2003
|
|
Nire ustez, hizkuntza politika jakin honen helburuaeuskararen etorkizunerako erabakigarria den" indiferenteen" gizarte sektore zabala da, herritar horiek euskararentzat irabazi ezean oso zail izanen duelako
|
gure
hizkuntzak bere etorkizuna eta biziraupena ziurtatzea, eta horiexek direlako egoera gatazkatsu baten aurrean edo aukera bat egin beharrean suertatuz gero (ingelesa eta euskararen artean, adibidez), erdaren mesederako izanen den praktika batera errazen lerratuko direnak.
|
2004
|
|
Hartara, eta euskaraz ari garenez gero, zilegi bekigu esatea, inor mintzeko edo nahasteko inolako asmorik gabe, ez zaigula oso txukuna ez eta egokia iruditzen errepresentatu, errepresentazio erdaratikako hitzez baliatzea latinezko repraesentare, repraesentatio kontzeptuen ordain nagusi gisa, euskal irudikatu, irudikatze (irudikapen) hitz aberatsak eskura eta doanik ditugunean. Dioguna ez da inongo eta inorako garbizalekeriak eraginda,
|
gure
hizkuntzari berari dagokion funtsezko zerbaitek bultzatuta baizik. Arrazoi linguistikoak ez ezik, filosofikoak ere bai baitira diodanaren frogagarri eta irozgarri, batez ere Wittgensteinen hizkuntz filosofia hizpide dugunean.
|
2006
|
|
Jorge Manriqueren koplak, Erromantzetegia, Don Quixote, Bizitza ametsa da, Karmel Mendirako Igoera moduko lanek munduaren intuizioa eta bizitzaren kontzeptua, Weltanschauung und Lebensansicht, dauzkate estarian(...).
|
Gure
hizkuntzak berak, kultur hizkuntza orok bezala, bere filosofia dauka estarian. Hizkuntza, izan ere, filosofia potentziala da.
|
2012
|
|
Oraindik heldu elebakar asko dago Euskal Herrian, gehiegi. Haatik, zaila da horiei ahalegina egiteko eskatzea, beraien administrazioak euskara aintzat hartzen ez duenean,
|
gure
hizkuntzari bere lurraldean behar duen ofizialtasuna aitortzen ez zaionean. Ofizialtasuna ez da euskararen gaitz guztiak sendatuko dituen mirarizko botika (EAEko egoera horren lekuko), baina nekez indartuko da onarpen horren faltan.
|
2014
|
|
Noiz arte irainduko du modu honetara gure hezkuntza sistemak gure hizkuntza eta literatura? Izena eta izanari lotutako honelako abar erabaki jasan behar ditugu, Wert eta abarren filosofia berekoak,
|
gure
hizkuntza bere herrian bertan ez dela beste hizkuntzen mailakoa behin eta berriro oroitarazten digutenak.
|
2015
|
|
Bere ustez, feminista metafisikoa izateak soilik indar galera sakona ekarriko dio feminismoari, horrek sailkapen esklerotikoak gauzatzen baititu eta emakumea zerbait finkoa eta aldaezina bailitzan ikusi; feminismo aktibista dirudi, baina otzana da azken buruan. Ballardek dioen moduan, «zientzia eta teknologia ugaltzen ari dira gure inguruan, pentsatu eta mintzatzeko
|
gure
hizkuntza bera eratzera heldu arte. Bi aukera ditugu:
|
2016
|
|
Doi bat baizik bakarrik itxura egiteko.
|
Gure
hizkuntzak bere gaintasuna ukanen ez duen bitartean galduko da. Bertzeen peko egonez, munduan nihungo hizkuntzarik ez da salbatu.
|
2019
|
|
" Morfinadun suge" bat, Unai Iturriagaren hitzetan.
|
Gure
hizkuntzan bertan nabari da zenbaterainoko ahalmena aitortzen diogun: guk" lo hartzen dugu", bai, baina berdin" hartzen gaitu loak" gu.
|
2020
|
|
Konturatzen naiz saihestu dudala Triste eta Lanturosoen Kolektiboa, baina bete betean sartu naizela oso ugaria den beste talde batean, KPHn, Kaleko Profeta Handiusteen taldean, alegia; baina aurrera egin beharra daukat, eta esan,
|
gure
hizkuntzak bere utopia lortzea nahi badugu, giltza jakin batean jarri behar dela arreta guztia. Haren izena:
|
2021
|
|
Hori da nire erronka:
|
gure
hizkuntzak berak duen eskaintza ezagutzea.
|
|
Aldez aurretik onarturik, orduan, egitasmoaren mugak, begien bistakoa da ez duela bilduma bera helburu nagusitako, baizik eta bertan ageri zaizkigun hizkuntza burutze horien erabileraren garrantzia eguneroko hizkeraren baitan jasotzea, zenbait diskurtsoren zurruntasuna ekiditeko garaian bereziki. Hizkeraren gatza eta piperra direlakoan nago, beraz, hitz soila baino zerbait gehiago diren burutzapen hauek eta harrigarria da nola gorde izan dituen
|
gure
hizkuntzak bere biltegian, hiztun bakoitzarenean. Hara nola azaldu zuen harridura hauxe Seber Altubek:
|
2022
|
|
Diasporan ere klasiko bat dira Korrika eta Korrikarekin batera antolatu ibilaldi, ekitaldi eta elgarretaratzeak. Euskal Etxeetan eta munduko hainbat unibertsitatetan euskara eta euskal kultura ikasten dutenek gogoz goaitatzen dute, eta 22 edizio huntan ere deliberatua dute hameka saioren bitartez euskara eskolen berri eta euskal ezagutza zabaltzen, eta
|
gure
hizkuntza bera ezagutarazi eta aldarrikatzen, euskal etxe eta unibertsitate bakotxak deliberatu dituen datetan. Etxepare Euskal Institutuaren sare osoa higitzen da tenore huntan euskara karrikaratzen Korrikaren karietara, besta giroko estakuru baita euskaldunek heien hizkuntzarekin hedabideetara heltzeko, lan handia oraino egiteke gure inguru osoari azaltzen zer diren euskara, bere kultura eta herria, eta haiekin biziarazteko euskaldunek egina duten parioa.
|
2023
|
|
Horietako bat da baserri ingurukoa, aspaldikoa, bere ohidurekin, bizi garen mende honetaraino heldu dena.
|
Gure
hizkuntza bera anitz aberastu dute baserrietako lan eta bizimoduak. Baserri giroari lotuak diren zenbat ipuin, istorio, kantu eta bertsu ez daude liburu eta diskoetan!
|