2005
|
|
Beste muturrean daude Danimarka, Finlandia, Suedia, Suitza eta AEB, non %40k baino gehiagok ezagutzak eguneratzeko edo lanbide birziklapenerako ikastaro mota horri jarraitzen baitiote. Eskola porrota Azken txosten horren arabera,
|
gure
herrialdeko eskola porrotaren tasa altuenetako bat da. Espainiako ikasleen% 33k ez du Batxilergoa gainditzen; ELGAko herrialde guztietan, berriz,% 21ek.
|
2008
|
|
berdinen arteko tratu txarrak Bigarren Hezkuntzan, Arartekoak UNICEFekin elkarlanean prestatua, azken urteotan hobetu egin da Espainiako ikasgeletan botere abusuak eragindako berdinen arteko tratu txarren egoera. Hala ere, txosten honetako datuek
|
gure
herrialdeko eskola jazarpenari buruzko zifra kezkagarriak ematen jarraitzen dute: hitzezko erasoak, zeharkako eraso fisikoak edo gizarte bazterkeriako egoerak dira txosten honetan inkestatutako ikasleek gehien jasan dituzten tratu txarren egoera batzuk.
|
|
Ikasleen artean irakurtzeko ohitura eta plazera irakastea eta sustatzea, informazioa bilatzeko eta erabiltzeko trebetasunei ekitea, hainbat ideia, esperientzia eta iritzirekin harremana izan dezaten baliabideak eskuratzen laguntzea edo kultura eta gizarte arloko kontzientziazioa eta sentsibilizazioa bultzatzeko jarduerak antolatzea dira, besteak beste, eskola liburutegi guztiek lortu beharreko helburuetako batzuk. Eskolako liburutegia funtsezko baliabidea da ezagutzak eskuratzeko Liburutegi horiek, tradizioz, ikasleei mailegua emateko liburu edukiontzi gisa erabili ordez, gaur egun, Administrazio zentralak zein autonomikoek abian jarritako irakurzaletasuna sustatzeko planek lagunduta,
|
gure
herrialdeko eskola liburutegiak aldaketa eta egokitze prozesuan daude, eta, horri esker, leku ezin hobea izango dira ikasleek hainbat trebetasun eskura ditzaten. Natalia Bernabeuk eta María Jesús Illescasek “La biblioteca escolar:
|
2009
|
|
Deskribapen hori ematen die Isabel Orjalesek, Pedagogian doktore denak, arreta gabezia hiperaktiboarekin duten haurrei. TDAH izenaz ezagunagoa da, eta
|
gure
herrialdeko eskola adinean dauden haurren %3 eta %6 artean eragiten du; gutxi gorabehera, ikasgela bakoitzeko haur bat. UNEDeko Psikologia Fakultateko Psikologia Ebolutiboko eta Hezkuntzako Departamentuko irakaslea da Orjales, eta TDAHrekin eta hura jasaten dutenen errendimendu akademikoan dituen ondorioekin lotutako lan ugari idatzi eta laguntzen ditu.
|
|
Haur horietako askok arreta defizita dute hiperaktibitatearekin, TDAH izenarekin ezagunagoa.
|
Gure
herrialdeko eskola adinean dauden haurren% 3 eragiten die asaldura horrek, ia haur bat gela bakoitzeko. Adingabeak diagnostikatu ondoren, profesional batek tratatu behar ditu.
|
2011
|
|
Hala ondorioztatzen du “Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eskola bizikidetzari buruzko Estatuko Azterlanak”, Hezkuntza Ministerioko Eskolako Bizikidetzaren Estatuko Behatokiak argitaratua. Txosten honen helburua da
|
gure
herrialdeko eskola bizikidetzaren gaur egungo egoeraren diagnostiko orokorra egitea. Horretarako, 17 autonomia erkidegoek parte hartu dute, eta hezkuntza komunitateko 40.000 kidek baino gehiagok hartu dute parte (irakasleak, ikasleak, familiak eta zuzendaritza taldeak).
|