2014
|
|
Auzoko kutxazain automatikora hurbildu naiz. Atzo, laster Juan Antonio Iztuetaren emazte ohia izango den Ainhoa Lasagabasterrek
|
gure
ikerketa lana ordaindu zuen. Klementek egundoko detailea eduki du, eta diru guztia nire kontu korrontean sartu du.
|
|
Gizarte eragileek hizkuntzatik kanpoko eraginak adierazten dituzte etahizkuntza eragileek hizkuntza barruko eraginak. Artikulu honetan gizarte eragileeneragina azalduko da, eta
|
gure
ikerketa lanean interesgarrienak izan direnak bakarrik.Bariazionismoaren korrontean funtsezkoak diren gizarte eragileak landu ditugu, etajarraian azalduko dugun zerrenda horri gure aztergairako interesgarri iruditu zaigunazkena gehitu diogu (harremana erdialdeko euskararekin).
|
2015
|
|
Hori lortzeko aukera bat prestakuntza oso onakdituzten eta ondorioz garestiak diren osagai elektronikoak erabiltzea da.
|
Gure
ikerketa lanarekin proposatzen duguna aldiz, osagai arruntagoak erabiliz akatsak konpentsazio digitalaren bidez konpontzeada.
|
|
Bertsotan aritzeko gaitasuna erakutsiko duen robot autonomoa garatzea da
|
gure
ikerketa lanaren helburubehinena. Bere egitekoa, bertsoa osatzeko instrukzioak ahoz jaso, hauek prozesatu eta ahalik eta bertsorik egokiena osatu eta kantatzea litzateke, bertsolarien oholtza gaineko adierazkortasun maila erakutsizgorputzarekin.
|
|
|
Gure
ikerketa lanaren helburu nagusia hitz konbinazioak aztertu eta haien prozesamendu konputazionalerako oinarri linguistikoak jartzea da, hizkuntza aplikazio aurreratuetan arazo handiak sortzenbaitituzte. Horixe gertatzen da, adibidez, itzulpen automatikoan; izan ere, horrelako egiturak ondoitzultzea zaila bada hiztunontzat, are gehiago ordenagailu batentzat, hitzei ohiko ordainak ematenbaitizkie defektuz eta, hortaz, tratamendu berezirik egin ezean, itzulpen literal traketsak sortzen baititu.Hona, esaterako, Matxin2 itzultzaile automatikoaren bi emaitza:
|
|
|
Gure
ikerketa lana corpus paraleloetan oinarritzeko asmoa izan dugu hasieratik, testu errealetanerabiltzen diren konbinazioak erauzteko iturririk egokiena direlakoan. Hala ere, beste ezertan hasi aurretik, interesgarria iruditu zaigu hiztegi elebidunetan zer nolako konbinazioak jasotzen diren aztertzeaere, eta horixe izan da gure lehen pausoa.
|
2017
|
|
|
Gure
ikerketa lanean Zadarreko arbanasiera mintzairako formaa urrean jarri dugu, aurkitu dugunean, eta gero maileguak, ordena alfabetikoan.
|
|
Aurrekariak kontutan hartuta,
|
gure
ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, sistemakannabinoidearen fisiologia aztertzeko, CB1 eta CB2 hartzaileen faltak obulutegietan eta oozitoetanzer eragina duen ikustea izango da. Bestalde, analizatuko dugu zer nolako eragina duen THCfitokannabinoidearen inkubazioak oozitoen in vitro heltzean geroko ernalkuntza eta enbrioiarengarapena aztertuz, interesgarriagoa baita kannabinoide sintetikoekin baino kannabinoide naturalekinlan egitea etorkizunean gizakiekin entsegu klinikoak egiterako orduan.
|
|
|
Gure
ikerketa lana aurrera eramateko, alor linguistikoa eta informatikoa uztartzen ditugu, biak beharrezkoak eta bateragarriak direlako ustean. Hain zuzen ere, BASYQUE aplikazioaren datu basean gordetzen den informazioa funtsezkoa da hizkeren arteko bariazio sintaktikoa aztertzeko, baina era berean, informazio hori baliatzen dugu lantzen ari garen aldaeren prozesamendua bideratzeko ere.
|
|
Euskalkiak edo hizkerak modu sistematiko batean biltzeak aukera emango liguke euskal hizkeren panoramika bat izateko, hau da, euskal hizkeren bilakaera ezagutzeko, euskara leku eta garai jakin batean nolakoa izan den jakiteko. Hala,
|
gure
ikerketa lanaren xedeetako bat euskal hizkerak aztertzeko baliabide informatikoak garatzea da, ikerketa alor honetan tresna informatikoek aukera handiak eskaini ahal dizkigutela uste baitugu. Artikulu honetan euskara ez estandarra aztergai duten bi proiekturen berri eman nahi dugu:
|
2019
|
|
emazteak tratu txar psikologikoak eta manipulazioa bizi dituela eta, besteak beste, gizarte patriarkalaren ohorearen zutabeari eutsirik, Senarrak haren biziaren gaineko erabakiak hartzera iritsiko dela. Horregatik,
|
gure
ikerketa lan honetan, genero indarkeriaren inguruko ikasketen ekarpenez horniturik irakurriko dugu Saizarbitoriaren idazlan hori, eta gure helburua izango da erakustea Ramon Saizarbitoriaren lanen oinarrian, bikote harreman gatazkatsuen gaiaren bidez, egileak gure gizarteko maitasun erromantikoaren eta genero irizpide guztiz hedatuen inguruko hausnarketa egin duela, haren manipulazio gaitasunaz a... Gerrako kronikak liburuan, baizik eta Gorde nazazu lurpean (2000) liburuko Bi bihotz, hilobi bat eta Rossettiren obsesioa lanetan.
|
|
Bada eskoletan literaturaren historia hutsa irakasteari utzi eta literatur lanak aztertzen hasteko garaia. Modu honetan,
|
gure
ikerketa lan honi gehitu diogun azken ataltxo honekin maila oso apal batean xede horri gure harri koxkortxoa gehitu nahi genioke.
|
|
Aurrekariak kontutan hartuta,
|
gure
ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da bai oozitoen heltze prozesuan, PI3K/ Akt eta MAP kinasen (MAPK) bidezidorren seinaleztapenean ERK proteina bidez nola eragiten duen behatuz eta baitageroko ernalketa prozesuan ere, blastozistoen kopuruari erreparatuz. Beste alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da oozitoen heltze prozesuan eta ernalketan baina, kasu honetan, hormonatu gabeko sagu prepubereen oozitoetan.
|
2022
|
|
Honakoak dira
|
gure
ikerketa lana burutzeko erabili ditugun tresnak:
|
|
Aurkezpen mezu eredu batetik abiatuz, mezu ezberdinak erabili ditugu kontaktatu nahi genuen pertsona edo erakundearen arabera. Oro har,
|
gure
ikerketa lanaren nondik norakoak eta helburuak azaldu ditugu bertan, elkarrizketa baterako proposamena luzatu zaie eta elkarrizketatik zer lortu nahiko genukeen argitu diegu. Kasuaren arabera, mezuak euskaraz edo galizieraz bidali dira.
|
|
Kasuaren arabera, mezuak euskaraz edo galizieraz bidali dira. Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik,
|
gure
ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan, gure ikerketa laneko marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu.
|
|
Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik, gure ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan,
|
gure
ikerketa laneko marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu. Bi aurkezpen bideo egin ditugu, bat euskaraz eta bestea gaztelaniaz, Galiziako elkarrizketatuentzat.
|
|
|
Gure
ikerketa lanerako harremanetan egon garen pertsona eta eragileen zerrenda honako hau da:
|
|
Elkarrizketa eta topaketen kasuan, meet programa bidez bilerak online egiteak asko erraztu digu landa lana eta Euskal Herritik kanpoko pertsona eta eragileekin elkartu ahal izan gara. Hala ere kasu batzuetan, elkarrizketatu nahi genituen pertsona edo erakundeek ez digute erantzun edo
|
gure
ikerketa lanean parte hartzeko denborarik ez zutela esan digute. Tailerren deskribapen fitxak berriz oso erabilgarriak izan zaizkigu tailerrak bildu, aztertu eta sailkatzeko baina beranduegi konturatu gara hauen beharraz.
|
|
Azpiatal honetan,
|
gure
ikerketa lanean bildutako materiala aurkezten da. Behin materiala aztertuta10, formatuaren arabera (5.1.1 atala) eta modalitatearen arabera (5.1.2) sailkatu da lehenik, eta ondoren material edo baliabide bakoitzak jorratzen dituen edukiak zehaztuko dira (5.1.3 atala).
|
|
Gainera, 4.4 atalean EAEko, Nafarroako zein Ipar Euskal Herriko curriculumetan ideia eta lanketa hauek defendatzeko eta praktikara eramateko zenbait ahalegin badirela ikusi dugu. Hala ere,
|
gure
ikerketa laneko landa lanean egin ditugun elkarrizketetan ikusi dugu ikastetxeetako errealitatea adituek defendatu eta curriculumak proposatzen duen horrekin ez datorrela guztiz bat.
|
|
Era berean, maila ezberdinean, EAEko, Nafarroako, zein Ipar Euskal Herriko curriculumek ere lanketa hori egitea beharrezkoa dela ezartzen dute. Gauzak horrela,
|
gure
ikerketa lanaren helburu nagusiak; Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko dauden materialak eta baliabideak biltzea, horiek aztertzea eta sailkatzea, hezkuntza komunitateko askotariko eragileek gaion lanketaren errealitateaz dituzten pertzepzio eta iritziak ezagutzea, eta osatutako sailkapena hezkuntza komunitatearen esku... • Hitz gakoak:
|
|
|
Gure
ikerketa lanaren objektuak artefaktu filmikoak dira, eta haien azterketari esker, helburu dugun garaiaren errepresentazioaren irakurketa egin daiteke. Filmaren testua izan da abiagunea eta jomuga.
|
|
Aktibo ukiezinen eta gaitasunen konbinazioa, hau da, baliabide ukiezinak kapital intelektualtzat hartzen ditugu
|
gure
ikerketa lanean.
|
2023
|
|
Lengoaia dramatiko propioaren sortzeak antzerki adierazpenerako baliagarriak diren erreminta guztien ikaspenera bultzatzen gaitu.
|
Gure
ikerketa lanak ezin ditu ahantzi antzerki artean maisu izan diren zenbaitzuk ezta munduko beste parte batzuetako antzerki dantza tradizioak ere. Antzerkiaren labirinto horretan aurkitzen ditugun erremintak interpretatu eta gureganatu ostean, haiekin eraikitzen dugu betidanik imajinatu dugun antzerkia.
|