Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎ELGAren adierazleak”. Idazkari nagusiak dokumentu horren zenbait emaitza aztertu zituen, eta PISA txostena ere aipatu zuen, amaitzeko gure herrialdeko hezkuntza sistemak aurrerapenak izan dituela azken 13 urteetan, baina ELGAko herrialdeen batez bestekotik nahiko urrun jarraitzen duela. Txosten horren arabera, gazteen %25ek ez du DBHko titulaziorik lortzen, eta horrek ere eragotzi egiten du ikasten jarraitzea.
2007
‎Datu horiek Ikerketa Soziologikoen Zentroaren (CIS) azken barometroan jaso dira. Zentro hori bereziki interesatu da gure herrialdeko hezkuntzaren egoeraz. Bestalde, biztanleen %56, 7k uste du Estatuak “gutxiegi” gastatzen duela irakaskuntzan; %31, 6k, berriz, “bidezko dena” inbertitzen duela uste du, eta %2, 2k, berriz, “gehiegi” gastatzen dela.
2008
‎Imagen: Marta Espainiako ikasleen ibilbide akademikoa gure herrialdeko hezkuntza sistema osatzen duten prestakuntza etapen arteko eboluzioak markatzen du: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta Bigarren Hezkuntza.
‎Beren herrialdeetako legeriak ikastetxeak sortzeko eskatzen dituen baldintzak bete behar dituzte. Bestalde, atzerriko ikastetxeek irakaskuntzak ematen dituzten herrialdeetako legeriak eskatzen dituen ikastetxeak sortzeko baldintzak bete behar dituzte, baina, Espainiak funtzionatu ahal izateko, gure herrialdeko hezkuntza administrazioaren erregistro publikoan inskribatuta egon behar dute, eta erakunde horien ikuskaritzaren mende egon. Abantailak eta desabantailak Zentro horietako gehienak Espainian bizi ziren atzerritarren seme alabei beren herrialdean zuten hezkuntza sistemaren jarraipena edo ikasketak hasteko aukera emateko sortu ziren, beren kultura eta hizkuntza kontserbatu ahal izateko.
2009
‎Baliokidetasunak aukera ematen du titulu bat behar den lanpostuan aritzeko behar den kualifikazioa duela ziurtatzeko. Lanbide esparruan, baliokidetasunaren garrantzia da administrazio publikoek nahiz enpresa pribatuek, kasu gehienetan, titulu akademiko jakin bat izateko edo ikasketa maila jakin bat lortzeko eskatzen dutela, eta, beraz, beharrezkoa dela horien eta gure herrialdeko hezkuntza sistemaren aurreko antolamenduetakoen arteko korrespondentzia ezagutzea, horrela egiaztatu ahal izateko titulu jakin bat eskatzen den lanpostua betetzeko beharrezko kualifikazioa dagoela. Bestalde, ikuspuntu akademikotik, beharrezkoa da irakaskuntza sistema desberdinen artean loturak ezartzea, helduen bizitza osoko ikaskuntza sustatzeko; alde horretatik, tituluen eta ikasketa mailen arteko baliokidetasun akademikoen sistemak aurreko etapetan ikasitakoak onartzen ditu.
2010
Gure herrialdeko hezkuntza arloko arduradunen kezka nagusietako bat eskola goiz uzten dutenen tasa handia da. Hezkuntza Ministerioak erregistratutako azken datuen arabera, %31, 2 da.
2011
‎Ezin dugu ahaztu gaur egun familia asko gizarte eta hezkuntza errealitate oso desberdinak dituzten herrialdeetatik datozela; beraz, gure herrialdeko hezkuntza errealitatean kokatu behar dugu familia, eta eskura dauden baliabide eta zerbitzuen berri eman behar diogu. Behar izanez gero, osasun zerbitzuekin, gizarte zerbitzuekin eta abarrekin koordinatu dugu.
Gure herrialdeko hezkuntza arautuko maila guztietako titulu akademikoek ikasle batek lanpostu jakin bat betetzeko eskuratutako gaitasunak egiaztatzen dituzte. Zer gertatzen da titulazio horietako bat lortu gabe hezkuntza sistema utzi zutenekin?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia