2006
|
|
Inguru euskaldunetako eta erdaldunetako haurrak elkartuta, askotan erdara ama hizkuntza dutenen hizkuntza joera nagusitzen da, eta urte osoan ia erdaraz hitzik esaten ez duten haurrek, orduantxe praktikatzen dute eskolan ikasitakoa. Eta ez da harritzekoa,
|
gure
errealitate soziolinguistikoa ezagututa.
|
2009
|
|
Ikasleek eskatutako elebitasun erabatekoa, ordea, ez da egingarria NUPen: Euskararen aldeko urratsak egin behar dira, baina
|
gure
errealitate soziolinguistikoan, elebitasuna ez da beharrizan bat.
|
|
Geure muga nagusiak dira, besteak beste hauek:
|
gure
errealitate soziolinguistiko konplexua, euskararen ahulezia gaztelaniarekiko gizarte bizitzan, erdaldun askoren inertzia, euskal hiztunen euskararekiko leialtasun neurria, eta euskararen ondarearen jabe garen euskal herritar guztion gogoa.
|
2011
|
|
Irakaskuntzako profesionalei eta hizkuntzaren fenomenoetan interesa duten irakurleei zuzendua dago. hala ere, egileak bere liburuetan erabiltzen duen estiloa oso ulergarria da eta, beraz, Batxilergoko ikasleentzat ere aproposa da. helburu nagusia hizkuntza dibertsifikazioaren mekanismoak azaltzea da; hau da, ingurura egokitzeko bitartekaritza lanak egiten dituen fenomeno naturala dela ulertaraztea, eta ez, ostera, komunikaziorako oztopo bat. Beste hizkuntzetako maileguak diren hitz katalanen zerrenda interesgarri bat ere topatuko dugu, baita hizkuntza zerrenda luze bat ere. unibertsitateko gidaliburu honek hizkuntzek gizartean duten paperean sakondu nahi du. gainera, ikerketa soziolinguistikoaren joera nagusiak aurkezten ditu
|
gure
errealitate soziolinguistikoko adibideekin. hizkuntza komunitate katalaneko egoera soziolinguistikoa hobeto ulertzeko jarduera praktiko asko proposatzen ditu.
|
2013
|
|
webguneak euskarazko bertsioa eduki behar izatea. «Ez dugu %100 euskaraz izaterik eskatuko,
|
gure
errealitate soziolinguistikoa kontuan hartu behar dugulako. Webgunea edozein hizkuntzan egon daiteke, baina euskarazko bertsioa eduki du, eta denborarekin garatzen joan behar du».
|
2015
|
|
Lutxo Egiak performancearekin ere
|
gure
errealitate soziolinguistikoaren gaineko interpretazio marko berriak eragin ditu. Bide batzuk ireki ditu eta orain talde lanean guztioi dagokigu sasiak garbitu eta bide zabalago eta erosoagoak egitea.
|
2016
|
|
nola aldatu (ko) diren gauzak kamarada!" XX. mende erditik euskarak eta euskal komunitateak funtsezko aldaketak bizi izan dituzte: ezaugarri sozioekonomikoak, hizkuntza bera, globalizazioa, teknologia berriak eta bestelako faktoreek
|
gure
errealitate soziolinguistikoaren eraldaketan eragin handia ukan dute. Hizkuntzaren egoera eta etorkizunari buruzko irakurketa eskainiz, Kike Amonarriz soziolinguista, umorista eta ka
|
2018
|
|
|
Gure
errealitate soziolinguistikoa ulertzeko eta aztertzeko, Jose Maria Sanchez Carrion, Txepetx, soziolinguista handiaren paradigma erabili izan dugu 1987an" UN FUTURO PARA NUESTRO PASADO, claves de la recuperación del euskera y teoria social de las lenguas" liburua argitaratu zuenetik, ia azkenengo 30 urteotan. Hizkuntzaren ikasketa prozesua honela azaldu zigun Txepetxek:
|
2023
|
|
Euskaltzaleen Topaguneak, helburuak gaurkotu eta eraberritu beharra ikusi du,
|
gure
errealitate soziolinguistiko eta soziopolitiko berrira egokitzeko, mugimendu gisa indartzeko, trinkotzeko eta zabaltzeko, eta euskararen erabileran jauzi bat eman dadin eragin ahal izateko.
|
|
Hamarkada bat joan da harez geroz, eta Euskaltzaleen Topaguneak orduan egindako analisiak eta ezarritako helburuak gaurkotu eta eraberritu beharra ikusi du,
|
gure
errealitate soziolinguistiko eta soziopolitiko berrira egokitzeko, mugimendu gisa indartzeko, trinkotzeko eta zabaltzeko, eta euskararen erabileran jauzi bat eman dadin eragin ahal izateko.
|