizkuntzak, askotan nahi gabe, oso ongi transmititzen ditu gure sentimenduak. Hain ongi, batzuetan ezin ditugula ezkutatu.
‎lehenik eta behin, nork bere buruarena. Izan ere, barrearen laguntzarik gabe ez gara gai gure baitako sentimendu batzuetara iristeko. Barrea gertaera intelektualen artean intelektualena bilakatzen da orduan, erosotasun moralaren eremu lasaigarriak aztoratzen baititu:
2018
‎Geure ideia eta subjektibitateen menpe bizi gara, eta horrek gure sentimenduak bideratzen ditu. John Lennonen heriotza, esaterako, Jobsena baino gehiago sentitu nuen eta beste batzuena ere bai, baina hobe ez esatea, ondorio penalik izan lezake eta.
‎–Gu denok, gure sentimenduak manipulatu nahi dituzte, ez duzue ikusten. Eta begira emakumeari eta langileei buruz lerro artean eman nahi duten irudia, ez duzue ikusten?
‎Aska ditzagun une batez gure sentimenduak.
‎Ezin ditugu gure sentimenduak adierazi denen aurrean?!
‎Badago, baina, disonantzia kognitiboa modu positiboan ere erabiltzeko modua. Nahiz eta gure sentimendu guztiak ezin ditugun kontrolatu, gure jokabidea aldatuta eragin dezakegu haiengan. Oso txeratsuak ez bagara, txeratsu bihurtu gaitezke halakoak izango bagina bezala jokatzen badugu; adibidez, gainerakoekin adeitsuak izanda, maitasuna adierazita edo informazioa emanda.
2019
‎Baina gure nahiak ezin gaitzake itsutu zeren baitakigu jakin justu kontrakoa gerta litekeela. Gerta liteke, esaterako, bere motxilaren zamari ezin aurre egitea, gure sentimenduak eta bereak bat ez etortzea, munduarekin erresuminduta bizitzea. Hori ere gerta liteke, ez baitu eraman erraza izan behar behinola zure ama biologikoak kale bazter batean utzi zintuela jakiteak, ezberdintasuna begietan idatzita daukazula sumatzeak, aurpegira begiratzen dizutenek zure iraganaz zuk bezainbeste dakitela dena eta, era berean, ezertxo ere ez ohartzeak.
‎Eta hala da, neurri handi batean, nire sentimenduez eta nire bizitzaz lehen pertsonan idatzi behar dudalako. Egia da askotan idazleok gure sentimenduez eta gure bizitzez idatzi ohi dugula baina gehienetan zeharka egiten dugu. Harkaitz jokalari gaztearen adibidea hona ekarrita, zera esango nizueke, ni ere gaztetan futbolean aritu nintzela eta noizbait futbola ardatz duen istorioren bat idatzi banu, lehenik eta behin oroimenaren kutxan bilatuko nuke, ez istorioaren funtsari dagokionean baizik eta xehetasunei dagokienean.
‎696 Zerbait badago zibilizazio arrazionalean gure sentimenduen izaera erreala onartzea galarazten diguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 112 (0,74)
Gure 17 (0,11)
gu 2 (0,01)
gure baitako 2 (0,01)
gugan 1 (0,01)
gureganako 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 21 (0,14)
Berria 12 (0,08)
Alberdania 11 (0,07)
Booktegi 11 (0,07)
Consumer 10 (0,07)
Argia 8 (0,05)
Jakin liburuak 7 (0,05)
LANEKI 5 (0,03)
Pamiela 5 (0,03)
Open Data Euskadi 5 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
ETB serieak 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu sentimendu adierazi 9 (0,06)
gu sentimendu ez 4 (0,03)
gu sentimendu egin 3 (0,02)
gu sentimendu ezkutu 3 (0,02)
gu sentimendu moral 3 (0,02)
gu sentimendu on 3 (0,02)
gu sentimendu batzuk 2 (0,01)
gu sentimendu era 2 (0,01)
gu sentimendu erakutsi 2 (0,01)
gu sentimendu hitz 2 (0,01)
gu sentimendu jendekin 2 (0,01)
gu sentimendu konektatu 2 (0,01)
gu sentimendu kudeatu 2 (0,01)
gu sentimendu primario 2 (0,01)
gu sentimendu sakon 2 (0,01)
gu sentimendu traizionatu 2 (0,01)
gu sentimendu abegitsu 1 (0,01)
gu sentimendu agertu 1 (0,01)
gu sentimendu areagotu 1 (0,01)
gu sentimendu asaldatu 1 (0,01)
gu sentimendu azaldu 1 (0,01)
gu sentimendu bakoitz 1 (0,01)
gu sentimendu barneratu 1 (0,01)
gu sentimendu bat 1 (0,01)
gu sentimendu bera 1 (0,01)
gu sentimendu bero 1 (0,01)
gu sentimendu bideratu 1 (0,01)
gu sentimendu egon 1 (0,01)
gu sentimendu eraldatu 1 (0,01)
gu sentimendu erratu 1 (0,01)
gu sentimendu euskaldun 1 (0,01)
gu sentimendu euskara 1 (0,01)
gu sentimendu gaizki 1 (0,01)
gu sentimendu gizatiar 1 (0,01)
gu sentimendu guzti 1 (0,01)
gu sentimendu horiek 1 (0,01)
gu sentimendu indar 1 (0,01)
gu sentimendu indibidual 1 (0,01)
gu sentimendu interes 1 (0,01)
gu sentimendu iritsi 1 (0,01)
gu sentimendu itsutu 1 (0,01)
gu sentimendu iturri 1 (0,01)
gu sentimendu izaera 1 (0,01)
gu sentimendu izen 1 (0,01)
gu sentimendu kanpo 1 (0,01)
gu sentimendu konkretu 1 (0,01)
gu sentimendu lehenengo 1 (0,01)
gu sentimendu lur 1 (0,01)
gu sentimendu maitekor 1 (0,01)
gu sentimendu manipulatu 1 (0,01)
gu sentimendu mintzatu 1 (0,01)
gu sentimendu munstro 1 (0,01)
gu sentimendu nahasi 1 (0,01)
gu sentimendu natural 1 (0,01)
gu sentimendu partekatu 1 (0,01)
gu sentimendu politiko 1 (0,01)
gu sentimendu prozesatu 1 (0,01)
gu sentimendu sorrarazi 1 (0,01)
gu sentimendu termostato 1 (0,01)
gu sentimendu ugari 1 (0,01)
gu sentimendu ukatu 1 (0,01)
gu sentimendu zatitu 1 (0,01)
gu sentimendu zein 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia