2003
|
|
Ez nizuke utziko joaten egitan
|
gure
erlijioa ezpalitz han bertan.
|
|
Nire ustez,
|
gure
erlijio krisia honela ibili da joan den hogei urte honetan[]: lehenengo, erlijioa sakonago eta biziago biziaz konponduko zirela problemak, uste zen.
|
2004
|
|
Hemengo
|
gure
erlijioan dena izan zaitezke, katoliko eta aldi berean protestante edo espiritista, bai eta babalao ere, nahi duzun guztia. Beltzen arabera, zenbat eta erlijio gehiago izan, gero eta ache edo dohain handiagoa izanen duzu gizakiaren arazoei irtenbide emateko.
|
2006
|
|
Nik aski mindurik utzi nituen bazterrak are minduago ageri ziren orain. Guiseko etxeak xaxatuta, Frantziako errege Karlos IX.ak gerla eman zien berriz
|
gure
Erlijiokoei. Zaharrak berri, ez arras.
|
2008
|
|
Proaño apezpikuaren iritziz, indigenen espiritualitateak bat egiten du naturarekin eta komunitatearen zentzuarekin, eta ikuspegi horrek eliza katolikoaren osotasuna aberastu dezake. Gure asmoa fede kristaua adieraztea da, baina gure balore kulturaletatik eta
|
gure
erlijio propioetatik. Mugimendu indigenak dituen egitura propioen laguntzailetzat dugu gure burua, baina ez gara bakarrak.
|
|
adierazteko. . On eta saindu den guztia ukatuz, eta materiazko eta zital den guztia goraipatuz, gu anabasan eta etsipenean murgilarazteko,
|
gure
Erlijioaren eta gure Aberriaren etsai guztiak askatu zirela zirudienean, gizonak handi egiten dituen egiazko fedearekin eta berdintzeko zail den abertzaletasunarekin, [Francok] gure Aberri maitea salbatu zuen, Askapenaren Gurutzada odoltsu baina loriosean?.
|
2009
|
|
Hots, batetik Jainkoa unibertsoaren kausa, eta bestetik Jainkoa gizon emakumearen erredimitzaile, bi kontzeptuak batere problemarik gabe bateratzen gaude ohituak, baina, arrazoimenaren interesen? maila eta tipo ezberdinetan mugitzen dira (alegia,
|
gure
erlijio tradizionalean Jainko diferenteak elkarnahasten dira). Descartesen Jainkoak fisika matematikorako balio du, erlijiorako ez.
|
|
Guretzat ez da posible erlijioan antzinako tribuko dantzetara itzultzea:
|
gure
erlijioa Budaren, Jesus Nazaretekoaren, San Frantziskoren, h. d., intuizio indibidual ohizgaindiko ezberdinetatik, eta, jeinu erlijioso, horiek eragin zuten Jainkoaren eraldaketatik bizi da.
|
|
Fluorourazilo, doxorrubizina, ziklofosfamida: hara hor gure hiru jainko berriak,
|
gure
erlijio kimiko kuttuna. Hor omen dago gure esperantza guztia.
|
|
hartu luma, eta erakutsi eta arrazoitu zeure ikuspuntua, zutabe hauetan abegitsu hartuko zaitugu-eta, gure bihotzean taupadaka dabilen maitasunari erasotzen ez diozun bitartean:
|
gure
Erlijio sakrosantu katoliko apostoliko eta erromatarrari diogun maitasunari, alegia. Eliza izango da, izan ere, egunkari honetako zaurtezin bakarra, mila bider apurtuko baikenuke paperean irrist egiten duen luma, Ama Maria orbangabearen distira lausotu dezakeen ezer inprimatu baino lehenago.
|
|
hartu luma, eta erakutsi eta arrazoitu zeure ikuspuntua, zutabe hauetan abegitsu hartuko zaitugu-eta, gure bihotzean taupadaka dabilen maitasunari erasotzen ez diozun bitartean:
|
gure
Erlijio sakrosantu katoliko apostoliko eta erromatarrari diogun maitasunari, alegia. Eliza izango da, izan ere, egunkari honetako zaurtezin bakarra, mila bider apurtuko baikenuke paperean irrist egiten duen luma, Ama Maria orbangabearen distira lausotu dezakeen ezer inprimatu baino lehenago.
|
|
Oinazerik gabe lortzen zenak ez du baliorik. Hori da
|
gure
erlijio nazionalaren mamia, hain zuzen ere. Jai baten bidez eraikuntza nazionala egin?
|
2010
|
|
Sekulako anakronismoan bizi garela uste dut. Beste norabide bat eman behar diogu
|
gure
erlijioari, kristau izateari, espiritualtasunari. Nik uste kristautasunak askoz ere mistikoagoa izan behar duela, alde batetik eta asko ere eraldatzaileagoa, bestetik; eta bigarren mailakoak direla eta aldakorrak izan behar dutela erakunde, arau moral eta sineskizun eta dogma guztiek.
|
|
Eta beste erlijioetan berdin, zeren Jainkoa
|
gure
erlijioaren zerbitzura jartzen dugunean, erlijio bakoitza bere liburu bakarrak bizi du: Bibliak kristautasuna, Koranak islama, Vedek hinduismoa?
|
|
Eta beste erlijioetan berdin, zeren Jainkoa
|
gure
erlijioaren zerbitzura jartzen dugunean —erlijio bakoitza bere liburu bakarrak bizi du: Bibliak kristautasuna, Koranak islama, Vedek hinduismoa... eta Marxen Kapitalak komunismoa, ez bainuke ahaztu nahi jainkorik gabeko erlijio hau ere, kapitulu berezia lukeena— jartzen baititugu beste jainko guztiak —beste liburu bakar guztiak— aurrez aurre.
|
|
Adiskideok, zein da
|
gure
erlijioa. Guretako gehienok hezur mamietan itsatsia daramagu legearen eta bekatuaren diskurtsoa:
|
2011
|
|
«Zer da, ba?», Luisek ikaratuta. «Gu kuakeroak gara, jauna, esan omen zion musikagileak?, eta
|
gure
erlijioak platerean jarritako guztia jatera behartzen gaitu. Ezin dugu janaririk alferrik galdu.
|
2012
|
|
Ezinduak ezinduagoa, txiroak txiroagoa eta lerdoak lerdoagoa aurkitzea gauza arrunta izan da beti, eta munduaren neurria geu ginenez, zein bestela beste inor ezagutzen ez bagenuen, haiek aurkitu genituen geu baino menosago. Ez zuten
|
gure
erlijio sentimendu eta praktikarik, gauza gordinak jateko ohitura zuten, beren amak sorginak zirela esaten genuen eta gauez ateratzen zirela zelebre jantzita, bat ia ikustera ere iritsi ginen, eta gutako gutxi batzuk bezala, analfabetoen seme edo ondorengoak ziren. Ah?
|
|
—Eta zer agintzen du
|
gure
erlijioak. Titiburuak erakustea?
|
|
Duda egiten zuen, hala ere, hezur haragizko subjektuak ezagutu nahi ote zituen, bere lanari begira. Azken batean, Maria Magdalakoaren erretratu antzeko bat egin nahi zuen,
|
gure
erlijioaren (eta, erlijiogabeturikoen artean ere, gure kulturaren) arketipo oinarrizko baten birsortzea. Tipo jakin horren gaur egungo errepresentazioak aurrez aurre ezagutzeak aberastu egingo zuen bere irudikapena, nola ez, baina, agian, baita kutsatu ere, aldi berean, berak kontakizunari eman nahi zion tonua.
|
2013
|
|
Guk
|
gure
erlijioa sortu dugu. Eta, nola ez, biziki sinisten dugu.
|
2014
|
|
Ezin uka euskara identitatea nazioa akuiluak eragina izan duela euskararen biziraupenean, baina gaur egun fosilizaturik geratzen ari dela dirudi ikuspuntu honek. Euskara
|
gure
erlijio moduan aldarrikatzea eragina izan dezake gazteen ideologian, kontzeptu teorikoetan. Baina askotan praktika bestelakoa da, sekularizatua dagoen belaunaldi berri honentzat etorkizun laburra izan dezake bide honek, nahiz eta eragina izan oraindik.
|
|
Katalina eta Margarita katolikoak dira eta gu biok protestanteak, eta berarekin izan nuen azken bileran garbi erantzun nion: " Nik eta nire semeak gure Jainkoa eta
|
gure
erlijioa alboratu baino nahiago dugu hil". Katalina bera da zu, Henrike, bere alabarekin ezkonarazteko interes gehien duena, baina uste dut, Henrike, bere helburu nagusia zu nigandik eta Jainkoarengandik banatzea besterik ez dela.
|
2015
|
|
Bestelako Jainkoa. Ez
|
gure
erlijio neurri, lege, truke guzien eredura edota gure beldur, herstura eta hoben sendimenduen idurira moldatu Jainkoa, bainan Ontasun (onezia) hutsa den Jainkoa. Harrigarrizko dohaintasun hutsa baita Jainkoa.
|
2016
|
|
Judaismoak eta katolizismoak ardatz bera badute, itun zaharra eta munduaren eta gizakiaren kreazioa, gero aldetzen direla badakigu, guk Jesukristo Jainkoaren semea denik ez dugula sinisten baina desberdintasun horrek ez gaitu bat bestearen aurka ezartzen. Halere hori ez da
|
gure
erlijioek gazteak galtzeko arrazoina, agian katolizismoak gurea baino gehiago; baina biek gazteen lekutzea sufritzen dute, eta federat berriz hurbiltzeko bideak elkarrekin aztertzeko gaude gaur hemen bilduak, gure ustez, testu sakratuak biziki gaurkotu behar direlako jendearen egarria ase dezaten.
|
|
Erailtzea da
|
gure
erlijioa?
|
|
" Erailtzea da
|
gure
erlijioa".
|
2018
|
|
Baina ez dezagun jan Jaunak landu ez duen baratzetik; ez dezagun edan gure Salbatzaileak bedeinkatu ez duen urik. Benetako zoriontasuna
|
gure
erlijiotik etorriko zaigu, zoriontsua baita sinisten duena.
|
2019
|
|
Osteguna, Ortzeguna zuten gure asaba aspaldikoek astearen zutabe eta egonarri. Joxe Miel Barandiaranek, Lehen euskal gizona bere liburuan, gure lurralde honetako aspaldietako denborak aztertu ostean,
|
gure
erlijio terrajeak ere arakatzen ditu han, liburuaren azken aldera. Honela dio:
|
|
Euren jarrera etsiek eraso egiten diote
|
gure
erlijioari".
|
2021
|
|
Debekatua, kopetaraino nago Hâkimen debeku eta bekatuez. Berak dio gure nortasunari atzerrian eusteko ezinbestekoak direla, zuzen dagoela inguratzen gaituzten gauza onak hautatzea, gureganatzea, baina beti
|
gure
erlijio edota ohiturekin bat datozela, bestela alde batera utzi beharrean gaude. Gauza jakina da, eta arrunt ohikoa, gurea baino aurreratuagoa edo hau da behintzat sinestarazi digutena gure auzokoek edota aberatsagoa den gizarte batek liluratuta suertatzea, baina guk ere jakin behar dugu gure fedearen indarra norainokoa den kalte egiten digunari uko egiteko, eta Hâkimen ustez indar hori sharian dago, hots, bizitzaren arlo guztiak arautzen dituen kode sakratuan.
|
|
Gure aitak familia du bere helburu nagusia. Islama da
|
gure
erlijioa, Ala gure jainkoa eta Muhammad da gure profeta. Balore horietaz landa edertasuna eta bizitzaz gozatzea da gure eguneroko jarrera eta ez ditugu nahi zabarkeria eta gaiztakeria.
|
2022
|
|
Oraingoan, YouTube erabili beharrean, eskutitz bidez jarriko gara zuekin harremanetan, Testamentu Berrian korintiarrei eginiko gutuna bezala. Ikusten duzuenez,
|
gure
erlijioak ere, hau da, euskarak ere, moda guztiak jarraitzen ditu. Euskara dago oso itsatsia… Lottite gehiago luke?
|
|
«Legeak onartzeak ez du esan nahi etikoa denik», zioen
|
gure
erlijioko irakasleak, apaiza berau, trantsizioko garaian abortuari buruz. Egun hauetan asko gogoratu naiz don Javierrez immatrikulazioak gora eta behera ari garenean, zeren bere lankideei sarri entzuten diedan hitza legea da, ez etika.
|
|
Lehen, legezkoa zen. Halako batean, Txinako gobernuarentzat onartezina zen; gure hizkuntza utzi,
|
gure
erlijioa utzi, eta Txinako kulturan asimilatu beharra zegoen».
|
|
–Baina, noski, esan zuen Cunningham jaunak poliki eta eraginkortasunez?,
|
gure
erlijioa da erlijio erlijioa, jatorrizko fede zaharra.
|
2023
|
|
Koloreko emakumeei rolen bat esleitzen zaienean feminismo zuriaren barnean, agerraldi laburrak izaten dira, zerrendako aktoreen antzezpen hutsak, edo, bestela, erruki eske agertzen dira, bizirauteko borrokan, edo eskola edo osasun klinika batean, eta ez pertsona oso eta konplexu gisa. Guk istorio tristeak kontatzea espero dute, nolako oinaze deskribaezina eragin diguten gure gizon izugarri basatiek, gure kultura berez akastunak,
|
gure
erlijio bereziki drakoniarrak (sekula ez zurien ekintzek edo ez ekintzek). Haiek beren sumin preziatu eta akaso zintzoa eskaintzen digute gure kultura natiboen basakeriaren aurrean, zeren eta gure kulturek anabasa etsigarri batera eraman baikaituzte; eta, bien bitartean, haiek zain daude, errukiz eta egonarriz, gauzak konpontzeko noiz esku hartu (indarrez edo diruz).
|