2003
|
|
Gutariko bakotxak geure eretxiak euki geinkez euskeraren arloan; baina dokumentu ofizialentzat ontzat emona dago zuk aitaturiko" euskara normalizatua". Ha ta guzti be, Bizkaiko Eleizeak, azaleko zeretan hortik jo arren, bizkaierea erabilten dau, gehien baten, oraindino
|
gure
herririk gehienak euskalki hauxe daualako argien eta maiteena.
|
2004
|
|
(...)
|
Gure
herrian gehien ematen den kritika mota lagunkoia da. Onespenezkoa, azalezkoa," ondo dago eta ea hurrengorako hobetzen den" formula litekeena.
|
2008
|
|
Hara zertan den
|
gure
herrian gehienen axolagabekeria, idazle euskaltzale baten begietan. Herri etnohistorikoaren nortasuna eta kultura osatu eta garatu ordez, zabarkeriak irentsi du herritarren aldra nagusia.
|
|
Ezer izatekotan, bakea da
|
gure
herriak gehien nahi duena; baina bake bidez lortu behar da. Euskal gatazkak politikagintza behar du, buruz eta senez eginikoa, Espainian beste Herri Nazioek egiten duten bezala.
|
2009
|
|
Kontua da, orain lehen bezala, Euskal Herrian ez dagoela ekoizpen digitala jasoko duen erakunderik; oraindik ez da sortu Euskal Liburutegi Nazionala, eta hortaz, ez dago euskal ekoizpen digitala jasotzeaz arduratzen den erakunde nagusirik. Aurreko artikuluan argi samar geratu zen digitalizazio politika planifikatua eta koordinatua edukitzeak daukan garrantzia edozein herrirentzat; eta, bereziki, liburutegi nazionala izateak, liburutegi digitalaren ardatza izan dadin,
|
gure inguruko
herri gehienetan gertatzen den bezala. Euskal Herriaren kasuan, tamalez, oraindik esparru hori koordinatzeko erakunde nagusi horren faltan gaude.
|
2010
|
|
eta aurrerago, gure jakin minaren zerumuga are zabalagotzen genuela, Latino Amerikara egin genuen jauzi, non espiritu askatzailearen indarrak, solidaritate ebanjelikoaren zumeaz baliatuta, askapen teologiaren sehaska txirikordatu baitzuen, munduko pariek eta baztertuek beren ahotsa izan zezaten, Medellingo sinodoan erabakitakoaren ildotik: . Latino Amerikako apezpikutza, geurean bizi ditugun bidegabekerien aurrean, zeinek
|
gure
herri gehienak pobrezia mingarri batean mantentzen dituzten, baita, kasu askotan, miseriarik gorrienean ere, ezin gera daiteke mutu eta axolagabe. / Milioika gizon emakumek egiten diete beren artzainei oihu eta garrasi, inondik iristen ez zaien liberazioaren eske?.
|
|
Teilhard de Chardin, De Lubac, Guardini, Congar, Daniélou, Von Balthasar, Rahner...; aurrerago, berriz, kontzilio berria... eta aurrerago, gure jakin minaren zerumuga are zabalagotzen genuela, Latino Amerikara egin genuen jauzi, non espiritu askatzailearen indarrak, solidaritate ebanjelikoaren zumeaz baliatuta, askapen teologiaren sehaska txirikordatu baitzuen, munduko pariek eta baztertuek beren ahotsa izan zezaten, Medellingo sinodoan erabakitakoaren ildotik: " Latino Amerikako apezpikutza, geurean bizi ditugun bidegabekerien aurrean, zeinek
|
gure
herri gehienak pobrezia mingarri batean mantentzen dituzten, baita, kasu askotan, miseriarik gorrienean ere, ezin gera daiteke mutu eta axolagabe. / Milioika gizon emakumek egiten diete beren artzainei oihu eta garrasi, inondik iristen ez zaien liberazioaren eske".
|
2014
|
|
Azkenean Villasantek arazo guztia razionalismoan etzatea ez da bestegatik aipagarria, hori Eliza katolikoaren jokaera tradizionala (izan) delako baino, ez Villasanteren bere beregikoa; eta, beraz, Euskal Herriko elizan ere bera izan delako kleroaren eta fededun jendearen konbentzimendu tradizional irmoa. Ebanjelioen ikerketa historiko kritikoa likidatzeko aski zen hori razionalismora bihurtzea, razionalismoa adostezintzat emana baitzegoen besterik gabe fedeagaz (errebelazioagaz) 18 Aukeratu beharra zegoen errebelazioaren eta razionalismoaren (filosofia modernoaren) artean, eta
|
gure
herrian gehien gehiengoaren aukera fedearena zen. Razionalistak Paris edo Berlin urrunetako jende beltz gaiztoa ziren, Euskal Herrian ez zegoen tokirik Renanentzat.
|
|
|
Gure
herri gehienetan ez da gehiago serorarik ikusten. Xahartuak, gehienak Uztaritze eta Angeluko serora xahar etxeetan bilduak dira.
|
2015
|
|
Badira
|
gure
herri gehienetan esperientzia pilaketa duten lekuak. Zaharren egoitza moduan ezagutzen diren lekuak dira.
|
2016
|
|
Gu musika jotzen ari ginen,
|
gure
herrian gehien estimatzen diren doinuak, doinua eta pausoa egokitzen ikasten genuen, ez genuen gainerako konpainien jarduna oztopatzen, hain zuzen, bazterreko kaleetan geundelako. Baina beltzek aulki haiek bezalaxe, guk ukatua genuen kalea, are musika.
|
2021
|
|
Bai. Ez da kasualitatea munduan barrena zabalduta dagoen euskal jendeak, euskaraz jakin ez arren,
|
gure
herriarekin gehien identifikatzen duen elementua dantza izatea. Euskararen jabe ez direnean, hori da, batez ere, lotzen dituena.
|
2022
|
|
Alderdi bereko Victor Catteau diputatuak larunbatean bertan idatzi zuen «eskandalagarria» zeritzola FNACek jokoa saltzeari. «Antifak gorestea ere, taldetxo gorrotagarri horiek, indarkeria besterik ezagutzen ez dutenak gure demokraziari eta
|
gure
herrian gehien maite dugunari eraso egiteko...».
|