Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
Gure herrialdeko ikasleen atzerriko hizkuntzen ikaskuntzaren kalitatea bermatzeko, beharrezkoa da irakasleek behar adinako hizkuntza prestakuntza izatea. Helburu horrekin, Hezkuntza Ministerioak laguntza programa bat antolatzen du urtero, maisu maistrek edo etorkizunean irakasle ikasketak egingo dituzten irakasleek ingelesezko ikastaroa doan egin dezaten ingelesez hitz egiten duten herrialdeetan.
‎Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa eta, azkenik, unibertsitatea. Hori da, normalean, gure herrialdeko ikasleek unibertsitate ikasketak hasi eta goi mailako titulua lortzeko egiten duten ibilbidea, baina ez bakarra. Zenbait arrazoi direla medio (eskola porrota, lan merkatuan sartzeko beharra, edo, besterik gabe, unibertsitateko ikasketetarako ez den beste prestakuntza bide bat aukeratu zutelako) ikasketak bide horren zati batean eteten dituzten ikasleak zuzenean sar daitezke unibertsitatera, berariazko proba bat gaindituz:
‎ikasturtean, gure herrialdeko ikasleek Hezkuntzaren Lege Organikoak (LOE 2006) ezartzen duen araudira egokitutako selektibitate proba berriak estreinatu zituzten. Bigarren aldiz ikasturte honetan aplikatzen den proba horrek dakarren aldaketa nagusia da probaren berariazko fasea ez dela nahitaezkoa ikasle guztientzat.
‎Era berean, gure sinposioetan, osagai praktiko handia duten tailerren parte hartze handia eta balorazio positiboa nabarmentzen dira. Zer leku hartzen dute Lurraren Zientziekin zuzenean lotutako unibertsitate ikasketek gure herrialdeko ikasleen aukeraketan. Gure herrialdean, inguruko beste herrialde batzuetan bezala, gazteek zientziarekiko duten interesa jaitsi egin da.
2009
‎Medikuntza, Haur Hezkuntzako Maisua eta Erizaintza dira gure herrialdeko ikasleen unibertsitate ikasketa gogokoenak
2010
‎“Ez da pentsatu behar atzerriko hezkuntza sistemetarako proba errazagoa denik”, azpimarratu du. “Berariazko faseko ariketak gure herrialdeko ikasle batentzat bezalakoak dira, eskakizuna bera da”, gehitu du UHUNeko selektibitate zuzendariak. Atzerritarrentzako unibertsitatera sartzeko prozedura arautzen duen ministro aginduaren eranskinean, gaztelania eta literatura, atzerriko hizkuntza eta Espainiako historia edo filosofiaren historia fase orokorreko ariketak zein curriculumetan egingo diren kontsulta daiteke.
‎Azken hamarkada honetan, Espainiako ikasleek parte hartzen dute, eta maila desberdinetako ikasleek lortutako hezkuntza mailaren konparazio orokorra egiten dute. Gure herrialdeko ikasleek, oro har, emaitza kaskarrak lortu dituzte, eta hori izan da, hain zuzen ere, Hezkuntza Ministerioak, Hezkuntzaren Lege Organikoak (LOE 2006) ezartzen dituen jarraibideen bidez, hainbat diagnostiko ebaluazio nazional eta autonomiko ezartzeko arrazoia, Espainiako ikasgeletako hezkuntza prozesuak hobetzeko ekintzak identifikatzeko oinarri izan daitezen.... Ebaluazio orokorrak Autonomia erkidegoetako ikasleen eta ikastetxeen datu adierazgarriak lortzeko laginketa proba da.
2011
Gure herrialdeko ikasleen irakurketa gaitasunaren defizita nazioarteko ebaluazioek ohartarazten duten bezain larria da. Hainbat esparrutatik gaia dramatizatu nahi da, baina estatistikak hor daude eta ez dute gezurrik esaten:
‎Imagen: laszlodemo Ikasturtean zehar, gure herrialdeko ikasleen %44k, gutxienez, batez besteko suspenditu bat izan du ebaluazio bakoitzeko, eta %14, 3k kalifikazio negatiboa izan du hiru irakasgaitan baino gehiagotan. Hala berresten dute Antena Fundazioaren “Hezkuntzaren arrakastaren bila:
2012
‎Hego Korea izan zen lehena, 568 punturekin; Espainia, berriz, 475 puntura iritsi zen. Horrek esan nahi du gure herrialdeko ikasleek informazio bat interpretatu eta web guneetan nabiga dezaketela, baina gida esplizitu batekin. Hainbat iturritatik datozen edukiak baloratzea, testu konplexuak berregitea eta web guneetan gidarik gabe nabigatzea kostatzen zaie.
2013
‎Ant McNeill 1 Zer da motxila digitala? Motxila digitala on line plataforma bat da, gure herrialdeko ikasleentzat erabilgarri dauden baliabide digital guztiak biltzen dituen biltegia. Helburua da eskaintza guztia Hezkuntza Liburu eta Edukien Editoreen Elkarte Nazionalak (ANELE) sortutako «Puntu neutroan» elkartzea, Espainiako argitaletxeen% 90en parte baita.
2016
‎Betebeharren kontrako argudioak Lanen aurkako kanpainan, CEAPAk azpimarratzen duen argudioetako bat ikasleak gainkargatzea da, eta halaxe ohartarazi du Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) duela gutxi. Nazioarteko erakunde horrek ikasleei egindako inkesta baten datuek erakusten dute gure herrialdeko ikasleak gehiegizko betebeharrak direla eta presio handiegia sentitzen dutela. Haurren% 34k eta nesken% 25ek adierazi dute kezkatuta daudela 11 urterekin soilik, eta 15 urterekin nesken% 70ek eta mutilen% 60k, inkestatutako 42 herrialdeetako ikasleen batez bestekoa baino ia% 20 gehiago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia