2000
|
|
Iparraldean gutxieneko eskaera onartzen du eta Nafarroako Erriberan maximetako politika egin nahi du.
|
Guk
gaurko erakundeetatik abiatu behar dugula diogunean, ez da hauekiko gure atxikimendua erabatekoa delako eta beraietan sinesmen osoa dugulako, bazik eta berauek direlako abiapuntu bakarra.
|
2002
|
|
Zahartegietan pillatu behar al ditugu? Ez dago
|
gure
gaurko etxeetan zaharrentzat lekurik. Zaharrak berriz, bere txokoan, bere errian, bere etxean bizi nahi du.
|
2003
|
|
... subiranotasunaren zertarakoa aztertzen du, kulturalki plurala den herri gizarte batean. Horretarako saiatzen naiz, hitz horren jatorrizko esanahia eta gaur egun izan lezakeen legitimazio etikoa ikertzen, ondoren
|
gure
gaurko herri egoerari aplikatzeko.
|
2005
|
|
Erdi Arotik aztertzen hasita, festen alderdi substantziala kontuan hartuta, gure festen nortasunak ondoko kultura eta festen patroi, zeinu eta balore berberak ditu, erlijio katolikoaren tradiziotik modu berezian datozenak.
|
Gure
gaurko festa aurretik izan dugun bizimoduaren ondorio eta isla da, gure gurasoengandik eta laborariak izanak bereziki guregana etorri dena eta ezaugarriak galtzen doana.
|
|
Dena den, argi utzi nahi dute ez direla alokairuaren defendatzaile fanatikoak: «Orain arte guretzat egokiago ikusi dugu alokairua
|
gure
gaurko lehentasunera hobeto moldatzen delako, baina etorkizunean ez dugu etxebizitza erostea baztertzen».
|
2006
|
|
Aparkalekua eskuinera dago. Hementxe hasiko da
|
gure
gaurko ibilbidea.
|
|
Kontua da aldamenekoak aspertzeko beldurra ere badutela». Izan ere, eta Alfonso Garciak azpimarratzen duenez,
|
gure
gaurko kulturan oinazea ez azaleratzea eskatzen zaio doluan dagoenari.
|
2007
|
|
Eta han ziren" autonomistak" eta" amejoramiento" a (sic) eskatzen zutenak… Gero, biharamunean, ez da inor horretaz gogoratzen.
|
Gure
gaurko desadostasunak askapenerako gidoi klasikoen barnean daude.
|
|
Bai, erromantizismo hori atsegin dugu eta gure irudimena aberasten da giro horiekin. Maiteago dugu, seguru,
|
gure
gaurko mundu erosoan bizitzea, baina horrelako kondairekin beste bizi bat amesten dugu; eta amestea oso garrantzitsua da.
|
2008
|
|
Ez nago ados horrekin. Dena dela, pentsatzen dut garraio sistema, bere osotasunean hartuta,
|
gure
gaurko bizimoduaren zatia dela, eta kasik esango nuke ondorioa ere badela. Horregatik esan dut hasieran errealitateari begiratu behar diogula, eta horrek ez du esan nahi garraiatzeko dauzkagun ohiturei eutsi egin behar diegula.
|
2010
|
|
Baina ez litezke
|
gure
gaurko begiekin ikusi behar duela lau mendeko gertakariak. Garai hartako munduan, denek sinesten zuten sorginetan.
|
2011
|
|
Lan handia dugu aurretik, eta ez dugu paisaiaz gozatzen denbora gehiegi igaroko; Durangaldeko mendietako ertz zorrotzetan hegan egitea da
|
gure
gaurko asmoa, eta horrela, Anbotoko igoera arrunteko azken metroak desegin, eta pagadian sartu aurretik Larranoko lepora eramango gaituzten margo ikur horiak aurkitzen saiatuko gara. Margo ikurrik aurkitzen ez badugu ere, ez dago zertan kezkaturik, ibilbidean ez baitago zalantzarik:
|
2014
|
|
Gainera, ezinezkoa da aitonaren larruan sartzea.
|
Guk
gaurko eguna bizi dugu, onerako eta txarrerako, eta Hobe isilik da nik neure buruari neure buruari lehenengo, esplikatu behar niona. Ondoren dator nire barruko kezka eta pentsamenduak sozializatzea, nolabait.
|
|
Pertsonen aurrean ginen eta dimentsio humano hori zen momentu horietan garrantzitsua. Beraiek bizi izandakoa azaldu ziguten, guk
|
gure
gaurko balorazioa transmititu genien, gure ardura eta erantzukizuna onartu eta zuritu gabe. Era berean, aurrera begira, gure gogoetak azaldu edo partekatu genituen.
|
2018
|
|
Nekazaritza ekologikotik harago doazen beste bide batzuk ere badira. Ekologikoak,
|
gure
gaurko egun hauetan, araudi jakin bat betetzen dutela besterik ez du esan nahi. Ohiko nekazaritza industriala edo kapitalistarekin alderatuta ikaragarrizko aurrerapausoa da, ez ordea helmuga, zenbaitentzat behintzat.
|
2019
|
|
Scorseseren matrakara Illouzen eskutik itzul gaitezke horrela. Super heroien filmak dira, hain justu,
|
gure
gaurko arima hipermoderno kapitalistaren, hots, gure psike garaikidearen isla. Arimaren… da bestalde, psike horren eraikuntza zalantzan jartzeko tresna.
|
2021
|
|
Gogora dezagun, Kike Amonarrizek bere liburuan erakutsi digun" bidegurutzean" gaudela. Eta
|
gure
gaurko kudeatzaileek, harrigarria bada ere," euskaltzale" batzuen laguntzaz, Irlandako gaelikoaren bidea erakusten digutela: ezagupenean zabalduz doana baina normalizaziorik lortzen ez duena; folklorean geldituko dena; itzaliz doana arnasarik gabe geratu arte.
|
2022
|
|
Hala ere, seguruenik hau dena ez da inondik ere nahikoa izango. Lege hau oso enfokatua dago
|
gure
gaurko modus operandi horrekin jarraitzera, baina gauza batzuk ez dira elektrifikagarriak eta hori arazo handi bat da. Eredu aldaketa bera gauzatzeko ere, isurketa ikaragarriak egin behar dira.
|
2023
|
|
Ondorioz," katedral pentsaera" lantzea proposatzen du: ehun urtean mundua erabat aldatuko denez,
|
gure
gaurko begirada urrutira luzatzea, gure garaian gizarteak hartutako erabakiek marraztuko dutelako atzetik datozen belaunaldien errealitatea.
|