Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2013
‎Hortaz, argudiobide hau gure eginez, esan genezake, literatur idazlan konkretua, ren azterketa dela nagusiki falta dena. Kontuan izan behar da, gainera, arazo hori bera dela XX. mende hasierako literaturaren ikerketan oro har dagoena.
2015
‎Hots, mundu horrek, beste bat izan dadin, beste logikainferusbatez gidatutako eremua izan behar du. Lurpe hori antzinako infernu() legez identifikatzea da gure egitekoa, baina, aurretik, Mariren koba barnea beste printzipio batzuk dituen tokitzat daukan azalpenaren berri emango dugu, Baltzaren lanari so, hizkuntzalaritza eta filosofia uztartuz.
2016
‎Erreminta sortzeari behatuz, ikerketa kualitatibo baten aurrean gaudela esan genezake. Izan ere, metodo kualitatiboak behatu nahi dena behatzeko tresna tipoa sortzea du helburu, eta hori da guk egin duguna lehenik eta behin.
‎jaio den haur guztiri, gurasoen naziotasuna zena zela ere (ik. kontu hauetaz luze Álvarez 2006). Horregatik bertakoago edo den populazioaren artean, euskara ulertzaile kopuruak taulan agertzen ditugunak baino are altuagoak dirateke ziur (5 bat puntu inguru altuagoak, oro har behintzat, uste dugu guk eginiko ikerketan agian laster amaitu argitaratzeko aukera ere izango duguna).
‎Guk ezinbestekoa dugu gure euskal identitatea sustatzen jarraitzea, eta identitate hori hizkuntzarekin lotzen jarraitzea, daukagunarekin. Bestela gureak egin du, eta badakigu.
‎Dana dala, zuk guk egindako, aukera, modura aitatzen do zuz forma batzuk:
2017
‎Hortaz, sobran daude deskribatu ditugun jarrera horiek. Kontrara, gure aurrekoek egindako lana ezagutu beharra dago, alde batetik, eta, bestetik, ikerketa berriak bultzatu behar ditugu aldi berean.? (Galé, 2007, 165)
‎Sarreran esana dugu determinatzaile, zenbaki marka, kasu marka eta postposizioen morfologiako euskal korapiloaz arituko garela. Bestetik, gure egingo ditugu bai gutxienezko termino batzuk eta bai egitura harremanak irudikatzeko esparru gutxieneko bat, nola edo hala X barraren gramatikari dagokiona, eta egituren barruan kategoria lexikoak eta funtzionalak elkarrengandik bereizten dituena.
2018
‎Gero bai, baino antzerki garaian ez gendun gerrarik ematen guk. Eta klaro, eskaera ez gendun guk egiten. Udaletxeak egiten zuen, paperakin aritzen zana udaletxea zan.
‎zer nolako egitura eta diskurtsoa izan du zentsurak euskal kulturaren esparruan? Billianiren ikerlerroak gure eginik (Billiani, 2006, 4), deskribatzekoak dira: a) zentsura agenteen rola, estatusa eta kokapena, b) zentsura erakundeen egiturazko mugak, c) zirkulazio baldintzak itzulitako eta zentsuratutako testuen kasuan, d) testu horien erresonantzia gizartean eta pertsonengan (Billiani, 2006:
‎Zergatik? Bada, Torrealdairen hitzak gure eginez, itzulpenak apurtu egiten zuelako Frankismoaren hizkuntza politika, hots, euskararen" berezko garapena" edo baserrian eta landa munduan geratuta hiltzen uztearena. Izan ere, hizkuntza politika horren baitan euskarak balio tradizionala zuen, baina ez modernoa (Torrealdai, 2000:
‎Eta konplexuz beteriko mundu horretan beste norabide batean lan egiteko pista asko eman dizkit’[...] ‘eskerrak Mikel Laboak kantu bihurtu zituen, trikitilariok ez baikinen enteratu ere egin. Baina berez, guretzat egindako letrak dira’" (Martin, 2006). ru kolektiboek lagundu zuten AOK k balioztatze sinbolikoa jasan izana. Euskal ondare garaikidearen ikur bihurtu ziren, adibidez, Arestiren kopla zaharren erabilera berriztatua edota bertso moldearen eguneratzea.
‎Bestalde, gurean egindako azterketa guztiek Francoren erregimenpeko garaian ezartzen dute fokua, eta, bigarren ezaugarri honi lotuta, zentsuraren ikerketaren tradizio hispanikoen testuinguruan garatu dira azterketok. Azken horrekin lotuta, hirugarren eta azken ezaugarria eremu hispanikoan egindako ikerketen eredu teoriko kritiko metodologikoaren mailegutza da.
2019
‎Herri txiki bateko jendea da, eta gainera, zailtasun erantsia zen guk asmatutako aldaera batean aritu behar zutela. Guk egin genuena izan zen besterik gabe, ez du meritu handirikArabako euskara liburuan oinarritu, Koldo Zuazok jasotako ezaugarrietan. Nahiko modu sistematikoan eta eskematikoan dagoenez, erraza izan zen haren Arabako euskara liburuan oinarritzea.
2021
‎A. Testu osoa prestatu ondoren, egindako guztiaren barri emon eta testua bialdu jaken/ geuntsen gure Eleizbarrutietako Gotzainei(), informe bategaz, itzulpenari buruzko azalpenak eskeiniz eta euren oneretxia eskatuz. Gure gotzainetako batek edo bestek euren konfiantzazko pertsona batzuei eskatu eutsien guk egindako lanari buruzko eretxia. Handik bederatzi hilabetera, Meza Liburuaren hainbat puntu aztertzea eskatu euskuen (2013).
‎Erromako aurreko batzarrean(/ 26) eskatutako zuzenketen barri emonez hasi ziran. Orokorrean ondo hartuak izan ziran gure aldetik egindako zuzenketak eta emondako azalpenak. Latinezko Meza Liburuaren eta gurearen arteko konparaketa egin eben:
2023
‎Euskarari dagokionez gureak egiten ditugu apezpikuek 1974an (Mendezek eta Larraurik) eta 1981ean (Cirardak) burututako gogoetak. (782 or.)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia