Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2003
‎Filadelfiako Informazio Zientifikoaren Institutuak (ISI), 8.000 aldizkaritan agertutako azterlanak katalogatzen dituen erreferentziazko erakundeak, Espainiari buruzko datuak zabaldu ditu 1998tik 2002ra bitartean, eta datu horiek berretsi egiten dute produkzio zientifiko nazionalaren goranzko joera, adierazle kritikoa, patente kopurua eta ordainketa teknologikoen balantza, zientzia eta teknologia sistemaren martxa ebaluatzeko. 1998 eta 2002 bitartean, gure herrialdeko unibertsitateek eta ikerketa erakunde publikoek 106.115 azterlan egin zituzten, hau da, munduko ekoizpen zientifikoaren %2, 95 Kopuruei dagokienez, ekarpen emankorrena espazio eta nekazaritza zientzien arloan egin zen; nazioartean argitaratutako ehun lanetatik bostek baino gehiagok sinatu zuten Espainiako zentro bateko zientzialari bat, gutxienez. Hala ere, parametrorik garrantzitsuena eragin indizea da.
2007
‎Hazkunde horiek argi eta garbi islatzen dira hezkuntzako datu estatistikoetan. Hala, duela hamar urte, ikasturtean, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako atzerritarrak ikasle guztien %0, 7 baino ez ziren; gaur egun, Espainiako ikasgeletan dauden 608.040 ikasle atzerritarrak ikasleen %8, 4 dira. Igoera hori batez ere ikasturtetik aurrera gertatu da, eta urte horretatik aurrera 100.000 ikasle inguru sartu dira.
‎Ikasle atzerritarrak gero eta gehiago sartzen dira Espainiako ikasgeletan. Duela hamar urte, Espainiako hezkuntza sistemak beste herrialde batzuetako 63.000 ikasle hartzen zituen bere ikastetxeetan; gaur egun, berriz, hamar aldiz gehiago, hau da, gure herrialdean unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen %8, 4 Nondik datoz ikasle horiek. Zein ikastetxetan ikasten dute?
2008
‎Kasu berean, batxilergoko ikasleek beren batez besteko notari (batxilergoko notaren %60 eta selektibitateko fase orokorreko notaren %40) unibertsitatera sartzeko probaren borondatezko berariazko faseko ariketen bi nota onenak gehi diezazkiokete, dagokien haztapen parametroagatik. Gure herrialdeko unibertsitateek askatasuna dute aipatutako haztapen parametroak markatzeko (0,1 eta 0,2 artean), eta, gehienetan, LHko moduluetarako gutxienekoa ezartzea erabaki dute (0,1). Horrela, ikasle horiek askotan ez dute aukerarik izan batxilergoko ikasleen batez besteko notak lortzeko.
‎Gaur egun Espainiako unibertsitateetan eskaintzen diren 4.000 titulazioetatik %25ek ikasturtean Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura (GHEE) egokitutako irakaskuntzak emango dituzte. Titulu berri horiek, 62 unibertsitatetan egin ahal izango direnak, gure herrialdeko unibertsitate sistema ikasturtean Boloniako Prozesura erabat egokitzeko abiapuntua dira.
‎Espainiako zentroei dagokienez, 2008ko uztaileko azken sailkapenean aurreko txostenekin alderatuta puntuazioa hobetu bada ere, egoera ez da oso txarra. Ranking honetako 500 unibertsitate onenetatik 140 posturaino jaitsi behar da gure herrialdeko unibertsitate bat aurkitzeko, Madrilgo Konplutentsea, eta 219 postutik aurrera eta beherago, Espainiako beste unibertsitate zentro batzuk aurkitzeko, hala nola Bartzelonako Unibertsitatea, Sevillako Unibertsitatea edo Bartzelonako Unibertsitate Autonomoa. Hala ere, nabarmendu behar da, lehen aldiz, Espainiako 25 unibertsitate munduko lehen 500 unibertsitateetan daudela, eta 19 Europako lehenengo 200 unibertsitateetan.
‎Zertan lagundu du onomastika horrek? Goraipagarria izan da gure herrialdeko unibertsitateek, elkargo profesionalek eta gizarte geologikoek eman dioten laguntza, funtsezko gaietan (ura, hondamendi naturalak, eraikuntzako materialak, mineral industrialak, ondare naturala) sentsibilizazioa eta prestakuntza sustatzeko. Bistan da ezin dugula zaindu ezagutzen ez duguna, eta, alde horretatik, gure planeta ezagutu behar dugu, egoera onean zaindu eta etorkizuneko gizarte osasuntsuagoak, aberatsak eta arriskurik gabekoak eraikitzeko.
2009
‎Eskaintza eta eskaria Gure herrialdean desoreka handia dago unibertsitateko eskaintzaren eta eskariaren artean Oro har, gure herrialdean desoreka handia dago unibertsitateko eskaintzaren eta eskariaren artean, bai plaza gehiegi dagoelako, bai ez daudelako. Guztizko balantzea oso nabarmena ez den arren, gure herrialdeko unibertsitate publikoetan oreka falta nabarmena da ezagutzaren zenbait adarretan, hala nola Osasun Zientzietan. Izan ere, ikasketa guztietako eskaintza baino handiagoa da eskaria, eta Medikuntzan% 497raino iristen da.
‎Atzerriko unibertsitateetan emandako goi mailako hezkuntzako titulu askok eta askok bat egiten dute gure herrialdeko unibertsitate titulu ofizialen katalogoko edukiekin eta helburuekin, eta, beraz, zuzenean homologa daitezke. Hala ere, beste titulazio batzuetan, homologazio prozesuan, Espainiakoekiko zenbait prestakuntza gabezia hauteman dira, eta gabezia horiek hainbat prestakuntza baldintza osagarriren bidez konpondu behar dira, homologazio agiria emateko beharrezkoak baitira.
‎Informazioaren teknologia berriei esker, gaur egun ikasleak beste belaunaldiekiko abantailarekin abiatzen dira, Internet bidez hainbat informazio baliabidetara sar baitaitezke, eta, baliabide horietan, zalantza askoren erantzuna aurkituko dute. Baliabide horietako batzuk Unibertsitate Gida CONSUMER eroski ren eskutik, benetako erreferente bihurtu dira ikasleentzat; bertan, modu antolatuan eta informazio zehatzarekin, gure herrialdeko unibertsitate sisteman eskaintzen diren titulazio guztien bilduma osoa aurki dezakete. Baloratu beharreko faktoreak Hain aukera garrantzitsu eta erabakigarria izanik, beharrezkoa da ikasleek, unibertsitateko karrera bat aukeratzeko orduan, titulazio bakoitzari zuzenean edo zeharka dagozkion faktore guztiak baloratzea:
‎Espediente akademikoa, elkarrizketa pertsonala, gomendio gutunak edo, are gehiago, beste master titulu bat izatea dira etorkizuneko ikasleak aukeratzean baloratzen diren alderdietako batzuk. Atzerriko ikasleak Espainiako gazteek ez ezik, gogotsu hartu dute gure herrialdeko unibertsitateen graduondoko eskaintza. Hezkuntza Ministerioaren azken datuen arabera, ikasturtean Espainiako master ofizialeko ikasleen% 22,9 atzerriko herrialdeetatik zetorren.
‎Doktoretza, gure herrialdeko unibertsitate ikasketen hirugarren maila, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruak (EES) izango duen metodologia eta oinarrizko printzipioetara egokitzeko berritu da. Ikasketa ofizial horietan eragina duten aldaketa nagusietako batzuk dira sartzeko prestakuntza baldintzak eta ikerketa tesia aurkezteko modua.
‎2011 ikasturtean, unibertsitateko ikasketa maila guztiak egokitu behar dira, hezkuntza esparru komun horrek eskatzen duen harmonizazioa lortzeko. Helburu horrekin, 2007an, gure herrialdeko unibertsitateen modernizazio sakona egiteko oinarriak ezarri ziren. Goi mailako irakaskuntzen egitura berria ezarri zen hiru ziklotan:
2010
‎8,60+ 2,6= 11,2 Aldaketak Kupo gehiegi ez duen graduren bat aukeratzen duten ikasleek fase orokorretik aztertu besterik ez dute egin behar. ikasturtera arte, gure herrialdean unibertsitatera sartzeko probara aurkezten ziren ikasle guztiek azterketa kopuru bera egin behar zuten: hiru fase orokorrekoak (lau hizkuntza koofiziala duten erkidegoetan) eta beste hiru modalitatekoak eta aukerakoak.
‎2011 ikasturtean behin betiko ezarriko da Goi mailako Hezkuntzaren Europako Esparrua gure herrialdeko unibertsitateetan. Ikasketa horiek aukeratzen dituzten batxilergoko egungo ikasleak titulu berriak dituen unibertsitate sisteman sartuko dira, ikasketa planez eta irakaskuntza metodologia desberdinez gain.
‎Espainiako unibertsitateetan matrikulatutako gero eta ikasle gehiagok (%30 eta %50 artean, Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera) ikasketak utzi egiten dituzte titulua lortu aurretik. Goi mailako Hezkuntzaren Europako Esparrua (GHEE) laster ezarriko denez ikasturtean, erakunde akademiko askok erronka gisa jarri dute tasa handi hori murriztea, gure herrialdeko unibertsitate sistemaren kalitatearen adierazle argia baita. Uzte tasa handienak dituzten jakintza arloak gizarte eta lege zientziak eta irakaskuntza teknikoak dira.
2011
‎Horregatik, ikastaroaren kostu osoari beste gastu batzuk gehitu behar zaizkio, hala nola idazkaritza tasak (4 euro), espedientea irekitzea (24 euro) eta derrigorrezko eskola asegurua (1,12 euro). 5 Laguntzak egiaztatzea Matrikulazio prozedura itxi baino lehen, ikasleak egiaztatu behar du gure herrialdeko unibertsitateek talde jakin batzuentzat ezartzen dituzten zerbitzu akademikoen kostuko murriztapen edo salbuespenetakoren batez balia daitekeen: Familia ugariak:
‎Horretarako, EROSKI CONSUMER aldizkariaren Unibertsitate Gida erabil dezakezu baliabide gisa. Erreferentzia oso bat da, eta modu antolatuan eta informazio zehatzarekin, gure herrialdeko unibertsitate sistemako titulazio guztien bilduma osoa aurki dezakezu. Titulu bakoitzarekin batera, onartzeko muga badu, garrantzitsua da unibertsitate bakoitzak ezarritako etete nota ere aipatzea, hautakortasuna egin ondoren lortu duen goi mailako ikasketetarako sarbidearen kalifikazioaren arabera onartu behar den benetako aukeren lehen hurbilketa izateko.
‎Hala ere, gaur egun, 40 urte bete eta esperientzia profesional jakin bat duten hautagaiek proba hori egin beharrik gabe has ditzakete beren unibertsitate ikasketak. Gure herrialdeko unibertsitate guztiek 1892/ 2008 Errege Dekretuak ezarritako jarraibideetara egokitu dute sarbide araudia, eta, hala, ezaugarri horiek dituzten izangaiei goi mailako irakaskuntzetan sartzeko aukera ematen die, beren lan profesionala egiaztatuz. Esperientziaren ebaluazioa Modalitate honen bidez unibertsitatera sartzen dira titulazio akademikorik ez duten izangaiak, ikasketak hasi zireneko urteko urriaren 1a baino lehen 40 urte bete badituzte eta aldez aurretik lanbide esperientzia dutela frogatzen badute.
‎Praktikak modu eraginkorrean egiten badira eta ikaslea gai bada bere helburuetarako konpromisoa hartzeko eta horietan parte hartzeko, esperientzia horrek balio erantsi handia emango dio bere curriculum vitae ari. Unibertsitatea, aliaturik onena Karreran praktikak bilatzeko lana errazteko, gure herrialdeko unibertsitate gehienek zerbitzu berezi bat eskaintzen diete ikasleei. Zerbitzu horren bidez, hainbat enpresa, erakunde eta erakundetatik jasotzen dituzten praktika eskaintzak kudeatzen dituzte, eta ikasleek berek egiten dizkieten eskaeren arabera bideratzen dituzte.
2012
‎hezkuntzarako abantailak Unibertsitateak: familia ugarietako kide guztiek %50eko (orokorra) edo %100eko (berezia) hobaria izango dute gure herrialdeko unibertsitate publikoetan gradu eta graduatu ikasketen matrikulan eta beste tasa eta zerbitzu akademiko batzuetan, hala nola sarbide azterketaren matrikulan (selektibitatea). Gainera, unibertsitate pribatu askok beherapen bereziak dituzte kolektibo horrentzat, ikastetxera sartzen diren anai arreben kopuruaren arabera.
2016
‎1959an, eta gaur egun ia sei hamarkada geroago, eztabaida oraindik ere irekita dago. Duela gutxi, Ikasleen Gurasoen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) abian jarri duen eskolako betebeharren aurkako sentsibilizazio eta mobilizazio kanpaina da, eta gure herrialdeko unibertsitatez kanpoko ikasleen 12.000 guraso elkarte inguru biltzen ditu. CEAPAk salatu egin du ez dela bidezkoa, ez eraginkorra eta ez kaltegarria, eskolako lanak izatea Konfederazio horrek salatu egiten du «eskola betebeharren existentziak ez duela zuzen, ez eraginkor eta ez eragingarri», Konfederazio Katoliko Nazionalak, hiru milioi familia baino gehiago ordezkatzen dituen bitartean (CON CAPA), adierazi du «ez dela beharrezkoa», eta esan du «ikastetxean ikasitakoa sendotzeko», eta «familiek hezkuntza betebeharrak ez betetzea» dela esan du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia