Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2005
‎Beste muturrean daude Danimarka, Finlandia, Suedia, Suitza eta AEB, non %40k baino gehiagok ezagutzak eguneratzeko edo lanbide birziklapenerako ikastaro mota horri jarraitzen baitiote. Eskola porrota Azken txosten horren arabera, gure herrialdeko eskola porrotaren tasa altuenetako bat da. Espainiako ikasleen% 33k ez du Batxilergoa gainditzen; ELGAko herrialde guztietan, berriz,% 21ek.
2008
‎berdinen arteko tratu txarrak Bigarren Hezkuntzan, Arartekoak UNICEFekin elkarlanean prestatua, azken urteotan hobetu egin da Espainiako ikasgeletan botere abusuak eragindako berdinen arteko tratu txarren egoera. Hala ere, txosten honetako datuek gure herrialdeko eskola jazarpenari buruzko zifra kezkagarriak ematen jarraitzen dute: hitzezko erasoak, zeharkako eraso fisikoak edo gizarte bazterkeriako egoerak dira txosten honetan inkestatutako ikasleek gehien jasan dituzten tratu txarren egoera batzuk.
‎Ikasleen artean irakurtzeko ohitura eta plazera irakastea eta sustatzea, informazioa bilatzeko eta erabiltzeko trebetasunei ekitea, hainbat ideia, esperientzia eta iritzirekin harremana izan dezaten baliabideak eskuratzen laguntzea edo kultura eta gizarte arloko kontzientziazioa eta sentsibilizazioa bultzatzeko jarduerak antolatzea dira, besteak beste, eskola liburutegi guztiek lortu beharreko helburuetako batzuk. Eskolako liburutegia funtsezko baliabidea da ezagutzak eskuratzeko Liburutegi horiek, tradizioz, ikasleei mailegua emateko liburu edukiontzi gisa erabili ordez, gaur egun, Administrazio zentralak zein autonomikoek abian jarritako irakurzaletasuna sustatzeko planek lagunduta, gure herrialdeko eskola liburutegiak aldaketa eta egokitze prozesuan daude, eta, horri esker, leku ezin hobea izango dira ikasleek hainbat trebetasun eskura ditzaten. Natalia Bernabeuk eta María Jesús Illescasek “La biblioteca escolar:
2009
‎Deskribapen hori ematen die Isabel Orjalesek, Pedagogian doktore denak, arreta gabezia hiperaktiboarekin duten haurrei. TDAH izenaz ezagunagoa da, eta gure herrialdeko eskola adinean dauden haurren %3 eta %6 artean eragiten du; gutxi gorabehera, ikasgela bakoitzeko haur bat. UNEDeko Psikologia Fakultateko Psikologia Ebolutiboko eta Hezkuntzako Departamentuko irakaslea da Orjales, eta TDAHrekin eta hura jasaten dutenen errendimendu akademikoan dituen ondorioekin lotutako lan ugari idatzi eta laguntzen ditu.
‎Haur horietako askok arreta defizita dute hiperaktibitatearekin, TDAH izenarekin ezagunagoa. Gure herrialdeko eskola adinean dauden haurren% 3 eragiten die asaldura horrek, ia haur bat gela bakoitzeko. Adingabeak diagnostikatu ondoren, profesional batek tratatu behar ditu.
2011
‎Hala ondorioztatzen du “Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eskola bizikidetzari buruzko Estatuko Azterlanak”, Hezkuntza Ministerioko Eskolako Bizikidetzaren Estatuko Behatokiak argitaratua. Txosten honen helburua da gure herrialdeko eskola bizikidetzaren gaur egungo egoeraren diagnostiko orokorra egitea. Horretarako, 17 autonomia erkidegoek parte hartu dute, eta hezkuntza komunitateko 40.000 kidek baino gehiagok hartu dute parte (irakasleak, ikasleak, familiak eta zuzendaritza taldeak).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia