Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2001
‎1) motibazioak honelabanatzen dira: a) motibazio afektibo ideologikoak, horiek nagusiak izanik (halanahi dudalako, maitatzen dudalako, gure herriko hizkuntza delako); b) motibaziokomunikatzaileak (euskaldunekin hobeto komunikatzeko, ez naiz eroso sentitzen) eta c) pragmatikoak (lanean exijitu, lana aurkitu, asignatura gainditzeko). Nafarroan eta Iparraldean euskaltegietan matrikulatutakoak gutxiago izan arren, motibazio afektibo ideologikoetan beste guztiak baino askoz ere beroago azaltzendira.
2006
‎Alegia, nola da posible herri honek iraun izana beste guztiak desagertu direnean? Erromatar garaian, bereziki; erromatar uholdea Europan zabaldu ondoren, ordu arteko hizkuntzak desagertu edo erromanizatu ziren, latin inguruko izatera egin zuten, gure herriko hizkuntza izan ezik. Eta nola azaldu dute hori historialariek?
2007
‎Orain arteko diskoetan, hiruretan, euskarazko kantu bana egin dugu, gure herriko hizkuntzarekiko konpromiso gisa. Ez ditugu gehiago egiten, euskara asko hobetu beharra daukagulako, baina ahaleginetan gabiltza euskaltegian.
2008
‎Ez nuke galdera honen erantzuna bukatu nahi, ordea, hizkuntza eskubideen aferari heldu gabe. Ezaguna da egun gure herriko hizkuntza den euskarak unibertsitatean duen bigarren mailako papera, eta euskaraz ikasi, lan egin zein bizitzeko zailtasunak. Bolognako prozesuarekin, euskara hirugarren mailako hizkuntza bilakatzen ari da.
2009
‎Hainbat ikerketaren arabera, egun Euskal Herriko hiru ikasletik bi ez dira euskalduntzen. Gure herriko hizkuntza ezagutzeko dugun eskubidea sistematikoki hausten da, zioen manifestazioan parte hartu zuen emakume batek.
‎Bestalde gure herri lagunek geurea ere lehen eskutik ezagutzeko aukera dute brigadistei esker: gure herriko hizkuntza, kultura, askapen borroka, gazteok, emakumeok, langileok, baserritarrok, errepresaliatuok osatzen dugun herria.
‎Frantziaren hizkuntz politikak, gure herrien hizkuntza eta kulturaren asimilazioa du helburu eta ondorio. Herrien hizkuntzen ordezkatze prozesua eragiten du.
Gure herrien hizkuntzen geroa bermatzeko ondoko urratsak eman behar dira, ezinbestean:
2010
‎Nik Diario Vascorako egiten ditudan prosa bakarrak, gure herri hizkuntza xehean eginak izaten dira.Eta telefonotik deitu izan didate, zenbait jende helduk esanaz, zuk jarraitu horrela idazten, Nikolas; hori aisa irakurtzen dugu eta.
2011
‎vascoa eta basque, jakina. Alegia, identitateari erasotzen diote, eta hor arazo larri bat aurkitzen dugu, zeren kasualki gure herriak hizkuntzaren baitan definitzen baitu bere burua. gu gara euskararen herria, gu gara euskararen jendea. herri honek oso garbi izan du hau orain arte. eta hori garbi baldin baduzu, datozela erromatarrak, datozela arabeak, datozela hauek eta besteak, baina guk jarraituko dugu hor, garbi baldin badugu hori. kasualki, gure buruaren definizioa hizkuntzan oinarritzen da. gaur egun aipatzen diren... Bestela ez da ulertzen. l ohArrA
Gure herriaren hizkuntza euskera da. Alde hortatik euskera hutsez idatzi litzake BRANKA.
2012
‎Hori dena zen Inka inperioa, eta jetxua zuten hizkuntza" ofiziala". Jetxuaren eta karank en nahastetik gure herri hizkuntza karanka baitzen garai hartan, sortu zen kitxua. Ketxuaren parte da, nahi baduzu, nola diren valentziera eta mallorkera katalanarenak.
‎zelan bermatu bertako euskalkian ere ahoz zein idatziz komunikatzeko gai garela? zelan segurtatu gure herrietako hizkuntza aldaeretan gordetzen den kultura altxorra bizirik mantentzen dugula, zelan baieztatu familiako hizkuntza transmisioa ziurtatzen ari garela?
‎Azken finean, ume moko batzuk ginen, ordura arte egin ez genuen zerbait ikasten ari ginen. Euskaraz kantatzea, gure herriaren hizkuntza naturalean kantatzea bera oso gauza exotikoa gertatzen zen. Ni Elvis kantatzen hasi nintzen.
2013
‎Gehienetan ez omen dira euskaltegira motibazio pragmatikoengatik joaten; hau da,, ez dute lanerako edo harremanak egiteko behar?. Horien motibazioa bestelakoa da,, sentimenduei lotutakoa, gure herriko hizkuntza delako ikasten baitute?.
‎Historiaurretik harriari gizakiak emandako erabilerak aipatu zituen, harrian egindako lanak, kobazuloetako margolanak adibidez, eta halakoetarako gai zen gizakia gure herriko hizkuntza, euskara sortzeko gai ez ote zen izango ideia mahaigaineratu zuen bide batez.
2014
‎Garai hartako eskola instituzioak ez zituen herritarren sektore haundi baten beharrak asetzen. Hezkuntza alternatiba gisa sortu zen gure herriaren hizkuntza eta kultura aintzat hartzen zituen egitasmoa, Baztan Ikastola».
2016
‎" Lasarte Orian euskararen bilakaera. Atzera begira, aurrera begiratzeko" izenak iradokitzen duenez, gure herriko hizkuntza egoeraren gorabeherak aztertuko dituzte.
‎Mintza euskaraz mutilak, Mintza euskaraz neskatilak? Mintza zaitezte mintza euskaraz, Gure herri hizkuntza baita! (bis)
2017
‎Ez naiz batere epikoa. Ez nintzen euskaldun bihurtu euskara gure herriaren hizkuntza delako edota bertakook erabili ezean galdu egingo delako. Kezka horiek geroago etorri ziren.
‎Urte asko izan dira jadanik, aldaketa politikoaren eraginez gure herriko hizkuntza nazionala irakaskuntza publikoan sartu zela. Eta urte asko baita, eskolaurre eta oinarrizko heziketa orokorreko hainbat eta hainbat irakaslek fotokopiak margotzen, sailkatzen, plastifikatzen eta beharrezko denean haurren artean banatzen ibili behar dutela zoro gisa, egokiago eta erabilkorrago den beste material didaktikorik ezin aurkiturik.
2018
‎Aurrekoaz gainera, euskararen lurraldean kokatzen diren enpresei zelanbaiteko ardura soziokulturala exijitu zaie, nonbait, aktiboki har dezaten parte gutxitua izan den euskara bere onera ekartzeko ahaleginean; baina hemen ere, gure herriaren hizkuntza politikaren gorabeherak ikusita, erabat irauli genituzke gure argudioak euskararen biziberritzea gizabidezko hautua dela uler dezaten orain arte kexu izan direnek. Ni neu oso eszeptikoa naiz honetan, gehien bat ikusten dudalako hizkuntza politikaren lan ildoak ezartzerakoan euskaratik larregizko errespetu, beldurra ia; eta gutxiagotasun konplexuz beterik dihardugula.
2019
‎Elizaren registruetan’ zein hizkuntzaz egiten dira inskripzinoak? Zergatik eztira gure herriaren hizkuntza vernakulaz egiten, Kroatian, Bácskan [sic], Banaten eta Errumanian bezala. Zergatik gure herrian dagoen Hierarkhiak Erromako agintza generalei ez entzun egiten deraue?
2021
‎Esan duenez, neurri «anbizio handikoak» baina «egingarriak» proposatu dituzte, Euskal Herriko eta Kataluniako gizartearen «gehiengoak» babesten dituztenak: «Eskatzen ditugun zuzenketak eskubide sozialak zabaltzeko neurriak dira, herritarrik ahulenak babesteko, hezkuntza sistema hobetzeko, gure lurraldeak egituratzeko eta indartzeko, eta gure herrien hizkuntzak babesteko».
2022
‎Bai. Gauza jakina da, gure inguruetan, gure bazterretan, gure mitologian, gure herri hizkuntza eraikuntzaren identitatean ez omen dok (h) amairu. Baina gaur (barikua) eta hemen (Bilbon) ozen, alai eta maltzur, On Resurreccion Maria Azkue txit agurgarriari kasurik egin barik eta Deabruari zor diogun errespetu osoa erakutsiz, aldarrika dezagun anaia ahizpok:
2023
‎Uste genuen baino askoz gehiago erromanizatuak izan gara, onerako: bideak, hiriak, arrantza… Aldiz, azpimarratu behar da gure herrian hizkuntzak iraun duela, salbatu dela erromanizazio prozesu horretan».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia