2006
|
|
ELGAren adierazleak”. Idazkari nagusiak dokumentu horren zenbait emaitza aztertu zituen, eta PISA txostena ere aipatu zuen, amaitzeko
|
gure
herrialdeko hezkuntza sistemak aurrerapenak izan dituela azken 13 urteetan, baina ELGAko herrialdeen batez bestekotik nahiko urrun jarraitzen duela. Txosten horren arabera, gazteen %25ek ez du DBHko titulaziorik lortzen, eta horrek ere eragotzi egiten du ikasten jarraitzea.
|
2007
|
|
Datu horiek Ikerketa Soziologikoen Zentroaren (CIS) azken barometroan jaso dira. Zentro hori bereziki interesatu da
|
gure
herrialdeko hezkuntzaren egoeraz. Bestalde, biztanleen %56, 7k uste du Estatuak “gutxiegi” gastatzen duela irakaskuntzan; %31, 6k, berriz, “bidezko dena” inbertitzen duela uste du, eta %2, 2k, berriz, “gehiegi” gastatzen dela.
|
2008
|
|
Imagen: Marta Espainiako ikasleen ibilbide akademikoa
|
gure
herrialdeko hezkuntza sistema osatzen duten prestakuntza etapen arteko eboluzioak markatzen du: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta Bigarren Hezkuntza.
|
|
Beren herrialdeetako legeriak ikastetxeak sortzeko eskatzen dituen baldintzak bete behar dituzte. Bestalde, atzerriko ikastetxeek irakaskuntzak ematen dituzten herrialdeetako legeriak eskatzen dituen ikastetxeak sortzeko baldintzak bete behar dituzte, baina, Espainiak funtzionatu ahal izateko,
|
gure
herrialdeko hezkuntza administrazioaren erregistro publikoan inskribatuta egon behar dute, eta erakunde horien ikuskaritzaren mende egon. Abantailak eta desabantailak Zentro horietako gehienak Espainian bizi ziren atzerritarren seme alabei beren herrialdean zuten hezkuntza sistemaren jarraipena edo ikasketak hasteko aukera emateko sortu ziren, beren kultura eta hizkuntza kontserbatu ahal izateko.
|
2009
|
|
Baliokidetasunak aukera ematen du titulu bat behar den lanpostuan aritzeko behar den kualifikazioa duela ziurtatzeko. Lanbide esparruan, baliokidetasunaren garrantzia da administrazio publikoek nahiz enpresa pribatuek, kasu gehienetan, titulu akademiko jakin bat izateko edo ikasketa maila jakin bat lortzeko eskatzen dutela, eta, beraz, beharrezkoa dela horien eta
|
gure
herrialdeko hezkuntza sistemaren aurreko antolamenduetakoen arteko korrespondentzia ezagutzea, horrela egiaztatu ahal izateko titulu jakin bat eskatzen den lanpostua betetzeko beharrezko kualifikazioa dagoela. Bestalde, ikuspuntu akademikotik, beharrezkoa da irakaskuntza sistema desberdinen artean loturak ezartzea, helduen bizitza osoko ikaskuntza sustatzeko; alde horretatik, tituluen eta ikasketa mailen arteko baliokidetasun akademikoen sistemak aurreko etapetan ikasitakoak onartzen ditu.
|
2010
|
|
|
Gure
herrialdeko hezkuntza arloko arduradunen kezka nagusietako bat eskola goiz uzten dutenen tasa handia da. Hezkuntza Ministerioak erregistratutako azken datuen arabera, %31, 2 da.
|
2011
|
|
Ezin dugu ahaztu gaur egun familia asko gizarte eta hezkuntza errealitate oso desberdinak dituzten herrialdeetatik datozela; beraz,
|
gure
herrialdeko hezkuntza errealitatean kokatu behar dugu familia, eta eskura dauden baliabide eta zerbitzuen berri eman behar diogu. Behar izanez gero, osasun zerbitzuekin, gizarte zerbitzuekin eta abarrekin koordinatu dugu.
|
|
|
Gure
herrialdeko hezkuntza arautuko maila guztietako titulu akademikoek ikasle batek lanpostu jakin bat betetzeko eskuratutako gaitasunak egiaztatzen dituzte. Zer gertatzen da titulazio horietako bat lortu gabe hezkuntza sistema utzi zutenekin?
|