2001
|
|
Euskaldun pertsona:
|
gure
komunitatea euskararen jakintza eta erabilera gradudesberdinetako euskaldunez osatuta dagoenez, euskaldun gehienen euskarazkogaitasuna, goren gradura, jasotzea da garapen osoaren zantzua.
|
2002
|
|
Sinpatikoek nahi dute batzuetan gure tokia hartu, baina ez diegu utzi behar hori egiten, horixe dio Atxagak, horixe edo holako zerbait. Guk, beltzek eta indioek bezala,
|
gure
komunitatea aldarrikatu behar dugu. Handik eta hemendik tiraka baratua dugun komunitate gaixo eta hertsatu honetan bizi gara, baina agian hortik etorriko da noizbait konponbidea, egoera hori onartzetik eta sinpatikoengandik bereizten gaituzten mugak ere ongi bereiztetik.
|
|
Berdin dio izenak, Madrilgo Ministerioen hatzaparretatik kanpo badago. Hartara,
|
gure
komunitatearen erakundetzean pauso erabakigarri bat gauzatuko luke. Horra bide bat.°
|
|
Nik ez behintzat. Eta irreala deritzot
|
gure
komunitate akademikoa bitan zatitzeari.
|
2004
|
|
Esparruak berez ez du lankidetza adierazten, eta euskarazko hedabideen artean ez da lankidetza sumatzen. Aldiz, uste dut lankidetza hori beharrezkoa duela euskararen komunitateak,
|
gure
komunitatearen biziraupenerako lehentasun osoa duela komunikazio egitura indartsuak, hau da, egitura bateratuak.
|
2005
|
|
Bigarren, nik zu pertsonatzat bakarrik ez, hartu zaitzaket nire herritar edo herrikidetzat eta orduan proiektu bat egiteko asmoa izan genezake biok: zergatik ez dugu honela eta honela antolatzen
|
gure
komunitatea, beraz ari gara ja moral bat egiten.
|
2006
|
|
erakargarritasuna, ironia, probokazioa, limurketa... Euskaldun irmoak bihurtzen bagara, gainera, lider seduzitzaileak bakoitza bere inguruan, gurekin eramango dugu lidergora
|
gure
komunitatea.
|
2007
|
|
Ez dut esango politikarekiko interesa gutxitu denik: sarritan, eta
|
gure
komunitate honetan froga lazgarriak ditugu begi bistan, zuk batere interesik ez eta bat batean irentsi egiten zaitu politikak, ustekabeko atzaparkada batez. Nolabaiteko interesa eta kezka hor dago beraz (edo arbuioa eta nazka, askoren artean); galdurik dagoena, beraz, ilusioa da, pilpira, gauzak aldatuko diren esperantza, eztabaidaren bitartez inor konbentzitzeko itxaropena, hitzak eta solasak ezertarako balio ote duten ustea bera.
|
2008
|
|
Beraz,
|
gure
komunitateak ahalegin ekonomiko handia egin behar du, eta aldi berean jendea kontzientziatzeko eta autoestimua indartzeko esfortzu berezia. Gure kultura duina dela azaldu behar dugu, bakarra munduan.
|
|
Eta zer demontre da hori? Ba, euskaldunok euskara nagusi izango diren esparruak eraiki behar ditugula,
|
gure
komunitatea biziberritzeko, indartzeko edo salbatzeko. Bakoitzak erabili dezala berak nahi duena.
|
|
Nafarroako gizartea zenbateraino ote den plurala alde batera utzita, ez dut uste gezur handirik erranen dudanik, navarrismo deituriko ideologia
|
gure
komunitate honetan nagusi dela erraten badut. Navarrismo delakoa Unión del Pueblo Navarro (UPN) alderdi politikoarekin lotzen da eskuarki.
|
|
NARRATZAILEA Atari zabaleko piknik handiak
|
gure
komunitate zentzua biziberritzen du. Janaria banatu, elkar maitatu, berriketan aritu eta abestera bultzatu gaituen sentipena da hori.
|
|
Nafarroako Gobernuko Landa Garapen eta Ingurumeneko Departamentuko kontseilariak, Begoña Sanzberrok, azaldu zuen Nafarroako Gobernuak badakiela pertsona hauek egindako lanak, zer nolako garrantzia izan duen
|
gure
Komunitatea garatzeko, horregatik, aitzineko artzain nafar emigratzaileen biltzarrak babestu ditu. Hori dela eta, diruz lagundu da nafar oroimenaren parte bat jasotzen duen liburuaren argitalpena.
|
|
Oroimen hau oso hurbilekoa du Begoña Sanzberro kontseilariak, adierazi duenez, zeren bere jendaki batzuk Ameriketara emigratu behar izan baitzuten, gaur ezagutzen dugun
|
gure
Komunitatea oso bertzelakoa zenean. Beraz, agertu du pozik ikusten duela oraingo gazteek emigratzeko beharrik ez izatea, Nafarroa herrialde oparoa baita, aukera hobeen xerka etorritakoen hartzailea.
|
2009
|
|
Bi proiektu politiko eta identitate erro oso bestelako dituen egungo Nafarroan, baldintzak ez dira egokiak
|
gure
komunitate politikoarentzako gertaera historiko funtsezkoenetakoa izan zenari buruzko eztabaida barea burutzeko. Baina ahalegindu egin behar dugu.
|
|
Hori da EITBren konpromisoa, EITB+ deitu dutena. Konpromiso hori eguneroko zerbitzutik harago doa, eta
|
gure
komunitatearen gizarte sareari balioa eransteko esparru berriak arakatzen ditu.
|
|
Orain arte,. cat da hizkuntza eta kulturen domeinua duen komunitate bakarra, eta
|
gure
komunitatearekiko ezberdina da, zentzu askotan. Lurralde aitorpenari lotutako domeinuetan, estatu kodeetan[. it,. co...], estatu txikiak eta handiak daude.
|
|
Hobe esanda: zirko soila,
|
gure
Komunitateko zein Estatuko alderdi nagusiak izanda, herritarroi ogia bermatzeko duten gaitasun falta estaltzeko zirkoa. Polemika eta espektakulua sortzen ahalegintzen ari dira egun bizi dugun egoera ekonomikoa eta oraindik ere heltzear dagoen krisi luze, gogor eta zailaren aurrean, gure arreta despistatzeko.Altsasun estrategia honen biktima zuzenak ari gara izaten.
|
|
" Leioako udalbatzek beti sustatu dute industria aktibitatea gure udalerrian, eta hori izan du ezaugarri. Horregatik, enpresa eta horri lotuta dauden pertsona guztiak
|
gure
komunitate eta bizilagunen hazkundean eta oparotasunean denbora luzez laguntzen jarrai dezatela espero dugu. Horrela egin dutelako Leioan lanean hasi zirenetik, duela mende bat baino gehiago", adierazi dute udal iturri leioaztarrek.
|
|
–Nik badakit zein pertsona arrunta eta txatxua naizen, goizero ikusten dut ispiluan. Gero oholtza batera joan, ez musika ez ezer, mikrofonoarekin eta gai batzuekin jendearen emozio horiek lortzea harrigarria egiten zait, baina
|
gure
komunitatearen ezaugarri bat da, horrekin emozionatzen gara. Eta bai jauna, bejondeigula?.
|
|
Autoirudiarekin izan ditugun arazo nerabeak gainditzea lortzen bada, apologia eta antiapologiaren penduluan dabil oraindik ere gure oldozpena?, orekatuxeago ager liteke denborarekin euskal herrien irudia gure buruetan. Eta irudi horretan, beharbada argixeago ikus dezakegu
|
gure
komunitateak dituen mugak eta dituen potentzialak mende berriko humanizazio bideetan. Gizarte energia badarie, batez beste, euskal herriei.
|
|
Aginduen sareak agintzeko eta izendatzeko ahalmena babesten eta sendotzen du. Mugen edo marken sareak, berriz,
|
gure
komunitatearen seinale eta markak antzeman eta aitortzeko ahalmena. Bi kasutan, ikusten duzunez, gorputzaren azaletik hasten da.
|
|
–Orduan gure lurraldetasun linguistikoa defendatzeko
|
gure
komunitatea abegi komunitate bilakatu behar dugu?
|
|
Biktimen errukia, hau da, biktimismoa gainditzea eta biktimenganako errukia, gure gogo sorgortasuna astintzea. Horrela errukia
|
gure
komunitatearen oinarria izango da eta berriro, bozkarioz, elkar ikusi eta agurtuko dugu.
|
|
Euskaldunon egoera zen, hain justu, gogo iraultzaile hura bultzatzen zuena. Haientzat euskara ez zen euskal folklorearen loretzarra
|
gure
komunitatearen mamia eta oinarria baizik. Euskara galduz gero, euskaldunok akabo.
|
|
Euskaldunok hartu behar dugun bidea erakusten digute; euskararen bidea, alegia. Baina, aldi berean,
|
gure
komunitatearen pobrezia eta mendekotasuna agerian uzten dute: Morroi lanetan gabiltzala, politikoen mendean.
|
|
Zein da erradikalagoa, desagertzeko mehatxatuta dagoena baino? Mehatxu horiek aztertuz,
|
gure
komunitatea norantz orientatzen den jakingo dugu. Jasaten ditugun mehatxuak honako hauek dira:
|
|
Nork defendatuko ditu adore eta deliberamendu gehiagoz zor zaigun eskubide politikoak, geuk, euskaldunok, baino? Non dago eskubide horien oinarria eta iturria,
|
gure
komunitatean ez bada. Ni ez naiz fidatzen nazionalistekin ezta ezkertiarrekin ere.
|
2010
|
|
Era berean, osasun arloan aritu zinetenoi ere eskerrik beroena, bai
|
gure
komunitatekoak zaretenoi, eta bai kanpotik laguntzera etorri zinetenoi ere, izan DYAkoak, Gurutze Gorrikoak, medikuak edota erizainak.
|
|
...rria nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten?, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren,
|
gure
komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
|
|
Argian agertzen zen erlijiotasuna ezkutatu egin da gaur egun. Baina
|
gure
komunitatean bertan, Deustun, baliteke lepoko zuria eramaten bakarra izatea ni. Lepoko zuri hau gure janzkera herriari egokitzeko asmotan ezarri zen, baina askotan esaten dut lagunartean –eta nire anaia Anjelmari Gotzoni ere esaten nion–, horrekin ez dugula ezer aurreratu herriari egokitzen.
|
|
...nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten—, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren,
|
gure
komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
|
|
Lehen adieraren arabera, hots, integrazioa asimilazioaren parekotzat hartzen duenaren arabera, integrazioa nagusiki migratzailearen egitekoa da. Etorkina da integratu behar dena, gure gizartean, gure kulturan,
|
gure
komunitatean... Eta etorkina hartzen duen gizarteak, berriz, ez du ezer egin behar.
|
2011
|
|
Twitterreko soslaiekin, aldiz, hainbat gauza bilatzen dira, profesionalagoak: Hasteko eta behin, irakurleekin feedbacka, jendeak dioena zuzen zuzenean jasotzea,
|
gure
komunitateari webgunearen azalean bertan leiho bat zabaltzea iritzia askotarikoagoa izan dadin... Informazioa jasotzeko erabiltzen dugu Twitter, emateko, baita elkarrizketa sortzeko ere.
|
|
–Gure hizkuntzaren heriotza saihestu nahi baldin badugu, eta munduan ezagutarazi nahi badugu, hazi eta hezi gaituen kultura errespetatua eta maitatua izatea nahi badugu,
|
gure
komunitateak askatasuna, demokrazia, duintasuna eta ongizatea edukitzea nahi badugu, borroka bide hori ez dago galduta aldez aurretik? .
|
|
Hizkuntzak, irudi eta sinbolo bidez, munduaren ikuspegi bat eman zigun, baina berezko edertasun bat ere bazuen. Etxea eta soroa gure eskolaurrea ziren orduan eta, eztabaida honetan are garrantzitsuagoa dena, gure iluntzeko ikasketen hizkuntza,
|
gure
komunitate hurbilenaren eta zabalagoaren hizkuntza, eta gure soro laneko hizkuntza bat ziren.
|
2012
|
|
Ez,
|
gure
komunitatean, erdia baino gehiago erdaldunak ziren. Kolegiora sartu ginen eta dena zen gaztelaniaz:
|
|
Iritzi berekoa da Rifat Qassis analista politikoa: " Intifaden garaian desobedientzia zibiltzat hartu ziren jokabideak modus vivendi bilakatu dira egun. Egitura sozialak galdu ditugu eta palestinarrok
|
gure
komunitateen aurka erreboltatzen hasi gara. Halere, Mendebaldean ez bezala, hori guztia kontrolatzeko araudirik ez dugu".
|
|
Gutxiagotze prozesu bortitzak pairatu izan ditu eta egun ere pairatzen ditu
|
gure
komunitateak bere lurraldean. Alta, prozesu horiek ez dira ausazkoak izan.
|
|
2012 hasi da, eta urte berriarekin batera, Udalaren gizarte, kultura eta kirol programazioa hasi da, baita udalerrian lan egiten duten irabazi asmorik gabeko elkarteena ere. Urte batzuetan estu ibili ostean, talde horiek udal diru apur bat gehiago izango dute
|
gure
komunitatean aurrera daramaten giza garapenaren lanari ekiten jarraitzeko. Krisia, hortaz, ezin da aitzakia izan dena geldiarazteko.
|
|
Zentzu honetan, Beste nagusiaren izaera kausa ideologikoen antzeko da, komunismoa eta kristautasuna bezalakoa, baita nazioa modukoa ere; eta Zulaikak arrazoia du: euskal nazioa gure imajinazioan existitzen da soilik eta bakarrik,
|
gure
komunitate imajinatua da, asmatua eta fabrikatua.73 Dagokigun kasuan, beraz, askapen mugimenduko (giza) kideen substantzia da, eta gure existentzia ardazten duen azken erreferentzia puntu eta esanahia baina, azken finean, existitzen den gauza bakarra gu gara, eta gure aktibitatea. Ondorioz bai:
|
|
Hutsetik ez Euskal Herrian ere: beti estatuaren aurka bere bizitza kudeatzen ikasi duen
|
gure
komunitatean, erreboltaren bidez marginazioa gainditzeko gaitasuna eta tradizioa baditugu. Baina estrategia berri baten bilatzeak bere legeak ditu; lehen errebolta proletarioetatik mugimendu komunista eratu baten sortzera, urte asko pasa zen.
|
2013
|
|
Hala ere, kazetariok badugu babesik:
|
gure
komunitatearen babesa. Zer iritzi duzu Segurtasun sailak esan duenaren inguruan?, hau da, kazetariak egon beharreko lekutik kanpo zeundetenez, beste guztien gisan atera zintuztela zu ere?
|
|
Nolakoa da bizimodua Txilen euskaraz bizi nahi duen batentzat? Nahiz eta
|
gure
komunitatea oso txikia den, oso ongi pasatzen dugu. Gu Txilen sei euskara irakasle gara.
|
|
Logikoena da hurbilenetik hastea:
|
gure
komunitateak berdegunea badu, gainerako bizilagunei kontsulta egin diezaiekegu, guztiek gozatzeko baratze bihur baitaiteke. Hiri baratze batek ez du profesionala izan behar, baina bai landaketari eusteko gutxieneko zainketa batzuk, eta uzta baldintza egokietan lortzeko Beste aukera bat da inguruan abandonatutako edo erabilerarik gabeko lurrak aurkitzea.
|
|
Ideia komunak edo komunitate txikiak sortu behar dira. Euskara da
|
gure
komunitatea egiteko link nagusiena".
|
|
Erantzuna bigarrenera hurbiltzen bada, erro adar indigenaren ibilbide horretan ze elementu sorkuntzazko, ospakizunezko, antolaketazko, mitologiko, filosofiko egon litezke? Eta horiek ze gaurkotasun dute, ze eragin dukegu (bagenu) erro aborigen zahar horren jarraiduratik, egungo
|
gure
komunitatearen burubidean, kulturan, psikologia sozialean?
|
|
Elikatu egin da gure hiztun hautua. Elikatu egin da
|
gure
komunitate kokapena, eta gure inurri lanerako erabakia. Kulturgileen eskutik.
|
|
da munduko joera handiak eragin handikoak direla eta horretaz jakitun izan behar dugula, irekita jarri, zortzigarren kapituluan aipatu dugun ariketan. Horrekin batera
|
gure
komunitateak dituen dinamika propioen gakoak, ahalbideak, joerak, bilakaerak eta potentzialak ere ikusi behar ditugu. Kulturari buruzkoan esan dugun moduan, gizarte joeren analisia eta prospektiba egiterakoan ere, posible da begiratu exogenoa eta endogenoa batzea.
|
|
Munduko joerak eta gure dinamika sozial propioak, biak miatzea lupaz. Ba ote ditu baina
|
gure
komunitateak dinamika propio eta potentzial horiek. Hemen sartzen dira debatean gure baitako apologetak eta antiapologetak beren joera atabikoekin.
|
|
Ez zen gugandikoa izango ziurrenik. Kontua da, beste leku gehienetan galduz eta ordezkatuz joan ziren moduan,
|
gure
komunitateak bere erara atxiki, biziarazi eta garatu zituela biribil saltarin txikiaren inguruko jolas eta jokoak. Zergatik?
|
|
Baina hasi aurretik, utzidazue hitz batzuk esaten gure herritar gazteenei, bankuak
|
gure
komunitatean duen rolaren inguruan.
|
2014
|
|
Independentzia prozesu batzuk bai garatu dira bertako hizkuntzan edota bere mesedetan errepublika baltikoak, Katalunia... baina beste batzuk ez Irlanda, Eskozia.... Esango nuke bata edo bestea gertatzen dela hiztun komunitate bakoitzaren tamaina eta indarraren arabera, eta hori horrela bada
|
gure
komunitatea asko indartu dugu balizko independentzia euskararen mesedetan izan dadin.
|
|
Patria/ aberria sorterria da, lurrari zuzeneko erreferentziaz(, terre du père?), arbasoek landu zutena eta hobiratuak daudena; beraz, afekzio naturalez? maitatzen eta defendatzen dena2176 Eta
|
gure
komunitate naturala da. Han gureekin bat sentitzen gara, ongi sentitzen gara, libre gara2177 XVIII. mendean aberriaren kontzeptuak geroz eta gehiago askatasunaren kontzeptuarekin loturik eboluzionatuko du, eta, patriotak?
|
|
Nafarrek jakin behar dute, lehendabizi,
|
gure
komunitatea ez dela bakarrik Nafarroatik defendatzen, Madrilen ere egon behar da eta Bruselan ere bai. Bertara soilik PP ailegatzen da.
|
|
Beraz,
|
gure
komunitateak hautatu egin behar du.
|
2015
|
|
Ez dugu uste gure anonimotasunak sinesgarritasuna kentzen digunik. Hitzek ez, ekintzek ematen diote bakoitzari sinesgarritasuna, eta
|
gure
komunitateak ongi ikusten du zer lan altruista den egiten duguna. Gure denbora librean egiten dugu guztia, gure baliabide xumeekin, baina maitasun handiarekin.
|
|
Herri bezala pentsatu eta lokalean ekin, hori da gakoa. Bestela
|
gure
komunitatean konpondu dugun arazoa ondoko komunitatetan mantenduko da. Gainera, kontuan hartu behar da beharrak aginduta batek baino gehiagok ezin diola uko egin soldatapeko lan horri, eta pertsona horiek ezin ditugu eraldaketatik kanpoan utzi.
|
|
Sariak ere birplanteatu nahi izan baititugu. Hilabetean balio edo gai bat landuko dugu ARGIAn, eta Gunea horri lotuta joango da, guk barneko lanketa egitearekin batera
|
gure
komunitate guztiarekin elkarbanatuz aurrera daramagun prozesua. Eta zozketan sartuko ditugu jorratutako gaiari lotuta egon daitezkeen herri eragileen produktuak, herri mugimenduarekin elkarlanean eman nahi baititugu ezagutzera euren proiektuak.
|
|
Eta horri eskutik emanda doaz edukietan sakontzearekin batera gure balioak ARGIAko txoko guztietara zabaltzea. Balioak eta edukiak artikulu eta ikus entzunezkoetan landu daitezke, baina jarrera bat ere badira, eta pausu hori eman nahi dugu,
|
gure
komunitate osoarekin batera; globalean pentsatuz baina txikitik eraginez.
|
|
Euskal Herrian, beste hizkuntza komunitate gutxitu askotan moduan, egoera soziolinguistiko berezia bizi dugu: horren lekuko dira, esate baterako,
|
gure
komunitateak daukan euskaldun zahar alfabetatu gabeen kopuru altua eta baita jatorrizkotzeke (beti ere Txepetxek berba horri damaion zentzuan) dagoen euskaldun berri andana ere. Horiek guztiz euskaldun daitezen (hau da, hiztun zahar landu eta hiztun landu jatorrizkotu bihur daitezen), zirkuituak bi norabideetan (erabilera ezagutza motibazioa eta motibazioa ezagutza erabilera) oztopo barik zirkulatzea ezinbesteko dela ere ikusi dugu.
|
|
Eta hau esanik, dugu garaipenik ospatu ez badugu
|
gure
Komunitatean hondakin kudeaketatik errausketa/ balioztatze energetikoa betirako baztertzen.
|
|
Bestalde, ZIO bildumako bigarren zenbakian gertatu bezala, Zergatik den egia eboluzioa liburu honetan ere hobetsi den lexikoa guztiz urrunekoa da
|
gure
komunitate zientifikoak propioa duen esateko moduaren aldean. Sintomatikoa da.
|
|
Ez da izango, hala uste dut, jende identiko edo homogeneoen komunitatea. Komun dugu kolusio bat hainbat izate eta bizi praktikari buruz, hura da
|
gure
komunitatea. Ez da zinez oro hartzailea.
|
2016
|
|
Berez, irakasle eskola 1976ko martxoan hasi zen, eta pentsatu genuen hori aitzakia moduan hartuta ospakizunak udaberrira pasatzea. Maiatzean hori konpartituko dugu gizartearekin eta
|
gure
komunitate osoarekin: irakasleekin, ikasleekin, hemendik pasatu diren profesionalekin...
|
|
Nolatan izango da hori ondo bizitzea? Badaude eraikitako hegemoniak ere, adibidez,
|
gure
komunitateak heterosexualak dira guztiz. Horrek bizitzaren sarea hausten du, guk aniztasunean sinesten dugu.
|
|
Hori 1933an izan zen, «Hamargarren urteurreneko labealdia» deitu zitzaionaren urtean alegia. Duce aren «errukiari» esker, zeren eta halako batean, goi argituta ia, «atzoko agnostiko edo aurkari» guztiei besoak zabaltzea erabaki baitzuen,
|
gure
Komunitatearen esparruan ere ehuneko laurogeita hamarrera igo ahal izan zen kolpetik Fascio an izena emandakoen kopurua. Eta gure aita, han eserita bere betiko mahaiburu lekuan, hamarka urtez aitona Raffaellok bestelako agintaritasun eta zorroztasun batez pontifikatu zuen leku berean, gertatutakoaz pozik azaldu zen.
|
|
Gutako bakoitza aldi berean sentitzen gara eta gara hainbat komunitateren kide. Baina, zein da
|
gure
komunitatea, euskal hiztun euskaltzalegisa. Ezen, komunitate horretaz ari gara, hala ezta?
|
|
espainolez. Izen aukeratzaile hobeak izan litezke, baina nik uste dut garbi komeni zaigula
|
gure
komunitatea definitzea ondoko hiru ezaugarri eta interesaren bueltan:
|
|
Baina gure hiztun komunitatearen/ hizkuntzaren arazoari behar duen neurrian heldu ahal izateko, uste dut ezinbestekoa dugula
|
gure
komunitatearen mugatze linguistiko huts hori izatea buruan. Eta hizkuntza mugatze hori gainera, beste adjektibo zehaztailerik gabea.
|
|
Elkarrekin ditugun interesak elkarrekin defendatzea zaigu. Garbi edukita beti zein den komunitateetako bakoitza, eta bereziki
|
gure
komunitatea.
|
|
Eta hala, artikulu honek berak maiz hartu lezake/ hartuko du akademikotik haragoko moldea, baina ezinbestekoa iruditu zaidana
|
gure
komunitatearen bizirauteaz ari garenez, eta ni tarteko zurrunbiloan?
|
|
Azken 40 urtean horrenbeste ugaritzea lortu dugunak EAEn batez ere, eta ezin bereziago eskertu behar ditugunak
|
gure
komunitatera hurbiltzeko egin duten ahaleginean gure hizkuntza ikasita. Baina aldi berean eskubide osoa dutenak beste hiztun komunitate baten parte ere sentitzeko, eta ez ezinbestean euskaldunon komunitatearen.
|
|
Agian ez da politikoki zuzenena izango zuzena den neurrian, baina ohar gisa bada ere zehaztu nahi nituzke aurreko oharraren harian
|
gure
komunitatearen etorkizuneko garapenerako guztiz kezkagarriak iruditzen zaizkidan bi alderdi. Eta ez bat bakarrik.
|
|
Berak esan duena da Franco pertsonaia gisa ez zaiola interesatzen, baina bai frankismoak utzi duen arrastoa eta oraindino ikus ditzakegun frankismo mota ezberdinak (frankismoa paralelismo batean ipinita nazismoaren pare), eta horrek dakarren injustizia eta beste mila gauza gaizto edo oker. Franco bera pertsonaia bezala ez zitzaion interesatzen, ezta guri ere; baina berak pertsona moduan eraikitako txarkeria hori guztia bai, eta batez ere
|
gure
komunitateari lotuta dagoen txarkeria, aztarna oso mingarri batzuk utzi dituena, herri honek inoiz merezi ez zituenak.
|
|
Autoeratzea izan da
|
gure
komunitate linguistikoak aurrera egiteko aukeratu izan duen bide nagusia (aukeratu diodan arren, hainbat eta hainbat kasutan beste aukerarik ez zegoela argi dut): ikastolak, gau eskolak eta euskaltegiak, komunikabideak, zerbitzu enpresak... eta euskara elkarteak (edo, orain, horietako batzuek nahiago duten bezala, euskaltzaleen topaguneak).
|
|
Zerbait egin ezean, inork ez du salbatuko
|
gure
komunitatea.
|
|
Garrantzitsua da hemen egotea,
|
gure
komunitatea baita.
|
|
Baina gainditu behar ez diren mugak gainditzen badira Red jauna, ez duzu zure burua soilik lotsatu
|
gure
komunitate osoa baizik.
|
|
Elizaren jokamoldearen kontra ozen mintzo dira lau alderdiak: " Eliza katolikoaren gisako instituzio pribatu batek ebatsi du
|
gure
komunitateko ondare materiala eta immateriala". Elizako arduradunen jokabidea" gaitzesgarria" dela diote zeren" artxiboetako dokumentuek bermatzen dute ontasun horiek dauden herriei dagozkiela, molde komunitarioan".
|
2017
|
|
ARGIAk bere blog komunitatea badauka, eta noizbait aztertu al dugu daturik? Zer dakigu
|
gure
komunitate honi buruz?
|
|
Pentsatzen dut iraultzaile txiki bat nintzela ere eta iparraldeko herri iraultzaile batean hazi nintzela/ nire sorterria errepublikarra da ezbairik gabe eta pentsatzen dut bertan bazegoela/ halako sentipen bat nabari zen badakizu// eta identitate hori oso oso garrantzitsua zen guretzat esan dudan moduan oso oso garrantzitsua zen nire amarentzat/ eta uste dut
|
gure
komunitatean guztiek sentitzen zutela identitatea oso garrantzitsua zela guretzat eta gero 80ko hamarkadan gatazka handiak izan ziren kaleetan eta hor egon ginen eta beste aldea ere hor egon zen eta ikurrak eraman behar genituen erakusteko nortzuk ginen eta suposatzen dut pentsatu nuela irlandera horren guztiaren parte zela/ hau da bazela nire identitate propioa garatzeko modu serio bat eta aitor...
|
|
Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela, izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala, beren burua (beren erakundeak edo beren eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar) gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu. Hortaz, demokratizatzea ez da gobernuan agintari berriak sartzea eta kito, baizik eta herriak goberna ditzala eskolak, familiak, erietxeak, polizia, administrazioa, sindikatuak, gizarte zerbitzuak, enpresak eta
|
gure
komunitate politikoak osatzen dituzten elkarte eta instituzio denak.
|
|
...tu, aldaera horrek aldean lituzkeen argi ilunak gorabehera342; horregatik edo, euskalkiaren erabilera arlote samar bat ari zaigu ohiko bihurtzen hainbat espazio publikotan343 Estandar nazionala gutxietsi eta telebistan txokoan txokoko aldaeraz mintzo den euskaldunaren jokamoldea inkulturatik hurbil bide dago344 Antza denez, oraindik ez dugu barneratu euskara gure nazio hizkuntza dela, eta euskarak
|
gure
komunitate nazionala sortzeko eta egituratzeko balio behar digula.
|
|
Ez ditugu haurtzaindegiak sortu; ezta umeak artatzeko behar genituen toki horiek ere, ez ditugu sortu etxeko lanetarako sistema industrializatuak, gure emantzipazioa ekarriko zuketenak. Ez dugu inbertsiorik egin sektore ekonomikoki errentagarri horietan, ez gu geu aberasteko, ez
|
gure
komunitateari zerbitzu egiteko. Zergatik ez du inork asmatu Ikearen baliokiderik haurrak zaintzeko, Macintoshen baliokiderik etxeko lanetarako?
|
|
Egileak azaldu duen moduan, Nafarroa Behereko herri horren (Amiküze) euskararen azterketa filologiko sakona egiten du bertan.Euskararen onomastika, toponimia eta hiztegiari buruzko azterlanakZehazki, lau proiektu finantzatzeko erabiliko da Nafarroako Gobernuak emandako diru-laguntza: 1 Euskal Corpus Onomastikoari buruzko lanarekin jarraitzea.2 Onomastika eta Toponimiari buruzko lanekin jarraitzea, emaitzak gizarteratuz.3 Euskalkiei buruzko Euskara ibiltaria erakusketa, Nafarroako Parlamentuarekin lankidetzan egindakoa.4 Joakin Lizarragaren hiztegiaren azterlana.Aurkezpenean hauxe nabarmendu du kontseilariak: Normalizatzeko eta lankidetzan aritzeko helburuari erantzuten dio, euskara
|
gure
Komunitateko berezko hizkuntza bat gisa garatzeko eta aztertzeko. Horrez gain, adierazi du ez duela nahi euskara laborategi filologiko batean aztertu eta gordetzen den erlikia eta kultur altxor bat izatea.
|
|
Aurkezpenean hauxe nabarmendu du kontseilariak: " normalizatzeko eta lankidetzan aritzeko helburuari erantzuten dio, euskara
|
gure
Komunitateko berezko hizkuntza bat gisa garatzeko eta aztertzeko". Horrez gain, hauxe adierazi du:
|
|
Gure hizkuntzatan entzuten gaituztenean, gure egoeren konplexutasuna ulertzen eta botere diskurtsoei aurre egingo dieten sareak josten lagunduko diguten aliantzak ezartzen dira; adibidez, gure besteei buruzko diskurtso mediatikoa deseginez eta gure leku zehatzetako mugimendu feministetan eraginez. Izan ere, lan deszentratzaile hori gabe, emakumeen baldintza sozioekonomikoak aldatzeko ezein saiakerak ez du aurrera egiteko aukera handirik, ez
|
gure
komunitateetan, ez beste edozein lekutan.
|
|
Izan ere, gure inguruko hizkuntzetan corpusa berritzeko biderik emankorrena ez dira idazleak, komunikabideak baizik. Eta
|
gure
komunitateak hutsune oso nabarmenak ditu komunikabideen inguruan, batez ere ikus entzunezkoen alorrean.
|
2018
|
|
Gaur gaurkoz, hamabi elkarte daude federatuta eta gure lan ildo nagusiak gazteriarengan eta emakumeengan bideratu ditugu. Gazteak
|
gure
komunitatearen etorkizuna izanen direlako eta emakumeak ijito komunitatearen zutabe eta motor nagusiak direlako.
|
|
Gaur egungo gizarte postmodernoaren espiritualtasunik ezak eta indibidualismoak dakarren gizarte harremanen haustura dira gure gizartearen ezaugarri zailenak
|
gure
komunitatearen kide askorentzat, izan ere, haietako asko oraindik gizarte harreman sendo eta aberatsak dituzten herrialdeetatik duela gutxi heldutakoak dira eta haiekin iritziak alderatzeko aukera izaten dudanean, sarritan agertzen da kontu hau. Nik, ostera, gure herrian duela belaunaldi bat kontuak nahiko desberdinak zirela esaten saiatzen naiz, batez ere, familiaren antolaketari eta auzokoen arteko harremanei dagokienez, baina sinesgaitz egiten zaie.
|
|
Oso garrantzitsua da gure auzoetan batzen gaituena lehenestea eta bereizten gaituena aukera gisa eta ez arazo iturri bezala jartzea. Instituzioak
|
gure
komunitatearen beharrizan, arazo eta eskaeren kudeaketa" hemengo" arazoa direla ohartzen hasiak dira. Esate baterako, Eusko Jaurlaritzak Ados Aholku Batzordea sortu berri du EAEko islamiar komunitatearekin erakundeek dituzten harremanak modu bateratuan antolatzeko.
|
|
Euskal Herriaren eta euskarazko kazetaritzaren 100 urteko historia bizia daroa ARGIAk orri artean. Gure sustengu ekonomiko nagusia
|
gure
komunitatea osatzen duten milaka lagunak dira. Herritar horiek, ARGIAk bezalaxe, hemen ordaintzen dituzte zergak, baina Jaurlaritzaren publizitate banaketak diskriminatu egiten ditu.
|
|
Batu supazterrera. Jon Sarasuak asmatu zuen amaren sua metafora,
|
gure
komunitatearen iraupena eta etorkizuna irudikatzeko. Orain bere Hiztunpolisa liburuan sukalde proiektuaz egiten du berba.
|
|
Ditugun ezberdintasunak momentu batez ahaztu, eta batzen gaituenari oratu. Izan ere, elkarlanean aritzea erantzukizuna artikulatzea da, hau da,
|
gure
komunitatearen geroa komunitate horren partaide garenon eskuetan dago. Beraz, elkar ulertzera kondenaturik gaude.
|
|
Maurizia Aldaiturriaga lakoak behar ditu
|
gure
komunitateak etorkizunean. Indarrez beteta Aupa Maurizia!
|
|
Eta horiek, agian,
|
gure
komunitateak dituen beste elefanteak dira: hezkuntza, lagunarteak, administrazioa, komunikabideak, kulturgintza, herri giroa,...
|
|
Zergatik. Komunitate gisa identifikatzen bagaituzte, politika publikoen parte izateko aukera dugulako. Egun,
|
gure
komunitatea ofizialki ez da existitzen, eta, horregatik, gobernuek ez dituzte afrikar jatorriko pertsonentzako politika publiko zehatzak indarrean jartzen. Behin nazionalitatea lortuta, espainiar, frantziar edo beste herrialde bateko herritar bihurtzen gara.
|
|
Erabakiak berea behar du izan, eta ez langile publiko batena.Zertarako litzateke baliagarria komunitate gisa bereiztea. Lehenik, komunitate gisara identifikatzea estatu horretako errealitatearen parte garela onartzeko bidea litzateke. Onarpen ofizial horrek emango liguke ahotsa
|
gure
komunitatearentzako politikak erabakitzeko. Bigarrenik, afrikar gisa identifikatzea lagungarria litzateke Europan jaiotako beltzek bizi duten identitate linboa gainditzeko.
|
|
Hau da, normalizatu egin behar da gure presentzia. Komunitate beltzaren ahalduntzean, ikusgarritasuna ezinbestekoa da, baina, era berean, garrantzitsua da zehaztea nola ikusten gaituzten, eta horretarako hizkuntza da gakoa.Zergatik da horren garrantzitsua hizkuntzaren erabilera komunitate beltzaren ahalduntzean. Hizkuntza da gizartearen komunikazio tresna, eta bertako terminoek eragin zuzena dute
|
gure
komunitatearen identifikazioan. Afrikarrak edo afrikarren ondorengoak gara, Durbango [Hegoafrika] biltzarrean zehaztu zen bezala.
|