2002
|
|
Alabaina,
|
gure
ikerketa honetan hori guztia aztertzeko lekurik ez dagoenez, eskura dauzkagun zenbait informazio iturriz soilik baliatuko gara narratzaileek gaurko euskal literatur sisteman duten leku hegemonikoa zehazteko. Hauen artean gurean egin diren zenbait inkesta soziologiko erabiliko dugu, garaiko euskal literaturaren kanona iradoki dezaketen heinean.
|
2006
|
|
Espainiako Estatuan egindako ikerketan, aldiz, funtzio orokortuenak lan teknikoak egitea eta erabiltzaileenganako arretaz arduratzea dira.
|
Gure
ikerketa honetan funtzio horiek ere nahikoa orokortuak daude, eta arduradunen portzentajea %76, 5 da.
|
2007
|
|
Mugimenduen gizarte eredu hori 70eko hamarkadako protesta zikloaren ondoren badoa hedatuz mendebaldeko gizarteetan (Casquete 2000), eta ailegatzen da Hego Euskal Herrira Estatu espainiarrean aldaketa politiko sakona (frankismotik gaur egungo monarkia parlamentariora) gertatzen ari den momentuan, eta marko horretan kokatzen da hurrengo urteetan. Eboluzio horren adierazlea izan daiteke
|
guri
ikerketa honetan bereziki interesatzen zaigun mugimendua, ekologismoa alegia (Barcena 1995).
|
2008
|
|
|
Gure
ikerketa honetan, kontrako ahaleginaz jardun dugu, hau da, nahita edo nahi gabe, gizonezko eta emakumezkoentzat balio dezakeen izen baten hautuaz. Euskal izen guztiak halakoak direla pentsa dezake euskaraz ez dakienak edo euskal tradizio onomastikoa ezagutzen ez duenak.
|
2011
|
|
kontsumo munduan nonahi agertzen zaizkigu markak eta enpresa izenak. Hala ere,
|
gure
ikerketa hau ez da mugatu izen horien agerkera publikora eta ez dugu helburuetan idazkun horiek ez zenbatzea, ezta neurtzea ere, izan1.
|
|
«Programa soziokultural» horietan sartu behar ditugu kodeak eta kodeak aktibatzeko irizpideak, bai eta halaber izenak hautatzeari, asmatzeari edota erabiltzeari eragiten dieten «indar soziokulturalak».
|
Gure
ikerketa honetan mezu igorleak eta mezu hartzaileak (izendatzaileak eta publikoak) kode berbera maneiatzen duten ala ez ebatzi behar izan dugu. Izen tipologia baten bidez izan daitezkeen harrera egoera guztiak tipifikatzen eta sailkatzen saiatu gara.
|
2012
|
|
Aktitude aldaketen inguruko azken hiru hamarkadatako ikerketak goitik behera baldintzatu ditu, eta marko teoriko sendoa eskaintzen du (Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Briñol, 2002). Horregatik aukeratu dugu
|
gure
ikerketa honetarako.
|
|
Aktitude antzekotasunaren baitan ulertzen dira iritzi, balio eta sinesteen antzekotasunak ere. Eta hor ulertuko dugu euskara
|
gure
ikerketa honetan.
|
|
Aztergai duguna garrantzi akademiko eta sozial handiko gaia da inondik ere. Batetik, eremu akademikoan, zientzia gazteak dira gizarte psikologia, soziolinguistika eta psikolinguistika, eta garapen prozesu sendoan murgilduta dauden hiru jakintza arlo horietan kontuan hartzeko moduko ekarpena egin lezake, ondo bidean,
|
gure
ikerketa honek. Bestetik, esparru sozioekonomikoan, aztertzera goazen hipotesia egia dela baieztatuko balitz, edo behintzat ikertzeko asmoa dugun gaiaren gainean argi pixka bat egingo bagenu, ekarpenak eragin nabarmena izan luke pertsuasioa darabilten erakunde, enpresa eta gizarte eragile asko eta askotarikoen eguneroko jardun komunikatiboan, hau da, haien komunikazio komertzial, korporatibo, publizitario, instituzional, politiko eta abar guztietan.
|
|
Hori ezeztatu edo, gutxien jota, matizatzera dator
|
gure
ikerketa hau. Eta kurioski, autoreak berak artikuluan aurrerago adierazten duen honako honi gorputz ematen saiatzera:
|
|
Batxilergoko euskarazko matematika testuliburuen ezaugarriak analizatzea da
|
gure
ikerketa honen helburua, eta horretarako haien bilakaera aztertu eta elkarren artean erkatuko ditugu liburuok. Bestalde, matematika testuliburuak analizatzeko eredu bat proposatuko da.
|
2013
|
|
Azkenik, ondorioztatu dugu ikaskuntza prozesuan ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoa izan badaiteke ere aldagai garrantzizko bat,
|
gure
ikerketa honetan bestelako aldagaiek baldintzatu dutela
|
2015
|
|
ikasle eta irakasleek gustura lan egin dute, eta testuinguru ezberdinetako ikasleek izan dituzten aurrerapenak koordenatu berdinetan lortu dituzte; esanguratsuki, gure ikerketan, H2 euskara duten ikasleengan aurrerapen jauzia handiagoa izan da. Ondorioztatu dugu ikaskuntza prozesuan ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoa izan badaiteke ere aldagai garrantzizko bat,
|
gure
ikerketa honetan bestelako aldagaiek baldintzatu dutela ikaskuntza: material didaktikoaren izaera, irakaslearen esku hartze estrategiak eta gelako elkarrekintzaren izaera mugarri izan daitezkeela uste dugu ahozko hizkuntzaren irakaskuntzan.
|
|
Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu
|
gure
ikerketa hau egiteko.
|
|
Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu
|
gure
ikerketa hau egiteko.
|
2017
|
|
ICR eremu hauek zitosina etaguanina nukleotidoetan aberatsak dira (CpG irlak ere deiturikoak), eta beraz, metilazioaemateko leku aproposenak dira. ICR eremuak osatzen dituzten CpG irlek metilazioezberdintasunak erakusten dituzte clusterretako gene konkretuetan, DMR deituak (ingelesezko Differentially Methylated Regions) (Edwards and Ferguson Smith 2007). Hau dela eta inpronta genomikoa duten geneak
|
gure
ikerketa honen jomuga dira, beraienICR eta DMR eremuak aldaketa epigenetikoak pilatzeko leku aproposa baitira.
|