Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 181

2001
‎Euskaldun pertsona: gure komunitatea euskararen jakintza eta erabilera gradudesberdinetako euskaldunez osatuta dagoenez, euskaldun gehienen euskarazkogaitasuna, goren gradura, jasotzea da garapen osoaren zantzua.
2002
‎Sinpatikoek nahi dute batzuetan gure tokia hartu, baina ez diegu utzi behar hori egiten, horixe dio Atxagak, horixe edo holako zerbait. Guk, beltzek eta indioek bezala, gure komunitatea aldarrikatu behar dugu. Handik eta hemendik tiraka baratua dugun komunitate gaixo eta hertsatu honetan bizi gara, baina agian hortik etorriko da noizbait konponbidea, egoera hori onartzetik eta sinpatikoengandik bereizten gaituzten mugak ere ongi bereiztetik.
‎Berdin dio izenak, Madrilgo Ministerioen hatzaparretatik kanpo badago. Hartara, gure komunitatearen erakundetzean pauso erabakigarri bat gauzatuko luke. Horra bide bat.°
‎Nik ez behintzat. Eta irreala deritzot gure komunitate akademikoa bitan zatitzeari.
2004
‎Esparruak berez ez du lankidetza adierazten, eta euskarazko hedabideen artean ez da lankidetza sumatzen. Aldiz, uste dut lankidetza hori beharrezkoa duela euskararen komunitateak, gure komunitatearen biziraupenerako lehentasun osoa duela komunikazio egitura indartsuak, hau da, egitura bateratuak.
2005
‎Bigarren, nik zu pertsonatzat bakarrik ez, hartu zaitzaket nire herritar edo herrikidetzat eta orduan proiektu bat egiteko asmoa izan genezake biok: zergatik ez dugu honela eta honela antolatzen gure komunitatea, beraz ari gara ja moral bat egiten.
2006
‎erakargarritasuna, ironia, probokazioa, limurketa... Euskaldun irmoak bihurtzen bagara, gainera, lider seduzitzaileak bakoitza bere inguruan, gurekin eramango dugu lidergora gure komunitatea.
2007
‎Ez dut esango politikarekiko interesa gutxitu denik: sarritan, eta gure komunitate honetan froga lazgarriak ditugu begi bistan, zuk batere interesik ez eta bat batean irentsi egiten zaitu politikak, ustekabeko atzaparkada batez. Nolabaiteko interesa eta kezka hor dago beraz (edo arbuioa eta nazka, askoren artean); galdurik dagoena, beraz, ilusioa da, pilpira, gauzak aldatuko diren esperantza, eztabaidaren bitartez inor konbentzitzeko itxaropena, hitzak eta solasak ezertarako balio ote duten ustea bera.
2008
‎Beraz, gure komunitateak ahalegin ekonomiko handia egin behar du, eta aldi berean jendea kontzientziatzeko eta autoestimua indartzeko esfortzu berezia. Gure kultura duina dela azaldu behar dugu, bakarra munduan.
‎Eta zer demontre da hori? Ba, euskaldunok euskara nagusi izango diren esparruak eraiki behar ditugula, gure komunitatea biziberritzeko, indartzeko edo salbatzeko. Bakoitzak erabili dezala berak nahi duena.
‎Nafarroako gizartea zenbateraino ote den plurala alde batera utzita, ez dut uste gezur handirik erranen dudanik, navarrismo deituriko ideologia gure komunitate honetan nagusi dela erraten badut. Navarrismo delakoa Unión del Pueblo Navarro (UPN) alderdi politikoarekin lotzen da eskuarki.
‎NARRATZAILEA Atari zabaleko piknik handiak gure komunitate zentzua biziberritzen du. Janaria banatu, elkar maitatu, berriketan aritu eta abestera bultzatu gaituen sentipena da hori.
‎Nafarroako Gobernuko Landa Garapen eta Ingurumeneko Departamentuko kontseilariak, Begoña Sanzberrok, azaldu zuen Nafarroako Gobernuak badakiela pertsona hauek egindako lanak, zer nolako garrantzia izan duen gure Komunitatea garatzeko, horregatik, aitzineko artzain nafar emigratzaileen biltzarrak babestu ditu. Hori dela eta, diruz lagundu da nafar oroimenaren parte bat jasotzen duen liburuaren argitalpena.
‎Oroimen hau oso hurbilekoa du Begoña Sanzberro kontseilariak, adierazi duenez, zeren bere jendaki batzuk Ameriketara emigratu behar izan baitzuten, gaur ezagutzen dugun gure Komunitatea oso bertzelakoa zenean. Beraz, agertu du pozik ikusten duela oraingo gazteek emigratzeko beharrik ez izatea, Nafarroa herrialde oparoa baita, aukera hobeen xerka etorritakoen hartzailea.
2009
‎Bi proiektu politiko eta identitate erro oso bestelako dituen egungo Nafarroan, baldintzak ez dira egokiak gure komunitate politikoarentzako gertaera historiko funtsezkoenetakoa izan zenari buruzko eztabaida barea burutzeko. Baina ahalegindu egin behar dugu.
‎Hori da EITBren konpromisoa, EITB+ deitu dutena. Konpromiso hori eguneroko zerbitzutik harago doa, eta gure komunitatearen gizarte sareari balioa eransteko esparru berriak arakatzen ditu.
‎Orain arte,. cat da hizkuntza eta kulturen domeinua duen komunitate bakarra, eta gure komunitatearekiko ezberdina da, zentzu askotan. Lurralde aitorpenari lotutako domeinuetan, estatu kodeetan[. it,. co...], estatu txikiak eta handiak daude.
‎Hobe esanda: zirko soila, gure Komunitateko zein Estatuko alderdi nagusiak izanda, herritarroi ogia bermatzeko duten gaitasun falta estaltzeko zirkoa. Polemika eta espektakulua sortzen ahalegintzen ari dira egun bizi dugun egoera ekonomikoa eta oraindik ere heltzear dagoen krisi luze, gogor eta zailaren aurrean, gure arreta despistatzeko.Altsasun estrategia honen biktima zuzenak ari gara izaten.
‎" Leioako udalbatzek beti sustatu dute industria aktibitatea gure udalerrian, eta hori izan du ezaugarri. Horregatik, enpresa eta horri lotuta dauden pertsona guztiak gure komunitate eta bizilagunen hazkundean eta oparotasunean denbora luzez laguntzen jarrai dezatela espero dugu. Horrela egin dutelako Leioan lanean hasi zirenetik, duela mende bat baino gehiago", adierazi dute udal iturri leioaztarrek.
‎–Nik badakit zein pertsona arrunta eta txatxua naizen, goizero ikusten dut ispiluan. Gero oholtza batera joan, ez musika ez ezer, mikrofonoarekin eta gai batzuekin jendearen emozio horiek lortzea harrigarria egiten zait, baina gure komunitatearen ezaugarri bat da, horrekin emozionatzen gara. Eta bai jauna, bejondeigula?.
‎Autoirudiarekin izan ditugun arazo nerabeak gainditzea lortzen bada, apologia eta antiapologiaren penduluan dabil oraindik ere gure oldozpena?, orekatuxeago ager liteke denborarekin euskal herrien irudia gure buruetan. Eta irudi horretan, beharbada argixeago ikus dezakegu gure komunitateak dituen mugak eta dituen potentzialak mende berriko humanizazio bideetan. Gizarte energia badarie, batez beste, euskal herriei.
‎Aginduen sareak agintzeko eta izendatzeko ahalmena babesten eta sendotzen du. Mugen edo marken sareak, berriz, gure komunitatearen seinale eta markak antzeman eta aitortzeko ahalmena. Bi kasutan, ikusten duzunez, gorputzaren azaletik hasten da.
‎–Orduan gure lurraldetasun linguistikoa defendatzeko gure komunitatea abegi komunitate bilakatu behar dugu?
‎Biktimen errukia, hau da, biktimismoa gainditzea eta biktimenganako errukia, gure gogo sorgortasuna astintzea. Horrela errukia gure komunitatearen oinarria izango da eta berriro, bozkarioz, elkar ikusi eta agurtuko dugu.
‎Euskaldunon egoera zen, hain justu, gogo iraultzaile hura bultzatzen zuena. Haientzat euskara ez zen euskal folklorearen loretzarra gure komunitatearen mamia eta oinarria baizik. Euskara galduz gero, euskaldunok akabo.
‎Euskaldunok hartu behar dugun bidea erakusten digute; euskararen bidea, alegia. Baina, aldi berean, gure komunitatearen pobrezia eta mendekotasuna agerian uzten dute: Morroi lanetan gabiltzala, politikoen mendean.
‎Zein da erradikalagoa, desagertzeko mehatxatuta dagoena baino? Mehatxu horiek aztertuz, gure komunitatea norantz orientatzen den jakingo dugu. Jasaten ditugun mehatxuak honako hauek dira:
‎Nork defendatuko ditu adore eta deliberamendu gehiagoz zor zaigun eskubide politikoak, geuk, euskaldunok, baino? Non dago eskubide horien oinarria eta iturria, gure komunitatean ez bada. Ni ez naiz fidatzen nazionalistekin ezta ezkertiarrekin ere.
2010
‎Era berean, osasun arloan aritu zinetenoi ere eskerrik beroena, bai gure komunitatekoak zaretenoi, eta bai kanpotik laguntzera etorri zinetenoi ere, izan DYAkoak, Gurutze Gorrikoak, medikuak edota erizainak.
‎...rria nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten?, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren, gure komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
‎Argian agertzen zen erlijiotasuna ezkutatu egin da gaur egun. Baina gure komunitatean bertan, Deustun, baliteke lepoko zuria eramaten bakarra izatea ni. Lepoko zuri hau gure janzkera herriari egokitzeko asmotan ezarri zen, baina askotan esaten dut lagunartean –eta nire anaia Anjelmari Gotzoni ere esaten nion–, horrekin ez dugula ezer aurreratu herriari egokitzen.
‎...nintzen Elorrietako komentura, Erriberrin hiru urte egin ondoren, filosofia ikasten—, nazionalek inguruko bi gizon amilarazi zituzten harkaitz batetik, zergatik eta nazionalistak zirelako; baina nola zitekeen kristau batzuek beste kristau batzuk horrela hiltzea erarik doilorrenean, Jainko infinituki errukitsuaren izenean hil ere?; krisi hura, baina, neure baitan nozitu behar izan nuen, zeren, gure komunitatean, Francoren gurutzadarekin lerratutako fraideak ere ez baitziren gutxi; ni abertzalea nintzen, Espainiako kulturan hezi, baina euskal kulturaren aldeko hautua egin nuena: Arturo Campiónen lan politikoak eta literarioak irakurtzen nituen; gure poeta handien lanak:
‎Lehen adieraren arabera, hots, integrazioa asimilazioaren parekotzat hartzen duenaren arabera, integrazioa nagusiki migratzailearen egitekoa da. Etorkina da integratu behar dena, gure gizartean, gure kulturan, gure komunitatean... Eta etorkina hartzen duen gizarteak, berriz, ez du ezer egin behar.
2011
‎Twitterreko soslaiekin, aldiz, hainbat gauza bilatzen dira, profesionalagoak: Hasteko eta behin, irakurleekin feedbacka, jendeak dioena zuzen zuzenean jasotzea, gure komunitateari webgunearen azalean bertan leiho bat zabaltzea iritzia askotarikoagoa izan dadin... Informazioa jasotzeko erabiltzen dugu Twitter, emateko, baita elkarrizketa sortzeko ere.
‎–Gure hizkuntzaren heriotza saihestu nahi baldin badugu, eta munduan ezagutarazi nahi badugu, hazi eta hezi gaituen kultura errespetatua eta maitatua izatea nahi badugu, gure komunitateak askatasuna, demokrazia, duintasuna eta ongizatea edukitzea nahi badugu, borroka bide hori ez dago galduta aldez aurretik? .
‎Hizkuntzak, irudi eta sinbolo bidez, munduaren ikuspegi bat eman zigun, baina berezko edertasun bat ere bazuen. Etxea eta soroa gure eskolaurrea ziren orduan eta, eztabaida honetan are garrantzitsuagoa dena, gure iluntzeko ikasketen hizkuntza, gure komunitate hurbilenaren eta zabalagoaren hizkuntza, eta gure soro laneko hizkuntza bat ziren.
2012
‎Ez, gure komunitatean, erdia baino gehiago erdaldunak ziren. Kolegiora sartu ginen eta dena zen gaztelaniaz:
‎Iritzi berekoa da Rifat Qassis analista politikoa: " Intifaden garaian desobedientzia zibiltzat hartu ziren jokabideak modus vivendi bilakatu dira egun. Egitura sozialak galdu ditugu eta palestinarrok gure komunitateen aurka erreboltatzen hasi gara. Halere, Mendebaldean ez bezala, hori guztia kontrolatzeko araudirik ez dugu".
‎Gutxiagotze prozesu bortitzak pairatu izan ditu eta egun ere pairatzen ditu gure komunitateak bere lurraldean. Alta, prozesu horiek ez dira ausazkoak izan.
‎2012 hasi da, eta urte berriarekin batera, Udalaren gizarte, kultura eta kirol programazioa hasi da, baita udalerrian lan egiten duten irabazi asmorik gabeko elkarteena ere. Urte batzuetan estu ibili ostean, talde horiek udal diru apur bat gehiago izango dute gure komunitatean aurrera daramaten giza garapenaren lanari ekiten jarraitzeko. Krisia, hortaz, ezin da aitzakia izan dena geldiarazteko.
‎Zentzu honetan, Beste nagusiaren izaera kausa ideologikoen antzeko da, komunismoa eta kristautasuna bezalakoa, baita nazioa modukoa ere; eta Zulaikak arrazoia du: euskal nazioa gure imajinazioan existitzen da soilik eta bakarrik, gure komunitate imajinatua da, asmatua eta fabrikatua.73 Dagokigun kasuan, beraz, askapen mugimenduko (giza) kideen substantzia da, eta gure existentzia ardazten duen azken erreferentzia puntu eta esanahia baina, azken finean, existitzen den gauza bakarra gu gara, eta gure aktibitatea. Ondorioz bai:
‎Hutsetik ez Euskal Herrian ere: beti estatuaren aurka bere bizitza kudeatzen ikasi duen gure komunitatean, erreboltaren bidez marginazioa gainditzeko gaitasuna eta tradizioa baditugu. Baina estrategia berri baten bilatzeak bere legeak ditu; lehen errebolta proletarioetatik mugimendu komunista eratu baten sortzera, urte asko pasa zen.
2013
‎Hala ere, kazetariok badugu babesik: gure komunitatearen babesa. Zer iritzi duzu Segurtasun sailak esan duenaren inguruan?, hau da, kazetariak egon beharreko lekutik kanpo zeundetenez, beste guztien gisan atera zintuztela zu ere?
‎Nolakoa da bizimodua Txilen euskaraz bizi nahi duen batentzat? Nahiz eta gure komunitatea oso txikia den, oso ongi pasatzen dugu. Gu Txilen sei euskara irakasle gara.
‎Logikoena da hurbilenetik hastea: gure komunitateak berdegunea badu, gainerako bizilagunei kontsulta egin diezaiekegu, guztiek gozatzeko baratze bihur baitaiteke. Hiri baratze batek ez du profesionala izan behar, baina bai landaketari eusteko gutxieneko zainketa batzuk, eta uzta baldintza egokietan lortzeko Beste aukera bat da inguruan abandonatutako edo erabilerarik gabeko lurrak aurkitzea.
‎Ideia komunak edo komunitate txikiak sortu behar dira. Euskara da gure komunitatea egiteko link nagusiena".
‎Erantzuna bigarrenera hurbiltzen bada, erro adar indigenaren ibilbide horretan ze elementu sorkuntzazko, ospakizunezko, antolaketazko, mitologiko, filosofiko egon litezke? Eta horiek ze gaurkotasun dute, ze eragin dukegu (bagenu) erro aborigen zahar horren jarraiduratik, egungo gure komunitatearen burubidean, kulturan, psikologia sozialean?
‎Elikatu egin da gure hiztun hautua. Elikatu egin da gure komunitate kokapena, eta gure inurri lanerako erabakia. Kulturgileen eskutik.
‎da munduko joera handiak eragin handikoak direla eta horretaz jakitun izan behar dugula, irekita jarri, zortzigarren kapituluan aipatu dugun ariketan. Horrekin batera gure komunitateak dituen dinamika propioen gakoak, ahalbideak, joerak, bilakaerak eta potentzialak ere ikusi behar ditugu. Kulturari buruzkoan esan dugun moduan, gizarte joeren analisia eta prospektiba egiterakoan ere, posible da begiratu exogenoa eta endogenoa batzea.
‎Munduko joerak eta gure dinamika sozial propioak, biak miatzea lupaz. Ba ote ditu baina gure komunitateak dinamika propio eta potentzial horiek. Hemen sartzen dira debatean gure baitako apologetak eta antiapologetak beren joera atabikoekin.
‎Ez zen gugandikoa izango ziurrenik. Kontua da, beste leku gehienetan galduz eta ordezkatuz joan ziren moduan, gure komunitateak bere erara atxiki, biziarazi eta garatu zituela biribil saltarin txikiaren inguruko jolas eta jokoak. Zergatik?
‎Baina hasi aurretik, utzidazue hitz batzuk esaten gure herritar gazteenei, bankuak gure komunitatean duen rolaren inguruan.
2014
‎Independentzia prozesu batzuk bai garatu dira bertako hizkuntzan edota bere mesedetan errepublika baltikoak, Katalunia... baina beste batzuk ez Irlanda, Eskozia.... Esango nuke bata edo bestea gertatzen dela hiztun komunitate bakoitzaren tamaina eta indarraren arabera, eta hori horrela bada gure komunitatea asko indartu dugu balizko independentzia euskararen mesedetan izan dadin.
‎Patria/ aberria sorterria da, lurrari zuzeneko erreferentziaz(, terre du père?), arbasoek landu zutena eta hobiratuak daudena; beraz, afekzio naturalez? maitatzen eta defendatzen dena2176 Eta gure komunitate naturala da. Han gureekin bat sentitzen gara, ongi sentitzen gara, libre gara2177 XVIII. mendean aberriaren kontzeptuak geroz eta gehiago askatasunaren kontzeptuarekin loturik eboluzionatuko du, eta, patriotak?
‎Nafarrek jakin behar dute, lehendabizi, gure komunitatea ez dela bakarrik Nafarroatik defendatzen, Madrilen ere egon behar da eta Bruselan ere bai. Bertara soilik PP ailegatzen da.
‎Beraz, gure komunitateak hautatu egin behar du.
2015
‎Ez dugu uste gure anonimotasunak sinesgarritasuna kentzen digunik. Hitzek ez, ekintzek ematen diote bakoitzari sinesgarritasuna, eta gure komunitateak ongi ikusten du zer lan altruista den egiten duguna. Gure denbora librean egiten dugu guztia, gure baliabide xumeekin, baina maitasun handiarekin.
‎Herri bezala pentsatu eta lokalean ekin, hori da gakoa. Bestela gure komunitatean konpondu dugun arazoa ondoko komunitatetan mantenduko da. Gainera, kontuan hartu behar da beharrak aginduta batek baino gehiagok ezin diola uko egin soldatapeko lan horri, eta pertsona horiek ezin ditugu eraldaketatik kanpoan utzi.
‎Sariak ere birplanteatu nahi izan baititugu. Hilabetean balio edo gai bat landuko dugu ARGIAn, eta Gunea horri lotuta joango da, guk barneko lanketa egitearekin batera gure komunitate guztiarekin elkarbanatuz aurrera daramagun prozesua. Eta zozketan sartuko ditugu jorratutako gaiari lotuta egon daitezkeen herri eragileen produktuak, herri mugimenduarekin elkarlanean eman nahi baititugu ezagutzera euren proiektuak.
‎Eta horri eskutik emanda doaz edukietan sakontzearekin batera gure balioak ARGIAko txoko guztietara zabaltzea. Balioak eta edukiak artikulu eta ikus entzunezkoetan landu daitezke, baina jarrera bat ere badira, eta pausu hori eman nahi dugu, gure komunitate osoarekin batera; globalean pentsatuz baina txikitik eraginez.
‎Euskal Herrian, beste hizkuntza komunitate gutxitu askotan moduan, egoera soziolinguistiko berezia bizi dugu: horren lekuko dira, esate baterako, gure komunitateak daukan euskaldun zahar alfabetatu gabeen kopuru altua eta baita jatorrizkotzeke (beti ere Txepetxek berba horri damaion zentzuan) dagoen euskaldun berri andana ere. Horiek guztiz euskaldun daitezen (hau da, hiztun zahar landu eta hiztun landu jatorrizkotu bihur daitezen), zirkuituak bi norabideetan (erabilera ezagutza motibazioa eta motibazioa ezagutza erabilera) oztopo barik zirkulatzea ezinbesteko dela ere ikusi dugu.
‎Eta hau esanik, dugu garaipenik ospatu ez badugu gure Komunitatean hondakin kudeaketatik errausketa/ balioztatze energetikoa betirako baztertzen.
‎Bestalde, ZIO bildumako bigarren zenbakian gertatu bezala, Zergatik den egia eboluzioa liburu honetan ere hobetsi den lexikoa guztiz urrunekoa da gure komunitate zientifikoak propioa duen esateko moduaren aldean. Sintomatikoa da.
‎Ez da izango, hala uste dut, jende identiko edo homogeneoen komunitatea. Komun dugu kolusio bat hainbat izate eta bizi praktikari buruz, hura da gure komunitatea. Ez da zinez oro hartzailea.
2016
‎Berez, irakasle eskola 1976ko martxoan hasi zen, eta pentsatu genuen hori aitzakia moduan hartuta ospakizunak udaberrira pasatzea. Maiatzean hori konpartituko dugu gizartearekin eta gure komunitate osoarekin: irakasleekin, ikasleekin, hemendik pasatu diren profesionalekin...
‎Nolatan izango da hori ondo bizitzea? Badaude eraikitako hegemoniak ere, adibidez, gure komunitateak heterosexualak dira guztiz. Horrek bizitzaren sarea hausten du, guk aniztasunean sinesten dugu.
‎Hori 1933an izan zen, «Hamargarren urteurreneko labealdia» deitu zitzaionaren urtean alegia. Duce aren «errukiari» esker, zeren eta halako batean, goi argituta ia, «atzoko agnostiko edo aurkari» guztiei besoak zabaltzea erabaki baitzuen, gure Komunitatearen esparruan ere ehuneko laurogeita hamarrera igo ahal izan zen kolpetik Fascio an izena emandakoen kopurua. Eta gure aita, han eserita bere betiko mahaiburu lekuan, hamarka urtez aitona Raffaellok bestelako agintaritasun eta zorroztasun batez pontifikatu zuen leku berean, gertatutakoaz pozik azaldu zen.
‎Gutako bakoitza aldi berean sentitzen gara eta gara hainbat komunitateren kide. Baina, zein da gure komunitatea, euskal hiztun euskaltzalegisa. Ezen, komunitate horretaz ari gara, hala ezta?
‎espainolez. Izen aukeratzaile hobeak izan litezke, baina nik uste dut garbi komeni zaigula gure komunitatea definitzea ondoko hiru ezaugarri eta interesaren bueltan:
‎Baina gure hiztun komunitatearen/ hizkuntzaren arazoari behar duen neurrian heldu ahal izateko, uste dut ezinbestekoa dugula gure komunitatearen mugatze linguistiko huts hori izatea buruan. Eta hizkuntza mugatze hori gainera, beste adjektibo zehaztailerik gabea.
‎Elkarrekin ditugun interesak elkarrekin defendatzea zaigu. Garbi edukita beti zein den komunitateetako bakoitza, eta bereziki gure komunitatea.
‎Eta hala, artikulu honek berak maiz hartu lezake/ hartuko du akademikotik haragoko moldea, baina ezinbestekoa iruditu zaidana gure komunitatearen bizirauteaz ari garenez, eta ni tarteko zurrunbiloan?
‎Azken 40 urtean horrenbeste ugaritzea lortu dugunak EAEn batez ere, eta ezin bereziago eskertu behar ditugunak gure komunitatera hurbiltzeko egin duten ahaleginean gure hizkuntza ikasita. Baina aldi berean eskubide osoa dutenak beste hiztun komunitate baten parte ere sentitzeko, eta ez ezinbestean euskaldunon komunitatearen.
‎Agian ez da politikoki zuzenena izango zuzena den neurrian, baina ohar gisa bada ere zehaztu nahi nituzke aurreko oharraren harian gure komunitatearen etorkizuneko garapenerako guztiz kezkagarriak iruditzen zaizkidan bi alderdi. Eta ez bat bakarrik.
‎Berak esan duena da Franco pertsonaia gisa ez zaiola interesatzen, baina bai frankismoak utzi duen arrastoa eta oraindino ikus ditzakegun frankismo mota ezberdinak (frankismoa paralelismo batean ipinita nazismoaren pare), eta horrek dakarren injustizia eta beste mila gauza gaizto edo oker. Franco bera pertsonaia bezala ez zitzaion interesatzen, ezta guri ere; baina berak pertsona moduan eraikitako txarkeria hori guztia bai, eta batez ere gure komunitateari lotuta dagoen txarkeria, aztarna oso mingarri batzuk utzi dituena, herri honek inoiz merezi ez zituenak.
‎Autoeratzea izan da gure komunitate linguistikoak aurrera egiteko aukeratu izan duen bide nagusia (aukeratu diodan arren, hainbat eta hainbat kasutan beste aukerarik ez zegoela argi dut): ikastolak, gau eskolak eta euskaltegiak, komunikabideak, zerbitzu enpresak... eta euskara elkarteak (edo, orain, horietako batzuek nahiago duten bezala, euskaltzaleen topaguneak).
‎Zerbait egin ezean, inork ez du salbatuko gure komunitatea.
‎Garrantzitsua da hemen egotea, gure komunitatea baita.
‎Baina gainditu behar ez diren mugak gainditzen badira Red jauna, ez duzu zure burua soilik lotsatu gure komunitate osoa baizik.
‎Elizaren jokamoldearen kontra ozen mintzo dira lau alderdiak: " Eliza katolikoaren gisako instituzio pribatu batek ebatsi du gure komunitateko ondare materiala eta immateriala". Elizako arduradunen jokabidea" gaitzesgarria" dela diote zeren" artxiboetako dokumentuek bermatzen dute ontasun horiek dauden herriei dagozkiela, molde komunitarioan".
2017
‎ARGIAk bere blog komunitatea badauka, eta noizbait aztertu al dugu daturik? Zer dakigu gure komunitate honi buruz?
‎Pentsatzen dut iraultzaile txiki bat nintzela ere eta iparraldeko herri iraultzaile batean hazi nintzela/ nire sorterria errepublikarra da ezbairik gabe eta pentsatzen dut bertan bazegoela/ halako sentipen bat nabari zen badakizu// eta identitate hori oso oso garrantzitsua zen guretzat esan dudan moduan oso oso garrantzitsua zen nire amarentzat/ eta uste dut gure komunitatean guztiek sentitzen zutela identitatea oso garrantzitsua zela guretzat eta gero 80ko hamarkadan gatazka handiak izan ziren kaleetan eta hor egon ginen eta beste aldea ere hor egon zen eta ikurrak eraman behar genituen erakusteko nortzuk ginen eta suposatzen dut pentsatu nuela irlandera horren guztiaren parte zela/ hau da bazela nire identitate propioa garatzeko modu serio bat eta aitor...
‎Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela, izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala, beren burua (beren erakundeak edo beren eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar) gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu. Hortaz, demokratizatzea ez da gobernuan agintari berriak sartzea eta kito, baizik eta herriak goberna ditzala eskolak, familiak, erietxeak, polizia, administrazioa, sindikatuak, gizarte zerbitzuak, enpresak eta gure komunitate politikoak osatzen dituzten elkarte eta instituzio denak.
‎...tu, aldaera horrek aldean lituzkeen argi ilunak gorabehera342; horregatik edo, euskalkiaren erabilera arlote samar bat ari zaigu ohiko bihurtzen hainbat espazio publikotan343 Estandar nazionala gutxietsi eta telebistan txokoan txokoko aldaeraz mintzo den euskaldunaren jokamoldea inkulturatik hurbil bide dago344 Antza denez, oraindik ez dugu barneratu euskara gure nazio hizkuntza dela, eta euskarak gure komunitate nazionala sortzeko eta egituratzeko balio behar digula.
‎Ez ditugu haurtzaindegiak sortu; ezta umeak artatzeko behar genituen toki horiek ere, ez ditugu sortu etxeko lanetarako sistema industrializatuak, gure emantzipazioa ekarriko zuketenak. Ez dugu inbertsiorik egin sektore ekonomikoki errentagarri horietan, ez gu geu aberasteko, ez gure komunitateari zerbitzu egiteko. Zergatik ez du inork asmatu Ikearen baliokiderik haurrak zaintzeko, Macintoshen baliokiderik etxeko lanetarako?
‎Egileak azaldu duen moduan, Nafarroa Behereko herri horren (Amiküze) euskararen azterketa filologiko sakona egiten du bertan.Euskararen onomastika, toponimia eta hiztegiari buruzko azterlanakZehazki, lau proiektu finantzatzeko erabiliko da Nafarroako Gobernuak emandako diru-laguntza: 1 Euskal Corpus Onomastikoari buruzko lanarekin jarraitzea.2 Onomastika eta Toponimiari buruzko lanekin jarraitzea, emaitzak gizarteratuz.3 Euskalkiei buruzko Euskara ibiltaria erakusketa, Nafarroako Parlamentuarekin lankidetzan egindakoa.4 Joakin Lizarragaren hiztegiaren azterlana.Aurkezpenean hauxe nabarmendu du kontseilariak: Normalizatzeko eta lankidetzan aritzeko helburuari erantzuten dio, euskara gure Komunitateko berezko hizkuntza bat gisa garatzeko eta aztertzeko. Horrez gain, adierazi du ez duela nahi euskara laborategi filologiko batean aztertu eta gordetzen den erlikia eta kultur altxor bat izatea.
‎Aurkezpenean hauxe nabarmendu du kontseilariak: " normalizatzeko eta lankidetzan aritzeko helburuari erantzuten dio, euskara gure Komunitateko berezko hizkuntza bat gisa garatzeko eta aztertzeko". Horrez gain, hauxe adierazi du:
‎Gure hizkuntzatan entzuten gaituztenean, gure egoeren konplexutasuna ulertzen eta botere diskurtsoei aurre egingo dieten sareak josten lagunduko diguten aliantzak ezartzen dira; adibidez, gure besteei buruzko diskurtso mediatikoa deseginez eta gure leku zehatzetako mugimendu feministetan eraginez. Izan ere, lan deszentratzaile hori gabe, emakumeen baldintza sozioekonomikoak aldatzeko ezein saiakerak ez du aurrera egiteko aukera handirik, ez gure komunitateetan, ez beste edozein lekutan.
‎Izan ere, gure inguruko hizkuntzetan corpusa berritzeko biderik emankorrena ez dira idazleak, komunikabideak baizik. Eta gure komunitateak hutsune oso nabarmenak ditu komunikabideen inguruan, batez ere ikus entzunezkoen alorrean.
2018
‎Gaur gaurkoz, hamabi elkarte daude federatuta eta gure lan ildo nagusiak gazteriarengan eta emakumeengan bideratu ditugu. Gazteak gure komunitatearen etorkizuna izanen direlako eta emakumeak ijito komunitatearen zutabe eta motor nagusiak direlako.
‎Gaur egungo gizarte postmodernoaren espiritualtasunik ezak eta indibidualismoak dakarren gizarte harremanen haustura dira gure gizartearen ezaugarri zailenak gure komunitatearen kide askorentzat, izan ere, haietako asko oraindik gizarte harreman sendo eta aberatsak dituzten herrialdeetatik duela gutxi heldutakoak dira eta haiekin iritziak alderatzeko aukera izaten dudanean, sarritan agertzen da kontu hau. Nik, ostera, gure herrian duela belaunaldi bat kontuak nahiko desberdinak zirela esaten saiatzen naiz, batez ere, familiaren antolaketari eta auzokoen arteko harremanei dagokienez, baina sinesgaitz egiten zaie.
‎Oso garrantzitsua da gure auzoetan batzen gaituena lehenestea eta bereizten gaituena aukera gisa eta ez arazo iturri bezala jartzea. Instituzioak gure komunitatearen beharrizan, arazo eta eskaeren kudeaketa" hemengo" arazoa direla ohartzen hasiak dira. Esate baterako, Eusko Jaurlaritzak Ados Aholku Batzordea sortu berri du EAEko islamiar komunitatearekin erakundeek dituzten harremanak modu bateratuan antolatzeko.
‎Euskal Herriaren eta euskarazko kazetaritzaren 100 urteko historia bizia daroa ARGIAk orri artean. Gure sustengu ekonomiko nagusia gure komunitatea osatzen duten milaka lagunak dira. Herritar horiek, ARGIAk bezalaxe, hemen ordaintzen dituzte zergak, baina Jaurlaritzaren publizitate banaketak diskriminatu egiten ditu.
‎Batu supazterrera. Jon Sarasuak asmatu zuen amaren sua metafora, gure komunitatearen iraupena eta etorkizuna irudikatzeko. Orain bere Hiztunpolisa liburuan sukalde proiektuaz egiten du berba.
‎Ditugun ezberdintasunak momentu batez ahaztu, eta batzen gaituenari oratu. Izan ere, elkarlanean aritzea erantzukizuna artikulatzea da, hau da, gure komunitatearen geroa komunitate horren partaide garenon eskuetan dago. Beraz, elkar ulertzera kondenaturik gaude.
‎Maurizia Aldaiturriaga lakoak behar ditu gure komunitateak etorkizunean. Indarrez beteta Aupa Maurizia!
‎Eta horiek, agian, gure komunitateak dituen beste elefanteak dira: hezkuntza, lagunarteak, administrazioa, komunikabideak, kulturgintza, herri giroa,...
‎Zergatik. Komunitate gisa identifikatzen bagaituzte, politika publikoen parte izateko aukera dugulako. Egun, gure komunitatea ofizialki ez da existitzen, eta, horregatik, gobernuek ez dituzte afrikar jatorriko pertsonentzako politika publiko zehatzak indarrean jartzen. Behin nazionalitatea lortuta, espainiar, frantziar edo beste herrialde bateko herritar bihurtzen gara.
‎Erabakiak berea behar du izan, eta ez langile publiko batena.Zertarako litzateke baliagarria komunitate gisa bereiztea. Lehenik, komunitate gisara identifikatzea estatu horretako errealitatearen parte garela onartzeko bidea litzateke. Onarpen ofizial horrek emango liguke ahotsa gure komunitatearentzako politikak erabakitzeko. Bigarrenik, afrikar gisa identifikatzea lagungarria litzateke Europan jaiotako beltzek bizi duten identitate linboa gainditzeko.
‎Hau da, normalizatu egin behar da gure presentzia. Komunitate beltzaren ahalduntzean, ikusgarritasuna ezinbestekoa da, baina, era berean, garrantzitsua da zehaztea nola ikusten gaituzten, eta horretarako hizkuntza da gakoa.Zergatik da horren garrantzitsua hizkuntzaren erabilera komunitate beltzaren ahalduntzean. Hizkuntza da gizartearen komunikazio tresna, eta bertako terminoek eragin zuzena dute gure komunitatearen identifikazioan. Afrikarrak edo afrikarren ondorengoak gara, Durbango [Hegoafrika] biltzarrean zehaztu zen bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu komunitate oso 8 (0,05)
gu komunitate ukan 6 (0,04)
gu komunitate ez 4 (0,03)
gu komunitate pertsona 4 (0,03)
gu komunitate babes 3 (0,02)
gu komunitate hau 3 (0,02)
gu komunitate politiko 3 (0,02)
gu komunitate bera 2 (0,01)
gu komunitate berezko 2 (0,01)
gu komunitate bizi 2 (0,01)
gu komunitate biziraupen 2 (0,01)
gu komunitate eduki 2 (0,01)
gu komunitate ekintza 2 (0,01)
gu komunitate etorkizun 2 (0,01)
gu komunitate gero 2 (0,01)
gu komunitate guzti 2 (0,01)
gu komunitate kalitate 2 (0,01)
gu komunitate linguistiko 2 (0,01)
gu komunitate nazional 2 (0,01)
gu komunitate osatu 2 (0,01)
gu komunitate txiki 2 (0,01)
gu komunitate abegi 1 (0,01)
gu komunitate aditu 1 (0,01)
gu komunitate ahalegin 1 (0,01)
gu komunitate akademiko 1 (0,01)
gu komunitate aldarrikatu 1 (0,01)
gu komunitate askatasun 1 (0,01)
gu komunitate asko 1 (0,01)
gu komunitate aurre 1 (0,01)
gu komunitate babestu 1 (0,01)
gu komunitate baretasun 1 (0,01)
gu komunitate beharrizan 1 (0,01)
gu komunitate berdegune 1 (0,01)
gu komunitate berritu 1 (0,01)
gu komunitate bertan 1 (0,01)
gu komunitate biziberritu 1 (0,01)
gu komunitate biziraun 1 (0,01)
gu komunitate bizitza 1 (0,01)
gu komunitate biztanle 1 (0,01)
gu komunitate burubide 1 (0,01)
gu komunitate buruzagi 1 (0,01)
gu komunitate definitu 1 (0,01)
gu komunitate digital 1 (0,01)
gu komunitate dinamika 1 (0,01)
gu komunitate egin 1 (0,01)
gu komunitate egon 1 (0,01)
gu komunitate elikadura 1 (0,01)
gu komunitate eragin 1 (0,01)
gu komunitate erakundetu 1 (0,01)
gu komunitate erreboltatu 1 (0,01)
gu komunitate eskubide 1 (0,01)
gu komunitate esparru 1 (0,01)
gu komunitate etorkizuneko 1 (0,01)
gu komunitate euskaldun 1 (0,01)
gu komunitate euskara 1 (0,01)
gu komunitate ezaugarri 1 (0,01)
gu komunitate ezberdin 1 (0,01)
gu komunitate feminista 1 (0,01)
gu komunitate garatu 1 (0,01)
gu komunitate gehien 1 (0,01)
gu komunitate gizarte 1 (0,01)
gu komunitate gizon 1 (0,01)
gu komunitate gobernatu 1 (0,01)
gu komunitate hainbat 1 (0,01)
gu komunitate handi 1 (0,01)
gu komunitate hautatu 1 (0,01)
gu komunitate heterosexual 1 (0,01)
gu komunitate hondakin 1 (0,01)
gu komunitate hurbil 1 (0,01)
gu komunitate hurbildu 1 (0,01)
gu komunitate hutsune 1 (0,01)
gu komunitate idazle 1 (0,01)
gu komunitate identifikazio 1 (0,01)
gu komunitate imajinatu 1 (0,01)
gu komunitate indigena 1 (0,01)
gu komunitate informazio 1 (0,01)
gu komunitate iraupen 1 (0,01)
gu komunitate jende 1 (0,01)
gu komunitate kalte 1 (0,01)
gu komunitate kide 1 (0,01)
gu komunitate kokapen 1 (0,01)
gu komunitate konpondu 1 (0,01)
gu komunitate konpromiso 1 (0,01)
gu komunitate leku 1 (0,01)
gu komunitate lotu 1 (0,01)
gu komunitate lotura 1 (0,01)
gu komunitate mami 1 (0,01)
gu komunitate mezu 1 (0,01)
gu komunitate mugatu 1 (0,01)
gu komunitate natural 1 (0,01)
gu komunitate norantz 1 (0,01)
gu komunitate ofizialki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia