Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Poesia honen efikazia ez dator soilik bere joera dramatikotik, badu arrazoi sakonagoa ere. Ez delako hemen erromantizismoaren karikatura eta bizipen bortitza elkarren buruz buru jartzen, hemen gure gaurko kulturaren eta kultura iraultzailearen zutabe diren elementu biziak kontrajartzen zaizkio bizitzari. Poemak adierazten duena, azken finean, bizitzaren eta literaturaren arteko amildegia da.
2002
‎Euzko Olerti Eguna gaz, alegia. Egun aretako buruzagiak gure artetik egaz egin dau ta, arentzat bedi gure gaurko gomuta zintzoa arentzat gure oroipen gozoa arentzat gure gorasarre maitekorra.
2003
‎AZKEN ESKARIA. " Gernikako Arbolaren" bertso batzukaz, azken bertsoekin amaitu nahi neuke neure berbaldi hau, gure gaurko egoera honentzat be egokiak eta berebizikoak dira ta:
‎Beste gauza guztien aurretik, hara zer dinoskuen gure gotzainak: " Kristinaua ezin daiteke bizi bere munduko arazoetatik aldenduta; kristinauak asko emon leio, eta emon behar deutso, gure gaurko mundu honeri". Horregaitik, ba, lotan eta ameseta gozotan barik, barruraino sartuta bizi behar dau benetako kristinauak, gaurko munduko arazo astun eta larri guztietan.
‎Beste hainbat gauza, baina gure gaurko jardunaldiak be bere neurria dauka ta, gaurkoagaitik hementxe amaitu dogu.
‎Aurreko hitzotan, gain gainetik eta azaletik bada be, gure egoera ilunaren alderdi batzuk aitatu doguz, San Inazioren laguntasuna eskatu nahirik. Baina gure santuak erakutsi ederrik emoten deusku guztioi, gure gaurko une larri eder honetan Jaunari behar danez erantzun deiogun. Gure bizitza osoa bidekurutze baten antzekoa da:
Gure gaurko herriaren eta Eleizaren gorabeherak eta premina larriak gogora ekarten ditugunean, asko gara hileta joten hasten gareanak: " Nora ete goaz?
‎Eta ze indar eukan orduan gure euskal gizarteak burruka hori aurrera eroateko? Non egozan orduan gure gaurko ikastolak, irratiak, ikastetxeak, aldizkari eta egunkariak, euskal gobernuaren laguntza eta eragina.... Azken 20 urteotan ikusi eta ikusten doguna, noren gau ameseta gozoetan agertu zan urte ilun eta garratz hareetan?
‎edozein gizon eta emakumeren duintasuna ta handitasuna aintzat hartzen, edozein umetxu Jaungoikoaren antz eta iruditzat eta Jesusen anaiatzat hartzen. Jaungoikoa alde batera itxi dauan gure gaurko gizarte honek ez ete dau galdu, bide batez, umeak maitatzea, gaixoak eta zaharrak behar dan lez estimatzea?
‎Bide batez, gure gaurko Euskal Herri maitea bihotz bihotzean eta begien aurrean dogula.
‎1 Gure gaurko Eleizearen preminarik bizienetariko bat, hauxe: fedea argitu, garbitu, sendotu, zabaldu.
‎salbazino kondairak esaten deusku, Eleizearen aldirik baketsu ta itxuraz zoriontsuenak ez dirala izaten egokienak bere burua garbitu eta munduan zabalduteko. Gure gaurko egoera apal hau deika daukagu, pobretasuna, harrokeririk eza eta zoriontasunerako zuzentasun egarria bilatu daiguzan.
‎eleiz agintariak. Euron agintaritza ez dator herriagandik, Kristogandik baino (baina herriaren onerako, ez euren onerako); gure gaurko Eleizeak holako zerbitzari asko behar ditu, baina, batez be, on onak: apalak, pobreak, Jaungoikozale sutsuak, jakitunak, herria maite dabenak, euren bizi osoosoa kristau herriaren alde emoten dakienak.
2004
‎Eta hango soinu, kantu, dantza, edari, barre algara, esku zarta, eupada, zirri ta mila kolorezko argi, jantzi ta suge paperek ez dute azkenik izaten. Hantxe egoten da gure gaurko gazteria ere, gazteria berrizalea.
2005
‎gurean nahiko genero berria izatea, genero bihurri eta batzuetan zehaztugabea izatea, etengabe bilakaeran egotea, eta beharbada bere gainean zelanbaiteko aurreiritzia zabaldu izana (genero txikia eleberriaren aldean, tradizioko ipuingintzaren eta ipuingintza modernoaren arteko nahastea...). Dena dela, une honetan badugu corpus zabal bat, ipuin batzuek itzelezko emaitzak lortu dituzte eta gure gaurko talaiatik orain arte izan duen bilakaera dagoeneko azter dezakegu. Heldutasunera heldu den generoa da, egon badaude ere.
‎Eta zergatik diosku definizioak ipuinak umeei kontatzen zaizkiela? Argi eta garbi ipuin mota jakin batez ari da, ipuin harrigarriaz, ahozko mundutik etorri zaiguna eta gure gaurko gizarte honetan ume literaturaren eremuan lotu dena.
‎Bainan egia osoa errateko, aitortu behar dut demokrazia badela gure gaurko Elizan oraino. Serora eta fraile ordenetan, zuzendariak hautatuak dira kide guzien bozez.
2007
‎aldaketa ekonomikoak, gerla zibilak, euskararen eta euskal kulturaren lanketa eta errepresioa, nafartasuna eta euskaltasunaren arteko eztabaida faltsua... Eta, azkenean, Ameriketarako emigrazioa, ia mende eta erdi inguruan euskal gizartean erroturik iraun duen fenomenoa, garrantzitsua bezain ezezaguna gure gaurko ikuspegitik. Han, Atlantikoaz bestaldean, Euskal Herri berriak loratu eta garatu ziren:
2022
‎Argi dago denboraren kontzeptuaren adiera ezberdinek errealitatearen ikuspegi ezberdinen konfigurazioan parte hartzen dutela. Zymunt Bauman ospe handiko soziologoak deskribatu zuen ondoen gure gaurko gizartearen denboraren kontzeptua. " Denbora likidoa", atzamar artetik ihes egiten diguna eta non ezerk irauten ez duen.
2023
‎Orain era batekoak gara, gure aurrekoak era batekoak izan diralako. Dana dago lotuta, hari batek batzen ditu gure arbasoak gure gaurko bizimoduagaz, eta horren barri emoten ahalegindu gara material honen bitartez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia