2005
|
|
Azterketa egiteko garaian, bere aitite Bonifaziok eta amama Isabelek zeukaten dendaren deskripziotik abiatzen da EHUko irakaslea, denda haren inguruan zeuden giza harremanetan arreta berezia jarriz, gaur egun merkatuan bizi dugun egoerara iritsi arte. Euskal Herria kontsumoaren ikuspuntutik nola aldatzen ari den azaldu nahi zuen, eta oraingo martxan jarraituz gero orokorrean zein izan daitekeen
|
gure
gizartearen etorkizuna. Kontsumoan egin dugun aldaketak arazo ugari sortu baitizkigu:
|
2009
|
|
Nola konpondu lirateke Espainiako ingurumen arazo nagusiak? “Kopenhageko gailurrak
|
gure
gizarteak etorkizunerantz aurrera egiteko duen erreakzio gaitasuna probatuko du” Gure hondakinak murriztuz eta, betiere, egoki kudeatuz, gaikako bilketan oinarrituta. Uraren kontsumo askoz arrazoituagoa lortzea, aurrera goazen errealitate hidrologikora egokitzeko aukera emango digun kultura berria, lehorte aldi gero eta luzeagoak eta zorrotzagoak izango dituena.
|
|
Zaila egiten zait onartzea eboluzioagatik aukeratutako animaliak, arrazoiaren pribilegioa emateko, ez duela hura erabiltzen gure espeziearentzat hain garrantzitsua den une batean. Kopenhagek
|
gure
gizarteak etorkizunerantz aurrera egiteko duen erreakzio gaitasuna probatuko du. Adin jakin bat dugunok badakigu aukera gutxi geratzen zaizkigula historiara ez pasatzeko, etorkizuna hondatu zuen belaunaldia bezala.
|
2010
|
|
euskaraz bizi nahi duenak gaur ez bezala inolako traba eta gainkargarik gabe, normaltasun osoz, aukera hori balia dezan, uko egin behar al zaio gaztelaniari? ...tzeko eta areagotzeko baldintza. honenbestez, guztiz gainditu eta baztertzekoak dira, bai batzuen" en castellano y punto, que todos entendemos" bezalakoak, bai besteren" euskaraz eta kito, ikas dezatela" bezalakoak. aitzitik, joera hegemoniazaleak nahiz hegemoniaren egarri diren joera erresistentzialistak alde batera utzirik eta hizkuntzen arteko liskar giroak erabat gaindituz,
|
gure
gizarteak etorkizunean halabeharrez izango duen zutoin nagusietako bat hizkuntzen arteko elkarbizitza delakoan heldu behar zaio dema honi. horretarako ezinbestekoa da ohartzea euskararen etorkizuna gure ez beste inoren esku dagoela. euskal herritar guztiok —elebidunok nahiz elebakarrok— gure buruari galdetu behar genioke: zer egin dezaket nik euskararen alde?
|
2011
|
|
Rubalcabak ez du aurreratu nahi izan sindikatuekin egindako negoziazioaren balizko emaitzarik. Gure asmoa akordioa lortzea da, oso gai garrantzitsua eta funtsezkoa delako
|
gure
gizartearen etorkizunerako, esan du horren harira.
|
2021
|
|
Horrek be ekarriko ditu ondorioak gaztetxoen osasun eta biziteko gogoan. Euren bizitzetan eta
|
gure
gizartearen etorkizunean. Inork ez dau hartuko horren erantzukizuna bere gain?
|
2023
|
|
Heize hezkuntza publikoa zabaldu beharraz aritu da: «Argi dugu
|
gure
gizartearen etorkizunak publikotik etorri behar duela, eta, horretarako, pauso irmoak eman behar dira». Bide horretan, besteak beste, esan dute eskola publikoaren «bilakaerarako eta garapenerako» plan estrategikoa egin beharra dagoela.
|
|
Hortaz, egoera hobetu arte eta beren «aldarrikapenei erantzuteko edukizko planteamenduak mahai gainean» jarri arte, «borrokan» jarraituko dute. «Euskal eskola publikoa
|
gure
gizartearen etorkizuna delako!», borobildu zuten.
|
|
Nahi bat dagoen tokian, beti badago bide bat, ezta? Tamalez,
|
gure
gizartearen etorkizuna ezin da diseinatu urtebetetze bateko desioen zerrenda bat balitz bezala.
|