2006
|
|
«Pertsona» hitza aktoreek aurpegia estaltzeko erabiltzen zuten maskara izendatzeko grekozko terminotik dator. «Nortasuna» interpretatzen dugun rola da, askatasun handiz edo txikiz
|
gure
gizarte egiturekin harremanetan (familia, eskola, lana) egiten duguna. Nortasuna moldatu daiteke, eta beraz «manipulatu», kanpoko interesetara hobeto egokitzeko, besteak beste merkatuaren interesetara.
|
2010
|
|
Hura sindikatu hutsa baino zerbait gehiago izan zen, izan zen gizarte oso ezberdin baten proiektua. Ehun urte ospatzen ditu anarkosindikalismoak, eta, beharbada haren oinarrietako bat baino gehiago, ustez utopikoak zaizkigunak,
|
gure
gizartearen egitura sozialaren parte izatera pasatuko dira etorkizun hurbil batean, nork daki. Komunismo libertarioak lortu nahi zuen utopiaren moduko horrek herriaren errebelamenduan eta botere modu ororen aurkako aurrez aurreko oposizioan du bere sustraia.
|
|
Bidezkoa da ziur asko, eta egokia, desoreka horiek konpentsatzeko asmoz onartu eta bideratzen diren industri politikak ezartzea. Bestela, epe luzera, gureak egin du
|
gure
gizarteen egitura demokratikoan, egitura sozialetan, industria egituran, etab.
|
2011
|
|
Bernal Triviño ren aburuz (2010), bere arrakastaren parte bat gero eta«banakakoagoa eta isolatuagoa» (Rubio, 2009) den gizarte batean komunikaziokanal bat ordezkatu izanari dagokio; eta bestalde, egitura sinplea eta berehalakoerabilgarritasuna edukitzeari dagokio. Erabiltzaileak sarean bere nortasuna sortzeazgain, sare horrek
|
gure
gizarte egitura islatzen du (Walker, 2009).
|
|
Osakidetza zer den jakiteko gaztelerazko. Servicio Vasco de Salud? deskriptiboaren beharra du euskaldunak(...) Martxa honetan, hemendik urte batzuetara
|
gure
gizarte egiturari tankera hartzekotan euskal izen berezien hiztegitxoa patrikan hartuta ibili du euskaldunak, inon ez baita egongo Hirigintza batzorderik, Kirol fundaziorik(...) baizik eta Hiria, Kirolgi, Sendabide, Elika edo Bidaide, baina Comisión de Urbanismo, Fundación para el Deporte...». Hemenirakurgai:
|
|
utzi behar liokeela borrokaren ildo garrantzitsu izateari. Kontua da borroka horrek zentzua galduko duela berau estuki lotzen ez bada aro berriaren hondoko logikekin, lotzen ez bada euskal herritar ororen bizitzan, eta
|
gure
gizarteko egitura produktiboan, lan arloan, kulturan, osasunean, energiaren kontsumoan, edota elikaduran, eragin apartekoa izango duten fenomenoekin.
|
2015
|
|
Beti gaiztoekin" egongo da Josebe Iturrioz. "
|
Gure
gizartearen egiturak zalantzan jartzeagatik" egokitu zaio patu hori. ALEA aldizkaria eta Hala Bedi Bi euskarazko irratiko kazeta riek gidatuta, SolasALEAn elkarrizketa irekian parte hartu zuen Medeak kolektibo transfeministako aktibistak asteartean, Gasteizko Oihaneder Euskararen Etxean.
|
2018
|
|
Ordea, geldialdi huts bat baino askoz gehiago behar da hizkuntzaren arloari heltzeko. Hizkuntzak adierazten eta osatzen du
|
gure
gizartearen egitura patriarkalaren zati bat, eta kontratu sozialaren teorialarien kontakizunetan jasoa dago anaitasunezko patriarkatu modernoaren sorreraren istorioa.
|
2021
|
|
Ez da berria gure artean immigrazioaren fenomenoa. Labur esatearren, Bizkaian XX. mendearen hasieratik abiatuta, mendearen erditik Gipuzkoan, eta mendearen amaiera aldera Araban, Nafarroan eta Iparraldean, ezaugarri desberdinekin kasu guztietan,
|
gure
gizarteko egitura demografikoan aldaketa sakonak eragin ditu Euskal Herriko gizartean.
|
2023
|
|
Egia da urrun gaudela helburutik, baina erronka ez da makala. Berotegi gasen isurketa murrizteak esan nahi du aldatu behar dugula
|
gure
gizartearen egitura osoa, goitik behera. Nola sortzen dugun energia, nola elikatzen garen, nola mugitzen garen...
|
|
|
Gure
gizarte egituren artean, izebergaren puntako ondorioen oinarri diren sistemak eta antolamenduak daude, pentsamendu eta paradigmen babesean. Horiei heltzeko modu bakarra pentsamendu horien jatorria eraldatu eta birsortzea da, ondorioak ere berriak izan daitezen.
|