2000
|
|
Gaur egun ordea, ezin esan arriskutik kanpo gaudenik.
|
Gure
seme alabek euskaraz ikasi, pentsatu eta bizitzea posible badute ere, ingurune erdaldunetan jai dago. Urteetan nozitu erasoaren ordaina dugu hain justu.
|
|
" Naparraren" heriotzaren bertsioetara heldu gara eta, mingotsa izan arren, mahai gainean geratu da gaia. " Guk ez dugu zalantzarik, Batallon Vasco Español izan zen
|
gure
semea desagertarazi zuen taldea eta horretarako baliatu zuen Escaleras zator edo zelatari hura. Datu ugari ditugu hala izan zela sinesteko, Jose Miguel pertsona erreferentziala zen, interrogatorio zenbaitetan poliziak Naparrari buruz jakin beharrekoa bazekiela jakinarazi zien zenbait atxiloturi, Efe agentziaren muntaia poliziala (orduko Efeko norbaitek onartu zigun bezala)...".
|
|
Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Zeren, nola denboraren seme alabak garen, eta hitzak, orobat,
|
gure
seme alabak diren, hala, denboraren bilobak dira haiek —eta denboraren menekoak, beraz, gu bezalaxe—, baita hitzik handiusteenak eta ustez handienak ere; eta nola, bertzalde, gorputz orok bere baitan duen ereinik denboraren harra, denborarekin indartzen eta bortizten dena, kementzen eta adoretzen, halako suertez, non, lehenago edo berantago, gorputza bera ere guztiz jaten duen eta itxur... Zeren eta hitz bakoitzak ere bere gorputza baitu, bere baitan eta bere gerizpean har ttipi ikustezin bat aterbetzen duena, eta handituz eta handituz joan daitekeena, baldin hitzak, hanpatzearen hanpatzeaz eta erabiltzearen erabiltzeaz, higatzerat eta galtzerat egiten badu.
|
|
—Ba al dakizu nola hil zen
|
gure
seme Ezekiel?
|
|
Unai, berriz, ezjakinean utzi nuen. Batetik, aita moderno eta belaxkaren sindromea zegoen tarteko, hots, beldur alua,
|
gure
seme alaben adimen ahula kordokatzeko. Bertzetik, ez nuen zeharka Kristina jakitun egin nahi.
|
|
Ilobak espero baino gutiago lanpetzen zuen nonbait. Ama
|
gure
semeaz zaletua irudikatzeko ahalegin batean abiatu nintzen, baina uko egin behar izan nion berehala: zaila zen gure ama bere iloba batez zaletua irudikatzea.
|
|
Emakumea lasaitzera abiatu nintzen,
|
gure
semearen dohainak aletuz. Ez nintzen arras sinesgarri agertu.
|
|
Itzuliak omen ziren herritik Unai ekarrita, baita gure etxea jo ere —nire lehengo etxea, bistan da— haurra uzteko asmoz, baina han ez omen zien inork atea ireki. Orain
|
gure
semea, jogurt bat hartuta, bere lehengusu baten ohatzean omen zetzan galtzontziloa eta kamiseta jantzita, lo seko. Noskixeago ere, Marixak, deitu, ni jakinaren gainean jartzeko baizik ez omen zuen deitzen, eta ez konturik eskatzeko, ongi baitzekien, ederki jakin ere, nik ez nuela eskurik egoera malerus horretan —bai," malerus" erran zuen—, nire andre ohiak baizik, ematxar alaena, senar gaixoa — bai," gaixoa" erran zuen— aski ez, eta semea ere abandonatzeko birikak zituena.
|
|
Ez nuen, bertzalde, inolako zalantzarik, kristau onaren ikasgaiak gupida lekedazu baten itxuran azaleratuko zitzaizkiola, aita amen ezkon porrotaren ondorioz zurztasunaren sareetan trabaturiko
|
gure
seme errukarri eta errugabearenganako. Horri guztiari gehituta bere adintsuko haurrez inguraturik egonen zela, neke zen aterpe hoberik bilatzea gure seme betiere bakarregiarendako.
|
|
Ez nuen, bertzalde, inolako zalantzarik, kristau onaren ikasgaiak gupida lekedazu baten itxuran azaleratuko zitzaizkiola, aita amen ezkon porrotaren ondorioz zurztasunaren sareetan trabaturiko gure seme errukarri eta errugabearenganako. Horri guztiari gehituta bere adintsuko haurrez inguraturik egonen zela, neke zen aterpe hoberik bilatzea
|
gure
seme betiere bakarregiarendako.
|
|
Matelondoko orizta ilunagatik ere, ez nuen istante ezagutu, eta horren errudun ez ziren bakarrik aitzinetik eztarriratutako ginebrakadak, ezta elkar ikusi gabeko hilabeteak ere. Hogei kilo gutiagoren jabe eta markako txandal gorri laranja batez txatxutua,
|
gure
semeak maite dituen filme guztiz pedagogikoetako heroi transgalaktiko zangomotza iduri zuen, sugar desgisatu eta lekuz kanpokoa" Lisboako" histuran. Musu tristeren diosala eskuin eskuko eri zuzena berriz ere barrako ispiluaren gaineko erlojurat behartzeko ahalegin titanikoa izan zen:
|
2001
|
|
Gure eguneroko bizitzan Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala ezartzea erabakigarria da: hori sinisten dugun unean, mundua alda liteke eta beste era bateko mundua eskaini ahal izango diegu
|
gure
seme alabei.
|
|
Eta azkenik,
|
gure
seme alaben heziketaz arduratuko diren irakasleei ikustaldi bat egiteak aukera emango digu haien jarrera didaktikoaz, eskarmentuaz eta pedagogikoki erabiltzen duten metodologiaz ohartzeko.
|
|
Beharrezkoa da —derrigorrezkoa— intsumisioa. Ez bakarrik gure eskubide linguistiko pertsonalak zanpatu nahi dizkigutelako; gure gurasoen memoriari lotsatu gabe begiratu nahi badiogu eta
|
gure
seme alaben aurrean geure buruaren jabe garela erakutsi nahi badugu behintzat, ez dago beste irtenbiderik. Edo bestela esanda:
|
|
. Eta Jaungoikoa, Maitasuna, gutarteko Gizaki maitale huts horren Aita da; Mariagan
|
gure
seme ere den Jesus Gizakiaren Aita; Espiritu Santuaren bitartez bere Aita gure Aita ere egiten diguna. Jesu kristautasuna gizakiaren erlijioa da.
|
2002
|
|
Duela 14 urte egungo arazo beretsuengatik erabaki zuen Argentina uztea: «Gure etorkizuna eta
|
gure
seme alabena han garatzea oso zaila izango zela ikusi genuen». Bere senitartekoak Cordoban bizi dira, herri txiki batean.
|
|
Itxartu zaiz, euzkotarrak! Amak deituten deusku eta dei ori entzunaz,
|
guk
seme onak lez laguntza ezin ukatu. " Lekeitio" ko EuzkoBatzokija" da gaur deitza dagubana ta lekeitiar ona danak erantzun biar dau bere izena emonagaz bertako bazkide ixateko.
|
|
Euklion. . Zer gaitz egin nizun nik, gazte, horrela jarduteko nire eta
|
gure
seme
|
|
Tira!
|
Gure
semea baino maiteago dugun ezer besarkatu eta onartu dugu gure bihotzean. Gainera, mutiko hori ez da nire semea, anaiarena baino; eta horrek, gazte gaztetarik ditu atsegin nik atsegin ez ditudanak.
|
|
Haurrekin bidaiatuz gero, adinerako homologatutako euste gailuak erabili behar dira. Nola jakin dezakegu zein den
|
gure
semearentzako produktu egokia. Haurrak atxikitzeko sistemak bost multzotan sailkatzen dira, eta zatiketa horrek haurraren ezaugarri antropometrikoei erantzuten die nagusiki.
|
|
Hain zuzen ere ikastolaren barruko aldaketa eragitea da. Eta guraso bezala interes nagusiena
|
gure
seme alabak direnez, aldaketaren erronka nagusia beraiek tratatzeko eran oinarritzen dugu.
|
|
sortzez eta heziketaz, bat punta batekoa da, bigarrena beste punta batekoa eta denak hirugarren puntan bizi gara.
|
Gure
semeen gelan ere leku batekoak eta bestekoak daude. Eta uste dut egoera hau ez dela salbuespena batere, baizik normala.
|
2003
|
|
CEACCU erakundearen arabera, arropak eta oinetakoak dira zifra horren zatirik handiena hartzen dutenak, 260 euro umeko. Eta kopuru horretan zeresan handia dute
|
gure
seme alabek marka jakin batzuekiko (normalean garestienak diren markekiko) erakusten duten zaletasuna. Jakizu, irakurle laguna, atal honetan %30eko beherapena lor dezakezula modako markak besterik erosi ordez, marka normalxeagoak eroste hutsarekin.
|
|
Funtsean, gure galdera, guraso askorena bezala, hau da:
|
gure
seme alabak egunero hartzen dituzten ikastetxeak behar bezain seguru dira?
|
|
Gantz hidrogenatu mota hori asko erabiltzen da, palma olioa bezala, snack gaziak egiteko, haurrek hain kontsumitzen dituzten produktuak. Beraz, komeni da produktuen etiketa berrikustea eta
|
gure
seme alabentzat noizean behin olio mota zehazten dutenak aukeratzea. Kaloria gehiegi Snacketan erabilitako olioek erraz handitzen dute hazteko adinean dauden haurren energia hornidura.
|
|
" Guk gurasoak eta
|
gure
seme alabak euskarazko egunkaria laguntzera deitu nahi ditugu. Gure seme alaben heziketarako erabiltzen den tresna bat izan behar baitu euskarazko egunkari berriak".
|
|
" Guk gurasoak eta gure seme alabak euskarazko egunkaria laguntzera deitu nahi ditugu.
|
Gure
seme alaben heziketarako erabiltzen den tresna bat izan behar baitu euskarazko egunkari berriak".
|
2004
|
|
Egoera bereko bi bukaera ezberdin. Ez diegu gizarte hoberik eskaini
|
gure
seme alabei. Bere jorian, narotasunean, hau ez da guk ezagututakoa baino sanoagoa, ahula azkarragoa izaten lagunduko zukeen amestutako hura.
|
|
Garrantzitsua da
|
gure
seme alabek behin eta berriro ez entzutea loteriak edo edozein jokok gure bizitza konponduko duela.
|
|
Eta familiak funtsean lagunartea, eguneroko maitasuna, baldintzarik gabeko laguntza, egonkortasun emozionala eta bizitzaren dimentsio transzendental bat (partekatutako proiektu bat,
|
gure
seme alaben aurrerabidea) ematen digun era berean, adiskideek aire freskoa, dibertsitatea,, zaletasunak garatzeko eta giro amultsu eta ozarrean komunikatzeko aukera ekartzen dute gehienbat.
|
|
|
Gure
seme alabak ongi hezita ote ditugu?
|
|
|
Gure
seme alabei laguntzea, beren burua maite dezaten
|
|
Horrenbestez, beren buruarekiko konfiantza nolako elkarreraginek hobetzen, deuseztatzen edo kaltetzen duten, eta nolako jarduerek gutxiesten duten errespetua ezagutzeko ahaleginak egin behar ditugu,
|
gure
seme alaben autoestimua sustatu nahi badugu.
|
|
Ez zaigu gustatzen
|
gure
seme alabak agertzea inbidiatsu, jeloskor, temati, kasketatsu, egoskor, mainontzi...
|
|
Gurasoei emaniko informazioa: ba ote dakigu zer jaten duten
|
gure
seme alabek?
|
|
Esate baterako,
|
gure
seme alabek hamaikatxo gauza irakats diezagukete, askotan ahaztu egiten badugu ere.
|
|
Zer egin dezakegu motibazioa gure baitan eta
|
gure
seme alabengan areagotzeko?
|
|
Gu euskara gara. (...) Euskararen normalizazioa aipatzen dugunean nik buruan dudana gure bizitza da, familia,
|
gure
semea... Zer eginen du gure semeak hemendik urte batzuetara?
|
|
(...) Euskararen normalizazioa aipatzen dugunean nik buruan dudana gure bizitza da, familia, gure semea... Zer eginen du
|
gure
semeak hemendik urte batzuetara. Nola biziko da??. 17
|
|
Norberak jakin gabe, hori onartzen duen gurasoa seme alaben kontrako eraso bortitza egiten ari da.
|
Gure
seme alaben eskola irizpide pedagogikoen arabera hautatu behar dugu, eta ez ideologia politikoaren arabera. Tuteran bizi den guraso erdaldunak ez dauka eskubiderik seme alaben kontura bere ideia politikoak zuritu eta aurrera ateratzeko.
|
|
Euskal nortasunaren aurkako jazarpenean maisu maistra anker eta bihozgabeen eskuetan zeuden euskal umeak, bakar bakarrik, guraso eta herritarren onarpenarekin, azken hauek etsiak baitzeuden gauza batez: ezer izango badira, erdaraz jakin dute
|
gure
seme alabek, guk jasan dugun patu petralari ihes egiteko. Euskaldun izatearen madarikazioaz ondo abaildurik zeuden euskal arbasoak.
|
|
Zer egin dizue oraingoan
|
gure
semeak?
|
|
Lan handia ematen dizu
|
gure
semeak, ezta hala?
|
|
|
Gure
semea egun santu osoan aritzen zaio Doraemoni tresna magikoen eske.
|
|
Jakina, egun berezia da
|
gure
semearentzat.
|
|
|
Gure
seme maitea!
|
|
–Aizu,
|
gure
semeari sekulako ilusioa egingo lioke zure autografo batek, eta zergatik ez diozu egiten? –esan zidan lehenengo ertzainak eta buru zirudienak.
|
|
Harakinek azken bi urte eta erdian zerabilen bizimoduak, han eta hemen mila saltsatan sarturik, bestela erakuts bazezakeen ere, besterik buruan, berehala ulertu zuen zertaz ari zitzaion: Manexez, alegia,"
|
Gure
semeaz, poza beharrean atsekabea ekarri zien seme hartaz" esanen zion Bazterri. Arazoari, Estik semearena izendatzen zuen moduan esateko, bere baitan nondik heldu ez jakinagatik, jendaurrean aritzean halako normaltasun tonu bat eransten zionez, bidea erraztu zion Bazterri:
|
|
Arazoari, Estik semearena izendatzen zuen moduan esateko, bere baitan nondik heldu ez jakinagatik, jendaurrean aritzean halako normaltasun tonu bat eransten zionez, bidea erraztu zion Bazterri: "
|
Gure
semearena jakin duk orduan!" bota zion, azken hitzean barrunbeak salatzen zizkion oilar batek ihes eginez.
|
|
Aliziaren ahots eztia aditu zuen belarrian xuxurloan: Maitea, horrek ez du garrantzirik; orainak du garrantzia, zu eta nire artekoak,
|
gure
seme alabek.
|
|
" Oso zoriontsuak izanen gara, ikusiko duzu; hau dena aldatuko dugu eta
|
guk
seme alaba asko izanen ditugu" xuxurlatu zion Harakinek Estiri.
|
2005
|
|
Ezin dena da eztabaidatu eta gezurretan bizi. Nork ordainduko ditu gure pentsioak eta non bizi eta lan egingo dute
|
gure
seme alabek?
|
|
|
Gure
seme alabekin jolastu
|
|
Hala ere,
|
gure
seme alabekin jolastea ez da lan erraza.
|
|
gauza pila bat genuen egiteko, eta ikusten genuen gure beharra zegoela, garrantzitsuak ginela; euskal kultura bultzatzeko... Guk bizi izan genituen urte haiek, politizatutako jaialdi haiek
Ez da bizi behar atzera begira, baina pena ematen dit
|
gure
seme alabek eta momentu hura ez bizi izanak. Guk izan genuen gaztetasun hura
chapeau!
|
|
Beste modu batean esateko, gaurko
|
gure
seme alabek trufa egingo luketela gu orduan ginen umeak ikusteko auke ra balute eta, gu nola ibiltzen ginen ikusita, berehala atera ko litzaiekeela aharrausia: " aita, ama, aspertuta egoteaz aspertzen ari naiz".
|
|
– Ez dugu suerterik
|
gure
semeekin, Edmea!
|
|
Huck eta Tomen urtzeak, egia esan, fedearen susperraldia ekarri zuen, jende gehiago biltzen zen eguneroko arrosariora, gizonezkoak tartean, dozena bat kandela azaltzen ziren pizturik goizero Santa Faustinaren odol ustelgaitzaren aldaretxoan. Meza mordoa enkargatu zion Tomen amak, parrokoak erreguetan" Itsasoan dabiltzan
|
gure
semeen alde" esaten zuenean, hunkidura berezia nabaritzen omen zen eliztarren eztuletan. Meza nagusi abestua antolatu zuen lagun biak auzotik lekutu zirela hilabete konplitu zen igandean.
|
2006
|
|
Bertan ahal zutena irakatsi zieten. Urte osoa pasa genuen
|
gure
seme alabak ikusi gabe. Kanpamenduetan geundenak berriz, marokoarren beldur ginen, eta haima azpietan zulo handiak egin genituen, bonbardatzen bagintuzten edo, bertan ezkutatu ahal izateko.
|
|
Milaka eta milaka haur hil zituzten garai hartan. Emakumeak zerbait sumatzen hasi ginenean,
|
gure
seme alabak gordetzen hasi ginen. 1982an, gaizkile haiek harrapatzen hasi ziren.
|
|
«Senarrak eta biok hezkuntza eredu honetan sinesten dugu, eta gure bi semeak ereduan eskolaratu ditugu.
|
Gure
semeek ikasketak euskaraz egitea nahi dugu, baina badakigu euskara manten dezaten etxean ere euskaraz egin behar diegula».
|
|
Haren aitak eta amak euskaraz zekiten, baina ez zuten egiten eta!
|
Guk
seme bi daukagu eta ez dute euskaraz egiten, ez segidoan egiteko moduan.
|
|
|
Gure
semeen eskola beti erdaraz zen. Eskola hemen bertan geneukan, plazan.
|
|
Ai ene!
|
Gure
seme bihozbakoak etxetik bota gaitu, hau zoritxarra!!
|
|
|
Gure
seme zitalak etxetik bota barri gaitu, zelan da posible. Ai ene!!
|
|
|
Gure
seme alabak ikastera joatea nahi dugu ijitook.
|
|
|
Gure
seme alabekiko giroa ustel ez dadin, pentsio hori jaso gabe konpontzen ari naiz.
|
|
Pertsonak familia lotura horiek mantentzen eta sendotzensaiatzen dira gehienetan, eta generazio diferenteen arteko harremanak mantentzearigarrantzi handia ematen zaio.
|
Gure
seme alabak, aitona amonen, izeba osaben, neba arreben erlazioan murgiltzen ditugunean, guk geuk sare hori birsortzen dugu, eta sare horren gune bihurtzen gara.
|
|
Kasu horretan, ahalik eta irekien egotensaiatu dugu; hobe izango da ezaugarri ugari itxarotea, haur ezberdinak, beren bertute eta akatsekin?, oso ezaugarri zehatzeko haurra itxarotea baino.Bestalde, egia da saihestezina dela seme alabekiko igurikimenak ez izatea, eta, berez, hau ez da txarra izan behar. Guraso guztiok, bai adopziokoak bai biologikoak, errealitate bilakatzea nahi dugun hainbat itxaropen izaten ditugu
|
gure
seme alabengan: ikasle onak izatea nahi dugu, kirolen bat praktikatzea, bizi osasuntsu batizatea, etab. Garrantzitsuena, beraz, ez da igurikimen hauen existentzia bera, baiziketa horietaz dugun kontzientzia eta, bereziki, gure seme alaben errealitatearekinbat egiteko beraiek malgutzeko dugun gaitasuna.
|
|
Guraso guztiok, bai adopziokoak bai biologikoak, errealitate bilakatzea nahi dugun hainbat itxaropen izaten ditugu gure seme alabengan: ikasle onak izatea nahi dugu, kirolen bat praktikatzea, bizi osasuntsu batizatea, etab. Garrantzitsuena, beraz, ez da igurikimen hauen existentzia bera, baiziketa horietaz dugun kontzientzia eta, bereziki
|
,
gure seme alaben errealitatearekinbat egiteko beraiek malgutzeko dugun gaitasuna.
|
|
Hiruko obran behin baino gehiagotan azaltzen dut liburua egina dela gazteak,
|
gure
seme alabak hots, borroka armatuaren tentaziotik urruntzeko, salbatzeko, borroka horretan dabiltzanak negatiboki erakutsiz, poesia eta epikotasunik gabe.Euskaldun izateak, euskaradun izateak ez du gaztea edo jendea ideologikokiborroka armatuaren sostengatzera ekarri behar. Nahi duen erako euskalduna izandaiteke, luzarako preso edo Star Academyko jokoan parte hartzaile.
|
|
Ez naiz neure burua zuritzen hasiko. Aita eta idazleabesoz beso joaten dira
|
gure
seme alaben adinekoendako idazten dudanean. Maiz, borrokan aritzen dira elkarrekin aita eta idazlea.
|
|
Hori dela eta, produktu eratorriak egiteko lehengai gisa erabiltzeak segurtasun maila handia izanen du eta ahalik eta gehien mugatuko du osasunerako ondorio desatseginak agertzea. Beraz,
|
gure
seme alabek jaten dutenarekin eta janaria prestatzen den moduarekin arduratzeak ikasturte hasieran izan behar luke gure helburuetako bat. Bibliografía Anonimoa.
|
|
|
Gure
semea ez genuen bataiatu; ez Aloña ez ni ez ginen sinestunak, eta geure uste eta iritziekin zintzo eta konsekuente jokatzen saiatzen ginen, ez guraso zahar fededunen aitzakia egiten duten hainbeste bikote hipokritaren moduan. Bataiorik ez, baina ospakizuna bai, egin genuen.
|
|
Benetan, ez diot meriturik kendu nahi Aintzaneri: oraindik imajinaezina egiten zait nola eraman ahal izan zuen urtebeteko istorio paraleloa putakume horrekin (barkatu, Richardekin) etxetik kanpo lan eginez eta
|
gure
semea zaintzen, ni nenbilen bezalatsu alegia. Ni unatuta sentitzen nintzen benetan zama horrekin guztiarekin.
|
|
Martini izugarri gustatu zitzaion Tetra, zer esanik ez; ikustekoa izango zen putakumearen aurpegia asteburua amaitu,
|
gure
semea etxera (gure etxera) itzuli eta kontatu zienean. Dibortzioak eta banaketak halako garaipen txikiekin eraikitzen dira, eta gainditzen.
|
|
Ama oso pozik agertzen zen bolada batean, haurrak ikusiko zituela-eta etxean pentsatuta. Erabakita zuen zeintzuk izango ziren
|
gure
seme alabentzat egokitu eta atondu behar izango genituen bi gelak. Garai batetik aurrera, baina, ez zuen bilobarik aipatzen.
|
|
Jonekin batera hazi izan da azkeneko hiru urteetan. Maiz geratzen naiz berari begira, eta pentsatzen dut
|
gure
semea ere ez ote den negutegi batean bizi, edo, gehiago kezkatzen nauena, egunen batean ez ote den negutegi antzekoren batean bizi izango. Eta, orduan, jakina, Afrikaz oroitzen naiz, eta zeurekin.
|
|
Badirudi uste duzula guk ez dugula zure beharrizanik, zu gabe ere gure munduak modu bertsuan egiten duela aurrera. Eta gure mundua diodanean ez naiz teoria sozialez ari,
|
gure
seme alabek, zuk eta nik osatzen dugun munduaz baizik. Hain zaila al da esan nahi dudana ulertzea?
|
|
Kurt! Zentzuzko erabakia, bai horixe,
|
gure
semea gaizkile baten kargu uztea.
|
|
Hori, besteak beste, hizkuntzaren alorrera ekar liteke, eta, esan bezala, guk hautatutako gertakizun edo uneak ahaztezin eta guztizko bihurtu. Adibidez, dosi bat har dezakegu bertso txapelketa nagusiko finaleko saioa baino lehenago, eta bertso giro eta bertso sormen apartaren fruitu hunkigarriak betirako gure burmuinean iltzatu; edota poesia emanaldi bat dela-eta;
|
gure
seme alaben lehenengo erlatibozko perpausa; galtzear dagoen euskalki bateko azken hiztunetako batekin izandako elkarrizketa; herriko irrati euskaldunaren lehen emisioa...
|
|
Semeak anparoan hartu eta Iparraldera. Makina bat buelta egin dituzte
|
gure
semeek! Izan ere, koartada horixe nuela joaten nintzen, nire bi seme, zortzi bederatzi urtekoak orduan.
|
|
|
Gure
seme zaharrena bigarren promoziokoa da... Tituluaren jabe egin nintzenean hasi nintzen ikastolan irakasle, kontratupean.
|
|
Noski. Estudioa daukagu Donostian, Amara auzoan, han dira
|
gure
semea Joxean eta Kontxi Aizarna. Ni porru eginda nengoen garaian buru belarri sartu zen proiektuan Kontxi.
|
|
Batzuk, gure eskolan ibili eta kontserbatoriora joan dira gero, gehiago ikastera. Beste batzuk, berriz, gure eskolan ikasitakoarekin geratu dira,
|
gure
semeak bezala. Nik ez dut izan setakeriarik, gure umeek musika ikasketak egin zitzaten.
|
|
Eta hortxe. Futbolari onena,
|
gure
semea. Eta ni, txistulari txapeldun.
|
|
– Zer egin behar dok Thanksgiving ean? –egun pare bat lehenago Joek berak galde egin zidan–
|
Gu
semearen etxera goazak, Lake Tahoera.
|
2007
|
|
Egun, eskolak kulturaren biziraupenerako eta berriztapenerako motorrik garrantzitsuenetakoak dira. "
|
Gure
seme alabek gure hizkuntza ikastea oso garrantzitsua da, honek biziraungo duela ziurtatu behar baitugu", iritzi dio Kirsten A. G. Buyo Kautokeinoko irakasleak. Aipatu estatuetan hainbat eskola daude hezkuntza sami hizkuntzan ematen dutenak eta estatistikek erakusten dutenez, urtez urte gero eta ume gehiagok ematen dute izena eskola hauetan.
|
|
Bilboko hiltegikoak esan zidan berak ekarriko zizkidala adarrak. Eta gero beste batek ere bai
|
gure
semeari, berak bazekiela nondik ekartzen zituzten, Ibardineko bentetatik gorako batek Baionako hiltegian biltzen zituela eta hark ekarriko zizkidala. Eta hala hasi nintzen.
|
|
Bestela, geureak egin du! Ezin dugu ibili
|
gure
seme alabek eta gure ilobek euren etorkizuna erabiltzeko jakinduriarik izango ez balute bezala jardun. Mundua hasi zen gu munduratu baino askozaz lehenago.
|
|
Gainerakoengandik isolatzeko, bakarrik eta eserita jolasteko joera geroz eta nabarmenagoa da
|
gure
seme alaben aisialdi aztura berri horietan.
|
|
Tira, ez dut uste
|
gure
seme alabak mesfidati egin behar ditugunik.
|
|
–
|
Gure
semea. Bakarra hura ere.
|
|
Ez, guk ez genuen gure etxearen argazkirik (horrek biziki harritu zituen gure lagun berriak), ezta
|
gure
seme alabena ere, ezta gure txakur, katu edo dortokarena ere. Izan ere, ez genuen halakorik.
|
|
Halaber, kultura, herri, herrialde zeinpertsona guztiekiko eta izadiarekiko begirunea eta antzeko balioak ere irakatsdiezazkiekegu. Izan ere,
|
gure
seme alabak beste herri zein herrialde bateraeramaten baditugu eta bertakoen ohiturak eta antzekoak irakasten badizkiegu, horiek errespetatzen ikasiko dute. Beste hainbeste gerta daiteke mendira eramatenbaditugu eta bertan dauden landareez, animaliez eta antzekoez hitz egiten badiegu, horiek maitatzen ikasiko dute-eta.
|
|
Hori guztia kontuanhartuz, saiatu genuke seme alabekin denbora gehiago igarotzen etahaiekin ditugun eragin trukeetan transmititzen dugunarekin tentu handiz ibiltzen.Halaber, saiatu genuke familiako beste kideekiko eragin trukeak bultzatzen. Badakigu horrek guztiak ahalegin handia eskatzen duela, baina merezi du,
|
gure
seme alaben gizarte ezagutzaren garapena aberasteaz gain, haiekikoharremana sendotuko badugu.
|
|
V. kapituluan ikusi dugun gisa, familia da haurra murgiltzen den lehentestuingurua, eta, ondorioz, bakerako hezten hasteko testuingururik egokiena.Alabaina, zenbaitetan familien baitan tolerantziarik eza izaten da nagusi, eta horrekbakerako hezkuntzaren prozesua oztopatzen du. Hala,
|
gure
seme alabak bakerakohezi nahi baditugu, familian horretarako giro aproposa sortzen saiatu behar dugu.
|
|
Eskolak ere eragin handia izan dezake bakerako heziketaren prozesuan, bertan haurrek txikitatik prestakuntza jasotzen dute eta (ikus VI. kapitulua). Hala,
|
gure
seme alabak bakerako hezi nahi baditugu, saiatu behar dugu eskolan jasotzenduten prestakuntza BHren helburuekin bat etor dadin.
|
|
kanpainako emaitzak jasotzen hasi dira; herentzia eta legatu solidarioak ohiko lankidetza modu bihurtu dira gure inguruko herrialdeetan, eta dagozkien GKEek haien bidez jasotzen dute diru sarreren zati handi bat.
|
Gure
seme alabak gu baino solidarioagoak izango dira testamentuekin. Gure adibidearekin hezten baditugu izango dira.
|
|
Hala azaltzen du Miryam Delgadok (Madril, 1961),"' Mundu hobea uzteko sinatuko zenuke'" kanpainaren koordinatzaileak. Delgadok dio horrelako dohaintza solidarioei esker
|
gure
seme alabei mundu hobea utziko diegula. " Ez da nahitaezkoa seme alabei legatu solidarioa egin dutela jakinaraztea, baina gomendagarria da".
|