2001
|
|
b) Arlo iraunkorra:
|
gure
kurrikulu eta programazioan txertatua, programatua (ikuspegi globalarekin, maiztasun jakin batekin...), arduradun bat edo batzuekin, beharrezkoa balitz edo horretara dedikatu balitz, diru partida jakinbat asignaturik...
|
2006
|
|
• Lehen aldia da curriculumaren planteamendua gure kabuz egiten duguna. Orain arteko
|
gure
curriculuma Espainiakoa eta Frantziakoa izan da, edo, gehienez, Espainiako curriculumean oinarrituz, gehigarri moduan egindako egokitzapena.
|
2012
|
|
Zergatik? Zergatik esaten da
|
gure
curriculuma irekia eta deszentralizatua dela. Adierazi zein desberdintasun dagoen gutxieneko ikasketa eta curriculumaren artean.
|
2014
|
|
Demokratizazioa behar da benetako aldaketarako, bestela mugatuta eta estututa jarraituko dugu". Horren aurrean,
|
gure
curriculuma zehaztea eta eraikitzea da erronka nagusia. Bide hori pixkanaka gorpuzten ari dela uste du Hik Hasiko kideak.
|
|
Curriculumean beste lerro bat idaztea, askorik ez. Egunkari batzuetan proiektua irten da gure izenekin batera eta informazio guzti hori bildu dugu
|
gure
curriculuma hornitzeko. Lehiaketa hau irabazteagatik ez ditugu arkitektura estudioetako lan eskaintzak jasoko, baina esperientzia zabaltzeko ondo datorkigu.
|
2015
|
|
Autogestioak baimentzen digu askatasuna. Gu geu gara
|
gure
curriculumaren arduradun. Kanpoko gobernu batek ez digu esan behar zer egin behar dugun.
|
|
Horrek guztiak aukera ematen digu irakasleekin eztabaida plazaratzeko: zenbateraino daude testu genero horiek modu kontzientean
|
gure
curriculumean?, lanketa espezifikorik egitea posible da?, lanketa hori nork egin behar du?, zer lanketa modu egin litzateke?, zein metodologia erabili?, nola ebaluatu. Gure prestakuntza ereduan helburua da irakasleak hausnartzea, eta horretarako dira horrelako galderak, erakutsi duten argazki horretan agertzen ez diren aukeren inguruan ere pentsarazteko eta ahozko hizkuntza ikas irakasteko markora gerturatzeko.
|
|
" Beharrezkoa da gure ikasleekin gelan ahozkoa lantzea, eta zenbaitetan, denbora eta tartea dugunean, zer edo zer egiten dugu, baina ia ezinezkoa da horrek
|
gure
curriculumarekin bat egitea".
|
|
250 irakaslerekin ahozkoaren lanketaren inguruan hitz egin ondoren, nagusitzen den erantzuna paradoxikoa da: " Beharrezkoa da gure ikasleekin gelan ahozkoa lantzea, eta zenbaitetan, denbora eta tartea dugunean, zer edo zer egiten dugu, baina ia ezinezkoa da horrek
|
gure
curriculumarekin bat egitea".
|
|
Ohiko sei akats
|
gure
curriculumean
|
|
Bilatzailea da lana bilatzeko aukerarik baliagarriena, beti gogoan izanik hashtag ak #lana, #lana, #eskaini lana, etab. Hashtag aren aukerak aukera ematen du informazio pertsonalizatuagoa emateko, gure interesen arabera. Hau da, hashtag # cv # madrid # lana erabiltzen badugu,
|
gure
curriculum vitae a eransteko, Madrilen lan eskaintza bat bilatzeko urratsak zuzenak izango ditugu. Bestalde, metodo egokia da interesatzen zaigun enpresako Giza Baliabideen saileko profil profesionalak jarraitzea, baita konpainia berekoak eta enplegu orrietakoak ere.
|
2017
|
|
Hori hala izanik, uste dut gela barruan aldaketak egin daitezkeela, egun dugun egituran. Abiapuntua da pentsatzea zertarako den eskola, eta konpetentzietan oinarritu nahi badugu
|
gure
curriculuma, beste testuinguru batzuk sortu behar ditugu, ikasle aniztasuna tarteko. Egia da aniztasun hori kudeatu behar dela eta profesionalok formazioa behar dugula horretarako, baina egin daitekeela uste dut, hori dela gure erronka, eta horrek saihestuko lukeela errepikatu behar izatea.
|
2018
|
|
Lan merkatura zuzendutako prozesua da hezkuntza. Erreformei lotuta, LOMCEk ikasleen espainolizazioan sakontzen du,
|
gure
curriculuma ez da hemen erabakitzen, errebalidek geroz eta jende gehiago kanporatzen dute. Lanbide heziketan ere erreformak egiten ari dira esku lan merkea sortzeko.
|
|
Lan merkatura zuzendutako prozesua da hezkuntza. Erreformei lotuta, LOMCEk ikasleen espainolizazioan sakontzen du,
|
gure
curriculuma ez da hemen erabakitzen, errebalidek geroz eta jende gehiago kanporatzen dute. Lanbide heziketan ere erreformak egiten ari dira esku lan merkea sortzeko.
|
2021
|
|
Hizkuntzaren eta arloen arteko harremana eta hizkuntza gaitasunak haien garapenenerako duen garrantziaz mintzatzen dira Beacco, Fleming, Goullier, Thürmann eta Vollmer (2016) ere beren lanean, non hizkuntza gaitasunak deskribatzeko elementuak proposatzen dituzten. Bengoetxeak (2019) gogorarazten digun bezala behar hori, gainera, jasota dago
|
gure
curriculumetan ere, nahiz eta sarritan ahaztu egiten zaigun:
|
|
Ondo erredaktatzeaz gain, curriculum bat egiteko aholku hauei jarraituz gero egin dezakezun bezala, beste estrategia txikiago batzuk ere erabil ditzakezu, hala nola zure CVarekin mezu elektroniko bat zein egun eta ordutan bidaltzea eraginkorragoa den jakitea. Egia da egun hobeak daudela
|
gure
curriculum vitae a duen mezu bat bidaltzeko eta lana aurkitzeko. Oro har, datuen arabera, bai.
|
|
Horregatik azpimarratzen dugu Euskal Curriculumaren garrantzia; gure hizkuntzak, kulturak, izaerak, ezaugarriek behar dute beren zaintzaz, transmisioaz eta sorkuntza berriez arduratuko den esparrua, eta hezkuntzan, esparru hori Curriculum antolaketa da. Ondorioz, ezinbestekoa da
|
gure
curriculum propioa izatea; ez digu balio %40 guk ezartzea, %100ean finkatu behar dugu. Euskal Curriculuma munduaren ikuspegi jakin batetik egindako kultur prozesuen eta produktuen hautaketa da; euskaldunontzat berezkoak direnak biltzen ditu, eta baita unibertsalak ere, Euskal Curriculuma ez baita gurean bakarrik oinarritzen den dokumentua.
|
|
Lehia batean sartzen zara eta aukera hura gure probetxuan erabili nahi izan genuen. Gure filmarentzat eta
|
gure
kurrikulumarentzat oso garrantzitsua izan zen. " Mapa" n jarri gintuen.
|
|
BERNAR: Bueno, ez gara orain hasiko
|
gure
curriculumak ateratzen. Nik ere badakit gauzak oso ondo egiten, eta gauzak nahiko ondo egiten ere badakit.
|
2023
|
|
Azpimarratzekoa da, oro har, euskarazko komunikazio gaitasunean gertatzen ari zaiguna, 2010etik 2019ra bitartean 17 puntuko jaitsiera izan baitu euskarazko komunikazio gaitasunak DBHn1 isei iveik entzumena, irakurmena, idazmena, mintzamena eta ahozko elkarrekintza hartzen ditu aintzat azterketa egiteko. Hizkuntza trebetasun horiek ezinbestekoak dira
|
gure
curriculumetan jasota ditugun konpetentziak eta irteera profilak lortzeko, eta, zer esanik ez, gure ikasleek gizartean eraginkortasunez parte hartzea nahi badugu.
|
|
Aisialdia ere ahalik eta ondoen maximizatzeko tip ugari aurki ditzakegu; pentsamendu utilitaristaren itzalpean bizi gara deskantsuan ere. Askotan, gainera, orokortuak bilakatu diren eginbeharren zerrendak ardazten du gure denbora librea, hots,
|
gure
curriculum esperientziala osatzeak itsutzen gaitu hainbatetan. Momentuko plazerean fokua jarri ordez, sare sozialetan zintzilikatu ohi ditugu probetxuzko gure bidaiak.
|
|
Era berean, epe laburrean legez aldatu ezin diren auzietan gizartearen atxikimendua lantzeko eta aldatzeko baldintzak ere eraiki dira. Esaterako,
|
gure
curriculuma erabateko askatasunez hautatzea oztopatzen badu legeak, gizartearen inplikazioa da, zuzenean.
|