Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Alabaina, gure ikerketa honetan hori guztia aztertzeko lekurik ez dagoenez, eskura dauzkagun zenbait informazio iturriz soilik baliatuko gara narratzaileek gaurko euskal literatur sisteman duten leku hegemonikoa zehazteko. Hauen artean gurean egin diren zenbait inkesta soziologiko erabiliko dugu, garaiko euskal literaturaren kanona iradoki dezaketen heinean.
2011
‎kontsumo munduan nonahi agertzen zaizkigu markak eta enpresa izenak. Hala ere, gure ikerketa hau ez da mugatu izen horien agerkera publikora eta ez dugu helburuetan idazkun horiek ez zenbatzea, ezta neurtzea ere, izan1.
2012
‎Aktitude aldaketen inguruko azken hiru hamarkadatako ikerketak goitik behera baldintzatu ditu, eta marko teoriko sendoa eskaintzen du (Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Briñol, 2002). Horregatik aukeratu dugu gure ikerketa honetarako.
‎Aktitude antzekotasunaren baitan ulertzen dira iritzi, balio eta sinesteen antzekotasunak ere. Eta hor ulertuko dugu euskara gure ikerketa honetan.
‎Aztergai duguna garrantzi akademiko eta sozial handiko gaia da inondik ere. Batetik, eremu akademikoan, zientzia gazteak dira gizarte psikologia, soziolinguistika eta psikolinguistika, eta garapen prozesu sendoan murgilduta dauden hiru jakintza arlo horietan kontuan hartzeko moduko ekarpena egin lezake, ondo bidean, gure ikerketa honek. Bestetik, esparru sozioekonomikoan, aztertzera goazen hipotesia egia dela baieztatuko balitz, edo behintzat ikertzeko asmoa dugun gaiaren gainean argi pixka bat egingo bagenu, ekarpenak eragin nabarmena izan luke pertsuasioa darabilten erakunde, enpresa eta gizarte eragile asko eta askotarikoen eguneroko jardun komunikatiboan, hau da, haien komunikazio komertzial, korporatibo, publizitario, instituzional, politiko eta abar guztietan.
‎Hori ezeztatu edo, gutxien jota, matizatzera dator gure ikerketa hau. Eta kurioski, autoreak berak artikuluan aurrerago adierazten duen honako honi gorputz ematen saiatzera:
‎Batxilergoko euskarazko matematika testuliburuen ezaugarriak analizatzea da gure ikerketa honen helburua, eta horretarako haien bilakaera aztertu eta elkarren artean erkatuko ditugu liburuok. Bestalde, matematika testuliburuak analizatzeko eredu bat proposatuko da.
2013
‎Azkenik, ondorioztatu dugu ikaskuntza prozesuan ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoa izan badaiteke ere aldagai garrantzizko bat, gure ikerketa honetan bestelako aldagaiek baldintzatu dutela
2015
‎ikasle eta irakasleek gustura lan egin dute, eta testuinguru ezberdinetako ikasleek izan dituzten aurrerapenak koordenatu berdinetan lortu dituzte; esanguratsuki, gure ikerketan, H2 euskara duten ikasleengan aurrerapen jauzia handiagoa izan da. Ondorioztatu dugu ikaskuntza prozesuan ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoa izan badaiteke ere aldagai garrantzizko bat, gure ikerketa honetan bestelako aldagaiek baldintzatu dutela ikaskuntza: material didaktikoaren izaera, irakaslearen esku hartze estrategiak eta gelako elkarrekintzaren izaera mugarri izan daitezkeela uste dugu ahozko hizkuntzaren irakaskuntzan.
‎Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu gure ikerketa hau egiteko.
‎Guk informazio hori guztia hartu, eta hori ustiatu dugu gure ikerketa hau egiteko.
2017
‎ICR eremu hauek zitosina etaguanina nukleotidoetan aberatsak dira (CpG irlak ere deiturikoak), eta beraz, metilazioaemateko leku aproposenak dira. ICR eremuak osatzen dituzten CpG irlek metilazioezberdintasunak erakusten dituzte clusterretako gene konkretuetan, DMR deituak (ingelesezko Differentially Methylated Regions) (Edwards and Ferguson Smith 2007). Hau dela eta inpronta genomikoa duten geneak gure ikerketa honen jomuga dira, beraienICR eta DMR eremuak aldaketa epigenetikoak pilatzeko leku aproposa baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia