2000
|
|
Adibidez, EuskalHerriko alderdi abertzale guztiak (Abertzaleen Batasuna, Euskal Herritarrok, EuskoAlkartasuna eta Euzko Alderdi Jeltzalea) bat datoz Euskal Herria nazioa dela esateaneta, beraz, beste edozein nazio gisa, bere erabakitze ahalmena gauzatzeko eskubideukaezina duela aldarrikatzean. Eskubide demokratiko hori euskal herritar guztieidagokiela diote denek, Estatu espainiarrak eta frantziarrak ezarritako lurralde zatiketa eta jazarpenaren ondorioz, gaur egun
|
gure
gizartean dagoen nazio kontzientziazdauden mailen ezberdintasunaz jakitun badira ere. Halaber, nazio eskubideen aldarrikapen hutsa egitetik haiek gauzatzera jauzi egiteko garai aproposean gaudela irizten diote.
|
|
Gatazka:
|
gure
gizartean dauden indar kontrajarriak albisteen iturri izan daitezke. Direla alderdi politikoak, direla auzokide borrokalariak, direla maitale jeloskorrak, edozein gatazkatatik atera daitezke datu informatibo interesgarriak notiziak burutzeko.
|
2001
|
|
Hedabideek egun euskal gatazka politikoaren aurrean daramaten politika dementziala aldatzea,
|
gure
gizarteari dagokion arazoa ere bada, bi zentzutan behinik behin:
|
2003
|
|
Euskal Herrian saltzen diren egunkari guztietatik eta haien urtekarietatik. Asociacion de Victimas del Terrorismo, Covite, Torturaren Aurkako Taldea edota Askatasunatik bezala,
|
gure
gizartean dauden talde sozial guztien txostenetatik edaten. Eta baita Eusko Jaurlaritzak zein Espainiako Barne Ministerioak edota Baltasar Garzon epaileak bezalakoek agertutakoetatik ere.
|
2004
|
|
Auzi honek kontzepzio feminista desberdinen atzean dagoen eztabaida dakar gogora:
|
gure
gizartean egon daitezkeen gizon eta emakumezkoen arteko desberdintasun agerikoak (balio eskaletan gerta daitezkeenak esate baterako) berezkoak dira ala egoeraren ondoriozsortu dira. Teoria etiko feminista batez hitz egin al dezakegu ala joera horietatik teoria etikodesberdinei egindako kritikak soilik eduki behar dira kontuan?
|
2007
|
|
–
|
Gure
gizartean dauden genero estereotipoen arabera, nolakoak izanbehar dute emakumezkoek. Eta gizonezkoek?
|
2008
|
|
Ostean, 95eko Emakumeari buruzko IV. Biltzarrean Beijingen, definizioa zabaltzen da" Lege integralean 2004ean definizio ona, nahiz eta legeak bere hutsuneak izan, pausu handia dago berdintasunaren alde eta indarkeriaren aurka. Definizioak zera dio ez da eremu pribatuko arazoa,
|
gure
gizartean dagoen desberdintasunaren erakusle bortitzena da, emakumeen aurkako indarkeria emakumea izateagatik da. Egoera politika arazoa bihurtzen da, gizartearen arazoa.
|
|
|
Gure
gizartean dauden emakume etorkinen profil orokorrak beste ikerketetan ere aurkitu dira (Bermúdez, 2004; Gregorio, 1998; Gregorio eta Ramírez, 2000; Izquierdo, 1991, 2000; Vicente, 2006). Latinoamerikako emakumeek talde handiena osatzen dute, eta etxebizitza, lana eta egoera juridikoa konpondua dute.
|
2009
|
|
Informazioaren Gizarteak gizarteak berak dituen erronka berberak ditu, baina kasu honetan teknologiek berebiziko garrantzia dute. Hau da, garapen jasangarria, biztanleen zahartzea, lehiakortasunaren hobekuntza edo baztertutako taldeentzako aukera berdintasuna bezalakoak
|
gure
gizartean dauden arazoak dira eta konpon daitezke, edo arindu behintzat, aurrerapen teknologikoak era egokian erabiliz.
|
|
|
Gure
gizartean dauden emakume etorkinen profil orokorrak beste ikerketetanere aurkitu dira (Bermudez, 2004; Gregorio, 1998; Gregorio eta Ramfrez, 2000; Izquierdo, 1991, 2000; Vicente, 2006). Latinoamerikako emakumeek talde handienaosatzen dute, eta etxebizitza, lana eta egoera juridikoa konpondua dute.
|
|
ematen du orain mundu guztia aditua dela, eta iritzia eman dezakeela.
|
Gure
gizartean dagoen hutsalkeria, berriro hemen(...). Esan nahi dut hemen jende askok jakinduriaz eta esperientziaz eman duela bere iritzia, eta beste batzuk jakin gabe aritu direla.
|
2010
|
|
Konpromiso argia elkarrizketaren alde, Bakea lortzeko helburuz eta
|
gure
gizartean dagoen normalizazio politikoaren eta elkarbizitzaren gatazka konpontzeko bidetzat hartuz.
|
2013
|
|
Kapitalista gutxi igarotzen da kartzelatik, eta igarotzen direnak, azkar atera ohi dira.
|
Gure
gizartean badaude beste" tartakada" batzuk, odoltsuagoak eta biolentoagoak, baina ez dira Audientzia Nazionalean epaitzen. " Tartakada" itzela da, hain zuzen, inora ez daraman AHTa herritarrei inposatzea eztabaidarik gabe, milaka milioi euro ari baita kostatzen.
|
|
EH11kolore hasi besterik ez da egin, eta harrera ona izan duela aitortu behar; aurrerantzean egiten eta eragiten jarraitu du
|
gure
gizartean dauden jatorri askotako jendeak elkarrengana hurbiltzen, zubiak eraikitzen eta elkarrekin etorkizuna eraikitzen. Behar hori are garbiago ikusten da azken urteotan hain gogor astindu gaituen eta oraindik ere astintzen gaituen krisiak ezarri dizkigun baldintzen argitan.
|
2014
|
|
Krisi ekonomikoaren ondorioz agerian geratzen da lehendik ere
|
gure
gizartean zegoen desberdintasun ekonomiko eta soziala. Baina ez hori bakarrik:
|
2016
|
|
Krisi ekologiko globala
|
gure
gizartean dagoen defizit demokratikoaren erakusgarri da. Gaur egungo politika asko biosfera biziki kaltetzen eta etorkizuneko belaunaldien bizimodua arriskuan jartzen ari dira, herritarrei arazo horien benetako garrantziaz ohartzeko aukerarik utzi gabe.
|
2017
|
|
Berdin laguntzekin ere. . Ulertu behar dugu
|
gure
gizartean dauden ezberdintasunen erruz, batzuek ezin dutela inoiz lanik egin?.
|
|
70eko hamarkadaren amaieran eta 80koaren hasieran euskal mapa koloreztatu zuten Familia Plangintza Zentroak{ 14} (ikastolekin batera
|
gure
gizartean egon den zerbitzu publiko eredurik herritarrena, nire ustez), edo gaur egungo Emakumeentzako Informazio Zentroak dira gure testuinguruan horren adibiderik nabarmenenak. Aurrerago hizpide izango ditudan Emakumeen Etxe ugaldu berriak ere eredu horretan kokatu beharrean gaude.
|
2019
|
|
Helburu horrekin, ekitaldia hiru zatitan banatu genuen. Marxen eta Engelsen lanaren eta haren harreraren gainean lehenengoa, bigarrenean marxismoak landutako kontzeptu eta teorien azterketa (balioa, pilaketa, krisia, fetitxismoa, alienazioa, iraultza sozialista...) eta hirugarren zatian,
|
gure
gizartean dauden aktibista sindikal eta politikoekin, elkartasunaren alorrekoekin, ikasleekin, feminista eta ekologistekin, okupatzaileekin. gaur egungo koiunturan Ekonomia Politikoaren Kritikaren garrantziaren gaineko eztabaidari ekin genion. Publiko guztiak deituta ziren.
|
2020
|
|
Hezkuntzaren kasuan, ahulezia egoeran dauden ikasleengan jarri du arreta; ehuneko handi batek ez ditu online prestakuntzarekin jarraitzeko behar diren baliabide teknikoak, eta agerian utzi du
|
gure
gizartean dagoen eten digitala. Horretarako, UNESCOk, beste neurri batzuen artean, COVID Hezkuntzarako Mundu mailako Koalizioa abiarazi du, baliabideak mugiarazteko eta konponbideak emateko.
|
2021
|
|
Bai ez kontrastean ere erabiltzen da: Bai, baina ez esate aldera, hitanoa
|
gure
gizartean dagoelako baizik (Argia). Eta bere hartan uzten da mendekoaren mendeko denean:
|
2022
|
|
Egoera honen jatorria EAEko egitura dual publiko/ pribatu itundua da, ikasleak bi sareen artean ia erdibanatzen dituena. Horrek sistema desorekatu bat osatu du, eskola segregazioa etengabe sortzen eta erreproduzitzen duena,
|
gure
gizartean dauden jatorrizko desberdintasunak, ahal duen neurrian, arindu beharrean. Eta eragin negatiboa du emaitza akademikoetan, gizarte kohesioan eta euskararen normalizazioan.
|
2023
|
|
Humanoen joera ulertezin horietako bat da amaren benerazioa. Agian ez da humano guztiena, baina
|
gure
gizartean badago amaren idealizazio bat. Hori baino gehiago kezkatzen nau norbere ama izateak beneratzen den ama bakarra.
|
|
Halere, bere diskurtsoan badaude mina eta inpotentzia ere: "
|
Gure
gizartean dagoen arazoetako bat da politikoki zuzenak izatea. Ez bazara politikoki zuzena kanpoan zaude, eta nik nahi dudana esaten dut nahi dudan lekuan, beti egin izan dut hori.
|