Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 290

2000
‎Zeren haiek beren egitekoa egin baitzuten bere denboran. Ordea, denborak eta denborak zaudek, eta haiek denbora hartan egin zutena guk denbora honetan egin nahi izaitea denboraren kontra joaitea izanen lukek... Eta galdua dagoena galdua zagok eta denboraren kontra doana ere galdua zagok...
‎Ez ginela New Yorken bizi eta elkarrekin egoteko trabarik ez genuela izanen. Ordutegi alua nuela, bistan da, baita halako beharkizun batzuk ere semearekin, baina horiek guztiak ez zirela traba gure artekoan, atzemanen bainuen, bai alajainkoa, guretako denborarik!
2001
‎Nor geure aldian eta tokian gertatzen gara, nola ez dakigula. Eta gurekin jaio  tzen da, gure aldiko seme jatorrak bagara, harako antzinakoen amor fati hura, gure denbora –gure sorterria bezalaxe– beste edozein baino maiteago bihurtzen diguna. Gurea delako nonbait, guretarrekin itsatsirik gaudelako.
‎Nor geure aldian eta tokian gertatzen gara, nola ez dakigula. Eta gurekin jaio  tzen da, gure aldiko seme jatorrak bagara, harako antzinakoen amor fati hura, gure denbora –gure sorterria bezalaxe– beste edozein baino maiteago bihurtzen diguna. Gurea delako nonbait, guretarrekin itsatsirik gaudelako".
‎Eraikitze lanetan beraz, horiengatik ikusminez, etamesfidatiaren susmoak, zementua irabiatzeko ontzi gizena daraman kamioiaren joan etorriak beharturiko zirkulazio geldiunean, era honetako obra zibilek kulturgintzarekin baino zerikusi zuzenagoa ez ote duten gure denbora hauetako ekonomia neoliberalaren joko engainagarria rekin, alegia merkatuari bere kasa jokatzen utzi behar zaiola esan, baina diru publikoaren kutxatik ordaintzen dela porlanaren ekoizpena, eta gutxienekoa dela zertarako balia, lehen azpiegitura hidraulikoa, orain kultur ekipamendua, gero auskalo zer, garrantzia duena eraikuntzaren sektorea eta honen hornigaiena ez dadila geldi.... Inbertsio produktiboa esaten diote horri.
2002
‎Bai, ba. Gure denporan ez dogu bale konturik entzun ez susmau. Halan be, azkenengo txalupak ezagutu genduzan.
‎Guk ere ezagutu bait genduan, ba zuan izan ere Bittor-ek alako mixterio usaia. Gure denporako gertaldia izan zan urrengo au.
‎«Gure seme alaben aisialdi partekatuaren beharra ase dezakete, lagunak egiten lagundu edo autonomia eman, baina ez dira haurrak jartzeko modu gisa ulertu behar», esan du. «Gurasorik ez epaitzeko, hausnartu egin behar da, eta geure buruari galdetu behar diogu ea prest gauden gure denbora librea seme alabekin partekatzeko». Era berean, iritzi du Arantza Belastegik:
2003
‎Eta hain da mugatua gure denbora, hain gaude lotuta beti ordulariari, auzokoek agurtzea ere, hain baliotsuak diren segundoen kalterako direla. Baina zer diren gauzak, auzokoarekin hain gutxi hitz egiten dugun garai hauetan, horrenbeste elkarrizketa txatxu mobiletik.
‎Hau amaitu dok, eta hik badakik. Hau azkenengo maskarada baino ez dok. Guretzako denporea ez dok ezer; halan ba, ez jak luze egingo ni barik aldi baten egotea, ezta. Hauxe dok nire azken interpretazinoa; bihartik" dona".
‎Legeak gure euskaldun izaera trabatzen du; legeari ez makurtzeak, identitatea zehazten eta indartzen. Gure denboran, legearen kontrako ekintza bat politikoki justifikatzen da, etsaiaren fisikoki kalitzea eta eliminatzea baldin badakar ere.
gurekin denbora,
‎Orduan sartu zan Españian impiedadea, irreligioa, eta gure Erligioco ritu ta ceremonia santuen desprecioa; orduan sartu zan Españolen artean dibisioa, eta guerozti egun on bat esateco moduan icusi eztegu guere artean sortu diran Constitucioco, ta oraingo guerra gogorraquin. Gucioc aoa betean esaten degu gure dembora gucia guerratan dijoala, paquezco egun on bat icusi eztegula.
2004
‎Hau da egonezina...! Gure denboran a... dio amona zaharrak, Eskolastikak, bere iloba gazteena alde egiten ikustean. Gu, arratsaldeetan, herriko plazan biltzen ginen, neska ta mutil, eta aurresku ta dantzak egiten genituen...
‎Egoera bakoitzaren, kontrolatu beharreko espeziearen, ale kopuruaren eta babestu nahi dugun tokiarekiko loturaren araberakoa da. Hori dela eta, eskura dauden metodoetako edozein aukeratu baino lehen, aditu bati galdetzea komeni da, kasu bakoitzean eraginkorrak izan daitezkeen jakiteko, gure denbora eta dirua benetan arrakasta izateko aukera duten horietan erabiltzeko. Alde horretatik, garrantzitsua da adieraztea hegazti basati askok mikroorganismo patogenoak dituztela, bereziki Salmonella, Campylobacter eta Escherichia coli bakterioak.
‎Baina hori bukatu zen. jentil zaharrak lagunei gure denbora joan dek esan zien bezala, ezinbesteko euskaldunen arrazarenak egin duela lekuko izan gara. Eta nor da gaur legamia?
‎haiek baitira gure denboraren
2005
‎Ez da azaleko kritika, berez, barrutik eta sentituta egindakoa baizik. Gizartea eta bizimodua asko aldatu dira gure artean denbora gutxian, eta Eliza. Egiten ote du behar besteko ahaleginik gaurko beharrei erantzuteko?
‎Gaurko apezek ez dituzte duela berrogei urte, gazteago zirelarik botatzen zituzten prediku berak egiten. Zein apezek oinarritzen du bere predikua Humani generis Pio XII.ak 1950ean izenpetu entziklikan, gure denborako aita saindu batek idatzia delarik alta. Elizaren seme den Karl Rahner Kontzilioko teologo handiak trajedia ilun bat bezala ikusten zuen entziklika hori batere dudarik gabe5.
‎Orain mundu guztia joaten da Ameriketara. Gure denboran ez. Gure denboran zer zen Ameriketara joatea, odisea bat.
‎Gure denboran ez. Gure denboran zer zen Ameriketara joatea, odisea bat. Venezuelan egon nintzen ni.
‎Adelaren irudia ere oroitzapenetan urrundutako denbora batera joana zen, harik eta berriz ere gure denboran agertu zen arte, tximista mingarri baten antzera. Lanetik etxera nentorren autoan, aldapa gora, afal ondoren zer gai ikasiko ote nuen hausnartuz, eta, bat batean, Marroren Sanglasa igaro zen beherantz.
‎Ez zidan segituan erantzun; denboran atzera eginez bezala begiratu zidan; aitaren oroitzapenak ekartzen zizkioten OICkoek, inondik ere; alabaina, gure denbora haiek ez ziren gerra aurrekoak: " Ez daukate zer eginik; amets hutsa da horiena", adierazten zidan, azken batean, bere azalpenekin.
2006
‎Hasieratik koprodukzio arrakastatsuak egiten saiatzen gara, mundu guztiak aho zapore ona izan dezan. Etengabe egin behar da lan gure herriko hedabideetan eta gure denbora komunitatean, ikastetxeetan, enpresetan, institutuetan, elkarteetan… interesa izan dezaketela uste dugun kolektiboetan, baita transmititzen dizkiguten ideiak bildu ere.
‎Jaien leihoa behin itxita eta urtean zehar Getxoko Udalak gazteonganako duen jarrera pasiboa eta hipokrita ikusirik, hutsune beltz eta sakon bat suposatzen zuen gazteen aisialdian. Sistemak inposaturiko indibidualtasun eta eredu atzerakoi horiekin apurtuz, guk geuk autogestionatuko genuen gure denbora librea, gazteon eskutik gazteontzat, inolako eskusartzerik gabe. Gaztetxeko talde aktibo bat, mendi irteerak, bideo forumak, esku pilota txapelketak, afariak, bertso saioak...
Gure denborako (Victor Hugok hitza erabili zuen zentzuan)" miserableen" lekukotasun interesanteak atzeman ditudan hiru orri sorta: La misère du monde (Pierre Bourdieu), Ouvrière (Franck Magloire), Dans l’enfer des tournantes (Samira Bellil).
‎Atzo azokan, familia bat: ama ez gure denborako bat, aita ile luze ia nano bat, bi seme alaba oso bizi eta kuriosoak. Bazen mutil bat ere, aurpegia errea zuena, beste bat tximu bat zirudiena...
2007
‎Beste hurbilketa molde bat hizkuntz erlatibitateari D. I. Slobin ena da, pragmatiko dinamikoa, diskurtsiboa. Gure denboraren parte handi bat, modu
‎Kolore berdea tonalitate lasaigarria da, beraz, gure denbora librea pasatzen dugun lekuetan erabiltzea komeni da, hala nola aretoan. Bainugela apaintzeko ere erabil daiteke, bainua hartuz ere erlaxa gaitezkeelako.
2008
‎Apirilean eta maiatzean grabatu eta ekainean aurkeztu genuen. Dena gure denbora librean grabaketa eta muntaia egin dugu. Bideo-kliparen protagonistak Saloa, nire alaba eta Jon ikastolako lagun bat dira, hauek eskura nituelako aukeratu genituen.Zer kontatu nahi izan duzu. Iruñako kultur anitza, tradizioa eta modernitatea jaso eta uztartu nahi izan ditugu.
‎Oso errotua dago egunkariak irakurtzeko ohitura, eta zer esanik ez telebista ikustekoa. Gure denboraren zati oso handia ematen dugu horretan.
‎Eta uztaiak arrainetan legez, gertaera latzak geratu egiten dira gure memorian, gure bizitza markatu egiten dute, gure denboraren neurri bihurtu arte. Egun zoriontsuak, aldiz, azkar doaz, azkarregi, eta berehalaxe ahazten zaizkigu.
‎Eta azkenik erakutsiko duguna berriz, 20 bat urtekoentzat, Baionako semenario haundian, harrizko errabotea zelaiaren erdi erdian zaukana: apal aire bat bazuela onetsirik, kondatzen du beti A. Etchegorry apezak, nola zuen beste harri lerro batez goratu jaun ekonomak jo murrua gure denboran. Han zituen egia erran lukuztarrak beste lagunak ere, Erramouspe, Salette, Etchegaray, Apaule, Diharce, Lekuona, Camino pilotarigaiak eta abar... hoberen batzu baizik ez aipatuz.
‎Esana dugun bezala, hirugarren milurteko enpresek ingurumari konplexuan dihardute lehian; konplexutasun horren lekuko dira merkatuen globalizazioa, informazio eta komunikazioaren mundu mailako hedapena, aldaketen azkartasuna, eskariaren sofistikatze bizia eta lehiakidetasun hazkorra1 Teknologia berriek gure denbora laburtu eta espazioa txikitzen dute, pittinka pittinka bizi garen mundua, herrixka global, bateraino murritzaraziz.
‎Gidetan aipatzen diren guzti guztiak. Horrela gure denbora librea aprobetxatu dugula sentituko dugu. Horrela ingurukoei benetako oporrak izan ditugula esango diegu.
‎Gerra Hotzaren denboretan Mendebaldean komunismo sobietarraren kontradikzio moral eta ekonomikoak haizatu dira. Baina utopismoen akaberarekin, gutxiago izan dira gure denboren kontraesanak gogoan modu argitsuz erabili dituztenak. Ukaezina da horretan kontserbadore amerikarrek unibertsitateetan luzaroan izandako kemena, ezker posmoderno inozoaren irainetan eta kapital ekonomikoaren zikoizkeria errazean zirindu gabe.
‎Gib hies: gure denborako gezurrik haundienetakoa, Kausa Bakarrean sinestearen desarrazoiak ekarria, beste gezur gizen asko eta asko bezalaxe.
‎Zuek erlojuak dauzkazue; guk denbora daukagu. " Guri" horixe esateko ohitura hartu omen dute lixtoren batzuek Afrika alde horretan.
‎Gisa horretan utzi digu Ongizateak astea; sekula baino gaiztotuagoa. Eta horixe da gure denbora eta horixe gure jokaleku lokaztua.
‎Nahikoa lan bagenuen Garazirekin eta ezin genuen denbora xahutu iritsiko zen baina artean iritsi gabea zen laguntxo horrekin. " Orain gure lehentasuna Garazi da, aurrerago gure denbora bi alaben artean banatu dugu-eta", pentsatzen genuen eta ondo pentsatuta egongo da ziurrenik. Baina bitxia da oso, ezen, orain, Enarak gurekin bi urte pasatu eta gero, behinola lan handitzat jotzen genuena, alegia, alaba bakar baten heziketa?
2009
‎Hogeita bizpahiru urtetan banuen afizio handia kantarendako ere, baina gure denboran ez zen magnetofonorik, ez telebistarik, ez irratirik, ez deusik ere. Kantariak, bai, batzuetan entzunak nituen.
‎Zenbaitetan, guk geuk aukera dezakegu bakarka jardutea eta bakarkako zereginetan ematea gure denbora.
‎Ezeri entregatzekotan, hortaz, zeri merezi du bizialdiko gure denbora labur hau entregatzea. Zerk emanen dio ene bizitzari eta, ondorioz, heriotzari, bere balioa?
‎Beharbada, denen patua da. Jainkoa zeruan, kosmosa eternitatean, eta gu, gure denbora mugatuan ondo izorratuak, ez gara irabazteko gauza.
‎historia handia eta historia txikia, izen eder berak lotuak. Helenak?, Jainkoaren probidentziaren eskutik. Zeren, Jainkoagan sinesten nuen neurrian, ez bainuen zalantza izpirik tartean Jainkoaren eskua zegoela, gure denboren hariak lotu zituena, bai, baina denborarik gabeko denboran sar gintezen, jainkozko amodio bati zegokion bezala.
‎Latinezko eta grezierazko testu zaharrak, frantsesezko testu berriak eta Genevako Teologia ikasten ematen genuen tarte hori. Enekoten semea lekutu ondoan, bertzelako izkribuek irensten zuten gure denbora.
‎–Erre Paris! Suntsi gure denboretako Babilonia! Akaba han buru egiten duen Jezabel berria!
‎Goibel garen aldetik, ezin dugu burutik kendu telebista kate guztiak ezagutu ez ditzakegun bezala, ezta egunkari guztiak irakurri ere, ezin garela blog guztietara hurbildu, ezta euskal blogosfera osora ere bere apalean, lan arrunt bat badugu bederen, ordutegi arrunt batekin. Gainera, hilkorrak gara, gure denbora mugatua da, eta etsi beharra dago: munduko blogik zoragarrienak ezagutu gabe hilko gara ziur aski, eta egitate horrek are melankoliatsuago gaitu paratzen.
‎Bakoitzak gure denbora behar dugu jateko. Egia da hobe dela bai liseriketa eta betetasun aldetik ere poliki eta ongi murtxikatuz jatea.
‎Aberatsa behar du, batek esan zuena, maleta bakarra izateko... Pobreak, ikusita gaude gure denbora guztian, beti poltsak eta paketeak eramaki...
‎historia handia eta historia txikia, izen eder berak lotuak –Helenak–, Jainkoaren probidentziaren eskutik. Zeren, Jainkoagan sinesten nuen neurrian, ez bainuen zalantza izpirik tartean Jainkoaren eskua zegoela, gure denboren hariak lotu zituena, bai, baina denborarik gabeko denboran sar gintezen, jainkozko amodio bati zegokion bezala.
‎Horixe da gure denbora, ez sakralizatua eta ez ontologizatua; gure mundu sozialaren denbora sekularizatu, profano eta arruntera itzuli gaitu ostera Marxek, kapitalaren erritmo, ziklo eta krisien denbora horretara.
‎Gure zaharrek bazekiten, han bazela ura. Guk gure denboran ez dugu ezagutu. Hura aspaldi utzita dago.
2010
‎Bide horretan, Espainiako Gobernuari babes osoa eskaini dio: Gobernuak gure denbora eta babesa ditu aurrera egiteko. Horretarako, ordea, lege jakin batzuekin estutu ordez, garai berrietarako politikak abiatu lituzke gobernuak, EBBko buruaren arabera.
‎lehenengoa zen grekoek edertasunaren ikurtzat zutela, haren senar Menelao ez ezik, gizon guztiak ere baitzituen belauniko; eta bigarrena, Zeusek jainko jainkosen panteoira eraman eta izar bihurtu zuela, Helenari heriotzako ordua iristean; ongi gogoratzen naiz zenbateraino harritu ninduen eta poztu kointzidentziak, nik ere ezin ederragoa ikusten bainuen neure Helena, are ederragoa entziklopediako hitz haiek irakurrri ahala, zine izar baten pareko; Grezia Handiaren Historia alde batean, bagenuen irakasle greziazale sutsu bat, Grezia kulturaren sehaskatzat zuena, eta Sokrates, Platon eta Aristoteles, San Agustin eta Santo Tomas Akinokoaren parean jartzen zituena, jakituriaren gailurtzat?, eta nire historia bestean: historia handia eta historia txikia, izen eder berak lotuak. Helenak?, Jainkoaren probidentziaren eskutik; zeren, Jainkoagan sinesten nuen neurrian, ez bainuen zalantza izpirik tartean Jainkoaren eskua zegoela, gure denboren hariak lotu zituena, bai, baina denborarik gabeko denboran sar gintezen, jainkozko amodio bati zegokion bezala.
‎Etxean lanean, eta eskola eta katixima? Hori zen gure denbora. Dena euskaraz mintzo ginen, baina ez eskolan, e!
‎lehenengoa zen grekoek edertasunaren ikurtzat zutela, haren senar Menelao ez ezik, gizon guztiak ere baitzituen belauniko; eta bigarrena, Zeusek jainko jainkosen panteoira eraman eta izar bihurtu zuela, Helenari heriotzako ordua iristean; ongi gogoratzen naiz zenbateraino harritu ninduen eta poztu kointzidentziak, nik ere ezin ederragoa ikusten bainuen neure Helena, are ederragoa entziklopediako hitz haiek irakurrri ahala, zine izar baten pareko; Grezia Handiaren Historia alde batean —bagenuen irakasle greziazale sutsu bat, Grezia kulturaren sehaskatzat zuena, eta Sokrates, Platon eta Aristoteles, San Agustin eta Santo Tomas Akinokoaren parean jartzen zituena, jakituriaren gailurtzat—, eta nire historia bestean: historia handia eta historia txikia, izen eder berak lotuak —Helenak—, Jainkoaren probidentziaren eskutik; zeren, Jainkoagan sinesten nuen neurrian, ez bainuen zalantza izpirik tartean Jainkoaren eskua zegoela, gure denboren hariak lotu zituena, bai, baina denborarik gabeko denboran sar gintezen, jainkozko amodio bati zegokion bezala.
‎Harekin plantatu zian bere etxola edo ze baitzuten ere sasu pe haietan... Ba bena jendia oldartu, ez zitian araiz denak akort gizon zuriak neska pollitenak beretako har zitzan, eta izigarriko arramantzak egin zazkotean, ba gure denboran guk galarrotsak egiten genitian bezalakoak araiz, behin azanzka, mehatxuka, neskari tiraka, neska berriz eskapa eta beregana itzuli, denbora bat eman zitean batzuk besteri larderia finkatu nahiz... Bena ez baita jende salbaiarekin fidatzerik, eskapatu behartu zitziekan... gauaz abiatu zitian, zaku zonbait berekin, lasterka, landderra landderraren gainean delarik ilunpean basaleku horietan, kabaleen aldetik, otso edo lehoin baina zer nahi marmutza ere, lurrez bezainbat airez, berdin landareak tinki, hauetan batzu haragi jaleak, eta erreka poxak, putzu edo azekia barnak, denak kontra... eta malurraren malurra, neska gaztiaren gibeletik herri guzia abiatu, ez ziteian bakean uztekotan errak misionest zuria, aise zian Li Wei ek ere Agusti segitu, ez zukekan fida bere jendeen aitzinera itzultzeko... eta hola ibiliak dituk egunak eta egunak, hilabeteak, ba eta azkenean urteak, batian harroken artean, gero desertu hotz batzuetan, ihes eta beti ihes... gose, egarri, eri, ahulduak, etsituak, galduak, heriotzari deika... haurra sortu zen arte, Xank... euskaraz Xan eta hango hizkuntzez Chank...
‎Esaten baldin bagenuen batasun batean egin behar zela, horrek esan nahi zuen gizarte osoari begira egingo zela; beraz, bazuen dimentsio politikoa, eta izan zezakeen instituzionala ere. Guk denbora batez egiteko asmoa genuen, eta gero egindako lan hori edo sortutako errealitate hori eraman behar bazen beste nonbaitera, ez zen gure arazoa, egingo genuen. Ez gindoazen teorian guztiz egonkorra izango zen zerbait sortzera, baizik eta denon artean irtenbide egokiagoa aurkitzen ez genuen bitarteko lan bat, urte batzuetan egitekoa.
‎" Gure denboran egon zen zera hori: " Euskara, zertarako?
2011
‎«Bizimodua goitik behera aldatu zitzaidan. Guk denbora bat generaman Valentzia inguruan bizitzen [Herrialde Katalanak], senarrak bizkarreko arazoak zituela-eta hara joatea gomendatu baitzigun medikuak. Ama eraman genuen, baina oso gaizki hartu zuen.
‎Auzoko jaietan, gure lekukoen aurretikoen denporan be, etxeko oilasko eta konejurik mardoenak hil eta jateko atontzen ebezan, kipula eta piperrakaz horniduta. Familia biren artean jaiegun aurretik txahala erdibana hiltea be behin baino gehiagotan egiten izan da auzo batzuetan.
Gure lekukoen aurrekoen denporan esakune itzelak egoten ei ziran idxeltxuen ganean, edonon agertzen zirala eta. Lehen, gauza arraro asko jazoten ei zan.
‎Behekosurik baeukan? Es, es, gure denporan es, ardi txabolie bakarrik. Eurrien euki seuen ori etzetxuori, baia ya aixiek tailletue botata, orma (k) pai, beran bentanatxues da, ormak esetu gendusen.
‎Gure barriemoileen esanean, jaio eta berrogei ordu baino lehen bateatzen ziran umerik gehienak. Ume guztien bateoa parrokian egiten zan, Axpen, gure lekukoen denporan behintzat, eta bateo errituak hamar bat minutu baino ez eban irauten. Gure lekukoen seme alaben bateoak bost pezeta kobretan zituen orduko abadeek.
Gure denpora guztian Luis Ruiz de Austri zan tailerreko arduraduna. Bekoki iluna eta begirada zorrotza jarri behar hainbeste mutil jo eta ke lanean eukiteko.
‎Paper desagertze horrek, baina, hori baino askoz garrantzitsuagoa den argibidea ekarri didalakoan nago: gure aurrekoen denboran, guztiak ilun zirudien hartan, argi izpi bat bederen egon zela jakitea, eta horrek, aurrera begiratzeko orduan, ematen didan itxaropena.
‎–Ni ere haietakoa naiz, gure denboran borrokatu eta sufritutakoa, lagun baliente eta gizajo ugari bidean bazterrera erortzen ikusitakoa...
‎Bai metodoa bai asmoa ia ez dira bereizten gure spamaren hondoan posta elektronikoko zerbitzuak. Oro har, ez diegu jarraitzen erabiltzaileak, ez gaituzte ohartzen gure denbora lerroan zerbitzua, gure «tweet»ak ikusten ditugun espazioa kontaktuak, posta elektronikoan ere gertatzen den zerbait spamaren aurkako iragazkiak. Baina atala errekerimenduren bat ez dugula gainditu jakiteko aipamenak jarraitzen diegun beste erabiltzaile batzuk hauek dira:
‎Herrikoa izanda, zerbait aldatuko zenuke. Gatzagan bertan jaioa naiz, eta herria ez da ni gaztea nintzenean bezalakoa. Oraingo jende gazteak ez du gure denboretako gaztetasun hori, desberdina da. Herrian gauza asko egin lirateke, baina herri txikia da eta ezin da.
‎Ulertu behar dute ipuinek haurtzaroan zenbaterainoko garrantzia duten. Ez badiegu umeei gure denbora eskaintzen, telebista aurrean edo makinatxoekin emango dute denbora eta ez dute ipuinik entzungo.Ipuinak afektibitate eskola dira. Seme alabekin afektibotasunean oinarritutako harremana eraiki nahi badugu, ipuinak kontatzea bide oso aproposa da.
Gure denborari uko egiten diogu,
Guk denbora dezente pasa genuen sutondoan arropak eta lehortu bitartean. Gero etxera joan eta ohean sartu ginen.
‎Biok lortu genuen pasatzea eta pinudian elkartu ginen. Kuarteletara iristean aurretik pasatzea erabaki genuen, ordubete gutxiago ibiltzeagatik, guretzat denbora dezente zen eta. Seietarako baserrian geunden eta gosaldu ondoren lo egiteko asmotan etzan ziren.
‎Ibaira iristerakoan mutilak esan zigun dena lasai zegoela. Etxera joan zitekeela esan nion eta guk denbora franko itxoin ondoren zeharkatu genuen errepidea, asko izaten ginen gehienetan bezala. Pikoketatik eguna argitzen ari zuela pasa ginen, baina arriskutsuena atzean utzia genuen.
‎Autoa beti bezala etorri zen eta gu denbora pasa egon ginen ukuiluan, kanpoan izugarrizko hotza egiten baitzuen. Hurrengo egunean sekulako horma zegoen.
‎Kanadan biztanleria aktiboaren %20k astean 50 ordu baino gehiago ematen ditu beharrean. Lehertu arte dihardugu lanean, gure denboraren, gure bizitzaren zatirik onena ematen diogu lanari; gure existentziaren beste dimentsio batzuek, aldiz, gogotik pairatzen dute hori: familiak, maitale bizitzak, gizarte konpromisoak, komunitate bizitzak, osasunak... [8].
‎Lehen hari batetik zintzilik zegoen. Gure denboretan euskara abertzaleen, nazionalisten eta euskaltzale batzuen afizioa zen. Pasio bat.
‎Baina jende gutxik esplikatu nahi izaten ditu, eta ez da izaten ohikoa, ba barruan zer zeneraman kontatzea. Zer iluntasun, zer zalantza, zer duda, eta nik, gure denboretan, eta gero ere zer esanik ez, aldarrikapen asko kanpora egiten direnak, nire barruan eta nire pentsamenduan desziurrean lanbrotu izan zaizkit. Zalantza asko izan ditut eta iruditu zait hori, askotan kanporantz esaten dena eta esplikatzen dena, inpostazio bat dela eta barruan dauden beste arazo batzuk direla barruan daudenak.
‎Beti kontsideratu dugu hemen bi mundu daudela: abertzalea eta bestea; baina nik esango nuke bi mundu horien artean bazeudela, gure denboretan, anbiguitateko terreno zabal batzuk, eta hor jende asko zegoela kokatua: arazo nazionala eta soziala bereizten zituen jendea, kontziliatu ezin zituena, eta internazionalistak sentitzen zirenak, erdi marxistak, edo ez marxistak, eta horiek oso kritikoak hasi ziren sentitzen Euskalerriaren zenbait balore tradizionalekiko, eta, jakina, nik hori ikusten nuen...
‎Nik uste dut, gaur egun jendeak gehiago dakiela, kultura gehiago dago, erreferentzia gehiago ditu, nik uste dut jendea gehiago kokatzen dela bere esparru propioetan gure denboretan baino, bere esparru propioetan bakoitza: bere gustuak, bere sentsibilitateari legozkiokeen emaitzak, bai irakurketa munduan, bai musika munduan, bai arte munduan...
‎Bakoitza bakoitzerako da. Gure denboretan gu izatea konplikatua zen, nor bakoitza bera izatea konplikatua zen, zeren beti geunden ideia orokorren, helburu orokorren, ekite orokorren eta konpromiso orokorren menpeko bezala. Orain nik uste dut hori ez dela horrela, eta jendea, jende gaztea bereziki, askozaz ere libreagoa, solteagoa dela bere aukeretan, bere jazarpenetan, bere iritzietan eta gauza guztietan.
‎Ba zergatik ez? Gazteei, prejuiziorik gabeko gazteei? gure denboretan dena prejuizioz beteta zegoen?, eta prejuiziorik gabeko gazteei ba Benito Lertxundi gustatu egiten zaie. Eta zer esango dugu?
‎Eta jan egiten dut halere. Jakitun izatea gustatuko litzaidake niri ere, munduaren kezka eta borroketatik aparte jarri, gure denbora laburrean; gogorkeriaz libratu, onarekin ordaindu bortxaz kendutakoari[.] baina ezinezko egiten zait guztiori. Sasoi ilunak tokatu zaizkit inondikan ere[...].
‎Aberri ilun honek errukirik badu eraikiko dute beste jauregirik intelektoaren hargin argituek, ikasiagoek suspertuko dute zuk zantzututako asmamen berria, eta zure jardina denboraren lausoak mamutu ohi dituen auzi zekenetatik berriz garbitzean agertuko zaigu lehengo loredia. Esnatuko gara mentura argitsuek kostalde urrunean adierazitako neurtitz berrietan, baina gure denbora kunplitu baino lehen noizbait zahartuko diren solas hegietan aitortuko dugu ez zinela okertu pentsatuz poesia zauri bat dela lehenik bihotz begietan.
2012
‎Publizitatea edota telebistaren eraginez ume eta gaztetxoen jolasak moda kontua bihurtu dira. Orain dela 30 urte gure denbora pasak aldiro aldiro mudatzen ziren ere: orain kromoak, bihar kanikak, hurrengoan soka saltoa… Halere, inpresioa dut oker egon naiteke egun, moda horiek azkarrago pasatzen direla, eta lotura gehiago dutela kontsumismoarekin:
‎Musika tresna bat gehiago eta beste baxu jotzaile bat izateak aldaketa eragin du, noski. Bestalde, gure denbora hartu dugu disko hau prestatzeko; urtebete egin genuen abestiak ateratzen, eta beste urtebete grabatzen. Lehen prozesua bizkorragoa izaten zen.
‎Zer iruditzen zaizu? Guk denbora daramagu hori eskatzen. Administrazio publikoak baditu hutsik dauden eraikinak, eta egokituz gero baliagarriak izan daitezke kanporatu dituzten pertsonei eskaintzeko.
‎Dagoeneko datu serie politak izaten hasi gara adinkako datuen bestelako irakurketa bat ere egiten hasteko. Horrela, adibidez, gure denbora seriearen hasieran gazteak ziren herritarrak har ditzakegu eta, urtez urte, zahartu ahala euren portaera nola aldatu den aztertu ahal izango dugu datuetan oinarrituta. Datuei ikuspegi horretatik begiratuta, eta azaleko begiratu bat emanda, badirudi, eta oraingoz hipotesi gisa aipatuko dugu, azken hamarkadotan hala nolako" bizitza zikloa" errotu dela gure artean.
‎Zertarako erakutsi interesa? Zertarako gastatu gure denbora bere obraren aurrean. Lehenik eta behin, artistak berak egin dituelako galdera horiek berak, artista bera saiatu da galdera azken horietara iristen, bere obraren fundamentuaz galdetzen eta erantzun ahalik eta zuzenenak ematen bera eta bere obraren arteko harremanez.
‎Kintela J. autoreak adierazitakoaren ildotik, esan beharra dugu ekipamenduaren ideiak [gutxienekoa] gelako objektuak eta materialak ere jasotzen dituela. Haurrek, batik bat, gure denbora eta lasaitasuna behar dute, gu goxo azaltzea eta haien eskura izatea.
‎Nor geure aldian etatokian gertatzen gara, nola ez dakigula. Eta geurekin jaiotzen da, geure aldiko semejatorrak bagara, harako antzinakoen «amor fati» hura, gure denbora gure sorterriabezalaxe beste edozein baino maiteago bihurtzen diguna. Gurea delako nonbait, guretarrekin itsatsirik gaudelako29.
‎Ez dira aparteko ezer, eta normaltzat hartu genituzke. Halaxe izan da gure denboretan. Baliteke azkeneko urteetan sistema honetan beste balore klase batzuek hartu izana indarra, eta gaur dena dirutan neurtzea.
‎Joan ziren gure denborak atzerritar orai haurrak hustu da ene baratza.
‎Ohiko joerekin ez dute hautsi, errepresioaren bortizkeria ez baita atzokoa; Iraileko 11aren aitzinean ere, Europako estatuek gogor eta anker jo dute sasitarren aurka: Alemaniako tortura zuria, Ipar Irlandako ziega bereziak, Italiako epaile eta polizien mendeku geldiezina, gure denboretakoak dira eta geldiezin ematen dute: galdeiozue Adriano Sofriri, errate baterako.
‎" Gure denboretan, bere eginkizunaren logikak berak bultzaturik, garailea borrero eta polizia bihurtzen da; artistak, halabeharrez zokoraturik, kontra egin behar du". (1949).
2013
‎" Honek ez du zerikusirik kirol txirrindularitzarekin. Goizean goiz abiatzen ginen, gelditu behar genuenean geldituz, eta jateko nahiz argazkiak ateratzeko gure denbora hartuz. Azken finean, gure asmoa inguruaz gozatzea zen; hau da, beste kultura batzuekin erlazionatzea.
Gure lekukoen denporan, etxekoren bat hiltea ez da bizi izan gaurko moduan, beste era bateko errituak egin izan dira joan dan mendean.
‎Ariketa berezi horri deitzen diogu lana. Alegia, gure bizitzaren zatiak, gure denboraz osatutako bizi unitateak, kapitalari ematea da lana. Beste batzuen ustez, lana bizitza aurrera ateratzeko eta beharrak asetzeko gorputzak egin behar duen ariketa multzo bat da, eta ez diruaren truke egin beharreko zerbait.
‎Gure ikusmoldea ez da hori. Gurea denboran kokatzen da, harremana eta konfiantza sortu nahi dugu. Guk badakigu egungoa ez dela egun gelditzen, festazale horiek beharbada gure mozkinen biharko erosleak izanen ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 185 (1,22)
Gure 43 (0,28)
guk 15 (0,10)
gurekin 7 (0,05)
Guk 5 (0,03)
gu 5 (0,03)
guretzat 5 (0,03)
Gure lekukoen 4 (0,03)
guri 3 (0,02)
GURE 2 (0,01)
Guretzako 2 (0,01)
guretzako 2 (0,01)
Gure artetik 1 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Guri 1 (0,01)
gure artean 1 (0,01)
gure artekoa 1 (0,01)
gure aurrekoen 1 (0,01)
gure lekukoen 1 (0,01)
gurearen 1 (0,01)
guregan 1 (0,01)
guretako 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 39 (0,26)
Pamiela 30 (0,20)
Alberdania 28 (0,18)
Berria 21 (0,14)
Labayru 19 (0,13)
Booktegi 16 (0,11)
Consumer 15 (0,10)
Maiatz liburuak 15 (0,10)
Susa 13 (0,09)
Jakin 12 (0,08)
Argia 10 (0,07)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
Hitza 6 (0,04)
Anboto 5 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
goiena.eus 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
Erlea 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu denbora libre 13 (0,09)
gu denbora ez 11 (0,07)
gu denbora pasa 8 (0,05)
gu denbora guzti 7 (0,05)
gu denbora behar 5 (0,03)
gu denbora gehiago 5 (0,03)
gu denbora hartu 5 (0,03)
gu denbora bat 4 (0,03)
gu denbora eman 4 (0,03)
gu denbora eskala 4 (0,03)
gu denbora gu 4 (0,03)
gu denbora hari 4 (0,03)
gu denbora mugatu 4 (0,03)
gu denbora bi 3 (0,02)
gu denbora egon 3 (0,02)
gu denbora hau 3 (0,02)
gu denbora pixka 3 (0,02)
gu denbora arte 2 (0,01)
gu denbora asko 2 (0,01)
gu denbora aurrekari 2 (0,01)
gu denbora baino 2 (0,01)
gu denbora bera 2 (0,01)
gu denbora bete 2 (0,01)
gu denbora bezala 2 (0,01)
gu denbora dezente 2 (0,01)
gu denbora galdu 2 (0,01)
gu denbora gutxi 2 (0,01)
gu denbora haiek 2 (0,01)
gu denbora jabe 2 (0,01)
gu denbora labur 2 (0,01)
gu denbora lerro 2 (0,01)
gu denbora luze 2 (0,01)
gu denbora parte 2 (0,01)
gu denbora zati 2 (0,01)
gu denbora zer 2 (0,01)
gu denbora a. 1 (0,01)
gu denbora agertu 1 (0,01)
gu denbora aita 1 (0,01)
gu denbora amaitu 1 (0,01)
gu denbora antolatu 1 (0,01)
gu denbora antzerki 1 (0,01)
gu denbora antzu 1 (0,01)
gu denbora atzerritar 1 (0,01)
gu denbora aurre 1 (0,01)
gu denbora Babilonia 1 (0,01)
gu denbora bakarrik 1 (0,01)
gu denbora be 1 (0,01)
gu denbora behintzat 1 (0,01)
gu denbora bertsolari 1 (0,01)
gu denbora birjintasun 1 (0,01)
gu denbora borrokatu 1 (0,01)
gu denbora bukatu 1 (0,01)
gu denbora den 1 (0,01)
gu denbora eduki 1 (0,01)
gu denbora ekarri 1 (0,01)
gu denbora erabaki 1 (0,01)
gu denbora eraman 1 (0,01)
gu denbora errespetatu 1 (0,01)
gu denbora errugbi 1 (0,01)
gu denbora es 1 (0,01)
gu denbora esakune 1 (0,01)
gu denbora eskaini 1 (0,01)
gu denbora eskola 1 (0,01)
gu denbora etsipen 1 (0,01)
gu denbora euskara 1 (0,01)
gu denbora franko 1 (0,01)
gu denbora gaurdainoko 1 (0,01)
gu denbora gaztetasun 1 (0,01)
gu denbora gehien 1 (0,01)
gu denbora gelditu 1 (0,01)
gu denbora geodesiko 1 (0,01)
gu denbora geratu 1 (0,01)
gu denbora gertaldi 1 (0,01)
gu denbora gezur 1 (0,01)
gu denbora goragoko 1 (0,01)
gu denbora gozatu 1 (0,01)
gu denbora haratago 1 (0,01)
gu denbora hauek 1 (0,01)
gu denbora hemen 1 (0,01)
gu denbora hobekien 1 (0,01)
gu denbora hobeto 1 (0,01)
gu denbora inbertitu 1 (0,01)
gu denbora indibidual 1 (0,01)
gu denbora inkestagile 1 (0,01)
gu denbora jadanik 1 (0,01)
gu denbora jan 1 (0,01)
gu denbora jaun 1 (0,01)
gu denbora jauregitxo 1 (0,01)
gu denbora joan 1 (0,01)
gu denbora Urtzi 1 (0,01)
gu denbora Zamudio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia