Emaitzak: 8
2015 | ||
Hori lortzeko aukera bat prestakuntza oso onakdituzten eta ondorioz garestiak diren osagai elektronikoak erabiltzea da. | Gure ikerketa lanarekin proposatzen duguna aldiz, osagai arruntagoak erabiliz akatsak konpentsazio digitalaren bidez konpontzeada. | |
| Gure ikerketa lanaren helburu nagusia hitz konbinazioak aztertu eta haien prozesamendu konputazionalerako oinarri linguistikoak jartzea da, hizkuntza aplikazio aurreratuetan arazo handiak sortzenbaitituzte. Horixe gertatzen da, adibidez, itzulpen automatikoan; izan ere, horrelako egiturak ondoitzultzea zaila bada hiztunontzat, are gehiago ordenagailu batentzat, hitzei ohiko ordainak ematenbaitizkie defektuz eta, hortaz, tratamendu berezirik egin ezean, itzulpen literal traketsak sortzen baititu.Hona, esaterako, Matxin2 itzultzaile automatikoaren bi emaitza: | |
| Gure ikerketa lana corpus paraleloetan oinarritzeko asmoa izan dugu hasieratik, testu errealetanerabiltzen diren konbinazioak erauzteko iturririk egokiena direlakoan. Hala ere, beste ezertan hasi aurretik, interesgarria iruditu zaigu hiztegi elebidunetan zer nolako konbinazioak jasotzen diren aztertzeaere, eta horixe izan da gure lehen pausoa. | |
2017 | ||
| Gure ikerketa lanean Zadarreko arbanasiera mintzairako formaa urrean jarri dugu, aurkitu dugunean, eta gero maileguak, ordena alfabetikoan. | |
| Gure ikerketa lana aurrera eramateko, alor linguistikoa eta informatikoa uztartzen ditugu, biak beharrezkoak eta bateragarriak direlako ustean. Hain zuzen ere, BASYQUE aplikazioaren datu basean gordetzen den informazioa funtsezkoa da hizkeren arteko bariazio sintaktikoa aztertzeko, baina era berean, informazio hori baliatzen dugu lantzen ari garen aldaeren prozesamendua bideratzeko ere. | |
2022 | ||
| Gure ikerketa lanerako harremanetan egon garen pertsona eta eragileen zerrenda honako hau da: | |
| Gure ikerketa lanaren objektuak artefaktu filmikoak dira, eta haien azterketari esker, helburu dugun garaiaren errepresentazioaren irakurketa egin daiteke. Filmaren testua izan da abiagunea eta jomuga. | |
2023 | ||
Lengoaia dramatiko propioaren sortzeak antzerki adierazpenerako baliagarriak diren erreminta guztien ikaspenera bultzatzen gaitu. | Gure ikerketa lanak ezin ditu ahantzi antzerki artean maisu izan diren zenbaitzuk ezta munduko beste parte batzuetako antzerki dantza tradizioak ere. Antzerkiaren labirinto horretan aurkitzen ditugun erremintak interpretatu eta gureganatu ostean, haiekin eraikitzen dugu betidanik imajinatu dugun antzerkia. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 8 (0,05) |
Lehen forma
Gure | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Uztaro | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
gu ikerketa | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
gu ikerketa lan | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |