Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2014
‎Auzoko kutxazain automatikora hurbildu naiz. Atzo, laster Juan Antonio Iztuetaren emazte ohia izango den Ainhoa Lasagabasterrek gure ikerketa lana ordaindu zuen. Klementek egundoko detailea eduki du, eta diru guztia nire kontu korrontean sartu du.
‎Gizarte eragileek hizkuntzatik kanpoko eraginak adierazten dituzte etahizkuntza eragileek hizkuntza barruko eraginak. Artikulu honetan gizarte eragileeneragina azalduko da, eta gure ikerketa lanean interesgarrienak izan direnak bakarrik.Bariazionismoaren korrontean funtsezkoak diren gizarte eragileak landu ditugu, etajarraian azalduko dugun zerrenda horri gure aztergairako interesgarri iruditu zaigunazkena gehitu diogu (harremana erdialdeko euskararekin).
2015
‎Hori lortzeko aukera bat prestakuntza oso onakdituzten eta ondorioz garestiak diren osagai elektronikoak erabiltzea da. Gure ikerketa lanarekin proposatzen duguna aldiz, osagai arruntagoak erabiliz akatsak konpentsazio digitalaren bidez konpontzeada.
‎Bertsotan aritzeko gaitasuna erakutsiko duen robot autonomoa garatzea da gure ikerketa lanaren helburubehinena. Bere egitekoa, bertsoa osatzeko instrukzioak ahoz jaso, hauek prozesatu eta ahalik eta bertsorik egokiena osatu eta kantatzea litzateke, bertsolarien oholtza gaineko adierazkortasun maila erakutsizgorputzarekin.
Gure ikerketa lanaren helburu nagusia hitz konbinazioak aztertu eta haien prozesamendu konputazionalerako oinarri linguistikoak jartzea da, hizkuntza aplikazio aurreratuetan arazo handiak sortzenbaitituzte. Horixe gertatzen da, adibidez, itzulpen automatikoan; izan ere, horrelako egiturak ondoitzultzea zaila bada hiztunontzat, are gehiago ordenagailu batentzat, hitzei ohiko ordainak ematenbaitizkie defektuz eta, hortaz, tratamendu berezirik egin ezean, itzulpen literal traketsak sortzen baititu.Hona, esaterako, Matxin2 itzultzaile automatikoaren bi emaitza:
Gure ikerketa lana corpus paraleloetan oinarritzeko asmoa izan dugu hasieratik, testu errealetanerabiltzen diren konbinazioak erauzteko iturririk egokiena direlakoan. Hala ere, beste ezertan hasi aurretik, interesgarria iruditu zaigu hiztegi elebidunetan zer nolako konbinazioak jasotzen diren aztertzeaere, eta horixe izan da gure lehen pausoa.
2017
Gure ikerketa lanean Zadarreko arbanasiera mintzairako formaa urrean jarri dugu, aurkitu dugunean, eta gero maileguak, ordena alfabetikoan.
‎Aurrekariak kontutan hartuta, gure ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, sistemakannabinoidearen fisiologia aztertzeko, CB1 eta CB2 hartzaileen faltak obulutegietan eta oozitoetanzer eragina duen ikustea izango da. Bestalde, analizatuko dugu zer nolako eragina duen THCfitokannabinoidearen inkubazioak oozitoen in vitro heltzean geroko ernalkuntza eta enbrioiarengarapena aztertuz, interesgarriagoa baita kannabinoide sintetikoekin baino kannabinoide naturalekinlan egitea etorkizunean gizakiekin entsegu klinikoak egiterako orduan.
Gure ikerketa lana aurrera eramateko, alor linguistikoa eta informatikoa uztartzen ditugu, biak beharrezkoak eta bateragarriak direlako ustean. Hain zuzen ere, BASYQUE aplikazioaren datu basean gordetzen den informazioa funtsezkoa da hizkeren arteko bariazio sintaktikoa aztertzeko, baina era berean, informazio hori baliatzen dugu lantzen ari garen aldaeren prozesamendua bideratzeko ere.
‎Euskalkiak edo hizkerak modu sistematiko batean biltzeak aukera emango liguke euskal hizkeren panoramika bat izateko, hau da, euskal hizkeren bilakaera ezagutzeko, euskara leku eta garai jakin batean nolakoa izan den jakiteko. Hala, gure ikerketa lanaren xedeetako bat euskal hizkerak aztertzeko baliabide informatikoak garatzea da, ikerketa alor honetan tresna informatikoek aukera handiak eskaini ahal dizkigutela uste baitugu. Artikulu honetan euskara ez estandarra aztergai duten bi proiekturen berri eman nahi dugu:
2019
‎emazteak tratu txar psikologikoak eta manipulazioa bizi dituela eta, besteak beste, gizarte patriarkalaren ohorearen zutabeari eutsirik, Senarrak haren biziaren gaineko erabakiak hartzera iritsiko dela. Horregatik, gure ikerketa lan honetan, genero indarkeriaren inguruko ikasketen ekarpenez horniturik irakurriko dugu Saizarbitoriaren idazlan hori, eta gure helburua izango da erakustea Ramon Saizarbitoriaren lanen oinarrian, bikote harreman gatazkatsuen gaiaren bidez, egileak gure gizarteko maitasun erromantikoaren eta genero irizpide guztiz hedatuen inguruko hausnarketa egin duela, haren manipulazio gaitasunaz a... Gerrako kronikak liburuan, baizik eta Gorde nazazu lurpean (2000) liburuko Bi bihotz, hilobi bat eta Rossettiren obsesioa lanetan.
‎Bada eskoletan literaturaren historia hutsa irakasteari utzi eta literatur lanak aztertzen hasteko garaia. Modu honetan, gure ikerketa lan honi gehitu diogun azken ataltxo honekin maila oso apal batean xede horri gure harri koxkortxoa gehitu nahi genioke.
‎Aurrekariak kontutan hartuta, gure ikerketa lanean aurrera egiteko, alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da bai oozitoen heltze prozesuan, PI3K/ Akt eta MAP kinasen (MAPK) bidezidorren seinaleztapenean ERK proteina bidez nola eragiten duen behatuz eta baitageroko ernalketa prozesuan ere, blastozistoen kopuruari erreparatuz. Beste alde batetik, THCfitokannabinoidearen eragina aztertu da oozitoen heltze prozesuan eta ernalketan baina, kasu honetan, hormonatu gabeko sagu prepubereen oozitoetan.
2022
‎Honakoak dira gure ikerketa lana burutzeko erabili ditugun tresnak:
‎Aurkezpen mezu eredu batetik abiatuz, mezu ezberdinak erabili ditugu kontaktatu nahi genuen pertsona edo erakundearen arabera. Oro har, gure ikerketa lanaren nondik norakoak eta helburuak azaldu ditugu bertan, elkarrizketa baterako proposamena luzatu zaie eta elkarrizketatik zer lortu nahiko genukeen argitu diegu. Kasuaren arabera, mezuak euskaraz edo galizieraz bidali dira.
‎Kasuaren arabera, mezuak euskaraz edo galizieraz bidali dira. Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik, gure ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan, gure ikerketa laneko marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu.
‎Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik, gure ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan, gure ikerketa laneko marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu. Bi aurkezpen bideo egin ditugu, bat euskaraz eta bestea gaztelaniaz, Galiziako elkarrizketatuentzat.
Gure ikerketa lanerako harremanetan egon garen pertsona eta eragileen zerrenda honako hau da:
‎Elkarrizketa eta topaketen kasuan, meet programa bidez bilerak online egiteak asko erraztu digu landa lana eta Euskal Herritik kanpoko pertsona eta eragileekin elkartu ahal izan gara. Hala ere kasu batzuetan, elkarrizketatu nahi genituen pertsona edo erakundeek ez digute erantzun edo gure ikerketa lanean parte hartzeko denborarik ez zutela esan digute. Tailerren deskribapen fitxak berriz oso erabilgarriak izan zaizkigu tailerrak bildu, aztertu eta sailkatzeko baina beranduegi konturatu gara hauen beharraz.
‎Azpiatal honetan, gure ikerketa lanean bildutako materiala aurkezten da. Behin materiala aztertuta10, formatuaren arabera (5.1.1 atala) eta modalitatearen arabera (5.1.2) sailkatu da lehenik, eta ondoren material edo baliabide bakoitzak jorratzen dituen edukiak zehaztuko dira (5.1.3 atala).
‎Gainera, 4.4 atalean EAEko, Nafarroako zein Ipar Euskal Herriko curriculumetan ideia eta lanketa hauek defendatzeko eta praktikara eramateko zenbait ahalegin badirela ikusi dugu. Hala ere, gure ikerketa laneko landa lanean egin ditugun elkarrizketetan ikusi dugu ikastetxeetako errealitatea adituek defendatu eta curriculumak proposatzen duen horrekin ez datorrela guztiz bat.
‎Era berean, maila ezberdinean, EAEko, Nafarroako, zein Ipar Euskal Herriko curriculumek ere lanketa hori egitea beharrezkoa dela ezartzen dute. Gauzak horrela, gure ikerketa lanaren helburu nagusiak; Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko dauden materialak eta baliabideak biltzea, horiek aztertzea eta sailkatzea, hezkuntza komunitateko askotariko eragileek gaion lanketaren errealitateaz dituzten pertzepzio eta iritziak ezagutzea, eta osatutako sailkapena hezkuntza komunitatearen esku... • Hitz gakoak:
Gure ikerketa lanaren objektuak artefaktu filmikoak dira, eta haien azterketari esker, helburu dugun garaiaren errepresentazioaren irakurketa egin daiteke. Filmaren testua izan da abiagunea eta jomuga.
‎Aktibo ukiezinen eta gaitasunen konbinazioa, hau da, baliabide ukiezinak kapital intelektualtzat hartzen ditugu gure ikerketa lanean.
2023
‎Lengoaia dramatiko propioaren sortzeak antzerki adierazpenerako baliagarriak diren erreminta guztien ikaspenera bultzatzen gaitu. Gure ikerketa lanak ezin ditu ahantzi antzerki artean maisu izan diren zenbaitzuk ezta munduko beste parte batzuetako antzerki dantza tradizioak ere. Antzerkiaren labirinto horretan aurkitzen ditugun erremintak interpretatu eta gureganatu ostean, haiekin eraikitzen dugu betidanik imajinatu dugun antzerkia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia