Emaitzak: 7
2008 | ||
euskarazko eta erdarazko eskaintzen arteko desoreka bera. Egia esan, ez zen | gure ikerketaren helburua eskaintza aztertzea eta euskarazko komunikabideen eskaintzak kontsumoarekin zer harreman duen aztertzea. Hala ere, nahitaezkoa da eskaintza ere kontuan hartzea egoeraren argazki osoa egin nahi badugu. | |
Baina datuen ugaritasun horretan galtzeko arriskua saihestu nahirik, gaurkoan estuki lotuko gatzaizkie | gure ikerketaren helburuei. Horrela, lehenik eta behin, aurkeztuko dugu herritarren hedabide kontsumoa zein neurritan egiten den euskaraz eta zein neurritan egiten den erdaraz. | |
2012 | ||
Azken batean, honakoak dira | gure ikerketaren helburu nagusiak, zerrendan emanak: | |
2013 | ||
Horretarako, lehenik eta behin | gure ikerketaren helburuak zehaztu ditugu eta lau izan dira finkatutako helburuak. Hasteko, gauza jakina da hizkuntza bat baino gehiago ukipenean egotea ohiko gertaera dela munduan zehar eta egoera bakoitzak bere ezaugarriak izan ohi dituela. | |
2015 | ||
garrantzi berbera al dute hizkuntzaren egungo osasuna eta bizi indarra neurtzerakoan eta euskararen etorkizuna bermatzerakoan hiztun multzo guztiek, habitat batzuek eta besteek? | Gure ikerketaren helburuetatik kanpo gelditu da galdera horri erantzutea. Eta gure ikerketaren eremutik kanpo gelditu da, halaber, arnasguneen izaeraz eta garrantziaz gogoeta egitea. | |
Garrantzi berbera al dute hizkuntzaren egungo osasuna eta bizi indarra neurtzerakoan eta euskararen etorkizuna bermatzerakoan hiztun multzo guztiek, habitat batzuek eta besteek? | Gure ikerketaren helburuetatik kanpo gelditu da galdera horri erantzutea. | |
Arnasguneen kontzeptua taxuz operatibizatzera jo nahiko bagenu, ziur aski ez genuke aldagai bakarraren arabera definituko eta, gutxienez, txosten honetan landutako hiru aldagaien konbinaketa posibleak (ezagutza, lehen hizkuntza eta etxeko hizkuntza) hartuko genituzke aintzat. Horrek, ordea, | gure ikerketaren helburua eta artikulu honen planteamendua gainditzen dituen berariazko azterketa eskatuko luke. Langintza hori oraingoz beste baterako utzita, egin dezagun oinarrizko hurbilpen xumeago bat udalerriei buruz dugun zuzeneko ezagutzan oinarrituta: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gu | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
gu ikerketa | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
gu ikerketa helburu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |