Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 101

2000
‎engainatu gintuen kargurik gorena bereganatu, eta herriaren alde azkeneraino lan egingo zuela hitz eman zuenean, zertarako eta bekadun teenager batekin lardaxkan ibiltzeko; eta engainatu gaitu hori bere herriaren aurrean solemneki ukatu duenean. Gure herriak ez du merezi enbustekerian dabilen presidenterik, gure herriak bere hitzari eutsiko dion presidentea behar du, gero barkamen eske lotsagarri eta atxikopalatua ibiltzeko beharrik izango ez duena alegia adierazi du kasik" Gure Aita" otoizten den abiadarekin, baina ahots sendoz, eta herri tribunaleko kide guztioi banan banan eta tinko begiratzen zigula.... Presidente batek, garbitzaileek, taxistek edo irakasleek ez dituzten pribilegioak gozatzen ditu, eta neurri berekoa izan behar du herritarrekiko duen exigentzia.
‎Euzko Gogoa ren kasuan, ipar nagusiak filosofia, hizkuntza eta literatura klasikoak izan ziren, agian elitistegiak ziren oinarrietatik abiatuta. Zoritxarrez, gure herrian ez ziren planteamendu hauek justifikatzeko beharrezko baldintzak betetzen: unibertsitaterik gabe, euskararen irakaskuntza erabat baztertuta, populazio euskaldun gehiena analfabetismoan murgilduta, Euzko Gogoa ren bidea intelektual talde txiki batena izan zen, apenas ondorioak jaso zituena.
2001
‎Euskal Herrira erdaldun etorkinak heltzean gure herriak ez zeuzkan ofizial bere hizkuntza eta kultura, ez eta heldu berriei horiek irakasteko baliabide administratiborik ere. Beraz, integrazioa, ohiko zentzuan bederen, ez zen gertatu.
2002
‎Bururik ez duenak, ankak ibili behar», ondorioztatzen zuen editorialgileak, hurrenez hurren, baieztatzeko: " Bai, gure erriak ez buru eta ez anka ari dira azten. Etxeak egin eta jendea pilatuz gero, aurrera goazela uste dute askok.
‎Drogen eztabaida Euskal Herriaren askapen prozesu baten baitatik enfokatu behar da, batez ere. Gure herria ez delako Jamaika ezta euskadi tropikala; herri meneratu eta zapaldua da gurea.
‎Saioa eta antzerkia hil zori gordinean dauzkagu aspaldidanik, eta bost axola digu, jakina. (...) Merkatua krudela da, eta gure herria ez dago oraindik, tamalez, literatura handietarako prestatua. Guztiontzat da errentagarriago, beraz, literatura lan errazak (umetuak esango luke nik dakidan batek) idatzi, argitaratu eta irakurtzea.
2004
‎Honelakoetan zera bururatzen zait neuri ere: gure herrian ez ezik, mundu guztian egiten dutela traba jarrera heroikoek. Mundua brageta eginda dago, baiki, eta berau edertzeko, momentua dotoretzeko premia suma daiteke, diskurtso handitik xumetasunera, makrotik mikrora jaisteko premia, barru barrutik datorrena.
‎Hau da gure diglosia delakoaren egiazko tragedia. Eta gure herria ez da hortik aterako, egiazko euskal unibertsitate bat ukan arte?. 429
‎" Hizkuntza gabe gure herria abstrakzio bat da, eta ebakia dago gure nazio tradizio mota guzietatik. Hizkuntza gabe gure herria ez da herri bat, eta ez da inoiz izango".
2005
‎Eta mundu osoan bederatzi badaude, gure herrian hiru ere egon ahal direla igual. Ze mundua oso handia da eta gure herria ez hainbeste. Bueno, nahiko handia da gure herria ere, baina ez dut uste bi edo hiru libelula urdin baino gehiago egongo denik.
2006
Gure herriak ez dauka kondairarik.
2007
‎Entzuten al zen Lourdes Iriondo izugarriaren ahotsa? ( Gure herrian ez baita debaldezko apartheidik eragin nahi, emakumeak ez dira ez aditzen, ez eta gizonetarik bereiz agertzen, emazteak ere anaiak direlako oroz bat: dulert!).
‎Bai. Nik errespetatzen dut alderdi bakoitzak bere bidea urratzea, baina gure herrian ez gaude alderdi ikuspegi batetik aritzeko unean, herri ikuspegia lantzeko unean baizik. Eta herri honi irtenbidea aurkitu nahi badiogu, oinarrizko puntuetan ados jarri dugu.
‎Hots, Espainiarekin, edo Espainia honekin bederen? eroso sentitzen ez den gure herriak ez daki beste Espainia bat, ederrago eta atseginagoa, diferentziak errespetuz hartuko lituzkeena, posible den, harekin amets egin behar duen eta horren alde saiatu, ala lokamuts hutsa ote den txakur amets hori, eta beraz etsi beharra ote dagoen, sorginak beti iraungo duela sorgin eta alferrik dela harri kozkorrari ogi mami bihurtzeko oihuka jardutea.
‎Euskarak, horregatik, baldintza komunikatibo eta soziolinguistiko horietan ezdu euskaldun gehien gehienen nortasuna sortzeko eta egituratzeko balio. Bigarrenhizkuntzaren funtzio andanak ez baitu hain zuzen kemenik izaten hiztunen kulturnortasuna eraikitzeko, eta horixe bera gertatzen zaio euskaldunari gehienbat; elebidun izatea gure herrian ez da batere aberasgarria, batere osagarria, antzugarria etazikiragarria baizik. Eta, hala ere, nekez aurkituko dugu elebitasunaren apologiaegingo ez duen ideologiarik eta jarrerarik, ez mundu abertzalean, ez mundu euskaltzalean.
‎Ipin ditzagun parean espainolen kultur erroetan luze mantendu den ikuspegi handiputz hori eta hemengo poetak idatzi zuena: " gure herriak ez dauka kondairarik, pobrea da, ez dauka pirata koskor bat... langile sufritu batzuk, muga zentzugabe asko...". Oso desberdina izan da, eta da, espainolek bere nazioari buruz duten pertzepzioa eta euskaldunok gure aberriari buruz daukaguna.
2008
‎Kartzelan eta erbestean egon diren eta dauden idazleen izenak ez daitezke pertsona bakarraren hatzekin zenbatu. Kemen eta gogo gehiagorekin edo gutxiagorekin beren bidetik desbideratu gabeko horiek guztiak gabe, gure herria ez litzateke gaur egun dena, baina zintzoki aitor dezagun: haiekin ere, gure herria ez da gauza handia, mapan koka gaitzaten behar dugu oraindik (eternala obsesioa).
‎Kemen eta gogo gehiagorekin edo gutxiagorekin beren bidetik desbideratu gabeko horiek guztiak gabe, gure herria ez litzateke gaur egun dena, baina zintzoki aitor dezagun: haiekin ere, gure herria ez da gauza handia, mapan koka gaitzaten behar dugu oraindik (eternala obsesioa). Gurari hori ez dagokie abertzaleei bakarrik, gogoratu bestela, Odon Elorza alkateak xalotasun xarmangarri batez esandakoa:
‎–Badakizu gure herrian ez dugula beltzik ikusi duela gutxi arte?
2009
‎Apez horren galdera da gutxi gora behera: puxanten, boterea dutenen gibeletik ibiltzen baldin bagara gure herria ez da inoiz askatuko, eta askatzeko beharbada onartu da gerra egitea. Apez bezala esaten du.
‎124 647.139 metro koadro expropiatu eta lur horien jabetza aldatuko da.Hori da, funtsean, oraingoz eman ahal izango den pauso bakarra, ondorengo urratsa urbanizatzea da, neurriz kanpo lurra alferrik galdu, balizko industria erakartzeko. ...ortzen diona, inposatu nahi diguten ereduak inolako azterketa eta aurreikuspenik gabe desegin egiten duena.2 Muzin egin zaio beste aukera eta alternatiba batzuk eztabaidatzeari.3 Gu udal autonomia eta eskualdeko administrazioen erabaki ahalmena errespetatuko dituzten egitasmoen alde gaude.4 Diru publikoarekin egin beharreko inbertsioak udalon eskumenean geratu behar dira.5 Poligono honek ez die ez gure herriko ez eta eskualdearen beharrei erantzuten.Horregatik guztiagatik, 2009ko ilbeltzaren 20an Urdiaingo Udalari urgentziazko batzarrerako eskaera egiteaz gain, Nafarroako Gobernuari moratoria bat exijitu diezaiola eskatu genion. Jendeak informazio gehiago eskuratzeko aukera izan dezan, proiektu honi buruz eztabaidatzeko denbora gehiago izan dezan, eta beharrezkoak ikusten dituen alegazioak egin ahal izateko aukera izan dezan.Ezker Abertzaleko hautetsion ustez premiazko gaia den arren, gure eskaera aintzakotzat hartu ez izana salatu nahi dugu.
Gure herriari ez diogu opa gertakari arbuiagarri horiek erakusten diguten etorkizun beltza; horregatik, eskatzen diegu erakundeei:
Gure herriak ez dauka kondairarik. Pobrea da.
‎Hala ere, bestalde, hitzak ongi erakusten duenez, kantariak garbi sumatu zuen gure herria ez zela etorkizunean eraso kontinuistari aurre egiteko gauza izango. Lehen ahapaldiko lehen bertsoan bertan, argi eta garbi uzten du esaten ari garen hori:
‎Jakina! Gure herrian ez zen egiten erdararik! Botikariak edo medikuak egingo zuten euren artean, baina gure artean ez zegoen erdararik.
2010
‎Irtetear zegoela igo nintzen autobusera. Gidariak ez ninduen ezagutzen eta halaxe adierazi zidan keinu hotz batez, gure herrian ez baitira alperrik galtzen honelako aukerak. Bi pertsona zerk batzen dituen onerako azaleratzea baino, gure herrian nahiago izaten dugu txarrerako desberdintzen gaituena azpimarratu.
‎" Gure herriak ez dauka kondairarik.
2011
‎Orain hain gara denok zentzudun eta otzan, tabakoak utzi egin gaitu, porrot egin dut horretan ere, zin dagit egunen batean itzuliko naizela, osasuna da lehendabizi, eta poltsikoa gero, eta gero gerokoak, eta tabernetan ez da izango sekula gehiago kerik, ez txarrik eta ez onik, zeinek esaten zuen gure herriak ez zirela sekula izango Europakoen antzekoak, hemen ez zela galduko kaleko giroa, ez ginela sekula hain zintzo, tolerante, nazkagarri eta aspergarriak izango. Hor dago aspalditik Hendaia, etorkizunaren erakusle.
Gure herrian ez dago plazarik,
Gure herrian ez dago bainu publikorik,
‎«Kirol hau non praktikatu izatea hagitz inportantea da. Guk adibidez, gure herrian ez genuenez saltorik eta ez deus, guk geuk egin genituen rampak, kaidak... eta behar diren gauza guztiak. Honetaz aparte, teknika eta indarra izatea garrantzitsua da.
‎Ez bakarrik XVIII. mendean, XX. mendeko kontrabandisten inguruan horrelako sentimenduak bazeuden, badaude, eta elkar laguntzea, diskrezioz beti, gertatzen zen. Kontrabandoa, kontrabando" garbia", ez drogak, armak eta horrelakoak, gure herrian ez da delitutzat jo ezta bekatutzat ere. Azken hau kontrabandistak beraiek zioten, baina baita apaizek ere.
‎—Nik behin Kanposantuko bidea goldatu nuen, gure herrian ez baitzen inor hiltzen, eta beti bada lur gehiago goldatzeko beharrik. Hurrengo urtean, garagarra sortua zegoelarik, ezponda batean traktoreak txirrist egin, eta irauli egin zitzaidan, ni azpian harrapatuz.
2013
‎Nahiko argi bazegoen ere, gure herrian ez dago gatazka bakarra, gatazka asko baizik. Gatazka zabalak eta jende askorengan eragin zuzena dutenak.
‎Garai hartan, badakizu... Orduan gure herria ez zegoen egungo egoeran. Orain, ordea, gauzak asko baretu dira gure artean, eta badirudi Euskal Herriaren etorkizuna beste modu batera bideratzeko ateak ireki direla.
‎Kultura, identitate, hizkuntza aniztasuna babesteko asmoarekin sortu da. EH11kolorek aniztasuna balio, aberastasun eta gizateriaren ondare bezala aldarrikatzen du gure herrian ez ezik mundu osoan.
2014
‎Oso ona da, esalditxo batean esplikatzen du zertatik sortzen diren gerrak. Asko gustatzen zait beste hura ere," Arma berdinez gure herrian ez da sartuko elbikan!". Gudariaren harrotasun hori.
‎Getxoko gaztetxoak behintzat berehala konturatzen dira. Gure herrian ez da erraza seme alabei euskaraz hazi eta bizitzeko ekosistema egokia eskaintzea, hautu kontzientea dago horren atzean. Ez da nahikoa ikastolara eraman edo etxean euskaraz aritzea, eta horren jakitun direnek lan handia egin behar izaten dute. Are handiagoa, ez dakiten hizkuntza horren transmisioa bermatu nahi dutenen kasuan.
‎Oraindik diagnosi bat egiteko oso goiz bada ere, uste dugu zurrumurru ugari sortu direla, eta beharrezkoa dela erantzutea, ahal bada datuekin eta errealitate desberdinak islatuz. Gure herria ez da bereziki jatorri aniztasun handia duen herria, baina 40 nazionalitate baino gehiagoko jendea dago gure artean, eta ez da gutxi! Bestalde, ez da elkarbizitza arazo larririk ikusten herrian, baina beharrezkoa da gaia lantzea, etorkizunean arazorik ez izatea nahi badugu behintzat.
‎Ba, gure herrian ez da horrela.
‎Eta nola soldado bakarrak bere esku muturrean baitzuen burdinezko plaka bat bere izenarekin, hola bertze askoren artean agertu zen Filipe gure herritarra. Bertze guzieri bezala, bere kurutzea ezarri zioten bainan gure herrirat ez da deus berri horietarik agertu. Orain ehungarren urtemugakari, Gouze herrian oroitzapeneko zeremonia ederra egin dute soldado hilen gurutze guziak loreztatuz.
‎Aitortu diot nihaurek ez nakiela untsa zer soinu zaukan" tocsin" horrek eta hitzeman diot lau orenetan behatuko geniola herriko zeinuari. Ez da lau orenetan usaiaz kanpoko zeinurik izan eta haurrak erran daut gure herria ez zukeela gerlak hunki. " Bixtan da baietz" ihardetsi diot, bazirela 54 hilen izenak" momument aux morts" delakoan.
2015
‎Alde batetik, zenbat jendek eta zein desberdinek hartu zuten parte antzerkian, zelako elkarlana sortu zen hainbat elkarte, kolektibo eta norbanakoren artean. Nolako lana eta adostasuna lortu ziren, gure herrian ez dena batere arrunta, bakoitzak bera esparrua defendatzeko lubakiak eraikitzen baititugu, eta nahi baino sarriagotan, bertan gotortu egiten gara. Iruñean egindakoak komunitate hori trinkotzeko balio duela uste dut.
‎Ados nago, hala ere, hitzak izan dezakeen bigarren buelta horrekin, ekintzailetza bera beste ikuspegi batetik landu ahal da. Baina sistema arrakasta indibiduala eta lehiakortasuna bultzatzen ari da behin eta berriz, geroz eta eskaintza txikiagoa denean geroz eta maila akademiko eta laboral altuagoak exijituz, masterrak egitera ia behartuz, gero gainera gure herrian ez dagoenean horretara bideratutako lanposturik.
‎hanpuruskeriak harrika botatzeko, beste Azurmendi batek, Joxek, be re. Manifestu atzeratua? idatzizuela: Gure herriak ez dauka kondairarik.Pobrea da. Ez daukapirata koxkor pare bat, langile sufritu batzuk, muga zentzugabe asko, besterik.
‎eta gure herria ez da arrotza izanen.
‎Gainera, euskal nazioa eraikitzeko alderdiaren engaiamendua berretsi du eta" herritargoaren borondate askeari jarriko zaizkion nolanahiko eragozpen edo mugak errefusatzen ditugu". EAJk adierazi duenez," gure herriak ez du besteak baino hobea edo okerragoa izan nahi, bainan bere nortasun propioa izaiteko helburua defendatzen du".
2016
‎(Tren tren)," Eskemak apurtu, saihesbide guztiak bide nagusira joaten baitira!" (Inorabidea)," Faxismo gordea demokraziaren gibelean" (Ilusioarekin dantzan)," Beti diru gehio behar, amaiera gabeko gose handia" (Ehun hamar dollar)," Naturaren harrapaketak, inguramenaren kutsatzeak, gizakiaren hedapenak ondorio bakarra dute, gizakiaren desagerpena" (Zazpi miliar arrazoi)," Geroa sortu, etorkizuna zure esku dago, ideiak bultzatu, etorkizuna gure esku dago" (Geroa sortu)," Zein izango da bere patua, eraso matxisten biktima? Hurrengo zenbaki mutua?" (Txanogorritxuren patua)," Ez saldu Euskal Herria, gure herria ez saldu" (43769).
‎Baina horretarako burujabe izan behar du nazioak, eta gu ez gara; gu burugabe gara gaurkoz. Gure herriak ez du bere adierazpen kulturalak legitimatzeko tresnarik, horretarako hierarkia politikoaren gailurrean egon bailuke, munduan onetsitako nazio kultura guztiak dauden bezala. Ez gara harritzen, egunkarietan lasai lasai irakurtzen dugunean Brasilek potentzia kulturala izan nahi duela, eta dirutzak eskainiko dizkiola bere literaturaren eta idazleen zabalpen unibertsalari.Ez gara harritzen Jack Lang ek, Frantziako kultur ministroa izan zenean, kulturara bideratutako 2.600 milioi frankori gutxi irudituta, sei aldiz biderkatzea erabaki zuenean, sinetsirik kultura frantsesak beharrezko zuela estatu indartsu eta interbentzionista baten parte hartzea.
‎herri bat ez da belaun bakar bat. Gure herria ez da gizon kopuru edo mordo abstrakto eta koloregabe bat, produkzioan ari, kultura batean ere mamitu dan alkartasun bat baizik(...)
‎– Hori tortura litzateke –esan zuen Goemondek– Gure herrian ez da inor torturatzen.
2017
‎Bitartean jakin nuen Iñakik AEK utzi zuela eta Arabako Diputazioan sartu zela itzultzaile; Mikel, berriz, tailer batean ari zen lanean eta ezkondu egin omen zen, gure herrikoa ez zen neska batekin; Jontxu, bere aldetik, karrera bukatu eta gero aitaren burdinolan sartu zen,, beste zerbait atera bitartean, bere hitzetan, baina bertako gerente bihurtua zegoen geroztik; haiek denak beste mundu batekoak zirela pentsatzen nuen aldika, eta aldika berriz ni neu nenbilela beste mundu batean galduta.
‎Ballet moderno bat ikusi dut berrikitan, Baionan, Oskara izenekoa, Kukai dantza taldearen azken sorkuntza. Ballet horrek hastapenetik bukaeraraino nahi zuen Euskal Herriari buruz zerbait kontatu, baina ez zen deus Euskal Herriari buruz, gure herria ez zen batere erakusten. Penagarria da enetzat, Kukai taldeak eta Jon Mayak ordu arte egin sorkuntzak ederrak baitzitzaizkidan.
‎IKTen inguruan hitzaldiak jaso, egunkari eta aldizkarietako artikuluak irakurri, irratiko tertuliak entzun edota telebistako programak ikusi ditugu. Gai horien inguruko ikerketak, ordea, apenas ezagutzen ditugu, gure herrian ez daudelako. Egoera ikertu gabe erabakiak hartzen ditugu, entzun gabe hitz egiten dugu eta irakurri gabe idazten dugu.
‎Asimiliazio kultural hau gure herrian ere ari da. Euskararen ordezkapen prozesua etengabea da (gelditu gabekoa) espainola eta frantsesaren alde, lurralde eta eremu guzietan, eta ondorioz, gure herrian ez da posible euskaraz bizi eta lan egitea.
‎Pesta Berri Ohidura den bezala, Hazparneko parropian ere ospatu da Pesta Berri. Gure herrian ez da bertze zonbeit auzoetan bezala ikusten zapurrik ez oilarrik, ez dakit egundaino izan denez ere holakorik, orain aspaldidanik ospe haunditan egiten zen elizako pesta nagusi hau karrikako etxe aitzinak beztituak dira mihise xuriez eta bidea belarrez estalia da. Luzaz bi aldare eginak ziren prozesionearen bidean, bi tokitan Pesta Berriz eta bertze bi tokitan Otabaz, hunen ospatzea gelditu zelarik, urte batetik bertzera aldizka eraikitzen zituzten aldare tokia.
2018
‎Hona arduratzen nauena: nire ustea da gure herriak ez duela erabat asmatu bere grazia besterenganatzen; eta nago, etxean ere arazo bat baino gehiago duela bere graziekin, bere izenekin, bere izendapenekin.
‎Nire ustea da gure herriak ez duela erabat asmatu bere grazia besterenganatzen; eta nago, etxean ere arazo bat baino gehiago duela bere graziekin, bere izenekin, bere izendapenekin
‎–Sentitzen dut, jauna, baina gure herrian ez dago ostaturik. John Humphrays ek bidaiariak hartu ohi ditu Crossed Eyes etxean, baina teilatua konpontzen ari da.
‎" Umorez, alaitasunez eta bizi bizi, sagarrak gure herrian ez ezik, paradisuko garaietatik hona izan dituen esanahi guztiak plazaratuko dituen kaleko ikuskizuna" da Hika Teatroak eta Oinkari dantza taldeak San Pedro biharamunean aurkeztuko dutena.
2019
‎Nire kordek dardara itsusia egin zuten hitzak ahoskatu nituenean, eta eskua zintzurrera eramanik, marranta garbitzen saiatu nintzen. Urdailean egin zitzaidan korapiloak bertan jarraitzen zuen arren, pelikula fantasioso merke bat asmatzen ariko banintz bezala sentitu nintzen mutilen aurrean, pausatu berri nien galdera, gure herrian ez bazen behintzat, Humphrey Bogart ek bakarrik esan zezakeelakoan, naturaltasunik galdu gabe. Masailetako gorrituak estali zuen nire zurbiltasuna.
‎Klasikoak hartzen hasi nintzen Arrasateren maila kultural orokorra hobetzeko asmoz, noizbait algoritmo txatxuren batek estatistika egingo balu irakurtzen denaren inguruan. Gure herria ez dadin izan azken putz ezagutza eta bikaintasun sailkapenen diktadura gupidagabeetan. Teknokrazia hau izan dadin bikaintasunezkoa, baita enpresatik at ere.
‎–Nazionalek gure herria ez ezik, inguruko auzo eta herri gehienak hartuak ditiztek. Horrek esan dik ia eskualde osoa mendean dutela eta, kontrolatzeko geratzen diren auzo bakanak, berandu baino lehen eroriko dituk.
‎Beharraren aldeko jarrera hartzen dute, hala ere, Jesus Laskurainek eta Olaia Etxenausia arkitekto teknikoek. " Dorreak egin ziren etorritako jende andanari erantzun bat emateko, gure herrietan ez baitzegoen eraikitzeko lur eremu handirik", dio lehenak. " Kontutan hartu behar da lur hiritarra finitua dela eta populazio hazkunde hori egon izanagatik, orekari gehiegizko garrantzirik eman gabe, horrelako eraikuntzak egitera eraman zituen.
‎" Azaroaren 25a, emakumeen kontra burutzen den indarkeria mota oro, guztiz onartezina dela esateko eguna da; indarkeria sortzen duten eragile eta egitura guztiak errefusatzen ditugula esateko eguna; eta gure herrian ez dugula ez bakerik ez normalizaziorik izango emakume izate hutsagatik emakumeak hiltzen eta erasotzen jarraitzen den bitartean. Horregatik, egun horri begira, erakunde publikook, borroka horretan dugun ardura berretsiz, konpromiso zehatzak hartu behar ditugu.Bide horretan, Arrasateko Udalean ordezkatuta gauden alderdi politikook, azaroaren 25a “Emakumeen kontrako indarkeria ezabatzeko nazioarteko eguna” dela-eta, gure gain hartzen dugu Arrasate indarkeria matxistarik gabeko gune gisa eraikitzeko ardura.
‎Orain arteko ikerketek baino egoera okerragoa iragarri du ikerketa berri honek, eta gure herriak ez dira salbuespen izango. Mapan ikus daitekeenez, Orion hondartza inguruko lurrek eta kirol portuaren inguruko eremu osoak izango du uholdeak izateko arriskua.
‎Bat kanalera erori zen behin, esplikatuko dizut hurrengo batean. Ba hori, okindegian baino nahiago nuen etxean aitarekin, zeren gure herrian ez zegoen kirola hark adina maite zuen gizonik, eta bera izan zen garai hartan, surf hitza ia inork ezagutzen ez zuen garaian, surf ikastaro bat egitera eraman ninduena Miarritzera. Nik ondo pasatzen nuen berarekin sofan eseri eta futbol partiduak telebistan ikusten, bera bere Monterrey purutxoak erretzen eta ni limonada edaten.
‎Bielecka burkidea, benetan diot gure herria ez dela dioten bezain ezjakina.
2020
‎30 urte igaro diren arren, egoerak igualtsu segitzen duela salatu du. " Gure herrian ez da denbora pasatu".
‎" Gure herrietan ez da bataila dialektikoa ikusten, jendeak bere gorputzean sentitu baitu kutsadura"
‎Gaur ere etorkinak iritsi dira gure herrietara, eta iristen jarraituko dute bihar eta etzi ere. Gure herria ez ezik, gure bizitza zeharkatzen duen errealitatea da haiena, hemengo oinarriak ere lotuta baitaude Afrikako egoera ekonomikoekin eta sozialekin. Beraz, nahitaez gu ere bagaude istorio horren barruan.
‎–Ama gure herrian ez duzu otsorik?
‎Bai, bi albiste: bata txarra, Jainko bakar bat badela, eta bigarrena ona, datorren astean gure herriak ez duela areago zerik, arrangurarik, buruhauste eta arazorik izango.
Gure herriak ez dauka kondairarik. Pobrea da.
‎Garai hartako sentimendu larria hor azaltzen da: " Gure herriak ez dauka kondairarik./ Pobrea da. Ez dauka/ pirata koxkor pare bat,/ langile sofritu batzuk,/ muga zentzugabe asko,/ mila zorigaizto/ besterik.
Gure herriak ez dauka kondairarik./ Pobrea da. Ez dauka/ pirata koxkor pare bat,/ langille sofritu batzuek,/ muga zentzungabe asko,/ milla zorigaizto/ besterik.
2021
‎Iduriz gaitza gure herrian ez da hedatzen edo biziki guti. Adin poxi bat dutenak beren xokoetan daude haatik, kasu handia eginez eta herritik ahal bezain guti ateratuz.
‎Ez dakit zein esanguratsua den, edo zein neurritan den berezitasun froga bat, gizabanako batek bere ibilaldi hutsalenean bat egitea arrazaren mugimendu orokorrarekin; baina badakit txori eta koadrupedoen sen migratzailearen antzeko zerbaitek zenbait kasutan, jakin izan denez, urtxintxa tribu bati eragin izan dio, mugimendu orokor eta misteriotsu batera bultzatuz, zeinetan, diotenez, ibai zabalenak zeharkatzen ikusi baitituzte, bakoitza bere txirbilean, buztana bela gisa altxaturik, eta erreka estuagoetan zubiak eraikiz hiliko beren kideekin, azienda udaberrian erasotzen duen sumina bezalakoa den zerbaitek, buztanean daukaten har bati egozten zaiona, nazio zein gizabanakoei eragiten diela, batzuetan etengabe eta beste batzuetan noizbehinka. Gure herriaren gainean ez du ezein antzara basati saldok karranka egiten, baina horrek hemen neurri batean ondasun higiezinen balioa desorekatzen du, eta ni agente komertziala banintz ziurrenik kontuan hartuko nuke halako nahastea.
‎Jose Luis Alvarez Enparantza Txillardegi-rekin harremana zuen, eta ETArekin elkarrizketa sortzen saiatu zen, haren bidez. «Agirrek esaten zuen, behin eta berriz, gure herrian ez genuela Luterorena egin behar herri barruan, honek elizbarruan egin zuen zatiketa legez, baizik eta, Erasmoren moduan, konponketa eta elkartasunaren, batasunaren alde», adierazi zion Ugaldek Torrealdairi. Erreferente garrantzitsua izan zen Agirre lehendakaria harentzat.
‎Sehaskaz gero ezagutzen nuen emaztea, adin batekoak ginen. Jolaseko lagunak ginen, gure herrian ez zen haur askorik. Nire berezko destinoa zela pentsatu nuen, nonbait.
‎Guardia Zibilak, Polizia Armatuak, Poliziaren Kidego Orokorrak, banda parapolizialek eta salatariek Euskadin jarraitzen duten bitartean, gure herriak ez du aukerarik gutxieneko autogobernua lortzeko, eta hori gabe ezin da demokraziaz hitz egin.+
‎Algecirasko espetxetik igorria, Hemen aldizkaria, 2006/ 01 polizial eta politikoak ateratzeko; gainera, ahaztu ezina, gure herriak ez du bide hori onartzen.
2022
‎Erabileran ere aurrerapausoak eman dira eta herrigintzan oso aberatsa da gaur egungo Lasarte Oria; euskaraz aritzeko aukera asko dago. Egungo gure herriak ez du duela 35 urtekoarekin zerikusirik.
‎Badira liburuak eta agiriak juduek euskaraz idatzitakoak. Pena handia da, zeren gure herria ez da izan kolore batekoa, gure herria bizia izan da oso. Gure herriak jaso, integratu eta bat egin du bere lurretara etorrita gelditu zirenekin.
‎Garai ilun horretan ere ez ziren gutxi izan herrigintzaren borondatez abiatutako ekimenak, izan kulturan, pentsamenduan, ekonomian edo teknologian. Egun ez ginateke munduan giza garapen eta kohesio maila handienetakoa duen lurraldeen artean izango, gure herria ez balitz gai izan bere xedea maila orotako ekimen sendoen bitartez gauzatzeko.
‎″jendea Irurtzunera iristen denean, orokorrean, lehenengo urtean oso oso pozik dago. 5 urte daramatzatenak hemen esaten dute gure herria ez dutela hain gustuko. Eta behar dira 10 urte egotea Irurtzunen berriro oso pozik daudela esateko″ Gaineratu duenez, ″ez du ematen gatazkarik dagoenik, baina elkarbizitzarena zenbait puntutan ez da ematen″ Horregatik, zinegotziak uste duenez, ″gure erronka da elkarbizitza sortzeko tresnak edo aukerak izatea, indarrak horretan jartzea.
‎Bigarren fokua herriko kultur eskaintzan jarri du Kultura Euskaraz, Ainguratu Gura ekimenak. ″Etxetik ateratzerakoan, euskaraz bizitzen jarraitzeko kultur eskaintza zaindu nahi izan dugu beti, baina gure herrian ez da erraza izan, eta gure seme alabak eta gu geu euskaraz bizi ahal izatea oso zaila da″ Kexu da hilean behingo euskarazko zinema emanaldia eskasa delako. ″Egun, euskaraz dakien ume eta gazteen ehuneko altua da, zorionez, eta ume eta gazteen kultur eskaintza, eskutik joan litzateke″ Helduendako eskaintzak ere bide bera segitu lukeela gaineratu du.
‎Osasungintzan eta udal mailan dagoen gabezia gure artean bete behar izan genuen. Gure herrian ez dago espazio fisikorik ere hiru urte arteko umeentzat eta haien familientzat. Zelan ez dugu biziko amatasuna bakardadean?
‎—Ikusten? ItziarrekDenok ezagutzen dinagu ekialde hurbileko ez dakit noizko pertsonaia hori eta gure herrikoa ez!
2023
‎Estatuaren ukoaren aitzinean, tokiko erakundeek ez dute aski egiten euskararen egoera aldatzeko. Gaur egun gure herrian ez gira euskaraz bizitzen ahal. Euskalgintza garatzeko baliabideak ukatzen dizkigute".
‎M. OTERO: Argi dago sistema fosilaren gainbeheraren hasieran gaudela eta gure herria ez badugu burujabetza kopuru minimo batzuetan prestatzen, eta prozesu hori oztopatzen baldin badugu, gerora ongizatean izango dituen ondorioen azalpenak guztiok eman ditugu.
‎Ez zen garai berriekin batera zetozen higiene neurriak ezartzea bezain sinplea izan. Gainera, jakin badakigunez, gure herrietan ez zegoen apenas ondasun komunik: uraska txiki bat, iturriren bat edota kontzejuaren batzar etxea baino besterik ez.
‎«Arrazoia sinplea da, nahiz eta errealitateak buruhauste asko sortzen dizkigun. Gure herria ez dugu euskararik gabe ulertzen; euskaraz bizi gara, euskaldunak gara, zazpi lurraldeetakoak. Beraz, argi dugu gure nazioa Euskal Herria dela».
‎Hiruzpalau dokumental eta animaziozko film bat baino ez”, dio Alex Aginagalde Pantailak Euskaraz eko kideak. “Euskarazko ekoizpena horren txikia izatearen arrazoia da, batetik, gure herria ez dela handia, baina, bestetik, ez dagoela berariaz euskarazko ekoizpenak sustatzeko laguntzarik”, gehitu du Aginagaldek.
‎Zergen ikuspegitik, herri programan aipatu genuen ildo nagusi bat. Gure herria ez da aberatsen herria, langile klasea da nagusi hemen. Bide horretan, bereizketa egin dugu, gehien duenak gehiago ordain dezan.
‎Getxo" espekulatzaileen menpe" ez uzteko aldarria ozen entzun zen atzo, zapatuan, udalerriko kaleetan. Milaka herritarrek" gure herria ez dago salgai!" oihuen artean parte hartu zuten Adi HAPO plataformak deitutako manifestazioan.
‎[…] Amateurrak, beste eguneroko eginkizunek uzten dioten tarteak erabiltzen ditu kultura ekintzetarako; eta horrela, jaunak, ezin daiteke axalkeriatik atera. […] Gogoagaz zerikusia dauken lanak gure errian ez dirala lan bezala artzen, denbora pasako zerbait bezala baino” [36].
‎Ez dakit igerian, inork ez dit igerian irakatsi. Gure herrian ez dago itsasorik, ez dugu igeri egiteko lekurik. Ez nekien igerian.
‎Chicago, Miami, Mexiko Berria, Rosario, Teheran eta Kairon, besteak beste. Gure herrian ez genuen hainbestetan eman, baina ikusi zutenek lan haren indarra, nortasuna eta poetika goraipatu izan dituzte beti. Evohe!
‎Ez nintzen edozein eskolarekin konformatzen, eskola on bat nahi nuen, onena. Gure herrian ez zegoen non ikasi, eta are gutxiago euskaraz. Ez zegoen ez Antzerti ez Dantzerti.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia