Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Fishmanek adierazi zuen komunitate bizitzaren lotura hori oinarri funtsezkoena eta beharrezkoena dela hizkuntzak eta kulturak bizirik iraun ahal izateko. Gu ere ados gaude Fishmanekin, hau da, guk ere uste dugu familiartean H1erabiltzea eta auzokideekin eta komunitate taldeko beste kide batzuekin harremanak H1 hizkuntzan izatea maiz kultura autonomiaren eta talde bizindarraren oinarria dela. Osagai horri" hurbiltasun sozial" izena eman diogu, oinarrizko sozializazioa gutxiengodun taldearen hizkuntzan (H1) egiten dela adierazten duelako, eta oinarrizko sozializazioa behar beharrezkoa da hizkuntza eta kultura belaunaldi batetik bestera transmititzeko, bai eta hizkuntza taldearen identitatea garatzeko ere.
2009
‎Prozesu horretan —morala prozesua baita— erlijioak trabak jarri ditu etengabe. Beraz, Ayalak bezala, guk ere uste dugu balioen auziaz arduratzea eta errealitatearen ezagutzaz arduratzea bateragarriak eta osagarriak direla, baina, Ayalak ez bezala, ez dugu uste balioen auziaz arduratzea erlijioari dagokionik. Grafikoki esatearren:
2011
‎Aracilen garaian tabua zen eta hogeita bost urte geroago ere tabu izaten jarraitzen duen gai bati buruz hausnartzen ere ikasi lukete ikasleek. Arazoak ulertzea, jakinaraztea eta eztabaidatzea baliagarria izango litzateke errealitate soziolinguistikoaren aurrean norberak bere jarrera askatasun handiagoarekin eta jakinaren gainean egonda erabaki ahal izateko. gainera, guk ere uste dugu hezitzaileek ez luketela gramatika arauemailea bakarrik irakatsi eta argi eta garbi ikusi lituzketela normatibizazioaren bi norabideak: batetik, barneko aniztasuna bateratzea
2012
‎Asturiasko Nalon eskualdera siderurgiaren krisia iritsi zenean, ekintzaile hitzak zuen garrantziaz ohartu eta ikastetxeetan izaera hori transmititzeko beharraz gogoetatu zuten. " Nalon eskualdeak Trapagaranen ezaugarri oso antzekoak ditu eta horretaz jabeturik, guk ere uste dugu garrantzitsua dela hurrengo belaunaldiei erakustea beraien kabuz bizimodua aurrera ateratzen. Hemen ere, ikasleek ekintzaile izaera garatu behar dute eta hori gure ardura da" gaineratu du Begoña Martinezek.
‎Gatazka sozial eta armatuak kolonbiarrei eragindako tragediak, hildako, ezindu, desagertu, desplazatu eta erbesteratu andana utzi ditu, eta gizartea hautsi; horra hor gerrarekin amaitzeko bakea eraikitzeko dagoen premia, behin eta berriz erran dugu hori duela hogei urtetatik. Orain bake prozesu baterako aukera zabaldu denean, FARCekoek bezala, guk ere uste dugu bake prozesua bideratzeko bi aldeen su etena proposatu behar dela, prozesuari sinesgarritasuna emateko eta konfiantza sortzeko. Ikuspuntu hori herri erakundeek eta gizartearen zati handi batek partekatzen dute; oligarkiak, ordea, gerra luzatzeari eusten dio, borroka eremuan irabazteko; ez dago prest aldaketak eskatzen dituen bakearen aldeko apustua egiteko.
‎Ados gaude, guk ere uste dugu sortzen den hondakin kopurua gutxitu, berrerabili, birziklatu, konpostatu... egin behar dela, baina ez gaude ados helburu hori lortzeko moduarekin. Kontseiluaren egitasmoak ez du hau kontuan hartzen, ez du emaitza hobetzeko modurik planteatzen, ez du jendea kontzientziatzeko modurik planteatzen; alderantziz, hori guztia alboratu eta jendeari betebeharrak inposatuko dizkion sistema batean jartzen du arreta guztia.
2014
‎Alberrok eta biok hitz egin genuen emakume horrekin. Guk ere uste izan genuen gure Javier Cobrerosen arreba zela.
‎Europar Komisioko politika erregionaleko zuzendaritzak argitaraturiko Evalsed gidan aipatzen den moduan (1999), guk ere uste dugu ebaluazioaren eta ikaskuntza kulturaren garapena ezin dela izan konponketa estruktural puntual bat bakarrik, politika egiteko modu bat baizik, non:
2019
‎" Zoritxarrez, ordea, gauzak ez dira nahi bezala atera. Beraz, guk ere uste dugu lehenbailehen herritarren eskura jartzeko aukerak aztertu eta erabakiak hartu behar direla".
2022
Guk ere uste dugu zerbait egin behar dela. Gure independentzia zalantzan dago.
2023
Guk ere uste dugu segregazioa arazo bat dela, baina arazo konplexua da, eragiten diena gizarteko eremu guztiei, ludotekei, plazei, udal musika eskolari, eta abarrei. Eta, jakina, landu beharra dago baita hezkuntza arloan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia