Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2002
‎Gu hasi ginenean gure buruari galdetzen genion" zer gara gu", ez genuen beste erreferentziarik. " Gu nafarrak gara" erantzun genion gure buruari, eta nafar izatea Iruñea zen, euskara zen...
‎Hori da, zoritxarrez, euskararen egoera. Baina gure buruari galdetu genioke presaka ibiltzeak, eta batez ere garantia eskasekin ibiltzeak garantia eskasekin ibiltzea baita, esaterako, behar denean ikaslibururik ez izatea, bide zuzenetik eramaten gaituen. Ez dakit, zeren hemen ez da orokortzen ahal, eta kasu batzuetan balio izaten ahal duen argumentazioak huts egiten ahal baitu beste kasu batzuetan.
2003
‎Baina, egia esan, horrela egiten digute eta hura erantzutea beste biderik ez dugu. Logikoena litzateke dend enok gure buruari galdetzea ea nola egokitu daitekeen planeta giza taldera. Horixe izan da, hain zuzen ere, buruzagi erlijioso guztien programa etiko eta moralerako abiapuntua.
2004
‎Egiatan, aurrekoa aintzakotzat hartuta, gure buruari galdetu ahal diogu zer nolako eginkizuna betetzen duen euskarak prozesu zibilean eta zein diren Prozedura Zibilaren Legearen bertsio elebidun honen ezaugarri teknikoak.
2005
‎Demokraziaz mintzatzen denean, sistema politikoaz besteko gairik ez da aipatzen. Ez dira eztabaidatzen egunero inork aipatu gabe gure bizitzak mugatzen dituzten kontuak, ez ditugu kolokan paratzen afektibitatea edo maitasuna kudeatzeko porrot egin duten manerak, ez zaigu bururatzen jendearen arteko harremanek egokiagoak eta erosoagoak izan luketela, demokrazia autentikoago batean, ez diogu gure buruari galdetzen nori egiten dion mesede gure ekonomia partikularren berri jendaurrean emateko debeku adierazi gabeko horrek, eta isilik segitzen dugu, otzan, gure sekretutxoak gordeta... Dinouart apaizak herritarrok horrela, isilik, egoteko esaten zuen.
2006
‎Bezperak, Konpletak, Salbea... Batzuetan elizatik txundituta irtetzen ginen gure buruari galdetuz: Zer gertatzen da hemen?
2008
‎Azalpen teknikoak kontuan hartuta, euskaldunok eta euskal herritarrok gure buruari galde diezaiokegu ea zeintzuk diren gaur egun gure erronkak arlo honetan. Gure ikuspuntutik ondoko puntu hauek azpimarratu nahi ditugu:
2009
‎Bigarrenik, Estatutua bete gabe dugun honetan, akordio berri baten egitasmoari ezezko hertsia eman dio Estatuak; eta horrek balio demokratikoa kentzen dio gure bizikidetza sistemari. Baina ezin gara besoak tolestuta geratu; nahitaezkoa dugu gure buruari galdetzea zein baldintza sozial eta politiko ditugun aurrera egiteko.
2010
‎euskaraz bizi nahi duenak gaur ez bezala inolako traba eta gainkargarik gabe, normaltasun osoz, aukera hori balia dezan, uko egin behar al zaio gaztelaniari? ...ra erresistentzialistak alde batera utzirik eta hizkuntzen arteko liskar giroak erabat gaindituz, gure gizarteak etorkizunean halabeharrez izango duen zutoin nagusietako bat hizkuntzen arteko elkarbizitza delakoan heldu behar zaio dema honi. horretarako ezinbestekoa da ohartzea euskararen etorkizuna gure ez beste inoren esku dagoela. euskal herritar guztiok —elebidunok nahiz elebakarrok— gure buruari galdetu behar genioke: zer egin dezaket nik euskararen alde?
‎" ez inposatu, ez eragotzi" printzipioak berma dezake hizkuntza aukeratzeko askatasuna. kontua horixe baita: ...en edozein alorretan bezala, bada zer zuzendua, zer hobetua. ez zaie kritikari eta autokritikari beldurrik izan behar. ausardia behar da gehiegikeriarik baldin bada zuzentzeko, eta gauza bera gutxiegitasunik baldin bada halakoak zuzentzeko ere. alabaina, horretarako eztabaida eta elkarrizketa zintzoa bultzatu behar lukete herri aginteEuskal herritar guztiok —elebidunok nahiz elebakarrok— gure buruari galdetu behar genioke: zer egin dezaket nik euskararen alde?
‎9 Horren inguruan gure buruari galde diezaiokegu ontasun hori nahita bilatu behar ote duen gizaki jarduleak, edo, alderantziz, eta San Tomasen terminologia erabiliz, ekintzaren beraren berezko helburua izan behar den. Dirudienez, egintza nork burutu eta horren asmoa kanpotikoa da, eta, beraz, aldagarria, unean uneko inguruabarren arabera; eta legearen funtsa ezin da asmo horren araberakoa izan, ezta hurrik eman ere.
2011
‎Orduan, hor izan zen oinarria, asko hunkitu baininduen, Lourdes ere bai, guzti hark, eta bagenekien herrian ere otoitzean ari zirela guregatik eta, apaiza alde batetik, Don Iñaki erretorea, eta jendea... Eta handik aste batzuetara gure buruari galdetu behar izan genion: " eta orain zer?
‎Bezperak, Konpletak, Salbea... Batzuetan elizatik txundituta irteten ginen gure buruari galdetuz: Zer gertatzen da hemen?
2012
‎Garai hartan, inon ez zen euskal kantu bat irratian entzuten ahal, eta jendeak musika entzun nahi zuen, asteburuetako kantaldietako kantuak. Guk uste genuen politika eta eztabaida emankizunak zirela inportanteenak, eta gure buruari galdetzen genion ea merezi zuen sorkuntzetan eta programa aberatsetan hainbeste indar xahutzea jendeak gauza sinpleak nahi zituelarik. Nik beti pentsatu dut euskaraz produktu landuenak, onenak eta ederrenak eskaini behar genituzkeela, eta horretarako kazetari jantzienak behar ditugula.
‎Arazoren bat duten haurren beharrari buruz gogoeta egin aurretik, gure buruari galdetu behar diogu zer behar duten bete betean eta normaltasunez garatzeko; horrela, ongizatea lor dezaten.
2013
‎Bi puntu gogoratuko ditut esan du corpus planning, euskararen batasuna, huts hutsean egin ezina dela status planning egin gabe. Bigarrenez eta bide beretik, nire/ gure buruari galdetuko diot XXI. mende hasieran barreiaturik dagoen beste kontzeptu bategatik, alegia, hizkuntzaren gobernantzatik. Hartara, euskararen gobernantzan aritu behar da Euskaltzaindia, bere lanak, corpusarenak zein bestelakoak egiten dituenean.
‎Kirola Euskaraz programako arduradunek diote bi gauza lortzen direla ikasketa horiek Debagoienera ekartzearekin: " Beti gu izaten gara Debagoienetik irten behar izaten dugunok, eta gure buruari galdetu genion ea zergatik ez ginen ahalegintzen oraingoan ikasketa horiek gurera ekartzen; eta gainera, euskaraz. Horrela, zeharka, Debagoieneko futbola euskalduntzea lortzen dugu".
2014
‎... adaptatu in behar da garaieta, denok adaptatu behar deu, pertsonak, hizkuntzak, ohiturak... eta dena, eta honekin batera neska/ mutil bereizketa ere harremanduta dao, oztopo bat da" Hikak sexua bereizteik, zaharkituta zeok, ez zeok garai berrita egokituta, agian gure buruari galdetzeko gaia da, XXI. menden gaude ta. (Aiur.
‎AR: Guk, helduok, gure buruari galdetuz gero egoki eta osasuntsu armosatzen dugun, ea zenbatek jasoko genukeen eskua! Normalean, jendea presaka dabil goizetan.
2015
‎Aldiz, eremu sozial euskaldunenen eraginkortasuna apaldu du (adinekoen zahartzeak belaunaldi berrien nagusigoa ekarri du; hizkuntza ohitura berrietako umeen presentziak haurren lagunarteetan ohitura eta erreferentziak berriak ekarri ditu; mugikortasun laboralak, bertako elementu aktiboenen ausentzia linguistikoa ekarri du...). Hots, gure buruari galdetu behar genioke ea paradigma egokiaz aztertu eta antolatu dugun udalerri euskaldunetako euskal hiztunen eta praxien babesa.
‎Hasieran gure buruari galdetzen geniona zera zen: ea bagenuen lekurik hain herrialde ttipi batean, aurrean Miroir bezalako kazeta bat ukanik, bere 6.000 irakurlerekin.
‎Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu. Orduan, beharren inguruan behar materialak eta bestehainbat behar daude, tartean hizkuntza.
‎Orduan, lehenengo galdera hori erantzuten joateko, gure buruari galdetu behar diogun lehenengo gauza zera da: udalek ba al dute tresnarik lurraldea antolatzeko?
‎Denok behar oinarrizko batzuk ditugu, jatea, estalpea... guztiontzako unibertsalakdirenak, baina gero herri bezala antolatu gara eta erabaki dugu zer den bizi kalitatea ematen diguna, zer garapen eredu nahi dugun. Eta hor gure buruari galdetu diogu, euskara, gure hizkuntza, non kokatzen den eta bizi kalitatearen erdigunean baldin badago, horibabestu dugu, ikusi eta aztertu. Orduan, beharren inguruan behar materialak eta bestehainbat behar daude, tartean hizkuntza.
‎Gatazkaren inguruan sorturiko irudiak sekuentzia gisa josiz joan dira denboran zehar, horrek iruditegi propio bat, eta, horrenbestez, iruditegi kolektibo bat sortuz. Erantzun zaila izan arren, halabeharrez, gure buruari galdetu beharrekoa: iruditeria kolektiboak subjektuak eraikitzen baldin baditu, identitateak zizelkatu...
Gure buruari galdetzen diogu ea mutil hau buruz prest dagoen.
2016
‎Lagun batek esan zidan taldeko bi pertsona ezagutzen zituela. Azkenean, iragan abuztu partean, gure buruari galdetu genion: “Eta zergatik ez dugu probatzen? ”.
‎Lagun batek esan zidan taldeko bi pertsona ezagutzen zituela. Azkenean, iragan abuztu partean, gure buruari galdetu genion: “Eta zergatik ez dugu probatzen? ”.
‎Gauzak ondo eginez gero, gure buruari galdetzera iritsi gaitezke: " posible da, gure herrian, gaztelania hutsean dagoen egitarau bat duten festa batean ondo pasatzea? “ Erantzuna, laugarren txakolina baino lehen emanda, hobe.
‎Lagun batek esan zidan taldeko bi pertsona ezagutzen zituela. Azkenean, iragan abuztu partean, gure buruari galdetu genion: " Eta zergatik ez dugu probatzen?".
2017
‎A. Martinez: Normalean, balorazioa beti zentratzen da ikaslearen ahulguneetan, eta gainera kontuan hartu gabe ikaslearen testuingurua edo zer ari den bizitzen etxean, lagunekin… Eskatzen diogu ikasleari gutxieneko batzuk gainditzeko, baina ez diogu gure buruari galdetzen ea aurrerapen horiek egin ditzan zein ezaugarri dituen guk eskaintzen diogun testuinguruak eta ea berari egokitzen zaion testuingurua den. Karga guztia umearengan jartzea ez da batere justua.
‎Etorriko dena okerragoa izango al da, ala hobea? Gure buruari galdetzen diogu hori, baina ez daukagu erantzuna entzuteko behar den borondatea.
‎Eta kalean (edo eskolan, edo lantokian) arabiar, musulman, edo antzekoren batekin topo egitean, akaso, ezpainak tenkatuko zaizkigu; edo ezikusiarena egingo dugu; edo irribarre urduri bat aterako zaigu. Gure buruei galdetu ere egin gabe, ziur aski, ez ote den horixe bera gatazka honetan gugandik ustiatu nahi duten erregaia.
‎Badaezpada ez dugula gustukoa duzun soineko eder hori jantziko, hankak eta bularraldea ageri samar eramatea arriskutsua delako. Ohitura bilakatu da guretzat, eta honezkero ez diogu gure buruari galdetzen zertarako diren beldur horiek, barneratu egin ditugu-eta. Guztia, gainera, geure onerako denez gero, nola uko egin hori guztia normaltzat hartzeari?
‎Urte zaharra zelan joan den gure buruari galdetzeko unea den honetan, nork bere zerrenda propioa eta besterenezina osatuko zuen honezkero. Gutxi axola du orain, ate berriak, aukera berriak ditugularik aurrez aurre, hautuak norantz eramango gaituen ez dakigula, bideari ekitea dagokigu.
‎Uste dut errealitate hori herrigintzaren arloan arreta gutxiegi jasotzen ari dela, ziur asko bereziki arantzatsua gertatzen delako, baina ezin izango da betiko ekidin. Gure buruari galdetu ahal diogu, halaber, gaia noraino interesatzen zaien gobernatzen gaituzten politikariei.
‎Ingurunean bai, baina ingurune naturalean baino ez kasu batzuetan; eta dimentsio indibidualean bereziki, noski (autoestimua, autonomia, auto...). Gure buruari galdetu ahal diogu ea esperientzia batzuen atzean ez ote dagoen beste arloetan aurkitzen dugun logika neoliberal berbera, non gizabanakoa ardatza den, familiak arlo edukatiboan ere bere burua bezero moduan ikusten duen, helburua" nire umearentzat onena" den, komunitatearen edo ingurune sozialaren beharrak kontuan izan gabe. Umeen premien izenean, ikastetxe batzuetan ez da euskara irakasten, etxetik euskaldunak ez diren umeek ez baitute premia hori adierazten.
2019
‎" Badago zinera behin eta berriro datorren jendea, baina, askotan, kosta egiten zaigu programatzaileen eta ikusleen arteko muga hori gainditzea, solasaldietan ere. Halako batean, gure buruari galdetu genion ea zer gertatuko zen jendea gonbidatzen bagenuen lan-talde batera eta hor hasten baziren eztabaidatzen zer pelikula ikusi nahi zuten. Proposatzeko espazio eta denbora hori eduki nahi genuen".
‎375 Egunero gure buruari galdetu genioke ea gizakiak garen.
‎Eta zerbait enpiriko eta zientifikotzat. Aldiz, askotan nire ustez zertarako ikertu galdera hori ez dugu ondo erantzuten, ez diogu gure buruari galdetzen. Guk behintzat, Emagin elkartean, ikerketa eraldaketarekin lotzen dugu; eraldaketa sozial eta politikoarekin; eta hortaz, ikerketa herrigintzaren mesedetan jarri behar dela deritzogu.
‎Hala ere, hona hemen kontu honen benetako koska: gure buruari galdetu behar diogu edozein iraultza, boterearen ordena baten erroak zalantzan jartzen dituen gertaera den heinen, ez ote den horren prozesu zorrotza eta sortzen den momentutik horren erreakzio oldarkorra eragiten duen muga nazionalen baitan zein kanpoan, ezen agertzen den ordena berria nahitaez megamakina indartzearen alde egitera behartzen duen, bizirauteko.... Eta zenbait muga gainditzeko saiakeren aurrean erresistentzia ankerra egingo duen botere nukleo baten aurka egin gabe eta modu azkarrean gizarte eraldaketa sakonik egin ezin denez, tragediaren ideiak zorigaiztoaren kutsu grekoa hartzen du hemen.
‎Bada, aditz konjugazioa atzean utzirik, gure buruari galdetu behar diogu ea posiblea den euskararen historian horrelako gertaera bat izatea, eta guretzat garrantzitsua dena, ea benetan halako hizkuntza gaitasunaz jantzirik gizaldi batzuk existitu ziren edo ez.
‎Oihenarten gramatika azalpenak baino aitzinagokoak ez ditugu inon aurkitu; hala ere, garrantzia du gure buruari galdetzea zein izan zen zuberotarraren iturburua: 1637 urtean argitaratu zuen Notitia Utriusque Vasconiae, Etxeparek berea argitaratu zuenetik ia ia ehun urte beranduago.
‎hator eta zatoz, etorri aditzarekin; hago eta zaude, egon aditzarekin; hoa eta zoaz, joan aditzarekin; habil eta zabiltza, ibili aditzarekin... Hori ikusi eta gure buruari galdetu diogu: konjugazio trinkoan zein izan ote zen lehenbizikoa, indikatiboa ala inperatiboa?
‎Garai guztietan erabiliak izan direlako lagin guztietan izanen ditugu setati. Eta gure buruari galdetuz gero zer nolako aldaketak jasan dituzten, susmoa daukagu, bere alderdi fonetikoari, behintzat, eutsi egin diotela.
‎Guretzat ni, hi eta gu, zu izan dira gure betiko pertsona izenordain bakarrak. Baina, zenbait ikertzailek egin duten bezala, gure buruari galdetu diogu: non daude 3 pertsona izenordainak?
‎Hala ere, hortxe dugu, aurre aurrean, bere berezitasuna aldarrikatzen. Hortaz, ez da harritzekoa, bere presentziaz eta bere izanaz jabetzean, gure buruari galdetzea: nork jarri du leku horretan?
2021
‎Alta, izan ziren urteak non atzetik zetorren gazteriari kosta egiten zitzaion Putzuzulo bere sentitzea. " Gure buruari galdetzen genion ea non zeuden gazteak. Koadrila bakoitzak bere lokala du, eta horrek indibidualismora mugatzen du euren arteko jarduna.
‎" Muga horretan gaude. Orain gure buruari galdetzen diogu hau mantendu litzatekeen ala udalari beste lursail bat eskatu geniokeen, boluntarioak baleude". Elola zinegotziak azaldu du Udal Gobernuak hausnartuko duela eskaeraz hala egitea erabakitzen badute, eta gaineratu du" etekin soziala" duen ekimena denez," begi onez" egingo dutela lanketa.
2023
‎Bilbao Guggenheim Museoa Urdaibaira hedatzeko proiektua turismo mega proiektua dela berariaz diogu, nahiz eta azkenean Eusko Jaurlaritzaren eledun eta Kultura Kontseilari Bingen Zupiriak «Museo proiektua» terminoa erabili duen. Bide batez, guk besteok, herritar arruntok izan ezik sustatzaileak beste inork ezagutzen ez duen mega egitasmo horrek aurreikusten omen dituen gune bietan, zer eta jatetxe bana izatearen arrazoia zein den gure buruari galdetuta, ez zaigu kultura hitza etortzen. Hala ere egitasmoaren nondik norakoaren argazkitzat balio lezake.
‎Hain handia da Akerbeltzek publikoarekin duen konexioa, ezen jarraitzaile sutsuak ere baitituzte, plazaz plaza jarraitzen dietenak. Oso bitxia iruditzen zaigu, eta batzuetan ardura apur bat ere ekartzen digu, gure buruari galdetzen diogulako beti kontzertu antzekoa ikusteaz aspertzen ez ote diren. Edozelan ere, ilusio handia egiten digu, gure lana gustuko duen jendea dagoelako eta euren babesa dugulako”.
‎Adibidez, eta badirudi halako titularrak satisfakzio puntu bat ere ematen digula, horrekin eskandalizatu ahal izateak, baina ez diogu gure buruari galdetzen gazteek benetan zein baliabide izan dituzten gaiarekin harremantzeko eta ezagutza banku hori eraikitzeko, edo horri buruzko narratibak eraikitzeko. Errealitatea da oso baliabide eskasak izan dituztela, eskoletan gaia apenas ez delako lantzen, alderdiak oraindik ez dira gai izan unitate didaktiko bat adosteko, gaiak izugarrizko desadostasunak sortzen ditu esparru politikoan, eta sozialki ere ez da tematizatzen den gai bat, ez baldin bada oso eremu intimoan edo ideologikoki oso hurbilekoa den jendearekin.
‎Gogoeta honen bitartez ikusiko dugu argiago horren zergatia: produktu bat erostera goazenean, bizikleta bat esaterako, nolabaiteko mesfidantza dugu hasieran, eta gure buruari galdetzen diogu adibidez, erosoa izango ote den, material onekoa den, garantiarik baduen, prezioarekin bat datorren edota non egina den. Hori egiten dugu, batik bat produktu hori ordaindu behar dugulako.
Gure buruari galdetu diogu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia