Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2003
‎5.1 · Jaungoikoagandiko maitasuna: " Gure erlijino guztiz eder hau ez da gizonok asmautakoa, Jaungoikoak berberak erakutsia baino. Eta hara zein dan gure erlijinoaren mamina edo guna:
‎Ez nizuke utziko joaten egitan gure erlijioa ezpalitz han bertan.
‎Nire ustez, gure erlijio krisia honela ibili da joan den hogei urte honetan[]: lehenengo, erlijioa sakonago eta biziago biziaz konponduko zirela problemak, uste zen.
2004
‎Hemengo gure erlijioan dena izan zaitezke, katoliko eta aldi berean protestante edo espiritista, bai eta babalao ere, nahi duzun guztia. Beltzen arabera, zenbat eta erlijio gehiago izan, gero eta ache edo dohain handiagoa izanen duzu gizakiaren arazoei irtenbide emateko.
2006
‎Nik aski mindurik utzi nituen bazterrak are minduago ageri ziren orain. Guiseko etxeak xaxatuta, Frantziako errege Karlos IX.ak gerla eman zien berriz gure Erlijiokoei. Zaharrak berri, ez arras.
2008
‎Proaño apezpikuaren iritziz, indigenen espiritualitateak bat egiten du naturarekin eta komunitatearen zentzuarekin, eta ikuspegi horrek eliza katolikoaren osotasuna aberastu dezake. Gure asmoa fede kristaua adieraztea da, baina gure balore kulturaletatik eta gure erlijio propioetatik. Mugimendu indigenak dituen egitura propioen laguntzailetzat dugu gure burua, baina ez gara bakarrak.
‎adierazteko. . On eta saindu den guztia ukatuz, eta materiazko eta zital den guztia goraipatuz, gu anabasan eta etsipenean murgilarazteko, gure Erlijioaren eta gure Aberriaren etsai guztiak askatu zirela zirudienean, gizonak handi egiten dituen egiazko fedearekin eta berdintzeko zail den abertzaletasunarekin, [Francok] gure Aberri maitea salbatu zuen, Askapenaren Gurutzada odoltsu baina loriosean?.
‎Konturatzen garelarik bat ez dela hoberena eta ez dela hobea, adibidez, bi, hiru, hamazazpi, baterez edo auskalozenbat baino, aise urtzen dira gure baitan erlijioa, jakintza, izena, unibertsoa, itzala, hizkuntza arautua, amodio arautuagoa, ofizioa, ideologia eta dena. Batik bat, dena; dena izan nahi duen dena.
2009
‎Gaur egun guk erlijioa instituzio baten eta doktrina finkatu baten eran aurkitzen dugu beti. Instituzio handiak, erakutsi ala ezkutatu egiten du, bere buruaren handi mandiaz, egiaz jainkozkoa?
‎Eta arazoen soluzio enpirikoa ere ez. Baina guk erlijioan, ez dagoen zerbait bilatzen badugu eta ezin badugu aurkitu, horrek gure arazoa ematen du, modernoona, batik bat?, ez derrigor erlijioarena. Zeren eta erlijiogabeek erlijioan sentitzen duten akats hori erlijiodunek berek ez dute sentitzen!
‎Hots, batetik Jainkoa unibertsoaren kausa, eta bestetik Jainkoa gizon emakumearen erredimitzaile, bi kontzeptuak batere problemarik gabe bateratzen gaude ohituak, baina, arrazoimenaren interesen? maila eta tipo ezberdinetan mugitzen dira (alegia, gure erlijio tradizionalean Jainko diferenteak elkarnahasten dira). Descartesen Jainkoak fisika matematikorako balio du, erlijiorako ez.
‎Guretzat ez da posible erlijioan antzinako tribuko dantzetara itzultzea: gure erlijioa Budaren, Jesus Nazaretekoaren, San Frantziskoren, h. d., intuizio indibidual ohizgaindiko ezberdinetatik, eta, jeinu erlijioso, horiek eragin zuten Jainkoaren eraldaketatik bizi da.
‎Fluorourazilo, doxorrubizina, ziklofosfamida: hara hor gure hiru jainko berriak, gure erlijio kimiko kuttuna. Hor omen dago gure esperantza guztia.
‎hartu luma, eta erakutsi eta arrazoitu zeure ikuspuntua, zutabe hauetan abegitsu hartuko zaitugu-eta, gure bihotzean taupadaka dabilen maitasunari erasotzen ez diozun bitartean: gure Erlijio sakrosantu katoliko apostoliko eta erromatarrari diogun maitasunari, alegia. Eliza izango da, izan ere, egunkari honetako zaurtezin bakarra, mila bider apurtuko baikenuke paperean irrist egiten duen luma, Ama Maria orbangabearen distira lausotu dezakeen ezer inprimatu baino lehenago.
Gure erlijioko asko gauza etzaizkigu argi erakutsi oraindikan euskeraz. Txoko asko arkitzen dira argitu bearrak.
‎hartu luma, eta erakutsi eta arrazoitu zeure ikuspuntua, zutabe hauetan abegitsu hartuko zaitugu-eta, gure bihotzean taupadaka dabilen maitasunari erasotzen ez diozun bitartean: gure Erlijio sakrosantu katoliko apostoliko eta erromatarrari diogun maitasunari, alegia. Eliza izango da, izan ere, egunkari honetako zaurtezin bakarra, mila bider apurtuko baikenuke paperean irrist egiten duen luma, Ama Maria orbangabearen distira lausotu dezakeen ezer inprimatu baino lehenago.
‎Oinazerik gabe lortzen zenak ez du baliorik. Hori da gure erlijio nazionalaren mamia, hain zuzen ere. Jai baten bidez eraikuntza nazionala egin?
2010
‎Sekulako anakronismoan bizi garela uste dut. Beste norabide bat eman behar diogu gure erlijioari, kristau izateari, espiritualtasunari. Nik uste kristautasunak askoz ere mistikoagoa izan behar duela, alde batetik eta asko ere eraldatzaileagoa, bestetik; eta bigarren mailakoak direla eta aldakorrak izan behar dutela erakunde, arau moral eta sineskizun eta dogma guztiek.
‎Eta beste erlijioetan berdin, zeren Jainkoa gure erlijioaren zerbitzura jartzen dugunean, erlijio bakoitza bere liburu bakarrak bizi du: Bibliak kristautasuna, Koranak islama, Vedek hinduismoa?
‎Eta beste erlijioetan berdin, zeren Jainkoa gure erlijioaren zerbitzura jartzen dugunean —erlijio bakoitza bere liburu bakarrak bizi du: Bibliak kristautasuna, Koranak islama, Vedek hinduismoa... eta Marxen Kapitalak komunismoa, ez bainuke ahaztu nahi jainkorik gabeko erlijio hau ere, kapitulu berezia lukeena— jartzen baititugu beste jainko guztiak —beste liburu bakar guztiak— aurrez aurre.
‎Adiskideok, zein da gure erlijioa. Guretako gehienok hezur mamietan itsatsia daramagu legearen eta bekatuaren diskurtsoa:
‎" Gure erlijioak ere horixe egiteko agintzen digu".
2011
‎«Zer da, ba?», Luisek ikaratuta. «Gu kuakeroak gara, jauna, esan omen zion musikagileak?, eta gure erlijioak platerean jarritako guztia jatera behartzen gaitu. Ezin dugu janaririk alferrik galdu.
‎– Gure erlijioak esaten dik ez garela hiltzen sekula. Lurrean onak izan direnak guztiz zoriontsu egoten ei dituk Zeruan, amaigabeko bizian.
2012
‎Ezinduak ezinduagoa, txiroak txiroagoa eta lerdoak lerdoagoa aurkitzea gauza arrunta izan da beti, eta munduaren neurria geu ginenez, zein bestela beste inor ezagutzen ez bagenuen, haiek aurkitu genituen geu baino menosago. Ez zuten gure erlijio sentimendu eta praktikarik, gauza gordinak jateko ohitura zuten, beren amak sorginak zirela esaten genuen eta gauez ateratzen zirela zelebre jantzita, bat ia ikustera ere iritsi ginen, eta gutako gutxi batzuk bezala, analfabetoen seme edo ondorengoak ziren. Ah?
‎Ondoko egoeretan, identifikatu nortasunaren zein egituren artean dagoen gatazka: a) Sari txiki baten eta itxaronaldi luzeagoa eskatzen duen sari handiago baten artean hautatzea. b) Gutxiegi ordaintzen digutenean edo gehiegi kobratzen dugunean aldea itzuliko dugun erabakitzea. c) Gu baino ahulagotzat jotzen dugun norbaiten aurka errepresaliak hartu behar ditugun edo beste masaila jarri behar dugun erabakitzea. d) Gure erlijioak debekatzen badigu ere, preserbatiboa erabiltzeak dakarren barne gatazka ebaztea. 4??
‎—Eta zer agintzen du gure erlijioak. Titiburuak erakustea?
‎Duda egiten zuen, hala ere, hezur haragizko subjektuak ezagutu nahi ote zituen, bere lanari begira. Azken batean, Maria Magdalakoaren erretratu antzeko bat egin nahi zuen, gure erlijioaren (eta, erlijiogabeturikoen artean ere, gure kulturaren) arketipo oinarrizko baten birsortzea. Tipo jakin horren gaur egungo errepresentazioak aurrez aurre ezagutzeak aberastu egingo zuen bere irudikapena, nola ez, baina, agian, baita kutsatu ere, aldi berean, berak kontakizunari eman nahi zion tonua.
2013
‎urte bukaerako oporrak, eskola orduetakoak eta neguko etenaldia. Gaur eta bihar gure artean erlijio, familia eta lagunen arteko ospakizunak edonon izango dira. Segur aski aurreko egunetan eta gaurkoan gure erritmoa bizkortuko da, ez bakarrik fisikoki (leku batetik besterako lasterketak, familia, lankide eta lagunen arteko topaketak, konpromisoak eta horrez gain gure gorputzak liseritu behar dituen bazkariak eta edariak...), baita barruko erritmoa ere:
‎Guk gure erlijioa sortu dugu. Eta, nola ez, biziki sinisten dugu.
‎Pentsa dezagun gure inguruko erlijio nagusietan. Balioak identifikatze aldera, nola laguntzen digute erlijio horiek?
2014
‎Ezin uka euskara identitatea nazioa akuiluak eragina izan duela euskararen biziraupenean, baina gaur egun fosilizaturik geratzen ari dela dirudi ikuspuntu honek. Euskara gure erlijio moduan aldarrikatzea eragina izan dezake gazteen ideologian, kontzeptu teorikoetan. Baina askotan praktika bestelakoa da, sekularizatua dagoen belaunaldi berri honentzat etorkizun laburra izan dezake bide honek, nahiz eta eragina izan oraindik.
‎Katalina eta Margarita katolikoak dira eta gu biok protestanteak, eta berarekin izan nuen azken bileran garbi erantzun nion: " Nik eta nire semeak gure Jainkoa eta gure erlijioa alboratu baino nahiago dugu hil". Katalina bera da zu, Henrike, bere alabarekin ezkonarazteko interes gehien duena, baina uste dut, Henrike, bere helburu nagusia zu nigandik eta Jainkoarengandik banatzea besterik ez dela.
2015
‎Bera ere musulmana da, eta bere erlijioa defendatu du: " Gure erlijioa bakearena da, ez hiltzaileena. Askok uste dute musulmanak gerrazaleak garela, baina ez dugu onartzen hiltzen duen jendea.
‎Edozein erlijiotik kanpo hil zen eta zibilki ehortzi zen. Gure erlijioa kontzientzia zuzentasuna zen, eta ongia, familia, zientzia, askatasuna, justizia, eta lana. Ahal izan genuen on guztia egin genuen; eta ez genion nahita inori txarrik egin.
Gure erlijionea ez da salbatuko, ez badira uzten erlijionedunen eskuetan, haren erabiltzeko giderrak!
‎Bestelako Jainkoa. Ez gure erlijio neurri, lege, truke guzien eredura edota gure beldur, herstura eta hoben sendimenduen idurira moldatu Jainkoa, bainan Ontasun (onezia) hutsa den Jainkoa. Harrigarrizko dohaintasun hutsa baita Jainkoa.
2016
‎Judaismoak eta katolizismoak ardatz bera badute, itun zaharra eta munduaren eta gizakiaren kreazioa, gero aldetzen direla badakigu, guk Jesukristo Jainkoaren semea denik ez dugula sinisten baina desberdintasun horrek ez gaitu bat bestearen aurka ezartzen. Halere hori ez da gure erlijioek gazteak galtzeko arrazoina, agian katolizismoak gurea baino gehiago; baina biek gazteen lekutzea sufritzen dute, eta federat berriz hurbiltzeko bideak elkarrekin aztertzeko gaude gaur hemen bilduak, gure ustez, testu sakratuak biziki gaurkotu behar direlako jendearen egarria ase dezaten.
‎Erailtzea da gure erlijioa?
‎" Erailtzea da gure erlijioa".
Gure erlijio propioa daukagu, aita.
Gure erlijioa ez da inoiz herrialde honetan errotuko.
2018
‎Baina ez dezagun jan Jaunak landu ez duen baratzetik; ez dezagun edan gure Salbatzaileak bedeinkatu ez duen urik. Benetako zoriontasuna gure erlijiotik etorriko zaigu, zoriontsua baita sinisten duena.
2019
‎Instagramen Hollywood, Netflix eta ospearen Olinpo berrietako jainkosa ama ia guztien seme alaba are ospetsuagoek beren amengandik jasotako dohainak goraipatu dituzte, arrosa, bonboi eta irribarre eztitsuen artean. Bernadetti ez diote deus galdetu.Tokian tokiko tradizioetara lotuta dago Amaren Eguneko ospakizuna, gurean erlijio kristauaren soka luzearekin. Jakin dut, ordea, beste zenbait tokitan bestelakoak ere izan zirela noizbait, eta, adibidez, AEBetan Anna Maria Jarvis ekintzaileari zor zaiola egun hori ofizialki ezarri izana, haren amak eta beste emakume adiskide batzuek Gerra Zibilaren garaian izan zuten konpromiso bakezalea ohoratzeko asmoarekin bultzatu zena hasieran baten.
‎Osteguna, Ortzeguna zuten gure asaba aspaldikoek astearen zutabe eta egonarri. Joxe Miel Barandiaranek, Lehen euskal gizona bere liburuan, gure lurralde honetako aspaldietako denborak aztertu ostean, gure erlijio terrajeak ere arakatzen ditu han, liburuaren azken aldera. Honela dio:
‎Euren jarrera etsiek eraso egiten diote gure erlijioari".
2021
‎Debekatua, kopetaraino nago Hâkimen debeku eta bekatuez. Berak dio gure nortasunari atzerrian eusteko ezinbestekoak direla, zuzen dagoela inguratzen gaituzten gauza onak hautatzea, gureganatzea, baina beti gure erlijio edota ohiturekin bat datozela, bestela alde batera utzi beharrean gaude. Gauza jakina da, eta arrunt ohikoa, gurea baino aurreratuagoa edo hau da behintzat sinestarazi digutena gure auzokoek edota aberatsagoa den gizarte batek liluratuta suertatzea, baina guk ere jakin behar dugu gure fedearen indarra norainokoa den kalte egiten digunari uko egiteko, eta Hâkimen ustez indar hori sharian dago, hots, bizitzaren arlo guztiak arautzen dituen kode sakratuan.
‎Gure aitak familia du bere helburu nagusia. Islama da gure erlijioa, Ala gure jainkoa eta Muhammad da gure profeta. Balore horietaz landa edertasuna eta bizitzaz gozatzea da gure eguneroko jarrera eta ez ditugu nahi zabarkeria eta gaiztakeria.
2022
‎Oraingoan, YouTube erabili beharrean, eskutitz bidez jarriko gara zuekin harremanetan, Testamentu Berrian korintiarrei eginiko gutuna bezala. Ikusten duzuenez, gure erlijioak ere, hau da, euskarak ere, moda guztiak jarraitzen ditu. Euskara dago oso itsatsia… Lottite gehiago luke?
‎Are gehiago, Lasarte Orian zein itsatsia dagoen ikustea besterik ez dago! Gure erlijioak, euskarak, asko dauka Lasarte Oriari eskertzeko, bertan jaio baitziren ahobiziak eta belarriprestak. Lasarte Oria da gure Jerusalem eta gu horregatik etorri ginen.
Gure erlijioan ere badira holako ikusmolde ilunak. Badugu Infernua, Purgatorioa, gainera lur huntan berean litezkeenak; entzun berria dut harriturik, sufritzen ari den eri bat aipatzean" Purgatzen ari da".
‎«Legeak onartzeak ez du esan nahi etikoa denik», zioen gure erlijioko irakasleak, apaiza berau, trantsizioko garaian abortuari buruz. Egun hauetan asko gogoratu naiz don Javierrez immatrikulazioak gora eta behera ari garenean, zeren bere lankideei sarri entzuten diedan hitza legea da, ez etika.
‎Lehen, legezkoa zen. Halako batean, Txinako gobernuarentzat onartezina zen; gure hizkuntza utzi, gure erlijioa utzi, eta Txinako kulturan asimilatu beharra zegoen».
‎–Baina, noski, esan zuen Cunningham jaunak poliki eta eraginkortasunez?, gure erlijioa da erlijio erlijioa, jatorrizko fede zaharra.
2023
‎Koloreko emakumeei rolen bat esleitzen zaienean feminismo zuriaren barnean, agerraldi laburrak izaten dira, zerrendako aktoreen antzezpen hutsak, edo, bestela, erruki eske agertzen dira, bizirauteko borrokan, edo eskola edo osasun klinika batean, eta ez pertsona oso eta konplexu gisa. Guk istorio tristeak kontatzea espero dute, nolako oinaze deskribaezina eragin diguten gure gizon izugarri basatiek, gure kultura berez akastunak, gure erlijio bereziki drakoniarrak (sekula ez zurien ekintzek edo ez ekintzek). Haiek beren sumin preziatu eta akaso zintzoa eskaintzen digute gure kultura natiboen basakeriaren aurrean, zeren eta gure kulturek anabasa etsigarri batera eraman baikaituzte; eta, bien bitartean, haiek zain daude, errukiz eta egonarriz, gauzak konpontzeko noiz esku hartu (indarrez edo diruz).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 37 (0,24)
Gure 12 (0,08)
guk 2 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gure baitan 1 (0,01)
gure inguruko 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia