2000
|
|
Edozein kasutan, arazo guztien gainetik, itxaropentsu egoteko motiboak badauzkagu. Urte t' erdiko su etena ez da alferrikakoa izan, herriarengan ilusio eta esperantza sortu dira, gatazka gainditu dezakegu, mahai baten ondoan negoziatzeko eseritzea nahi ez duten horiek, eseri araziko ditugu, guk, gure egia esplikatzeko ahaleginak biderkatu behar ditugu,
|
gure
hitza eta ahotsa isiltzen saiatuko dira, gure bidea luzea da, ezin dugu amore eman, eta are gutxiago herriari bizkarra eman. Martxoaren 12an beste urrats bat eman behar dugu, abertzaleok, Madrilen gure eskubideen aldeko lan itzela dugu aurrean, eta egun hori eta gero, gauza bera, etengabe Euskal Herriaren askatasunaren bila
|
|
Ez dugu egin jendeak hor jarritako tontakeriak esango dituela pentsatuz. Gonbite bat da gure hizkuntzarekin, eta inguruan ditugun erreferentziekin,
|
gure
hitz egiteko modua sortzeko. Inoiz etorri behar du horrek eta etorriko da, azkenean hor daude Euskaltzaindia eta gauza horiek guztiak, baina hanka zabaldu eta puzker bat lasai botatzeko aukeraren bat dugu, bestela beti zuzentasunari lotuta ibili behar badugu azkenean nazkatu eta ito egingo gara.
|
|
ZEIN hauskorrak izan daitezkeen
|
gure
hitzak eta gure promesak, jaun André!
|
|
Jendea guri begira genuen, Edurnek jo ninduela ikusi ondoren. Baina nekez entzungo zuketen
|
gure
hitzik. Pa!
|
|
Zerbait izatekotan, etika naturaz gaindikoa da. Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean
|
gure
hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten. Esan dut gertakari eta proposizioei dagokienez balio erlatiboa baino ez dagoela, on eta txar erlatiboak bezalakoak, eta beste horrenbeste.
|
|
Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi
|
gure
hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
|
|
Wittgensteinen esanetan:
|
gure
hitzak, zientziaren baitan bezala erabilita, esanahia eta zentzua, esanahi eta zentzu naturalak, eraman eta edukitzeko ontziak baino ez dira. Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da.
|
|
Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da. Te kikara batean litro bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak eta era berean —Wittgensteinen aburuz—
|
gure
hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten.
|
2001
|
|
Eta
|
gure
hitzen jolasa apur bat hausten zuen musu bat emanez ezpainetan, atzera aulki bat hartu eta txanda bukatu arte nire zain geratzen zen lasai lasai, gainetik begirik kendu gabe, hor barraren ertzean.
|
|
osatzen dituzte beren hitz eskolatuak. Horrelaxe, artzain edo ikazkin euskaldun bati azaltzen badizkiogu teologiaren edo fisikaren ezkutu sakonak, jabetuko da
|
gure
hitzen mamiaz; ez, ordea, erdaldun ezjakin bat, erdaraz sail horietan erabili ohi diren hitzak badarabiltzagu.
|
|
Bai, galdegile maitea," pinpirina" ere deitu diote. Erakutsiko genizkizuke zenbait,
|
gure
hitza aski ez bazenu. Harro  tzeko ere bada, eta harrotuko ginatekeen, ez bageneki gure arteko  goramen laudorioak, euskal sail honetakoak alegia, Minas del Rif-eko papera baino  beherago daudela.
|
|
âNahigabetzen gaituen ala ez, Jainkoak daki, eta gure eginek eraku  tsiko dute
|
gure
hitzek baino garbiroago. Gurasoek erakutsi zigutenez, marrurik ozenenak ez dira beti saminenak.
|
2002
|
|
Gorputz propioa zertarako? Gorputz propioa, izakera propioa garatzeko, mundu oso bat eraikitzeko, munduaren irakurketa propioa egiteko, munduarenkoloreak
|
gure
hitzekin izendatzeko; gorputz propioa, geure erara amesteko.
|
2003
|
|
Palazzo idazten duan bakhoitzean Edgar Poe" k Itali" ko aizeak ekarten dizkigu. Guk ere, jauregi,
|
gure
hitz ederra, iphuin huntan bazterturik, palazzo ipini dugu (hau palatzo idatzia bailegoan irakurri behar da). Roquelaire hitza be ezta arkitzen inglesezko encyclopaedietan, handi handietan izan ezik, eta ezta euskerazko irakurleentzat inglesezkoentzat baino arrotzagoa.
|
|
Behar duzun denbora guztia egoten ahal zara gurekin eta
|
gure
hitzak Atikako putzuak bezain sakon eta agortezinak dira. Zurekin eztabaidatzea gustatzen zait.
|
|
Baina lirika estimu handitan ez zuen norbaitek,
|
gure
hitz ximelgaitzak aprobetxatuz, urak beraren errotara eraman nahi izan zituen.
|
|
Nire atzean nuen afixa erakutsi nion. " Etsaiak
|
gure
hitzei belarria adi" zioen afixak. Hala bada, belarria nire ahora hurbiltzeko keinua egin nion.
|
2004
|
|
Ez duzue antzinako lapurtar klasiko gehiegirik aurkituko, baina, hau ez da helburua, plazera eta ongi pasatzea baizik. Gazteek, bereziki Ipar Euskal Herrikoek erraxki ulertuko duten hizkuntzan, Hegoaldekoentzat parada ederra
|
gure
hitz egiteko manera, gure haserreen agertzeko erak, gure munduaren ezagutzeko aukera paregabea. Euskarak bizi dituen berrikuntzen jarraitzeko tresna egokia dugu, eskualde desberdinetako euskaldunen arteko ezagutzaren sakontzeko aukera ona.
|
|
Azken finean, legeria elebidun hau justiziako profesionalen, eta, oro har, herritarren esku geratzen da, horiek guztiek baliabide aproposak izan ditzaten, euskararen erabilera justiziaren eremuan normalizatzeko. Horrela, herri botere gisa dagokigun betebeharra betetzen dugu, eginkizun horretan
|
gure
hitza eman baitugu.
|
|
Euskaldunon Egunkaria ren kontrako erasoaren aurrean barrenak kalera darama, ez dago eskubiderik egin dutena egiteko: . Euskaldunok oso onak gara protesta egiten. Pako Aristiren iritziari garraizkio?, baina oso txarrak
|
gure
hitzak betetzen. Euskararen beharra, euskararekiko maitasuna ez ditugu gure eguneroko bizitzan agertzen.
|
|
Anai arreben sailla parte gehiagotan zatitu du euskerak. Sail hortan
|
gure
hitzek, horregatik, zabalera txikiagoa betetzen dute erderazko beren antzekoek baiño.
|
|
Irudi guztiak alde batera utzirik, ametsaren, hautematearen, oroimenaren oinarrian egitura logiko bat aurkituko genuke giza adimenezko ekintza ororen zuztarretan egongo litzatekeena, ezinbestekoa ametsean ere bera ulergarria izan ahal izateko. Har dezagun inoiz izan dugun ametsik xelebreena, zentzugabekoena; hala ere, bera kontatu ahal izango dugu,
|
gure
hitzetara itzuli ahal izango dugu, dugu amestu kontatu dugun historia, egitura logikoa izango ez duena. Horrela, bada, egia matematikoa iratzarrita gaudeneko bizipen guztien nola ametsaren aurrebaldintza izango da.
|
|
Wittgensteinek adibide oso adierazgarri bat proposatzen digu esandakoa hobeto ulertzeko. " Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean
|
gure
hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten" (59h). Egia ote da?
|
|
Bada Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi
|
gure
hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
|
2005
|
|
Oraiko euskaldun fededuna jarraikitzen zaie arbasoei, lehen bezala orain ere, sanoki bizi baita Jainko bakarraren baitan sinetsiz. Bi aldiz errepikatuz
|
gure
hitza (gure arbasoetan, gurek) Dibarrartek azpimarratzen du nola euskaldunen historian, belaunaldiz belaunaldi, seinale lehena den fidelitatea, erlisione sainduan egoitea eta irautea.
|
|
Garaitzeaz gain, konbentzitzen, pertsuaditzen saiatu behar dugulakoan nago, nahiz eta batzuetan eta batzuekin hau ia ezinezkoa izan. Baina, behintzat,
|
gure
hitz etaargudioetan ez dezatela aurkitu beren jarreran tematzeko motibo gehiago (cfr. gorago demoen inguruan esandakoa).
|
2006
|
|
Epaile baten inbestigazioa oso baita ezberdina, bat edo beste izan. Beraz, bada garrantzitsua
|
gure
hitza. Baina hori bai, iritzi bat ematen dugunean argumentu tekniko eta zientifikoetan oinarritu behar dugu, eta konbentzitua egon diogunarekin, edo bestela aitortu ez gaudela ziur.
|
|
Gizonaren ipurdiaren estuaz, eta esfinterrak askatzeaz, ze esfinterrak lasaiago bizi eta gureago izaten da mundua. Gogoetan, hitzak ere askatzeaz, ze
|
gure
hitzak askeagoak eta zabalago gure mundua. Gogoetan, gizonak izan behar duen fedeaz.
|
2007
|
|
Ez genuen bista handirik, borondatea bai sobera. Baina ikusi egin behar zen
|
gure
hitzak entzun eta prostitutek nolako begiekin begiratzen gintuzten, galdetuz bezala: " Nondik atera ote dira moja xahar hauek?".
|
2008
|
|
Judu gaztelania ez dugu asko erabiltzen, ezta sinagogetan ere. Duela 25 urtera arte, judu gaztelaniaz egiten genituen sermoiak, baina turkierara aldatu behar izan genuen, entzuleek ez baitzuten ulertzen zer esaten genuen, eta noski, helburua haiek kongregaziotik gertu izatea eta
|
gure
hitzak ulertzea zen".
|
|
Egunerokotasunean oinarritzen dira
|
gure
hitzak, arimak uki ditzakeen zentzu ezberdinetan. Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da.
|
|
Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da. Mezu ugari zabaltzen dituzte
|
gure
hitzek: batez ere Afrikan eta geure herrian ikusten dugunaz hitz egiten dugu.
|
|
Maia esaten diote batzuk Mariri. Inkisizioa oso presente dago
|
gure
hitzetan eta mitologia eta jakinduria zaharrak asko gustatzen zaizkigu, baina ez gara paganoak.
|
|
Gainera euskara, hizkuntza gutxiagotua izanez, edo ez dakigulako, edota alboko erdaren estutzea ezin bortitzagoa delako alor honetan erabil genezakeen bezain ondo ez dugu erabiltzen. Mendeen joanean metaturiko hainbat berba eta esapide,
|
gure
hitz altxorra, ahantzi samarturik dugu eta uste dugu gauza berriak asmatu baino lehen, geureari eutsi behar diogula. Daukagunetik abiatu behar dugu eta ez badaukagu, nola ekin pentsatuko dugu, baina errazkerietan jausi gabe.
|
|
Harekin bat egin eta bake taldeetan parte hartzen zutenek, nolabait ere,, salduta? (
|
gure
hitzak dira, ez autorearenak) ikusi dute beren mezua, eta bake taldeetan parte hartu ez, baina gerora gai horrekiko interesa izan dutenek errazago izan dute, arrisku gutxiago baitakartza, erakunde horiekin bat egitera jotzea bake taldeetara hurbiltzea baino.
|
|
Errektore hauteskundeetako azken ekitaldia den klaustroko hautagaien aurkezpena Leioan egin ez izana errektoregaien eta EHUren beraren porrotaren seinale dela badakigu ikasleok. Ez dute
|
gure
hitza errespetatzen eta, gainera, aurpegia eman ordez, ikasleon hitza entzutea saihestu nahi dute Bilboko itsasadarrera eramanez beren klaustroa. Ez dute beste campus jendetsurik aukeratu, ez; guztiz bakartuta dagoen fakultate batera joan dira.
|
|
Koldarkeriak alboratu eta ekimen politiko ausart batera deitzen zaitugu ikasle eta abertzaleok, zintzoki. Bitartean aurrean edukiko gaituzu, atzo bezala gaur, eta
|
gure
hitza errespetatua den artean zure arka abordatzen jarraituko dugu!
|
2009
|
|
Ez baitugu fitsik ere ikasi, dirudienez. Oraindik ere Madrilekin negoziatu beharra baita
|
gure
hitz totema. Ez dago besterik:
|
|
Azken bost urteotan, Gospel Musika Beltzaren eragin itzelaz konturatu naiz. Sam Cookeren ondorengo ahozko musika guztiaren iturri gisa izan duen garrantzia aparte utzita, Eliza Beltza izan da kultura guztiaren haria,
|
gure
hitz egiteko eraren jatorria, Estatu Batuen norabide morala aldatzen lagundu duen indar etikoaren eta lege ekintzen benetako oinarria, argitu du Byronek.
|
|
Mehatxuei ez diegu beldur,
|
gure
hitzen eta ekintzen bidez mezuak bidaltzen jarraituko dugu: Ipar Koreak ez baditu nazioarteko betebeharrak errespetatzen, segurtasuna murriztuko da, adierazi du Obamak.
|
|
–Zure seme alabak nireak ere badira, badakizu, Regina: esan nahi dizudana da nik ere neure babesean eta neure magalean nahi nukeela Domingo, arrisku guztietatik libre, baina jakin ezazu amaren magala espetxe ere bihur daitekeela, eta
|
gure
hitzak kate, eta nik ez dut inorentzat ez kate ez espetxe izan nahi?.
|
|
Askatasunaren metafora bikaina dela, paregabea. Izan ere, Teofilo Mariak askatasunaren ahatea itoko zuen, bai, berak hala uste izango zuen behintzat bere debekua ezarri zigunean, baina ai, nola lortzen dugun hura piztea geure karta bakoitzean,
|
gure
hitzei tipula pixka bat erantsiz, azenarioa, porrua, patata, erramua eta koñak tanta batzuk, baita hitzen ardo gozoa ere, gure kasuan, ezta?
|
|
Gaur Olatzek deitu du. Ez da sinestekoa, Estatu Batuetatik hona dauden kilometro guztiak egonda, guk horrelako erraztasunez hitz egitea,
|
gure
hitzak ozeanotik igarotzea horrelako abiaduraz. Ondo daudela esan dit, alaba ondo dagoela eta senarra ere bai.
|
|
Deialdiak egiteko ahalmena eta sinesgarritasuna lortu behar dute berriro, estatu subirano baterantz gidatu gaitzaten halakoan sinesten dugun euskaldun guztiok, eta
|
gure
hitza aske entzun dadin, ETAren eragozpiderik gabe, eta Estatuaren indarkeriarik edo xantaiarik gabe.
|
|
Zuzenbidea zein okerra den euskaldunontzat baieztatuta, ba ote poesia ez beste biderik? Bide batez, ba ote da
|
gure
hitzekin, gure poesiarekin ezetz esatea baino ekintza intsumisoagorik. Bidelapurrei aurre egiteko baitugu bidelagun.
|
|
Hirugarren epaiketa ere polizien esanetan eta torturapean ateratako deklarazioetan oinarrituko da: Gure hitza beraien hitzaren aurka da, eta
|
gure
hitzak poliziena baino gutxiago balio du, azaldu du Indakoetxeak. Dena den, etsipen hitz horien gainetik aurrera egiteko asmo sendoa du.
|
|
Askatasunaren metafora bikaina dela, paregabea. Izan ere, Teofilo Mariak askatasunaren ahatea itoko zuen, bai, berak hala uste izango zuen behintzat bere debekua ezarri zigunean, baina ai, nola lortzen dugun hura piztea geure karta bakoitzean,
|
gure
hitzei tipula pixka bat erantsiz, azenarioa, porrua, patata, erramua eta koñak tanta batzuk... baita hitzen ardo gozoa ere, gure kasuan, ezta. Gure karta bakoitza ahate hegalari bat da, Ada!
|
|
–Zure seme alabak nireak ere badira, badakizu, Regina: esan nahi dizudana da nik ere neure babesean eta neure magalean nahi nukeela Domingo, arrisku guztietatik libre, baina jakin ezazu amaren magala espetxe ere bihur daitekeela, eta
|
gure
hitzak kate... eta nik ez dut inorentzat ez kate ez espetxe izan nahi....
|
|
Bide batez eta hari berari tiraka esango dugu, politikoki" zuzena" ez bada ere, gure irudiko, zenbaitek errazegi gutxietsi izan duela A eredua deusetarako ez duela balio esan eta gaitz guztien errudun bilakatuz. Inork
|
gure
hitzak oker interpreta ez ditzan, aurrera baino lehen, lehenago ere esandako zerbait gogoraraziko dugu: A ikasteredua, gaur egungo formulazioan, gainditu ahal da eta gainditu egin behar da, eta, indarrean dirauen bitartean, gerorako utzi gabe hobetu behar da.
|
|
Izan ere, litzaiguke gogoan hartzea, normalean, desagertzeko bidean omen dagoenak, edozer delarik, ez duela erakarmen indarrik izaten, gehienez ere gupida sentimenduak eragin ohi dituela. Halere, ez bitza inork oker interpreta
|
gure
hitzak, diogunarekin ez baitugu inola ere esan nahi gezurretan ibili behar dugunik eta, beraz, euskararen etorkizuna erabat bermatuta dagoela edo gisa horretako ergelkeriak esan behar direnik. Uste dugu, ordea, eta zalantza izpirik gabe uste dugu hori, hizkuntzaren biziraupenerako arriskuez eta osasunaz urteetako bilakaeraren perspektibatik hitz egin behar dela, alegia prozesuaren abiapuntua eta azken saldoa nahitaez kontuan izan dituen perspektibatik; ezinbestekoa da hori, gure irudiko.
|
|
Lagunak poz handia hartuko luke hori entzungo balit. Erizainak esan ez dit ba beren botikek baino gehiago laguntzen diotela
|
gure
hitzek?
|
|
Ez da
|
gure
hitza. Baina saldu digute eta erosi behar izan dugu.
|
|
Estatu zentralizatu eta bateratuak sortu eta eratu ahala, espainol eta frantses ez ziren kulturak desagerraraztea izan zen euren helburu nagusia. Inoiz ez gintuzten onartu; inoiz ez zituzten
|
gure
hitza, gure mintzoa eta gure kultura errespetatu. Inoiz ez zuten gure herria aintzat hartu.
|
|
Alferrik. Espainolek ez daude
|
gure
hitza errespetatzeko prest. Baina, aldi berean, euskaldunok gure hitza zein den ez dakigula garbi geratu da.
|
|
Espainolek ez daude gure hitza errespetatzeko prest. Baina, aldi berean, euskaldunok
|
gure
hitza zein den ez dakigula garbi geratu da.
|
|
Beraren ustean, zientzia (edo,
|
gure
hitzetan, sen ona) eta erlijioa osagarriak dira: erlijioari balioak, eta zientziari mundu materiala.
|
|
Ez da nahikundea bezalakorik
|
gure
hitzak obra bilakarazteko! j
|
|
Gazteleraz egiteagatik barkatzeko eskatzen dit, ez duela ia euskaraz egiten eta ahazten ari zaiola. Faltan botatzen omen ditu
|
gure
hitz aspertuak. Donostian egon omen zen abuztuan, baina ez omen ninduen ikusi.
|
2010
|
|
Nola daiteke, beraz, beraien helburuak armen bidez lortu zituzten haien oinordekoek armen mehatxupean (Konstituzioa) eurenari eustea? Zergatik
|
gure
hitzak ez du leku izpirik ere egungo marko juridikoan. Orduan, zertarako balio du gure hitzak?
|
|
Zergatik gure hitzak ez du leku izpirik ere egungo marko juridikoan? Orduan, zertarako balio du
|
gure
hitzak. Giltzapean sar gaitzaten?
|
|
Arrautzak beti egin dira frijituta edo egosita, baina zergatik ez ditugu berotuko lanpara baten azpian? Deskubritu eta konpartitu, horiek dira
|
gure
hitz gakoak.
|
|
Eta sedukzioa botere ahalmena da, eta are gehiago: ehiza eta arrantza da, zeren
|
gure
hitzik inuzenteena ere, ahoz edo idatziz jaurtia, tiro bat baita, edo amu bat darama hitzen hotsari edo kaligrafiari lotua, hartzaileak mokadu batean irents dezan. Hori baita kontuen kontua:
|
|
–Eta orain zer egingo dugu??. Guk esan genion ezin genuela ezer egin, fisikarien aurka
|
gure
hitzak ez zuela pisu handirik, baina orduan pentsatu zuen batzorde bat egin behar zela, eta bera arduratuko zela. Berak deituko ziola Eliseori, eta talde bat eratuko zuela?.
|
|
Gure bizitzak imajinatzera behartuta gaude, baina historian zehar sorturiko esne beltzaren tantak ahazteke. Imajinatu behar dugu zer gertatu zitzaien biktimei, eta nola geratu diren
|
gure
hitzak, gure literatura, gure bizitzak. Hori galdetu nion neure buruari, 2003ko poema batean:
|
|
«Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guztiak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta
|
gure
hitzak merezi».
|
|
EEN legearen, conocimiento práctico suficiente? hura ez dut uste ingelesezko fluency tik eta
|
gure
hitz etorri tik hain urrun dabilenik. Helburua hor dago egon baina, oro har, helburu hori ez da bete.
|
|
Agur esateko garaia iritsi zaigu. Gogoan izan datorren astean ere hementxe izango garela, asteroko
|
gure
hitz orduan. Elantxoben izango gara orduan.
|
|
Tori zuretzat ibilbide hau; eta jakizu zuretzat bezainbat izango dela zure gomutarekin bizi garen guztiontzat. Badakigu entzuten dituzula
|
gure
hitzak, eta zin egiten dizugu zure taupadek jarraipena izango dutela, ez dira ezerezean geldituko. Zure lanerako grina ez du haizeak eramango, zuk herriari emandakoa ez da hauts bihurtuko.
|
|
Espainiako Auzitegi Nazionalaren erasoa jasan behar izan dugu komunikabide horiek Adierazi EH bezalako ekimen herritar eta anitzaren berri zabaltzeko. Informazioa zabaltzerakoan zehaztasuna eskatzea gehiegi datekeela dakigunez,
|
gure
hitzok komunikabide horietan zabalduko ez dituztela dakigunez (erratu ahal gara!), gogoeta egiteko baino ez diegu eskatu gura. Hausnartu dezaten komunikabideak adierazpen askatasuna bermatzeko tresna badira, euskal herritar guztioi ere eskubide horixe zor zaigula, gaur egun ukatzen zaigun eskubidea.
|
|
Eta sedukzioa botere ahalmena da, eta are gehiago: ehiza eta arrantza da, zeren
|
gure
hitzik inuzenteena ere, ahoz edo idatziz jaurtia, tiro bat baita, edo amu bat darama hitzen hotsari edo kaligrafiari lotua, hartzaileak mokadu batean irents dezan. Hori baita kontuen kontua:
|
|
Zentzuzkoagoa dirudi esatea, bada, ez
|
gure
hitzek gure pentsatzea aurretik zehazten dutela, baizik eta hitz horiek egiaz pentsamendu lerro batzuen aldeko gure jarrera aurretik prestatzen dutela144.
|
|
" Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guziak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta
|
gure
hitzak merezi".
|
|
HARENGANIK Aingeruak gara.
|
gure
hitza, Egia, gure edatekoa, Argia, gure kantua, Aintza.
|
|
Anitz gara baina BAT
|
gure
hitza.
|
|
HARENTZAT
|
gure
hitz asegarriak.
|
|
Hori da gure askapena: zuek
|
gure
hitza galda diezaguzuen eta guk zuei ematen ahal diezazuegun.
|
2011
|
|
Gaur eta hemen dugu hasi behar bake hori eraikitzen. Guri dagokigu, hurrengo belaunaldiei, demokrazia erreal bat transmititzea.Prozesu luze horretan, gazteen parte hartzea ezinbestekoa da, sortzen den giro berrian
|
gure
hitza entzunarazteko. Guri dagokigu mugimendu indartsu bat ukaiteko aukerak sortzea, ez dezaten biharko Euskal Herriaz eztabaidatu gazteen hitza kontuan hartu gabe.
|
|
SEO teknikak.SEO estrategiak. Nola jakin zein diren
|
gure
hitz gakoak.
|
|
|
gure
hitzen heriotza zainduz.
|
|
Bahituta jarraitzen genuela jabetu ginen supituan, eta ohartu ginen, era berean, poesiak jaso egiten zaituela eremu birjin errugabeetara, non hitzek beste melodia bat baitute, beste askatasun bat, beste ibilbide anitz edo luzeago bat. Han kanpoko garrasiek zer zerikusi zuten ba
|
gure
hitz goxoen kadentziarekin. Deus ez!
|
|
Beraz, honen aurrean, herritarroi ondo informatzea eskatzen dizuegu eta
|
gure
hitza ez ezkutatzea. Hezkuntza euskaldun baten alde borrokan jarraituko dugu!
|
|
Eta hala hasi zen azaleratzen mundua kontrarioen bilduma gisa; bilduma hori osatu behar baitzen zentzu osotasun bat lortzeko. Alabaina, pentsamenduaren bidez guztia bildu nahirik eta
|
gure
hitzen bidez gauzatu nahirik, izatea mugatzen genuen heinean ez izatea isiltzen genuen.
|
|
Orain arteko M (shu) hau ez ezik, beste hiru ezagurri ere badauzka margolariaren lanbideak, hala ere, Txinan: ® (xing), (xu), eta (qt), edo
|
gure
hitzetan esateko: iradokizuna, huts positiboa eta bizitzaren hatsa.
|
|
Orduan bestelako gardentasun batean positibatu zitzaizkidan zure gaueko ibiliak, kargaderora joan behar hura, portuko guarden txandak zelatatzea, bokalea Boga Bogatik kontrolatzea txalupen joan etorria prismatikoetan, batere artistikoak ez ziren argazki batzuk. Orduan konprenitu nuen ezer ez egiteko agindua, oker genbiltzan gure peskizetan, bazenekiten zein izan ziren gure margoen
|
gure
hitzen Marilu guztien bortxatzaileak, zuk zenekien, Manuk zekien, Bixarberderen kontzertuekin bateratsuko atentatu sail hura hasi baino lehen konprenitu nuen.
|
2012
|
|
Zer esana badugu hitzetan eta musikalki ere. Askotan esan digute zer musika egin behar dugun arrakasta izateko, edo zer esan
|
gure
hitzetan, eta guk horri ihes egiten diogu. Jendeari ere horixe egiteko aholkatzen diogu gure musikaren bidez.
|
|
Liburu hau idazterakoan konturatu naiz horretaz, hori zela Benitoren gonbita: bera entzun genezan, gero geuk geure ibilbidea egiteko,
|
gure
hitzekin, gure aurkikuntzekin, gure hanka sartzeekin. Berak zorroztu egin digu ikuspegia, baina tresna gurea da, askatasun psikologikoa neurea bakarrik izan daiteke,, nik askatatuko zaitut?
|
|
Lasai esateko Jokini gurekin ateratzeko. Eta badakit Etxek gustura entzuten zituela
|
gure
hitzak. Bikote bezala ondo zeuden baina tarteka aspertu ere egiten ziren.
|
|
mailako harremana ezartzen zuen bezala, saihestutako osagai horiek ez dute, nozio? edo eduki informatibo logiko hori aditzera ematen;
|
gure
hitzez esateko, intzidentalek azken batean proposiziozko edukian eragiten zuten bezala, hauek ez dute maila horretan eragiten, hots, ez dira dictum mailakoak.
|
|
Komenigarria da mezua ulertu digutela egiaztatzea, solaskidearen eskaera
|
gure
hitzekin errepikatuz. Adibidez, bezeroa hotel baterako erreserbaren datarekin oker egin delako kexatzen bazaigu, hau esan geniezaioke:
|
|
Gustura ez dauden bezeroak tratatzea Hitz egiten eta arazoa edo kexaren arrazoia behar adina azaltzen utzi behar zaie. Ondoren, arazo hori
|
gure
hitzekin adieraziko dugu, bezeroek eman diotena baino garrantzi txikiagoa ematen saiatuz. Barkamena eskatu behar da beti eragindako kaltearengatik edo eragozpenarengatik.
|
|
Era berean, gogorarazi gura dizuegu 2011ko udal hauteskundeetara aurkeztu ginenean, gure programan argi esaten genuela bilketa selektiboan emaitzarik onenak ematen zituen sistema jartzea zela gure asmoa. Herritarren gehiengo batek eman zigun bere konfiantza eta bozka; orain
|
gure
hitza betetzera goaz gure konbentzimendu osoz.
|
|
gure amodioa,
|
gure
hitzak,
|
|
Aro berri batean sartuta, gure herrian zauriak itxi eta sendatuko diren esperantzan, zauriak sendatuta gure herria ere haziko eta libreago izanen den uste betean, lanari lotu nahi gatzaizkio, indarberriturik, eta pizgarri izan nahi genuke euskararentzat, eta Bernardo Atxagak idatzi eta Mikel Laboak kantatutako" Gure hitzak" izeneko kantan dioen bezala,
|
gure
hitza ez isiltzeko deia egin: " Gure hitzak esan, berriz esan; ez daitezela ahaztu, ez daitezela gal, elur gainean txori hanka arinek utzitako arrasto sail ederra bezalaxe".
|
2013
|
|
Agintari bakoitzak izan behar du alertan jarriko duen nukleo bat, ez bakarrik saldukeria ekiditeko, bere jokabide oro aztertu, zaindu eta bideratzeko baizik. Ezinbestekoa da
|
gure
hitzen eta ekintzen arteko koherentzia. Boterera behin baino gehiagotan heldu liteke, baina sinesgarritasuna behin galtzen da.
|
|
Guk geuk jartzen diogu muga
|
gure
hitzen oihartzunari, bai gizarte sareetan eta bai handik kanpo ere.
|
|
Edonoren diskurtsoa gainontzekoenarekin harremanean dago:
|
gure
hitz eta enuntziatuak bestek esandakoekin hornitzen dira, baita norentzakoak eman liezazkiokeen balizko erantzunekin ere.
|
|
—Eta
|
gure
hitz txanda, zer, gogoratu dute Ixunkek, Tesai Atsoantzuak eta Aloliok.
|
2014
|
|
Gauzak honela," bi hizkuntza jakin eta erabiltzeak
|
gure
hitz egiteko moduan eragina.
|
|
Kontuak horrela, euskara ere hizkuntza ukipenean bizi da, eta euskaraz dakiten guztiek euskaraz gain beste hizkuntza bat, behintzat, badakite, hau da, esateko ia ez dago euskaldun elebakarrik. Gauzak honela," bi hizkuntza jakin eta erabiltzeak
|
gure
hitz egiteko moduan eragina izaten du. Hizkuntzek elkarri eragiten diote eta interferentziak sortzen dira.
|
|
kantu inklusiboa> baita, fededunentzat zein sinesten ez dutenentzat dauka lekua, kalea denona delako(, zin egin behar dugu zintzoki,/ bakoitzak duenagatik;/ sinestedunek dudarik gabe/ bere Jangoikoagatik/ eta sineste gabeek berriz/ bere ohoreagatik?). Jendeak, jada dantzan edo kalejiran dabi lelako erreparatzen ez dion kantuaren amaierako karga ideolo gikoari dagokionez, koherentziaren aldarri bat ere badakar(, gure ekintza izan dadila/
|
gure
hitzaren alaba?, edo: –bide honetan bal din bagoaz,/ jakin dezagun zergatik?), eta langilearentzat heldu leku kristaua ere ematen du:
|