Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Ikasketa horiek egin dituen Europako batezbestekoa %45 da; Espainian, berriz, biztanleen %21ek bakarrik gainditu du hezkuntza maila hori. Aitzitik, gure herrialdeko goi mailako hezkuntzari buruzko datuak positiboak dira, unibertsitateko edo goi mailako LHko ikasketak egiten dituzten Espainiako biztanleak(% 28) ELGAko(% 27) eta Europako Batasuneko(% 24) batez bestekoak baino askoz gehiago dira, nahiz eta hori, batez ere, beste herrialde batzuetan Erdi Mailako Lanbide Heziketaz arduratzen diren biztanleen ehuneko handiagatik gertatu den, eta, gero,... Hala ere, Espainiako biztanleen hezkuntza sistemako parte hartzearen bilakaera positiboa izan da; izan ere, adin tarteen arabera alderatuz gero, Bigarren Hezkuntzako bigarren etapa (Batxilergoa edo Erdi Mailako LH) gutxienez bete duten 55 eta 64 urte bitarteko biztanleen ehunekoa %27 baino ez da, eta 25 eta 35 urte bitartekoen artean, berriz, adierazle hori %64ra iristen da.
‎Bigarren datu aipagarria da Erdi Mailako Lanbide Heziketako programetan graduatzen diren Espainiako ikasle gutxi daudela, Europako Batxilergoan baino %35 baino ez. Goi mailako hezkuntza Gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du, seguruenik, bilakaerarik onena. Azken hamar urteetan, gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du bilakaera onuragarriena, bai unibertsitate prestakuntzari dagokionez, non graduatuen tasa% 24tik% 33ra igo baita, Europako batez bestekotik oso gertu(% 35), bai Goi mailako Lanbide Heziketari dagokionez, epe horretan% 2 baino ez baitu izan graduatuen tasa, eta% 15 baino gehiago Espainian.
‎Goi mailako hezkuntza Gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du, seguruenik, bilakaerarik onena. Azken hamar urteetan, gure herrialdeko goi mailako hezkuntzak izan du bilakaera onuragarriena, bai unibertsitate prestakuntzari dagokionez, non graduatuen tasa% 24tik% 33ra igo baita, Europako batez bestekotik oso gertu(% 35), bai Goi mailako Lanbide Heziketari dagokionez, epe horretan% 2 baino ez baitu izan graduatuen tasa, eta% 15 baino gehiago Espainian. Aipagarria da, halaber, Goi Mailako Hezkuntzan emakumeen eta gizonen arteko aldea:
2009
‎Graduko, masterreko eta doktoretzako tituluak ez dira jada unibertsitateenak bakarrik. Hemendik aurrera, gure herrialdeko goi mailako arte irakaskuntzen eskoletako ikasleek ere maila akademiko horiek lor ditzakete, Goi mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura egokituta. ECTS kreditu sistema eta Tituluari Europako Gehigarria gehitzeak etorkizuneko tituludunen mugikortasun akademiko eta profesionalaren aukerak zabaltzen ditu.
‎Goi mailako ikasketak egiten zituzten, baina ez ziren unibertsitariotzat hartzen. Gure herrialdean goi mailako arte ikasketak aukeratzen zituzten 15.500 ikaslek ez zuten aukera hori. Hemendik aurrera, 1614/ 2009 Errege Dekretuak ezartzen duen antolamendu berriari esker, musikako eta dantzako goi mailako ikasketak, arte dramatikoa, kultura ondasunen kontserbazioa eta zaharberritzea, diseinua eta arte plastikoak Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan sartzen dira, unibertsitateetako gainerako ikasleen baldintza beretan.
2010
‎Europar Batasunetik kanpoko ikasleak Marokotik, Latinoamerikatik eta Ekuatore Ginetik datozen ikasleak dira esanguratsuenak. Ikasle horiez gain, atzerriko beste hezkuntza sistema batzuetako 5.000 ikasle baino gehiago daude, aurrekoak ez bezalakoak, eta urtero unibertsitatera sartzeko proba egitera behartuta daude gure herrialdeko goi mailako hezkuntza zentroetara sartu nahi badute. Horien artean esanguratsuenak Maroko, Latinoamerika eta Ekuatore Ginea dira.
‎Proiektu hau 2009an hasi zen, eta bere helburua da Europar Batasuneko graduatu ondoko itzulpengintzarako prestakuntzako programarik onenak kalitate estandar komunetan biltzea. Gaur egun, Europako 16 estatuetako 34 unibertsitate masterrek osatzen dute Sarea; horien artean, gure herrialdeko goi mailako hezkuntza erakundeen hiru programa.
‎Titulu hori master edo doktore titulazioekin handitu ahal izango dute, unibertsitate esparruan ibilbide akademikoarekin jarraitzea erabakitzen badute. Gure herrialdeko goi mailako ikasketak Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura (GHEE) egokitzearen emaitza da. Aldaketa horrek Europa osoko unibertsitateetan ematen diren ikasketak parekatzea, tituludunen prestakuntza onartzea eta Europar Batasuneko lan mugikortasuna erraztuko ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia