2004
|
|
Edozein modutan ere, asmoak asmo, hizkuntzaren funtzio andana ez dago gure esku, eta dagokion eginkizuna gure gogoaren gainetik beteko du. Kasu honetan, gainera, euskararen aldeko borroka daukagu tartean, eta ez dirudi oso bide egokia denik
|
gure
hizkuntza nazionalaren izaera itxuragabeki narrasten aritzea. Alajainkoa, bestela ere badu areriorik franko.
|
|
Ez al zuen bada nazionalismoaren aroa zabaldu zuen politika estatal berri horrek hizkuntza izaki politiko hutsa bihurtu bere sistema nazionalaren barruan? Gu, asmorik zintzoenaz, euskara daukagun estatusean daukagulako edo,
|
gure
hizkuntza nazionalaren ahuleziaz oharturik, jokabiderik zuhurrena hautatzera beharturik gaude. Eta ondo baino hobeto dago hori guztia.
|
|
Estatuaren egitura beren eskuko duten hizkuntzen erabilera desideologizatua dagoen bitartean, hizkuntza ez normalduen auzia izaten da ideologizatzeak sorrarazten duen gaitz hau.185 Zertan ote da egungo egunean, horrenbestez, euskararen eta ideologia nazionalistaren arteko hartu emana? Noiz iritsiko zaigu
|
gure
hizkuntza nazionala haiek dagoeneko eskuratua duten estatus desideologizatura. Horra, bada, Saizarbitoriaren bigarren kezka iturria:
|
|
Euskara Estatu totalitarioen uztarripean loturik dagoela onartzen duenak ez luke adimen arazorik izango
|
gure
hizkuntza nazionalak ideologia abertzalearekin izan behar dituen hartu eman estuak ulertzeko. Hartu eman estu horien beharra, behar gorriak eragindako eskakizuna da:
|
2008
|
|
Euskararen alde zinez eta benetan jardutea ez da
|
gure
hizkuntza nazionalaren aldeko hitz txalogarriak jendaurrean plazaratzea. Ez da bihotz erraiei darizkien hitz sukartuak aberri hizkuntzaren alde isurtzea.
|
|
Zentzu horretan, euskara bigarren postuan mantentzearen alde egiten dutenen jarrera gaitzesten dugu. Oker dabiltza, euskararen lurraldea eta euskara bera bakarra izanik, honen banaketa eragin eta eremuka eskubide batzuk onartu eta beste batzuk deusezten dituztenak; horiek ez dute
|
gure
hizkuntza nazionalaren alde egiteko inolako asmorik azaltzen, are eta gehiago, neurri murriztaileak eta sakabanatzaileak bultzatzen dituztenei men egin eta beraien aurrean makurtzen dira, euskararen etorkizuna zalantzan jarriz. Argazkian," Getxon ere eskolak euskaldundu behar du" lelopean hainbat lagun elkartu ziren udaletxe aurrean, hilaren 24ko osoko bilkura hasi baino ordu erdi lehenago.
|
|
Kontua da, autodeterminazioaren aldeko sektore politikoak gai izango ote diren, mende aldaketak eta esparru politiko berriaren eskaerak eragindako parametro berrien baitan, gure herrialdean abian dagoen prozesuaren barruan, kanpoan edo aurka kokatzeko pertsona horiek. Bizikidetzarako estrategiek argi eta garbiak izan behar dute eta horiek bultzatu egin behar dira, beste jatorri batzuetako eta orain euskal hiritarrak diren horiek bat egitea bahi badugu, edo, batik bat, euskal gizartea osatzen duten gehienen nahiekiko errespetua erakustea nahi badugu; hau da,
|
gure
hizkuntza nazional bateratua normalizatzea, haien hizkuntzak ere aitortzen direla; eta osatu nahi dugun esparru politiko berriari buruz erabakitzeko nahia adieraztea, beren identitate etno nazionalak errespetatzen direla.
|
2009
|
|
" Euskaldun —euskal herritar— guztiona eta guztiontzat da Euskara". Abiaburuan herritar guztiok batzen bagaitu
|
gure
hizkuntza nazionalak, guztiok horren berreskurapen osoaren ahaleginean bateratzea du helburutzat BATek. Horretarako lekua ireki nahi du:
|
|
Euskalgintzako gizon argi bat iruditu zitzaidan. Urte zailak ziren eremu horretan genbiltzan askorentzat, baina, Mikelek argiro ikusi zuen aldizkariaren norabidea, hots, euskarak
|
gure
hizkuntza nazionala izan behar baldin bazuen, batasuna behar zuela eta ez dialektalismoa. Disgustu bat baino gehiago jasan behar izan zituen hori zela eta, baita adiskide edota lagun batzuen haserrea ere.
|
2011
|
|
Izan ere, hezkuntza eragileok bat egiten dugu aldarrikatzean eskoletatik ikasle euskaldun eleaniztunak atera behar dutela. Euskaldunak, euskara
|
gure
hizkuntza nazionala delako; eta eleaniztunak, jabetzen garelako mundu global honetan hizkuntzek duten balioaz eta ezagutzaren transmisioan ingelesak duen estatusaz. Horri dagokionez, ingelesaren irakaskaskutza prozesua hezkuntza arlotik at ere nola indartu aztertu genuke, esaterako, pelikulak bertsio originalean eskainiz.
|
|
1 Euskara,
|
gure
hizkuntza nazionalak jasaten duen bazterketa ikusirik EHU ko ikasle batzuk. Akerlanda, taldea eratu dugu, unibertsitate mailan euskara berreskuratzeko, Euskal Herriaren euskalduntzean parte hartu nahi dugularik.
|
2016
|
|
PNVa errejionalista espainola da, errege zalea da, eskuindarra osoki (Guggenheim en arazoan ezin garbikiago erakutsi duenez), anti euskalduna(
|
gure
hizkuntza nazionalaren etsaia, bai; arazo hori ez baitago Marikarmen Garmendiaren eskuetan, Buesarenetan baizik), anti abertzalea (zer da abertzaletasuna independentziaren aldeko borroka besterik?), anti langilea (PNVak jauntxoak eta areto dotoreak maite ditu, eta botere ekonomikorik gabeko jende xehea mespretxatzen), eta espainiar legekeria guztien zerbitzari tinko....
|
2017
|
|
Itzulpenak euskararen baliabide literario, estetiko eta komunikatiboak zorrozten asko lagun dezake; eta bide horretan ekarpen handiak egin dira azken boladan. Hala ere,
|
gure
hizkuntza nazionalaren, salbazioa?, inon egotekotan, beste nonbait dago: hots, gizarte nazional baten funtzioak behetik gora, zeregin informaletatik formaletara?, eta goitik behera, funtzio formaletatik informaletara?
|
2018
|
|
etxean jasotako hizkuntzari eusteko erantzukizuna, gizarte pluralaren singulartasunari eusteko nahia, identitatea, pragmatikotasuna… Lotu dezagun hizkuntza kontzientzia era horretako elementuekin. Nik ez dut beste biderik ikusten euskara
|
gure
hizkuntza nazional bihur dadin. Bestela bada, euskara, onenean, tribu bateko hizkuntza izango da, hizkuntza subordinatua, ez hizkuntza nazionala.
|
2022
|
|
|
Gure
hizkuntza nazionalaren historia latza da, eta ez omen du amaiera zoriontsurik, gainera.
|