Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 262

2000
‎Edozein kasutan, arazo guztien gainetik, itxaropentsu egoteko motiboak badauzkagu. Urte t' erdiko su etena ez da alferrikakoa izan, herriarengan ilusio eta esperantza sortu dira, gatazka gainditu dezakegu, mahai baten ondoan negoziatzeko eseritzea nahi ez duten horiek, eseri araziko ditugu, guk, gure egia esplikatzeko ahaleginak biderkatu behar ditugu, gure hitza eta ahotsa isiltzen saiatuko dira, gure bidea luzea da, ezin dugu amore eman, eta are gutxiago herriari bizkarra eman. Martxoaren 12an beste urrats bat eman behar dugu, abertzaleok, Madrilen gure eskubideen aldeko lan itzela dugu aurrean, eta egun hori eta gero, gauza bera, etengabe Euskal Herriaren askatasunaren bila
‎Ez dugu egin jendeak hor jarritako tontakeriak esango dituela pentsatuz. Gonbite bat da gure hizkuntzarekin, eta inguruan ditugun erreferentziekin, gure hitz egiteko modua sortzeko. Inoiz etorri behar du horrek eta etorriko da, azkenean hor daude Euskaltzaindia eta gauza horiek guztiak, baina hanka zabaldu eta puzker bat lasai botatzeko aukeraren bat dugu, bestela beti zuzentasunari lotuta ibili behar badugu azkenean nazkatu eta ito egingo gara.
‎ZEIN hauskorrak izan daitezkeen gure hitzak eta gure promesak, jaun André!
‎Jendea guri begira genuen, Edurnek jo ninduela ikusi ondoren. Baina nekez entzungo zuketen gure hitzik. Pa!
‎Zerbait izatekotan, etika naturaz gaindikoa da. Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten. Esan dut gertakari eta proposizioei dagokienez balio erlatiboa baino ez dagoela, on eta txar erlatiboak bezalakoak, eta beste horrenbeste.
‎Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
‎Wittgensteinen esanetan: gure hitzak, zientziaren baitan bezala erabilita, esanahia eta zentzua, esanahi eta zentzu naturalak, eraman eta edukitzeko ontziak baino ez dira. Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da.
‎Etika, berriz, zerbait izatekotan, naturaz gaindikoa da. Te kikara batean litro bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak eta era berean —Wittgensteinen aburuz— gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten.
2001
‎Eta gure hitzen jolasa apur bat hausten zuen musu bat emanez ezpainetan, atzera aulki bat hartu eta txanda bukatu arte nire zain geratzen zen lasai lasai, gainetik begirik kendu gabe, hor barraren ertzean.
‎osatzen dituzte beren hitz eskolatuak. Horrelaxe, artzain edo ikazkin euskaldun bati azaltzen badizkiogu teologiaren edo fisikaren ezkutu sakonak, jabetuko da gure hitzen mamiaz; ez, ordea, erdaldun ezjakin bat, erdaraz sail horietan erabili ohi diren hitzak badarabiltzagu.
‎Bai, galdegile maitea," pinpirina" ere deitu diote. Erakutsiko genizkizuke zenbait, gure hitza aski ez bazenu. Harro  tzeko ere bada, eta harrotuko ginatekeen, ez bageneki gure arteko  goramen laudorioak, euskal sail honetakoak alegia, Minas del Rif-eko papera baino  beherago daudela.
‎–Nahigabetzen gaituen ala ez, Jainkoak daki, eta gure eginek eraku  tsiko dute gure hitzek baino garbiroago. Gurasoek erakutsi zigutenez, marrurik ozenenak ez dira beti saminenak.
2002
‎Gorputz propioa zertarako? Gorputz propioa, izakera propioa garatzeko, mundu oso bat eraikitzeko, munduaren irakurketa propioa egiteko, munduarenkoloreak gure hitzekin izendatzeko; gorputz propioa, geure erara amesteko.
2003
‎Palazzo idazten duan bakhoitzean Edgar Poe" k Itali" ko aizeak ekarten dizkigu. Guk ere, jauregi, gure hitz ederra, iphuin huntan bazterturik, palazzo ipini dugu (hau palatzo idatzia bailegoan irakurri behar da). Roquelaire hitza be ezta arkitzen inglesezko encyclopaedietan, handi handietan izan ezik, eta ezta euskerazko irakurleentzat inglesezkoentzat baino arrotzagoa.
‎Behar duzun denbora guztia egoten ahal zara gurekin eta gure hitzak Atikako putzuak bezain sakon eta agortezinak dira. Zurekin eztabaidatzea gustatzen zait.
‎Baina lirika estimu handitan ez zuen norbaitek, gure hitz ximelgaitzak aprobetxatuz, urak beraren errotara eraman nahi izan zituen.
‎Nire atzean nuen afixa erakutsi nion. " Etsaiak gure hitzei belarria adi" zioen afixak. Hala bada, belarria nire ahora hurbiltzeko keinua egin nion.
2004
‎Ez duzue antzinako lapurtar klasiko gehiegirik aurkituko, baina, hau ez da helburua, plazera eta ongi pasatzea baizik. Gazteek, bereziki Ipar Euskal Herrikoek erraxki ulertuko duten hizkuntzan, Hegoaldekoentzat parada ederra gure hitz egiteko manera, gure haserreen agertzeko erak, gure munduaren ezagutzeko aukera paregabea. Euskarak bizi dituen berrikuntzen jarraitzeko tresna egokia dugu, eskualde desberdinetako euskaldunen arteko ezagutzaren sakontzeko aukera ona.
‎Azken finean, legeria elebidun hau justiziako profesionalen, eta, oro har, herritarren esku geratzen da, horiek guztiek baliabide aproposak izan ditzaten, euskararen erabilera justiziaren eremuan normalizatzeko. Horrela, herri botere gisa dagokigun betebeharra betetzen dugu, eginkizun horretan gure hitza eman baitugu.
‎Euskaldunon Egunkaria ren kontrako erasoaren aurrean barrenak kalera darama, ez dago eskubiderik egin dutena egiteko: . Euskaldunok oso onak gara protesta egiten. Pako Aristiren iritziari garraizkio?, baina oso txarrak gure hitzak betetzen. Euskararen beharra, euskararekiko maitasuna ez ditugu gure eguneroko bizitzan agertzen.
‎Anai arreben sailla parte gehiagotan zatitu du euskerak. Sail hortan gure hitzek, horregatik, zabalera txikiagoa betetzen dute erderazko beren antzekoek baiño.
‎Irudi guztiak alde batera utzirik, ametsaren, hautematearen, oroimenaren oinarrian egitura logiko bat aurkituko genuke giza adimenezko ekintza ororen zuztarretan egongo litzatekeena, ezinbestekoa ametsean ere bera ulergarria izan ahal izateko. Har dezagun inoiz izan dugun ametsik xelebreena, zentzugabekoena; hala ere, bera kontatu ahal izango dugu, gure hitzetara itzuli ahal izango dugu, dugu amestu kontatu dugun historia, egitura logikoa izango ez duena. Horrela, bada, egia matematikoa iratzarrita gaudeneko bizipen guztien nola ametsaren aurrebaldintza izango da.
‎Wittgensteinek adibide oso adierazgarri bat proposatzen digu esandakoa hobeto ulertzeko. " Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten" (59h). Egia ote da?
‎Bada Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar. Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek.
2005
‎Oraiko euskaldun fededuna jarraikitzen zaie arbasoei, lehen bezala orain ere, sanoki bizi baita Jainko bakarraren baitan sinetsiz. Bi aldiz errepikatuz gure hitza (gure arbasoetan, gurek) Dibarrartek azpimarratzen du nola euskaldunen historian, belaunaldiz belaunaldi, seinale lehena den fidelitatea, erlisione sainduan egoitea eta irautea.
‎Garaitzeaz gain, konbentzitzen, pertsuaditzen saiatu behar dugulakoan nago, nahiz eta batzuetan eta batzuekin hau ia ezinezkoa izan. Baina, behintzat, gure hitz etaargudioetan ez dezatela aurkitu beren jarreran tematzeko motibo gehiago (cfr. gorago demoen inguruan esandakoa).
2006
‎Epaile baten inbestigazioa oso baita ezberdina, bat edo beste izan. Beraz, bada garrantzitsua gure hitza. Baina hori bai, iritzi bat ematen dugunean argumentu tekniko eta zientifikoetan oinarritu behar dugu, eta konbentzitua egon diogunarekin, edo bestela aitortu ez gaudela ziur.
‎Gizonaren ipurdiaren estuaz, eta esfinterrak askatzeaz, ze esfinterrak lasaiago bizi eta gureago izaten da mundua. Gogoetan, hitzak ere askatzeaz, ze gure hitzak askeagoak eta zabalago gure mundua. Gogoetan, gizonak izan behar duen fedeaz.
2007
‎Ez genuen bista handirik, borondatea bai sobera. Baina ikusi egin behar zen gure hitzak entzun eta prostitutek nolako begiekin begiratzen gintuzten, galdetuz bezala: " Nondik atera ote dira moja xahar hauek?".
2008
‎Judu gaztelania ez dugu asko erabiltzen, ezta sinagogetan ere. Duela 25 urtera arte, judu gaztelaniaz egiten genituen sermoiak, baina turkierara aldatu behar izan genuen, entzuleek ez baitzuten ulertzen zer esaten genuen, eta noski, helburua haiek kongregaziotik gertu izatea eta gure hitzak ulertzea zen".
‎Egunerokotasunean oinarritzen dira gure hitzak, arimak uki ditzakeen zentzu ezberdinetan. Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da.
‎Azken finean, nire musika eskarmentuaren ondorioz sortu da, bidean aurkitutako zailtasun guztien fruitua da. Mezu ugari zabaltzen dituzte gure hitzek: batez ere Afrikan eta geure herrian ikusten dugunaz hitz egiten dugu.
‎Maia esaten diote batzuk Mariri. Inkisizioa oso presente dago gure hitzetan eta mitologia eta jakinduria zaharrak asko gustatzen zaizkigu, baina ez gara paganoak.
‎Gainera euskara, hizkuntza gutxiagotua izanez, edo ez dakigulako, edota alboko erdaren estutzea ezin bortitzagoa delako alor honetan erabil genezakeen bezain ondo ez dugu erabiltzen. Mendeen joanean metaturiko hainbat berba eta esapide, gure hitz altxorra, ahantzi samarturik dugu eta uste dugu gauza berriak asmatu baino lehen, geureari eutsi behar diogula. Daukagunetik abiatu behar dugu eta ez badaukagu, nola ekin pentsatuko dugu, baina errazkerietan jausi gabe.
‎Harekin bat egin eta bake taldeetan parte hartzen zutenek, nolabait ere,, salduta? ( gure hitzak dira, ez autorearenak) ikusi dute beren mezua, eta bake taldeetan parte hartu ez, baina gerora gai horrekiko interesa izan dutenek errazago izan dute, arrisku gutxiago baitakartza, erakunde horiekin bat egitera jotzea bake taldeetara hurbiltzea baino.
‎Errektore hauteskundeetako azken ekitaldia den klaustroko hautagaien aurkezpena Leioan egin ez izana errektoregaien eta EHUren beraren porrotaren seinale dela badakigu ikasleok. Ez dute gure hitza errespetatzen eta, gainera, aurpegia eman ordez, ikasleon hitza entzutea saihestu nahi dute Bilboko itsasadarrera eramanez beren klaustroa. Ez dute beste campus jendetsurik aukeratu, ez; guztiz bakartuta dagoen fakultate batera joan dira.
‎Koldarkeriak alboratu eta ekimen politiko ausart batera deitzen zaitugu ikasle eta abertzaleok, zintzoki. Bitartean aurrean edukiko gaituzu, atzo bezala gaur, eta gure hitza errespetatua den artean zure arka abordatzen jarraituko dugu!
2009
‎Ez baitugu fitsik ere ikasi, dirudienez. Oraindik ere Madrilekin negoziatu beharra baita gure hitz totema. Ez dago besterik:
‎Azken bost urteotan, Gospel Musika Beltzaren eragin itzelaz konturatu naiz. Sam Cookeren ondorengo ahozko musika guztiaren iturri gisa izan duen garrantzia aparte utzita, Eliza Beltza izan da kultura guztiaren haria, gure hitz egiteko eraren jatorria, Estatu Batuen norabide morala aldatzen lagundu duen indar etikoaren eta lege ekintzen benetako oinarria, argitu du Byronek.
‎Mehatxuei ez diegu beldur, gure hitzen eta ekintzen bidez mezuak bidaltzen jarraituko dugu: Ipar Koreak ez baditu nazioarteko betebeharrak errespetatzen, segurtasuna murriztuko da, adierazi du Obamak.
‎–Zure seme alabak nireak ere badira, badakizu, Regina: esan nahi dizudana da nik ere neure babesean eta neure magalean nahi nukeela Domingo, arrisku guztietatik libre, baina jakin ezazu amaren magala espetxe ere bihur daitekeela, eta gure hitzak kate, eta nik ez dut inorentzat ez kate ez espetxe izan nahi?.
‎Askatasunaren metafora bikaina dela, paregabea. Izan ere, Teofilo Mariak askatasunaren ahatea itoko zuen, bai, berak hala uste izango zuen behintzat bere debekua ezarri zigunean, baina ai, nola lortzen dugun hura piztea geure karta bakoitzean, gure hitzei tipula pixka bat erantsiz, azenarioa, porrua, patata, erramua eta koñak tanta batzuk, baita hitzen ardo gozoa ere, gure kasuan, ezta?
‎Gaur Olatzek deitu du. Ez da sinestekoa, Estatu Batuetatik hona dauden kilometro guztiak egonda, guk horrelako erraztasunez hitz egitea, gure hitzak ozeanotik igarotzea horrelako abiaduraz. Ondo daudela esan dit, alaba ondo dagoela eta senarra ere bai.
‎Deialdiak egiteko ahalmena eta sinesgarritasuna lortu behar dute berriro, estatu subirano baterantz gidatu gaitzaten halakoan sinesten dugun euskaldun guztiok, eta gure hitza aske entzun dadin, ETAren eragozpiderik gabe, eta Estatuaren indarkeriarik edo xantaiarik gabe.
‎Zuzenbidea zein okerra den euskaldunontzat baieztatuta, ba ote poesia ez beste biderik? Bide batez, ba ote da gure hitzekin, gure poesiarekin ezetz esatea baino ekintza intsumisoagorik. Bidelapurrei aurre egiteko baitugu bidelagun.
‎Hirugarren epaiketa ere polizien esanetan eta torturapean ateratako deklarazioetan oinarrituko da: Gure hitza beraien hitzaren aurka da, eta gure hitzak poliziena baino gutxiago balio du, azaldu du Indakoetxeak. Dena den, etsipen hitz horien gainetik aurrera egiteko asmo sendoa du.
‎Askatasunaren metafora bikaina dela, paregabea. Izan ere, Teofilo Mariak askatasunaren ahatea itoko zuen, bai, berak hala uste izango zuen behintzat bere debekua ezarri zigunean, baina ai, nola lortzen dugun hura piztea geure karta bakoitzean, gure hitzei tipula pixka bat erantsiz, azenarioa, porrua, patata, erramua eta koñak tanta batzuk... baita hitzen ardo gozoa ere, gure kasuan, ezta. Gure karta bakoitza ahate hegalari bat da, Ada!
‎–Zure seme alabak nireak ere badira, badakizu, Regina: esan nahi dizudana da nik ere neure babesean eta neure magalean nahi nukeela Domingo, arrisku guztietatik libre, baina jakin ezazu amaren magala espetxe ere bihur daitekeela, eta gure hitzak kate... eta nik ez dut inorentzat ez kate ez espetxe izan nahi....
‎Bide batez eta hari berari tiraka esango dugu, politikoki" zuzena" ez bada ere, gure irudiko, zenbaitek errazegi gutxietsi izan duela A eredua deusetarako ez duela balio esan eta gaitz guztien errudun bilakatuz. Inork gure hitzak oker interpreta ez ditzan, aurrera baino lehen, lehenago ere esandako zerbait gogoraraziko dugu: A ikasteredua, gaur egungo formulazioan, gainditu ahal da eta gainditu egin behar da, eta, indarrean dirauen bitartean, gerorako utzi gabe hobetu behar da.
‎Izan ere, litzaiguke gogoan hartzea, normalean, desagertzeko bidean omen dagoenak, edozer delarik, ez duela erakarmen indarrik izaten, gehienez ere gupida sentimenduak eragin ohi dituela. Halere, ez bitza inork oker interpreta gure hitzak, diogunarekin ez baitugu inola ere esan nahi gezurretan ibili behar dugunik eta, beraz, euskararen etorkizuna erabat bermatuta dagoela edo gisa horretako ergelkeriak esan behar direnik. Uste dugu, ordea, eta zalantza izpirik gabe uste dugu hori, hizkuntzaren biziraupenerako arriskuez eta osasunaz urteetako bilakaeraren perspektibatik hitz egin behar dela, alegia prozesuaren abiapuntua eta azken saldoa nahitaez kontuan izan dituen perspektibatik; ezinbestekoa da hori, gure irudiko.
‎Lagunak poz handia hartuko luke hori entzungo balit. Erizainak esan ez dit ba beren botikek baino gehiago laguntzen diotela gure hitzek?
‎Ez da gure hitza. Baina saldu digute eta erosi behar izan dugu.
‎Estatu zentralizatu eta bateratuak sortu eta eratu ahala, espainol eta frantses ez ziren kulturak desagerraraztea izan zen euren helburu nagusia. Inoiz ez gintuzten onartu; inoiz ez zituzten gure hitza, gure mintzoa eta gure kultura errespetatu. Inoiz ez zuten gure herria aintzat hartu.
‎Alferrik. Espainolek ez daude gure hitza errespetatzeko prest. Baina, aldi berean, euskaldunok gure hitza zein den ez dakigula garbi geratu da.
‎Espainolek ez daude gure hitza errespetatzeko prest. Baina, aldi berean, euskaldunok gure hitza zein den ez dakigula garbi geratu da.
‎Beraren ustean, zientzia (edo, gure hitzetan, sen ona) eta erlijioa osagarriak dira: erlijioari balioak, eta zientziari mundu materiala.
‎Ez da nahikundea bezalakorik gure hitzak obra bilakarazteko! j
‎Gazteleraz egiteagatik barkatzeko eskatzen dit, ez duela ia euskaraz egiten eta ahazten ari zaiola. Faltan botatzen omen ditu gure hitz aspertuak. Donostian egon omen zen abuztuan, baina ez omen ninduen ikusi.
2010
‎Nola daiteke, beraz, beraien helburuak armen bidez lortu zituzten haien oinordekoek armen mehatxupean (Konstituzioa) eurenari eustea? Zergatik gure hitzak ez du leku izpirik ere egungo marko juridikoan. Orduan, zertarako balio du gure hitzak?
‎Zergatik gure hitzak ez du leku izpirik ere egungo marko juridikoan? Orduan, zertarako balio du gure hitzak. Giltzapean sar gaitzaten?
‎Arrautzak beti egin dira frijituta edo egosita, baina zergatik ez ditugu berotuko lanpara baten azpian? Deskubritu eta konpartitu, horiek dira gure hitz gakoak.
‎Eta sedukzioa botere ahalmena da, eta are gehiago: ehiza eta arrantza da, zeren gure hitzik inuzenteena ere, ahoz edo idatziz jaurtia, tiro bat baita, edo amu bat darama hitzen hotsari edo kaligrafiari lotua, hartzaileak mokadu batean irents dezan. Hori baita kontuen kontua:
‎–Eta orain zer egingo dugu??. Guk esan genion ezin genuela ezer egin, fisikarien aurka gure hitzak ez zuela pisu handirik, baina orduan pentsatu zuen batzorde bat egin behar zela, eta bera arduratuko zela. Berak deituko ziola Eliseori, eta talde bat eratuko zuela?.
‎Gure bizitzak imajinatzera behartuta gaude, baina historian zehar sorturiko esne beltzaren tantak ahazteke. Imajinatu behar dugu zer gertatu zitzaien biktimei, eta nola geratu diren gure hitzak, gure literatura, gure bizitzak. Hori galdetu nion neure buruari, 2003ko poema batean:
‎«Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guztiak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta gure hitzak me­rezi».
‎EEN legearen, conocimiento práctico suficiente? hura ez dut uste ingelesezko fluency tik eta gure hitz etorri tik hain urrun dabilenik. Helburua hor dago egon baina, oro har, helburu hori ez da bete.
‎Agur esateko garaia iritsi zaigu. Gogoan izan datorren astean ere hementxe izango garela, asteroko gure hitz orduan. Elantxoben izango gara orduan.
‎Tori zuretzat ibilbide hau; eta jakizu zuretzat bezainbat izango dela zure gomutarekin bizi garen guztiontzat. Badakigu entzuten dituzula gure hitzak, eta zin egiten dizugu zure taupadek jarraipena izango dutela, ez dira ezerezean geldituko. Zure lanerako grina ez du haizeak eramango, zuk herriari emandakoa ez da hauts bihurtuko.
‎Espainiako Auzitegi Nazionalaren erasoa jasan behar izan dugu komunikabide horiek Adierazi EH bezalako ekimen herritar eta anitzaren berri zabaltzeko. Informazioa zabaltzerakoan zehaztasuna eskatzea gehiegi datekeela dakigunez, gure hitzok komunikabide horietan zabalduko ez dituztela dakigunez (erratu ahal gara!), gogoeta egiteko baino ez diegu eskatu gura. Hausnartu dezaten komunikabideak adierazpen askatasuna bermatzeko tresna badira, euskal herritar guztioi ere eskubide horixe zor zaigula, gaur egun ukatzen zaigun eskubidea.
‎Eta sedukzioa botere ahalmena da, eta are gehiago: ehiza eta arrantza da, zeren gure hitzik inuzenteena ere, ahoz edo idatziz jaurtia, tiro bat baita, edo amu bat darama hitzen hotsari edo kaligrafiari lotua, hartzaileak mokadu batean irents dezan. Hori baita kontuen kontua:
‎Zentzuzkoagoa dirudi esatea, bada, ez gure hitzek gure pentsatzea aurretik zehazten dutela, baizik eta hitz horiek egiaz pentsamendu lerro batzuen aldeko gure jarrera aurretik prestatzen dutela144.
‎" Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guziak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta gure hitzak merezi".
‎HARENGANIK Aingeruak gara. gure hitza, Egia, gure edatekoa, Argia, gure kantua, Aintza.
‎Anitz gara baina BAT gure hitza.
‎HARENTZAT gure hitz asegarriak.
‎Hori da gure askapena: zuek gure hitza galda diezaguzuen eta guk zuei ematen ahal diezazuegun.
2011
‎Gaur eta hemen dugu hasi behar bake hori eraikitzen. Guri dagokigu, hurrengo belaunaldiei, demokrazia erreal bat transmititzea.Prozesu luze horretan, gazteen parte hartzea ezinbestekoa da, sortzen den giro berrian gure hitza entzunarazteko. Guri dagokigu mugimendu indartsu bat ukaiteko aukerak sortzea, ez dezaten biharko Euskal Herriaz eztabaidatu gazteen hitza kontuan hartu gabe.
‎SEO teknikak.SEO estrategiak. Nola jakin zein diren gure hitz gakoak.
gure hitzen heriotza zainduz.
‎Bahituta jarraitzen genuela jabetu ginen supituan, eta ohartu ginen, era berean, poesiak jaso egiten zaituela eremu birjin errugabeetara, non hitzek beste melodia bat baitute, beste askatasun bat, beste ibilbide anitz edo luzeago bat. Han kanpoko garrasiek zer zerikusi zuten ba gure hitz goxoen kadentziarekin. Deus ez!
‎Beraz, honen aurrean, herritarroi ondo informatzea eskatzen dizuegu eta gure hitza ez ezkutatzea. Hezkuntza euskaldun baten alde borrokan jarraituko dugu!
‎Eta hala hasi zen azaleratzen mundua kontrarioen bilduma gisa; bilduma hori osatu behar baitzen zentzu osotasun bat lortzeko. Alabaina, pentsamenduaren bidez guztia bildu nahirik eta gure hitzen bidez gauzatu nahirik, izatea mugatzen genuen heinean ez izatea isiltzen genuen.
‎Orain arteko M (shu) hau ez ezik, beste hiru ezagurri ere badauzka margolariaren lanbideak, hala ere, Txinan: ® (xing), (xu), eta (qt), edo gure hitzetan esateko: iradokizuna, huts positiboa eta bizitzaren hatsa.
‎Orduan bestelako gardentasun batean positibatu zitzaizkidan zure gaueko ibiliak, kargaderora joan behar hura, portuko guarden txandak zelatatzea, bokalea Boga Bogatik kontrolatzea txalupen joan etorria prismatikoetan, batere artistikoak ez ziren argazki batzuk. Orduan konprenitu nuen ezer ez egiteko agindua, oker genbiltzan gure peskizetan, bazenekiten zein izan ziren gure margoen gure hitzen Marilu guztien bortxatzaileak, zuk zenekien, Manuk zekien, Bixarberderen kontzertuekin bateratsuko atentatu sail hura hasi baino lehen konprenitu nuen.
2012
‎Zer esana badugu hitzetan eta musikalki ere. Askotan esan digute zer musika egin behar dugun arrakasta izateko, edo zer esan gure hitzetan, eta guk horri ihes egiten diogu. Jendeari ere horixe egiteko aholkatzen diogu gure musikaren bidez.
‎Liburu hau idazterakoan konturatu naiz horretaz, hori zela Benitoren gonbita: bera entzun genezan, gero geuk geure ibilbidea egiteko, gure hitzekin, gure aurkikuntzekin, gure hanka sartzeekin. Berak zorroztu egin digu ikuspegia, baina tresna gurea da, askatasun psikologikoa neurea bakarrik izan daiteke,, nik askatatuko zaitut?
‎Lasai esateko Jokini gurekin ateratzeko. Eta badakit Etxek gustura entzuten zituela gure hitzak. Bikote bezala ondo zeuden baina tarteka aspertu ere egiten ziren.
‎mailako harremana ezartzen zuen bezala, saihestutako osagai horiek ez dute, nozio? edo eduki informatibo logiko hori aditzera ematen; gure hitzez esateko, intzidentalek azken batean proposiziozko edukian eragiten zuten bezala, hauek ez dute maila horretan eragiten, hots, ez dira dictum mailakoak.
‎Komenigarria da mezua ulertu digutela egiaztatzea, solaskidearen eskaera gure hitzekin errepikatuz. Adibidez, bezeroa hotel baterako erreserbaren datarekin oker egin delako kexatzen bazaigu, hau esan geniezaioke:
‎Gustura ez dauden bezeroak tratatzea Hitz egiten eta arazoa edo kexaren arrazoia behar adina azaltzen utzi behar zaie. Ondoren, arazo hori gure hitzekin adieraziko dugu, bezeroek eman diotena baino garrantzi txikiagoa ematen saiatuz. Barkamena eskatu behar da beti eragindako kaltearengatik edo eragozpenarengatik.
‎Era berean, gogorarazi gura dizuegu 2011ko udal hauteskundeetara aurkeztu ginenean, gure programan argi esaten genuela bilketa selektiboan emaitzarik onenak ematen zituen sistema jartzea zela gure asmoa. Herritarren gehiengo batek eman zigun bere konfiantza eta bozka; orain gure hitza betetzera goaz gure konbentzimendu osoz.
‎gure amodioa, gure hitzak,
‎Aro berri batean sartuta, gure herrian zauriak itxi eta sendatuko diren esperantzan, zauriak sendatuta gure herria ere haziko eta libreago izanen den uste betean, lanari lotu nahi gatzaizkio, indarberriturik, eta pizgarri izan nahi genuke euskararentzat, eta Bernardo Atxagak idatzi eta Mikel Laboak kantatutako" Gure hitzak" izeneko kantan dioen bezala, gure hitza ez isiltzeko deia egin: " Gure hitzak esan, berriz esan; ez daitezela ahaztu, ez daitezela gal, elur gainean txori hanka arinek utzitako arrasto sail ederra bezalaxe".
2013
‎Agintari bakoitzak izan behar du alertan jarriko duen nukleo bat, ez bakarrik saldukeria ekiditeko, bere jokabide oro aztertu, zaindu eta bideratzeko baizik. Ezinbestekoa da gure hitzen eta ekintzen arteko koherentzia. Boterera behin baino gehiagotan heldu liteke, baina sinesgarritasuna behin galtzen da.
‎Guk geuk jartzen diogu muga gure hitzen oihartzunari, bai gizarte sareetan eta bai handik kanpo ere.
‎Edonoren diskurtsoa gainontzekoenarekin harremanean dago: gure hitz eta enuntziatuak bestek esandakoekin hornitzen dira, baita norentzakoak eman liezazkiokeen balizko erantzunekin ere.
‎—Eta gure hitz txanda, zer, gogoratu dute Ixunkek, Tesai Atsoantzuak eta Aloliok.
2014
‎Gauzak honela," bi hizkuntza jakin eta erabiltzeak gure hitz egiteko moduan eragina.
‎Kontuak horrela, euskara ere hizkuntza ukipenean bizi da, eta euskaraz dakiten guztiek euskaraz gain beste hizkuntza bat, behintzat, badakite, hau da, esateko ia ez dago euskaldun elebakarrik. Gauzak honela," bi hizkuntza jakin eta erabiltzeak gure hitz egiteko moduan eragina izaten du. Hizkuntzek elkarri eragiten diote eta interferentziak sortzen dira.
‎kantu inklusiboa> baita, fededunentzat zein sinesten ez dutenentzat dauka lekua, kalea denona delako(, zin egin behar dugu zintzoki,/ bakoitzak duenagatik;/ sinestedunek dudarik gabe/ bere Jangoikoagatik/ eta sineste gabeek berriz/ bere ohoreagatik?). Jendeak, jada dantzan edo kalejiran dabi lelako erreparatzen ez dion kantuaren amaierako karga ideolo gikoari dagokionez, koherentziaren aldarri bat ere badakar(, gure ekintza izan dadila/ gure hitzaren alaba?, edo: –bide honetan bal din bagoaz,/ jakin dezagun zergatik?), eta langilearentzat heldu leku kristaua ere ematen du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 40 (0,26)
Pamiela 36 (0,24)
Alberdania 25 (0,16)
Berria 22 (0,14)
Argia 14 (0,09)
Susa 12 (0,08)
Jakin liburuak 10 (0,07)
Booktegi 9 (0,06)
Herria - Euskal astekaria 8 (0,05)
Consumer 7 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 6 (0,04)
Maiatz liburuak 5 (0,03)
Urola kostako GUKA 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Open Data Euskadi 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu hitz egin 12 (0,08)
gu hitz ez 7 (0,05)
gu hitz bete 5 (0,03)
gu hitz esan 5 (0,03)
gu hitz baino 4 (0,03)
gu hitz aspertu 3 (0,02)
gu hitz errespetatu 3 (0,02)
gu hitz gertakari 3 (0,02)
gu hitz gu 3 (0,02)
gu hitz itzultzaile 3 (0,02)
gu hitz aintzat 2 (0,01)
gu hitz alaba 2 (0,01)
gu hitz aske 2 (0,01)
gu hitz bakoitz 2 (0,01)
gu hitz berri 2 (0,01)
gu hitz eder 2 (0,01)
gu hitz eman 2 (0,01)
gu hitz eragin 2 (0,01)
gu hitz gako 2 (0,01)
gu hitz guzti 2 (0,01)
gu hitz ibili 2 (0,01)
gu hitz inuzente 2 (0,01)
gu hitz itzuli 2 (0,01)
gu hitz kate 2 (0,01)
gu hitz neurtu 2 (0,01)
gu hitz ordu 2 (0,01)
gu hitz tipula 2 (0,01)
gu hitz ukan 2 (0,01)
gu hitz ulertu 2 (0,01)
gu hitz adiera 1 (0,01)
gu hitz adierazi 1 (0,01)
gu hitz aditu 1 (0,01)
gu hitz agertu 1 (0,01)
gu hitz altxor 1 (0,01)
gu hitz apur 1 (0,01)
gu hitz arras 1 (0,01)
gu hitz arrisku 1 (0,01)
gu hitz asegarri 1 (0,01)
gu hitz aski 1 (0,01)
gu hitz asmatu 1 (0,01)
gu hitz Atika 1 (0,01)
gu hitz axolagabe 1 (0,01)
gu hitz azaldu 1 (0,01)
gu hitz bazter 1 (0,01)
gu hitz behar 1 (0,01)
gu hitz belarri 1 (0,01)
gu hitz berbera 1 (0,01)
gu hitz beste 1 (0,01)
gu hitz bihotz 1 (0,01)
gu hitz bildu 1 (0,01)
gu hitz bueltatu 1 (0,01)
gu hitz burumuin 1 (0,01)
gu hitz Churchill 1 (0,01)
gu hitz egia 1 (0,01)
gu hitz entzun 1 (0,01)
gu hitz entzunarazi 1 (0,01)
gu hitz eraman 1 (0,01)
gu hitz ere 1 (0,01)
gu hitz errepikatu 1 (0,01)
gu hitz esanahi 1 (0,01)
gu hitz eskas 1 (0,01)
gu hitz etengabe 1 (0,01)
gu hitz etorri 1 (0,01)
gu hitz euskara 1 (0,01)
gu hitz ezkutatu 1 (0,01)
gu hitz gailendu 1 (0,01)
gu hitz galda 1 (0,01)
gu hitz gauza 1 (0,01)
gu hitz gauzatu 1 (0,01)
gu hitz goxo 1 (0,01)
gu hitz hain 1 (0,01)
gu hitz harresi 1 (0,01)
gu hitz hartu 1 (0,01)
gu hitz hasiera 1 (0,01)
gu hitz hats 1 (0,01)
gu hitz hausnartu 1 (0,01)
gu hitz hego 1 (0,01)
gu hitz heriotza 1 (0,01)
gu hitz hil 1 (0,01)
gu hitz horiek 1 (0,01)
gu hitz idatzi 1 (0,01)
gu hitz inoiz 1 (0,01)
gu hitz interpretatu 1 (0,01)
gu hitz irakurri 1 (0,01)
gu hitz isildu 1 (0,01)
gu hitz izendatu 1 (0,01)
gu hitz jan 1 (0,01)
gu hitz jario 1 (0,01)
gu hitz Oaxaca 1 (0,01)
gu hitz Veracruz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia