Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2001
‎b) Arlo iraunkorra: gure kurrikulu eta programazioan txertatua, programatua (ikuspegi globalarekin, maiztasun jakin batekin...), arduradun bat edo batzuekin, beharrezkoa balitz edo horretara dedikatu balitz, diru partida jakinbat asignaturik...
2002
‎Ez da nahikoa irakaskuntza euskaraz izatea besterik gabe. Gure curriculuma diseinatzeko aukera izan behar dugu, beti kontuan izanda unibertsitatea ezin dela itxita egon, gure ingurura soilik begira, baizik eta Europara begiratu behar duela, eta ildo horretatik, gure ikasketek Europa mailakoekiko baliokidetasuna izan behar dutela.
2006
‎• Lehen aldia da curriculumaren planteamendua gure kabuz egiten duguna. Orain arteko gure curriculuma Espainiakoa eta Frantziakoa izan da, edo, gehienez, Espainiako curriculumean oinarrituz, gehigarri moduan egindako egokitzapena.
2009
Gure curriculum vitaea ulertzea ezinezkoa da curriculum afektiborik gabe.
2012
‎Zergatik? Zergatik esaten da gure curriculuma irekia eta deszentralizatua dela. Adierazi zein desberdintasun dagoen gutxieneko ikasketa eta curriculumaren artean.
2014
‎Demokratizazioa behar da benetako aldaketarako, bestela mugatuta eta estututa jarraituko dugu". Horren aurrean, gure curriculuma zehaztea eta eraikitzea da erronka nagusia. Bide hori pixkanaka gorpuzten ari dela uste du Hik Hasiko kideak.
‎Curriculumean beste lerro bat idaztea, askorik ez. Egunkari batzuetan proiektua irten da gure izenekin batera eta informazio guzti hori bildu dugu gure curriculuma hornitzeko. Lehiaketa hau irabazteagatik ez ditugu arkitektura estudioetako lan eskaintzak jasoko, baina esperientzia zabaltzeko ondo datorkigu.
2015
‎Autogestioak baimentzen digu askatasuna. Gu geu gara gure curriculumaren arduradun. Kanpoko gobernu batek ez digu esan behar zer egin behar dugun.
‎Horrek guztiak aukera ematen digu irakasleekin eztabaida plazaratzeko: zenbateraino daude testu genero horiek modu kontzientean gure curriculumean?, lanketa espezifikorik egitea posible da?, lanketa hori nork egin behar du?, zer lanketa modu egin litzateke?, zein metodologia erabili?, nola ebaluatu. Gure prestakuntza ereduan helburua da irakasleak hausnartzea, eta horretarako dira horrelako galderak, erakutsi duten argazki horretan agertzen ez diren aukeren inguruan ere pentsarazteko eta ahozko hizkuntza ikas irakasteko markora gerturatzeko.
‎" Beharrezkoa da gure ikasleekin gelan ahozkoa lantzea, eta zenbaitetan, denbora eta tartea dugunean, zer edo zer egiten dugu, baina ia ezinezkoa da horrek gure curriculumarekin bat egitea".
‎250 irakaslerekin ahozkoaren lanketaren inguruan hitz egin ondoren, nagusitzen den erantzuna paradoxikoa da: " Beharrezkoa da gure ikasleekin gelan ahozkoa lantzea, eta zenbaitetan, denbora eta tartea dugunean, zer edo zer egiten dugu, baina ia ezinezkoa da horrek gure curriculumarekin bat egitea".
‎Ohiko sei akats gure curriculumean
‎Bilatzailea da lana bilatzeko aukerarik baliagarriena, beti gogoan izanik hashtag ak #lana, #lana, #eskaini lana, etab. Hashtag aren aukerak aukera ematen du informazio pertsonalizatuagoa emateko, gure interesen arabera. Hau da, hashtag # cv # madrid # lana erabiltzen badugu, gure curriculum vitae a eransteko, Madrilen lan eskaintza bat bilatzeko urratsak zuzenak izango ditugu. Bestalde, metodo egokia da interesatzen zaigun enpresako Giza Baliabideen saileko profil profesionalak jarraitzea, baita konpainia berekoak eta enplegu orrietakoak ere.
‎Whatsapp WhatsApp ez da lana bilatzeko tresnarik onena, baina funtsezko faktorea izan daiteke lortu nahi den lanpostua lortzeko edo ez lortzeko. Gure curriculuma (gure telefono zenbakia) interesatzen zaigun enpresara bidaltzen dugun egoera hipotetikoa irudikatzen badugu, jasotzen duen pertsonak kontaktuei gehitu eta gure profila ikusi ahal izango du; beraz, komeni da ematen den informazioarekin kontuz ibiltzea. Informazio gutxi dagoenez, profil argazkia eta egoera informalagoak izaten dira, eta konpainiarekin kontraesanean dauden zenbait balio isla ditzakete.
2017
‎Hori hala izanik, uste dut gela barruan aldaketak egin daitezkeela, egun dugun egituran. Abiapuntua da pentsatzea zertarako den eskola, eta konpetentzietan oinarritu nahi badugu gure curriculuma, beste testuinguru batzuk sortu behar ditugu, ikasle aniztasuna tarteko. Egia da aniztasun hori kudeatu behar dela eta profesionalok formazioa behar dugula horretarako, baina egin daitekeela uste dut, hori dela gure erronka, eta horrek saihestuko lukeela errepikatu behar izatea.
2018
‎Lan merkatura zuzendutako prozesua da hezkuntza. Erreformei lotuta, LOMCEk ikasleen espainolizazioan sakontzen du, gure curriculuma ez da hemen erabakitzen, errebalidek geroz eta jende gehiago kanporatzen dute. Lanbide heziketan ere erreformak egiten ari dira esku lan merkea sortzeko.
‎Lan merkatura zuzendutako prozesua da hezkuntza. Erreformei lotuta, LOMCEk ikasleen espainolizazioan sakontzen du, gure curriculuma ez da hemen erabakitzen, errebalidek geroz eta jende gehiago kanporatzen dute. Lanbide heziketan ere erreformak egiten ari dira esku lan merkea sortzeko.
2021
‎Hizkuntzaren eta arloen arteko harremana eta hizkuntza gaitasunak haien garapenenerako duen garrantziaz mintzatzen dira Beacco, Fleming, Goullier, Thürmann eta Vollmer (2016) ere beren lanean, non hizkuntza gaitasunak deskribatzeko elementuak proposatzen dituzten. Bengoetxeak (2019) gogorarazten digun bezala behar hori, gainera, jasota dago gure curriculumetan ere, nahiz eta sarritan ahaztu egiten zaigun:
‎Ondo erredaktatzeaz gain, curriculum bat egiteko aholku hauei jarraituz gero egin dezakezun bezala, beste estrategia txikiago batzuk ere erabil ditzakezu, hala nola zure CVarekin mezu elektroniko bat zein egun eta ordutan bidaltzea eraginkorragoa den jakitea. Egia da egun hobeak daudela gure curriculum vitae a duen mezu bat bidaltzeko eta lana aurkitzeko. Oro har, datuen arabera, bai.
‎Horregatik azpimarratzen dugu Euskal Curriculumaren garrantzia; gure hizkuntzak, kulturak, izaerak, ezaugarriek behar dute beren zaintzaz, transmisioaz eta sorkuntza berriez arduratuko den esparrua, eta hezkuntzan, esparru hori Curriculum antolaketa da. Ondorioz, ezinbestekoa da gure curriculum propioa izatea; ez digu balio %40 guk ezartzea, %100ean finkatu behar dugu. Euskal Curriculuma munduaren ikuspegi jakin batetik egindako kultur prozesuen eta produktuen hautaketa da; euskaldunontzat berezkoak direnak biltzen ditu, eta baita unibertsalak ere, Euskal Curriculuma ez baita gurean bakarrik oinarritzen den dokumentua.
‎Lehia batean sartzen zara eta aukera hura gure probetxuan erabili nahi izan genuen. Gure filmarentzat eta gure kurrikulumarentzat oso garrantzitsua izan zen. " Mapa" n jarri gintuen.
‎BERNAR: Bueno, ez gara orain hasiko gure curriculumak ateratzen. Nik ere badakit gauzak oso ondo egiten, eta gauzak nahiko ondo egiten ere badakit.
2022
‎Hezkuntzako benetako profesionalak izan nahi badugu, ezin dugu ez ikusiarena egin. Gure curriculuma orekatzeko ordua da: mendeetan zehar justiziarik izan ez den tokian justizia jartzeko premia larria dugu.
2023
‎Azpimarratzekoa da, oro har, euskarazko komunikazio gaitasunean gertatzen ari zaiguna, 2010etik 2019ra bitartean 17 puntuko jaitsiera izan baitu euskarazko komunikazio gaitasunak DBHn1 isei iveik entzumena, irakurmena, idazmena, mintzamena eta ahozko elkarrekintza hartzen ditu aintzat azterketa egiteko. Hizkuntza trebetasun horiek ezinbestekoak dira gure curriculumetan jasota ditugun konpetentziak eta irteera profilak lortzeko, eta, zer esanik ez, gure ikasleek gizartean eraginkortasunez parte hartzea nahi badugu.
‎Aisialdia ere ahalik eta ondoen maximizatzeko tip ugari aurki ditzakegu; pentsamendu utilitaristaren itzalpean bizi gara deskantsuan ere. Askotan, gainera, orokortuak bilakatu diren eginbeharren zerrendak ardazten du gure denbora librea, hots, gure curriculum esperientziala osatzeak itsutzen gaitu hainbatetan. Momentuko plazerean fokua jarri ordez, sare sozialetan zintzilikatu ohi ditugu probetxuzko gure bidaiak.
‎Era berean, epe laburrean legez aldatu ezin diren auzietan gizartearen atxikimendua lantzeko eta aldatzeko baldintzak ere eraiki dira. Esaterako, gure curriculuma erabateko askatasunez hautatzea oztopatzen badu legeak, gizartearen inplikazioa da, zuzenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia