Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 399

2000
‎Elkarkidetasuna, beste modu batera esanda, zenbaterainoko ahalegina egitendugun geure zenbait interes besteenekin bat etortzearekin, sexualitatea askatasun osozegiten den hautuarekin, askatasuna eguneroko eta unez uneko jarduera konprometitugisa, zenbaterainokoa den gure gaitasuna harremanetan garbi jarduteko, zenbaterainokoa den gure borroka, jokaera publikoa eta pribatua bereizten dituen eskizofreniarenak kolpe huts egin dezan eta gizartean hainbat baloreren alde egiten dugun borrokahorrek gure baitan ere eragina izan dezan. Ene iritziz, arestian aipatu dudana litzatekebidea gure eremuak lotzeko, gazteenak eta geureak, auzolan sarean, eta hor ez gaituzteikurrinak eta ideiak bakarrik bilduko, esperientzia ezberdinen arabera elkarri zordiogun errespetuak eta askatasun beharrak baizik.
2001
‎Lehen" Go home" edo" Peace, my love" txartelak ikusten genituen bezala. Hitza moda bihurtu dugu eta modak gizona desgizondu egiten du, gure borrokaren kontu dirua aurki nahi dutenek euskaldunak eta euskaldunen hizkuntza desgizontzea, hilobiratzea lortuko dute. Moda konsumoko gizarteak sortu duen deabrukeriarik astoena da.
‎Moda konsumoko gizarteak sortu duen deabrukeriarik astoena da. Gure borroka konsumoko gizarteak zanpatzea, itotzea, izorratzea nahi duen mugimendua. Eta oso gertuan ditugu honen responsableak:
‎Don Patriciok gure borrokari erreparatu zion eta, geodinamika hitza ahoan zintzilik utzirik, bota egin gintuen klasetik. Elkarri hitzik esan gabe irten eta bakoitza bere aldetik joan ginen, ni internoen logeletara eta Goio kanpora.
‎Baina judeo kristauak ginen oinarrian, eta ardia gure eskualdeetan sakratua zen: fededun bakoitza marrakari bakun gisa kontsideratzen zen, artaldeak fedea bermatzen zuela, artzain onaren zuzendaritzapean, gure borroka guztien egituren piramideak irudikatuz. Bibliako Abraham patriarkak, Isaak bere semearen partez, mendi gain hartan altxatu aldarean, Jahveri eskaini zion erreformako ahariaren sakrifizioaren historia errepikatzen zen, Marilyn, Dolly edo Itziarren itxurarekin.
‎Gu ere aitonaren trikitixa lapurtuaren bila hasi ginen. Gure borroka...
‎Hainbestean –erantzun zuen Ugatzak– Oraingo ideia da prozesuari aurre egiten utzi nahi ez dizkioten gizarte taldeak dinamika konstituiente batean sartzea, zeinean, prozesuaren bultzatzaile aktiboak izango ez badira ere, ez baitira erabat prozesuaren aurkakoak izango, indiferenteak izango dira prozesuarekiko, edo ez, guk gure borrokaren indarraz prozesuari ematen ahal diogun edukia eta bultzadaren arabera, ahaztuz, bidenabar, orain bost urte prozesuaren guztiz aurkakoak zirela, baina ahaztu gabe agian oraintxe bertan prozesuaren alde jartzen ari direla, edo beharbada ez erabat prozesuaren alde baina bai dinamika prekonstituiente, edo rekonstituiente batean sartzeko moduan. Ez al da hala, lagunak?
2003
‎Garai haietan ikusle asko galdu genituen. Horregatik gure borroka ikusle haiek antzerkiak oraindik ere zeresanik bazuela konbentzitzea izan zen, gizartea hobe ezagutzeko eta aldatzeko tresna egokia zela, alegia. Borroka hura oso gogorra izan zen.
‎Beraz, egoera honetan, elikadura tresna estrategiko bat da, politikoki munduko biztanleria kontrolatzeko eta horrek ematen dizkien mozkinak eskuratzeko; hori guztia multinazionalek kontrolatzen dute. Horregatik guk daukagun borrokagogorra ez da bakarrik MMEaren kontra edo Cancunen hartu ahal diren erabakienkontra, gure borroka multinazionalen jokabide monopolistikoen kontra doa ere bai.
‎" Gure borroka aitzina segituko da!" hitzekin bururatu zuen prentsaurrekoa elkarteko boz eramaileak. Egunkarietan, aldiz, hautetsien eta Etxarte polizia buruaren poz agiriak agertu ziren.
‎Galdera hauek arrapostu ments gelditzen ahal dira, euskaldunok ez baldin badugu gure borroka zaharraren inguruko pentsamendurik biribilkatzen. Abiatuak dira azterketak eta gogoetak Elkarri taldearen baitan, abiatuak berrikitan Aralar aldean, hala nola abiatuak ziren sakon eta baikor, 1998 abendu arteko epean, Lizarra Garazi mugimenduaren lerroetan.
‎– Gure borrokari ozka bat huparaziko diogu.
Gure borrokak, gure xedeak, Bestelako Mundu baten gure ikuskerak distantzia hori ezabatu behar du.
gure borroka.
2004
‎Ez dira asko izango gaur Estatu Batuetaraino joan eta publikoki hitzaldi batean hau esateko gauza direnak: «Erresistentzia irakiarra inperioaren kontra ari da bataila fronteetan, eta horregatik haien borroka gure borroka da». Hori eta beste gauza inportante eta ausart asko esan ditu joan den abuztuan San Frantziskon, mugimendu altermundialistaren lider ezagunetarikoa den Arundhati Royk.
‎Guk hogeita bost urte hauetan landu dugun proiektua eta mezua bizirik dago, oso bizirik. Are gehiago, gure borrokaren izaera eta arrazoia inoiz bezain beharrezkoa da. Ibilbide honetako hainbat garaietan gure helburuak handiusteak ote ziren sinetsarazi nahi izan digute, baina gure proiektua »batzuek diotenez» ez da batere handinahikoa edo utopikoa.
‎Zentzu horretan, Luis Mari Mujikaren aipu hau adierazgarria da: . Krutwig, Txillardegik eta nik neronek mila aldiz afirmatu dugu kultur errebeindikaziorik ez duen abertzaletasuna akzidentalismo hutsa dela; euskararik gabeko Euzkadi vasko hori gure borrokaren frakaso nabarmenena da. (...) Soil soilik, vaskoek osatutako ente geografiko horrek ez du zer ikusirik gure historian eta erroan sustraitutako Euskal Herriarekin?. 705
‎705 Luis Mari Mujika: Gure borrokaren kontenidoa non?, Zeruko Argia, 1978/9/24.
2005
‎Ezker abertzaleak beti defendatu du borroka molde guztiak uztargarriak, osagarriak eta beharrezkoak direla. Guk borroka mota guztiak baliagarriak direla uste dugu, desobedientzia zibila barne.
‎Lehenengo 10 urteetan gure borroka oso gordina izan zen. Batez ere, hainbat lagunek borroka utzi eta hasierako helburuak eta osagai nagusiak bertan behera utzi zituztelako.
‎Baina harro nagon, zimurretan baitaude bizitza osoko aztarnak: gure izerdiarenak eta gure lanenak, gure maitasunenak eta gure borrokenak, baita gure sufrimendu eta oinazeenak ere?
‎– Hor hintzen lurrean, irudiz hila –ihardetsi eta segitu zuen–: Sobera edanik ala gure borrokaren karietara kuskako bat bildurik?
2006
‎Errealitate honen inposaketak gure herrietatik kanpo alde egitera behartzen gaitu edo mailegu baten esklabo bihurtzera, horrek dakarren aldaketa sozialarekin. Egoera hau dela eta sortu zen orain hiru urte Amarratsak kolektiboa, gure inguruko borroka sozialak bultzatzeko asmoz.
‎–Kaka botatzen digute, atzera egingo dugulakoan. Baina, badakizu, gure borroka aspaldikoa da...
‎eta poesia gure borroka bera denik
2007
‎Zenbat eta mundukoagoa naizen orduan eta gehiago maite dut euskara, Euskal Herria, eta gure borroka. Hizkuntza berriak ikasten ditudan aldi oro euskararekin zer lotura daukaten bilatzen saiatzen naiz.
2008
‎Baina ez dugu zergatik justifikatu behar gauza bat edo beste garen, aukerak behar dira modu batez edo bestez izaera horiek aurrera ateratzeko. Ez dut uste demokratikoagoak izateko borrokatu behar dugunik, hori bataila elektoral baten barruan logikoa da, baina hori espainolek euskaldunoi inposatu diguten borroka da, eta gu gure artean irabazten ahalegintzen garena, baina ez da gure borroka. Guk ez dugu demokratak izateko borrokatu behar baizik eta baldintza demokratikoak eman daitezen gure proiektu politikoa gauzatu ahal izateko.
‎Ni laugarren borroka egitetik nentorren poloniarraren kontra egin behar izan nuenean, laugarrena! Bera desgasterik egin gabe heldu zen gure borrokara. Ikasi dut, edo ikasiko dut hurrengorako.
‎nola gauzatu pankarta atzean emandako urteen aitorpena. " EHUk ezin du jokatu gu hamabost urtez eszedentzian egon bagina legez", dio Azkargortak," gu borrokan egon gara, lan kontratua onartua izan dadin hain zuzen, eta itzuliko bagara hori kontuan hartua izan dadin eskatzen dugu". Aldarrikapena, azken batean, lan baldintzei dagokio batez ere.
‎Ez dut esan nahi liburu onak direnik, ez dira onak, baina liburu horiek gustatzen zaizkie gure ikasleei: estilo sinplea, bizia, istorioak nahiko inozoak dira... jakin du konektatzen, eta gure borroka da irakurmena sustatzea, ezta. Eta liburu horiek, nahiz eta gure ustez txarrak izan, balio badute, ba aurrera.
‎– Gure borrokaren marko politikoa Hizkuntzak ematen duena da?.
‎Alegia: gauzak euskaraz egiten ez baditugu, gauzak euskaraz pentsatzen ez baditugu, utz dezagun gure borrokaren bidea, zentzurik ez luke izango eta. Nik ez dut halakorik sumatzen.
‎–erantzun nion neure buruari eta hitz egiteko modu hori zaharkitua, pixka bat nardagarria zela iruditu zitzaidan bat batean eta, Garibaldik erabiltzekotan ere, aurrean zituen gazteak zirikatzeko erabiliko zuela eta ez, ni egiten ari nintzen bezala, izutzeko?. Gure borroka nagusia biologiaren kontrakoa da, gure etsaia denbora da eta gure gaurko izurritea, adina. Sendagileak, biologoak, zientzialariak mobilizatu genituzke izurrite horren kontra.
‎Gure ametsak ez ziren hain urrun heltzen, gure borroketan behintzat. Ametsetan ere ez nuen pentsatuko gizon beltz bat honaino iritsiko zenik, Estatu Batuetako presidente gai izango zenik, eta hori aldaketa handia da:
‎Igandekoa ikusita, aurreneko sei postuak nahiko parekatuta egongo dira. Urdaibai, Orio, Hondarribia, Castro, Zarautz eta gu borrokan ibiliko gara. Hala ere, Urdaibai gorago dago, iazko koadrila bera mantentzen du eta.
‎Artikulu hau hastean, independentismoaren posizio politikoa defendatzeko arrazoibideetan sartzeko tentazioa izan dut, Nafarroako historia, euskaldunena, gure borrokak eta porrotak, gure askatasuna, subiranotasuna eta eskubideen etengabeko galera bat ere ezagutzen ez dituen talde baten aurrean. Baina zaila da arrazoiez eta ideiez argudiatzea, aurkaria fantasia interesatuetan, ustekeria magikoetan eta kontakizun fabulatuetan oinarritzen denean.
‎Ohartu beharra daukagu ere ez garela kultura nagusi baten azpikultura bat. Identitatearen aldeko gure borroka zabaldu eta herritartu egin behar dugu, eta arazoak baditugu. Ez dugu komunikabideak, esaterako.
‎Gainera, balioak ere galduta daude, diruak pertsonak baino gehiago balio du eta. Guk, langile klase gisa, gure borroka indartu nahi dugu eredu horren aldaketa bultzatzeko. Nekazariek, hirietan bizi diren langileek, guztiok borrokatu behar dugu batera.
‎Diputaziora jotzeko unean Nafarroako ikastolen lehendakari Juan Luis Larrazaren laguntza izan genuen, eta Atakondoara euskara irakasle bat bidaltzea lortu genuen. Gure borrokarekin Irurtzungo kontzejua eta ikastetxeko lehendakari eta maisuak inplikatu egin ziren, eta hurrengo urtean hiru irakasle bidali zizkiguten. Gero, egun indarrean dagoen Vascuenceren Lege famatua onartu zuten.
‎eta bestea adoptatua izango zela. Luze gabe ekin genion gure borroka partikularrari. Alde batetik prebentzio neurriak hartzeari utzi genion eta bestetik adopzioaren bidea aztertzen hasi ginen, herrialde bakoitzak eskatzen zituen betebeharrak zeintzuk ziren jakiteko asmoz.
2009
‎Ba, halako garai gogorrak izan arren, errebelatzen eta korrontearen aurka igeri egiten dabilen jende asko. Naufragio baten bizirauleak garela dirudi eta guztia galduta dagoela, baina gugan sinetsi eta gure borrokatan ilusioa izan behar dugu. n
‎Poemak amaiera iluna dauka: gure borroka guztien azken fina porrota izango da. Gu ez gara helduko askatasunaren lurraldera.
‎Eta honetan bai agertu nahi dizudala neure iritzia argi eta garbi: egun hori ez da berez etorriko, egun horretarako bidea prestatzen ez badugu, geure eguneroko borrokan eta geure eguneroko ahaleginean; eta gure borroka, une honetan dagokiguna, gure harremanei eustea da: gure obligazioa ere bada.
‎Utzidazue ahalik eta argien esaten: 2010eko abuztuaren 31rako gure borrokarako misioa bukatuko da Iraken, hori adierazi zuen atzo Amerikako Estatu Batuetako presidente Barack Obamak Fort Lejeune basean (AEB) egindako agerraldian. Zehatz mehatz argitu ez badu, 35.000 eta 50.000 soldadu artean geldituko dira Iraken.
‎Lege aldetik, gure borroka ez atzera eta ez aurrera geratu da; gizarte aldetik, orain hobera egiten ari gara azken lau urteen aldean. Emakumeak asko estutu dituzte, eta emakumeon elkarteak ere bai, zigor latzak ezarriz.
‎Gaurko modernitate demokratiko guztien gainetik nahi dut azaldu lasai eta argi, gaur arte eta denbora luzez, guretzat teorema baino axioma tzat genuena, gure borrokaren bi zutabe bateratzaileak. Baina baita ere nahi dut esan, gure axioma gauzatzeko gaitasun ezak ez diola gaurkotasunik kentzen, nahiz beharrezkoak diren baldintzak ez ditugun gureganatu.
‎Egia da, betidanik gure borrokak bi zutabe nagusi izan dituela; Espainia(+ Estatu frantsesaren lankidetza) Euskal Herria aurrez aurre jartzen duen borroka antikolonialista, bata, eta langileen iraultza, bestea. Horretarako ideologia batean hornitu izan gara, marxismo leninismoaren interpretazio heterodoxo xamarrean, beharbada, baina horrela giza mugimendu zabal eta indartsua antolatu genuen.
‎2005ean abiatu genuen dinamika iraunkorra preso politikoon Estatus Politikoa errespeta diezaguten. Gure borroka gainera Euskal Herriaren borroka da. Sinesten dugu gure Herrian.
‎Bai. Horregatik saiatu da behin eta berriz uigurrak terrorismoarekin lotzen; nazioarteak babesa uka diezaion autodeterminaziorako gure borroka baketsuari. Baina ez du lortu.
‎Euskaraz osatu, osatzen eta osatuko da Euskal Herria, hitzaren zentzurik zabal eta sakonenean. Euskarak izan behar du erabateko lehentasuna gure borrokan, Euskaraz jakitea edota ikasten aritzea izan behar da lehen baldintza Euskal Herriaren alde aritzeko. Bestela, gezurretan ari gara, Espainiak eta Frantziak egindako etnozidioa indartzen eta legitimatzen, noren eta balizko abertzaletasun mamiz hustutako baten izenean!
‎‘noiz iritsiko da, baina, egun handi hori? ’ Eta honetan bai agertu nahi dizudala neure iritzia argi eta garbi: egun hori ez da berez etorriko, egun horretarako bidea prestatzen ez badugu, geure eguneroko borrokan eta geure eguneroko ahaleginean; eta gure borroka, une honetan dagokiguna, gure harremanei eustea da: gure obligazioa ere bada.
‎Hitza hartu eta zera esan omen zuen Txikik: " Jendeak apurka apurka gero eta gehiago identifikatzen zuela erakundea biolentziarekin eta ez bere helburu eta xedeekin eta are ezarian gure borroka dejeneratuz zihoala, ez baikinen multzoak gidatzen ari, eta, aitzitik, hauek espektadore soilak besterik ez zirela eta herriaren borroka izan behar zuena jadanik erakundearen eta poliziaren arteko borroka besterik ez zela".
‎Grand Placen honela kontatzen da aldaketa: " Txabiren heriotza krudel eta anker hark bihurtu zuen gure borroka, ez guk ere parte hartzen genuen herri bat bere buruaren askatasunaren aldekoa, baina gatazka xit indibidual, pertsonala, ni, geu eta frankismoaren artean, euskal herririk eta politikarik existitu ez balu ere existituko zukeen borroka gogor eta zital bat".
‎Ez ote dugu merezi zerbait gehiago?, galdetuko dute presoek. Nola eramango du aurrera komunitate horrek gure borroka?
2010
‎Etxeratzeko garaia iritsi da, geure herria sendotzeko xedean. Gure borroka misioa amaitu da, baina Iraken etorkizuna bermatzeko hitzari eutsiko diogu.
‎Hizbullahko kideek gogoratu nahi diote estatu sionistari oraindik hegoaldera begira daudela. " Gure borroka palestinarren eta Jerusalemen aldekoa da. Palestina da jatorrizko arrazoia", dio Emaid Awadak.
‎Euskaldunok, nola artikulatu dezakegu gure borroka partikularra komunismoaren borroka unibertsalarekin. Kale itsua da bien uztartzea?
‎Hor hasi zen nire nekazal borroka. pistola eta guzti ibiltzen ziren, baina elizak pobreenekin konpromisoa zeukan garaia zen, eta gure borroka klandestinoa izan arren, justua zenez, bere babes osoa geneukan. 1975eko ekainean Horcones eko sarraskia pairatu genuen, 14 konpañero erail zizkiguten, tartean moja eta fraide batzuk.
‎Ez gauza bera errepikatu dezaten, nondik datozen jakiteko baizik eta, batez ere, ez ahazteko ez zaigula inoiz ezer debalde eman. Lortu dugun guztia gure borrokarekin lortu dugu, ezer ez da zerutik erori. Geuk irabazi ditugu lorpenak mugimenduaren, herri aktibazioaren, borrokaren eta kontzientziazioaren bitartez.
‎Oi, nola nenbilkizun ihesean orduan ere!; izan ere, nik banekien zer puntutara iritsi zen gure arteko borroka dialektikoa, axalekotik eta efektismotik asko zuena, halakoetan gehiago erabaki ohi dute hitzen su festek hitzen erabilera zintzoak baino?, baina banekien, halaber, zuk noiznahi eman zenezakeela, baita egoera hartan ere, euskararen aurkako arrazoi sakon bezain pisutsu bat, entzuteko inolako gogorik ez nuena, eta horregatik, beharbada, itzuli nintzen Pio Barojarengana, ea era hartan entzun nahi ez nuena saihesten nuen, edo atzeratu gutxienez, saihestu ezean:
‎–Ez, eztabaida ez da publikoaren eta pribatuaren artekoa?. Horrek eramaten gintuelako gure arteko borroka batera. Eta ez zen gure arteko borroka, besteekin zen, eta hor denok batera egin behar genuen.
‎Horrek eramaten gintuelako gure arteko borroka batera. Eta ez zen gure arteko borroka, besteekin zen, eta hor denok batera egin behar genuen. Gardentasun hori falta zen, esateko:
‎Eztabaida hau zentzugabea da; ez dituzte-eta gogoan horrelako hiri plangintza baten lanak eta denbora eskakizuna. 25 urte izan gara gu borrokan, orain dena lurretik botatzeko!
‎Lau urte luze izan dira bai, eta gure borrokak ez dira txikiak izan. Hor daukagu LZPren kontrako lana, jai herrikoiak bultzatzea, parekidetasuna, autogestioa, okupazioa eta internazionalismoaren alde sortu ditugun ekimenak.
‎Baina garrantzitsuena eskualdean harreman ona izatea da, Turkiarekin eta Europako Batasunarekin. Herrialde batzuekin elkarlana oso zaila da, Ameriketako Estatu Batuen Georgiarekiko harremana itsu itsuan jarraitzen dutelako, aintzat hartu gabe gure borroka bidezkoa dela. Stalinek erabaki zuen Abkhazia Georgian sartzea, eta hori bera bultzatzen dute AEBek eta EBk.
‎ordura arte, eman eta eman zen kontsigna nagusia, horrek justiziaren ateak irekiko zituelakoan, eta batzuetan errugabeak erortzen zirela jakin arren guk beste aldera begiratzen genuen, horiek helburu on baten albo kaltetzat jota. Hala eta guztiz ateak itxita jarraitzen bazuen, ez dut esango gure borrokak zentzua galtzen zuenik, baina onuren eta galeren balantza batean argi samar geratzen zen, ez dakit bide horren alferrikakotasuna baina bai behintzat efikazia eskasa, aurpegian begiak zituen edonorentzat. Hala ikusten nuen nik eta hala ikusten zuten beste askok ere, 93 eta 94 aldean egin genituen eztabaidetan; asanbladetan ez nintzen garai batean bezain fin agertzen, baina auzi horretan ez nuen huts egin eta neure iritzia eman nuen.
‎Oi, nola nenbilkizun ihesean orduan ere!; izan ere, nik banekien zer puntutara iritsi zen gure arteko borroka dialektikoa, axalekotik eta efektismotik asko zuena —halakoetan gehiago erabaki ohi dute hitzen su festek hitzen erabilera zintzoak baino—, baina banekien, halaber, zuk noiznahi eman zenezakeela, baita egoera hartan ere, euskararen aurkako arrazoi sakon bezain pisutsu bat, entzuteko inolako gogorik ez nuena... eta horregatik, beharbada, itzuli nintzen Pio Barojarengana, ea era h... " Barojak oso fama txarra du hirian", aurpegiratu nizun serio, honela jarraitzen nuela:
‎gorriak, karlistak, falangistak, nazionalistak. Baina ez zen gure artean borroka handirik izan. Beldurra eta ikara bai, lehenengo Francoren armadakoak Oñatin sartu aurretik; eta gero, Franco eta Karlistak hainbat urtean izan zuten agintaritzapean.
‎Kanpalekuetan egin dieten harrera oso hunkigarria izan dela eta erresistentzia irmoa dela ikusteak borrokarekin aurrera egiteko kemena eman diola aitortu du. Agerian utzi nahi dugu torturatu arren aurrera egingo dugula gure borrokarekin. Eta zertaz ari den badaki Hajak.
‎" Borroka ez zen Ejertzito arrunt baten kontra izan, guziaren kontrakoa izan zen, eguraldiaren kontra, herri osoen kontra, gizonen, emakumeen eta umeen kontra. Buruzagi bat agertzen bazen, denek obeditzen zioten, gure kontra borroka egiten zuen artean. Baina, mendean hartzen bagenuen, ordutik aurrera ez zioten obeditzen.
‎Biharamunean, Sondikako aireportuan sartu ondoren, hegazkina geldiarazi, Espainiako Gobernuaren asmoak katabut batean sartu eta Solchagari helarazteko agindua eman genion pilotuari. UGT eta CCOO sindikatuek gure borroka moldeak gaitzesten zerraiten, batu baino sakabanatu egiten bide genituen langileak, erabiltzen genuen indarkeriak langileen izen ona zikintzen ei zuen, helburuak lortzeko beste bide batzuk hobetsi behar genituen. PCE EPK berak ere zinez kritikatu zituen generabiltzan metodoak.
‎Ehunka ginen zaurituta botika kutxara joan, obuan zaindu eta berriro borrokara itzultzen ginenak. Kazetariaren kronika hura etxean gordeta izan dut, oso gutxi baitira gure borrokei buruz gorde direnak:
Gure borroka terrorismotzat definitzen zuten kazetari soldatapekoen artikuluak gaitzesten genituen bitartean, aldeko hau puztuegia iruditu zitzaigun. Gu ez ginen ez heroi ez terrorista, langileak ginen.
‎Negoziazio saioek, erromesenak ziruditen manifestazioek ez zuten aldaketarik ekartzen, ez zuten ezertarako balio. Jakin bagenekien gure borroka moldeek eragozpenak pairarazten zizkietela Bilboko langile askori, eta era berean jakin bagenekien horietako askok ederto batean ulertzen zutela zergatik jokatzen genuen gisa hartan.
‎– Gure borroka komunikabideek egin dezaketenaren gainetik zagok. Soldatapean dituzten horiek zabaltzen dutena zabaltzen dutela, PSOEn agintzen dutenek bazakitek zertarako gai garen.
‎– Athletic geurea duk, bihotzean daramaguna. Euskaldunako langileak ez diren zenbatek zaukatek gure borroka euren borrokatzat?
‎– Badakizue hori geuk baino ezin dugula ziurtatu, gure borrokak baino ez duela lortuko.
‎– Bazakiagu gure borrokak ez duela ezer ziurtatzen, Fanon. Gu baino gehiago dituk, boteretsuago eta indartsuago, onar dezagun.
‎Bizi biziak izan ziren 20.000 lagun aldarrika batu gintuen greba orokorraren ondorengo egunak ere. Deustuko zubian eta trenbideetan suzko barrikadak piztu genituen; 1.500 lagun TVE Espainiako telebistaren egoitzara joan ginen, gure borrokari buruzko berrietan gezur edota manipulazio gehiago onartuko ez genituela jakinarazteko; Eusko Jaurlaritzak Gasteizen zuen egoitzako ateetaraino 2.000 iritsi ginen, bertan zain genuen polizien harresiraino. Horrenbeste filmetan ikusitako gudu zelaiak bertatik bertara sentitzean, bihotza ahotik zerigula oihukatzen genuen Polizia gutxiago, lanpostu gehiago.
‎Etxera bidean, inoiz ez bezala, Bilboko negua ospelegia begitandu zitzaidan. Benetan ari ziren gure lanpostuen alde ala gure borroka neurri bortitzak apalarazteko gezurrak baizen ez ziren. Galdaretako kea, Bilboren hatsa, mingor igartzen nuen azalean.
‎Agirian mehatxua luzatu ziguten: gure borroka moldeekin amaitu ezean, gure senitartekoen aurka egingo zuten.
‎Itxialdietan, baraualdietan, lagunen babesa eten barik sumatu genuen. Gure hurbilekoentzat, Euskaldunaren aldeko gure borroka euren borroka ere bazen. Dozena erdi ardoren ostean, poliziekin trukatutako esku zartak antzezten genituenean, garaiezin sentiarazten gintuzten.
‎1984an Espainiako Gobernuak ontziolen birmoldaketaren oinarriak ezagutarazi zizkigunean ekin genion etenbako kale aldarriari. Birmoldaketak ez zuen atzerabiderik, gure borrokak are gutxiago.
Gure borroka ez da lehengo garaikoa.
‎Horra gure borroka: ez ezanala eritasuna borroka, baina sanoa azkar ezan; ez dun gauza bera.
‎Euskaldun ez izan arren euskarari bizkarra ematen ez diotenak edo euskaraz erdipurdi dakitenak gurekin edukitzea garrantzitsua da. Gure borroketako bat da hori.
2011
‎Orain, gainera, pentsioen erreformak oinarrizko soldata gutxieneko bat ere ez digu bermatuko.Baina, prekarietateak eta eskubideen ukazioak ezaugarritzen gaituen arren, ekonomiaren subjektu moduan aintzat hartuak izateko lanean dihardugu. Gure borroka ez baitago krisian! Eta, horregatik, maiatzaren 1 honetan ere, Euskal Herriko emakumeok kalera aterako gara bizitza duina izatea ahalbidetuko diguten eskubideak defendatzeko.Batetik, emakumeok ekonomiaren subjektu moduan aintzat hartuak izateko bidean ezinbestekoa da lanerako eskubidea oinarri izatea.
‎«Ez dute esaten aurrekontuaren %7 bakarrik erabili dela oraingoz, eta iragarritako gastuek gora egiten dutela ezinbestean. Aurten AHTra bideratuko den aurrekontuak %27 egin du gora, obrak amaituta ikusirik gure borrokak porrot egin duela pentsa dezagun. Eta lortzen ari dira».Bozeramailearen hitzetan, Nafarroan «bizirik dagoen grina» Hego Euskal Herriko beste hiru lurraldeetan «berpizten» ez bada, AHTaren aurkako mugimenduak «ezinbestean isilduko dituzte» gobernuek.Azkenik, Nafarroako presidente Yolanda Barcinari tarta bota zion ekintzaileetako batek, Gorka Ovejerok, taldekideen egoera legala azaldu zuen:
‎Beste historia bat idatzi behar dugu, gure iragana kontatzen duena, gure borrokak, gure miseriak ere, gure traizioak eta gure sufrimenduak. Gure, gogoaren fenomenologia?
‎Behin hori lortutakoan, dio, ez litzateke beharrezkoa izango eduki aldarrikatzailea lehenestea. . Agian, maximalista da zinemari eskatzea gure ezaugarri intimoenak bilatzeaz arduratuko diren gaiak landu ditzala, gure borrokarekin adeitsu, eta gure Nazio izaeraren aldarrikatzaile. Baina ez da hain eskaera muturrekoa, baldin eta ezezko terminoetan adierazten badugu:
‎Eta, sinets iezadazue, bagenuen horren beharra! Doi doi ginen sinestetik, gure belaunaldiko anitzek egin duten gisan, gaurko gazteak ez direla gai, ez direla kapable gure borrokaren segida atxikitzeko. Eta horrek, zer nahi duzu, ez gintuen biziki uros egiten.
Gure borrokarako gaitasunaz baliatuz izaki bizi guztiak hiltzen ditugu.
‎Itxaron, ez duzu gurekin borrokan egingo?
‎Beraz, orain arte urrunetik ikusi dituzue gure borrokak?
‎Bueno hementxe amaituko da gure borroka.
‎2010 urtea 1.000 bazkiderekin amaitu zuen taldeak eta aurten espero dugu 1.100ekin amaitzea. Pertsona gehiago lortzeko gure enpresetarako behar dugu zerbitzu gehiago eskaintzea, negozio berriak sortzea… Eta gure borroka da hori zelan lortu.
‎Herriak antolatzen duen ekonomia eta hemendik sortzen diren estrukturaketak, gure modura, herriak nahi duen gisa egiteko eskubidea dugu. Gure burrukarako motorea orduan kontzeptu etniko batetan egon da. Kontzeptu honek euskara erabiltzen eta ikasten bultzatu gintuen.
‎Baina prestatzen ari ziren urpekoa hondoratua izan zen eta plana bertan behera utzi behar izan zuten. Mundu Gerra bukatu ondoren alemaniarrekin batera jarraitu zuen borrokan eta Salo n 18.000 soldadu bildu zituen gure kontra borroka zitezen, partisano komunisten kontra borroka zitezen, alegia. Mussolinirekin bukatu genuenean eta alemaniarrak kanporatuta, Borghese atxilotu genuen eta urte batzuk eman zituen kartzelan.
2012
‎Aldaketa horrek ez du, haatik, esan nahi funts estatala duen inperialismoaren desagertzea (AEB), ezta nazioarte mailako erakundeen oinarri estatala ere (NBE), edo kontinente mailan eratutakoak (EB); are gutxiago, estatu nazioarena. Horregatik, gure borroka ezin da izan abertzalea (ezta kosmopolita ere) soilik; herri eta langileriaren borroka solidarioan oinarrituriko borroka internazionalista baizik. Bestalde, Estatu nazioak burujabetzari dagokionez jasan duen higadura nabarmena bada ere, bere lurraldeko herritarren bizitza baldintzetako alde garrantzitsuak determinatzen ditu, oraindik bederen.
‎Borroka soziala ezinbestekoa izango da portua handitzea gelditzeko. Gure borrokaren ikurretako bat da Pasaiako Portuko proiektua. Zertarako handitu nahi dute itsas trafikorik izango ez duen portu bat?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 261 (1,72)
Gure 76 (0,50)
gure arteko 10 (0,07)
gu 9 (0,06)
guk 7 (0,05)
gurekin 7 (0,05)
gure artean 5 (0,03)
Guk 3 (0,02)
gugatik 3 (0,02)
Gu 2 (0,01)
gure aurka 2 (0,01)
gure aurrekoen 2 (0,01)
gure kontra 2 (0,01)
Gure inguruan 1 (0,01)
Gurea 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
Guretzako 1 (0,01)
gure alde 1 (0,01)
gure aurrekoek 1 (0,01)
gure aurretik 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gure inguruko 1 (0,01)
gurean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 65 (0,43)
ELKAR 61 (0,40)
Argia 44 (0,29)
Maiatz liburuak 38 (0,25)
Susa 34 (0,22)
Pamiela 17 (0,11)
Alberdania 13 (0,09)
hiruka 11 (0,07)
Open Data Euskadi 11 (0,07)
Booktegi 11 (0,07)
Hitza 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
Noaua 7 (0,05)
alea.eus 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Uztarria 4 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
Anboto 4 (0,03)
Uztaro 3 (0,02)
UEU 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu borroka armatu 18 (0,12)
gu borroka ez 14 (0,09)
gu borroka jarraitu 12 (0,08)
gu borroka egin 9 (0,06)
gu borroka guzti 5 (0,03)
gu borroka ibili 4 (0,03)
gu borroka indartu 4 (0,03)
gu borroka lortu 4 (0,03)
gu borroka molde 4 (0,03)
gu borroka ari 3 (0,02)
gu borroka arrazoi 3 (0,02)
gu borroka bat 3 (0,02)
gu borroka batu 3 (0,02)
gu borroka bera 3 (0,02)
gu borroka dialektiko 3 (0,02)
gu borroka egon 3 (0,02)
gu borroka ere 3 (0,02)
gu borroka gehiago 3 (0,02)
gu borroka hasi 3 (0,02)
gu borroka helburu 3 (0,02)
gu borroka nagusi 3 (0,02)
gu borroka partikular 3 (0,02)
gu borroka politiko 3 (0,02)
gu borroka sozial 3 (0,02)
gu borroka ardatz 2 (0,01)
gu borroka aritu 2 (0,01)
gu borroka aspaldiko 2 (0,01)
gu borroka aurre 2 (0,01)
gu borroka bakar 2 (0,01)
gu borroka bi 2 (0,01)
gu borroka bidezko 2 (0,01)
gu borroka esparru 2 (0,01)
gu borroka eurak 2 (0,01)
gu borroka ezin 2 (0,01)
gu borroka hasiera 2 (0,01)
gu borroka hau 2 (0,01)
gu borroka hor 2 (0,01)
gu borroka hori 2 (0,01)
gu borroka ikur 2 (0,01)
gu borroka ilusio 2 (0,01)
gu borroka indar 2 (0,01)
gu borroka intersekzional 2 (0,01)
gu borroka iraultzaile 2 (0,01)
gu borroka konkretu 2 (0,01)
gu borroka kontatu 2 (0,01)
gu borroka lehentasunezko 2 (0,01)
gu borroka lotu 2 (0,01)
gu borroka misio 2 (0,01)
gu borroka oinarri 2 (0,01)
gu borroka orain 2 (0,01)
gu borroka orokor 2 (0,01)
gu borroka segida 2 (0,01)
gu borroka sostengatu 2 (0,01)
gu borroka zein 2 (0,01)
gu borroka zentzu 2 (0,01)
gu borroka adeitsu 1 (0,01)
gu borroka agoniko 1 (0,01)
gu borroka ahalegin 1 (0,01)
gu borroka ahuntz 1 (0,01)
gu borroka aintzat 1 (0,01)
gu borroka aitzin 1 (0,01)
gu borroka amaiera 1 (0,01)
gu borroka antolatu 1 (0,01)
gu borroka arbaso 1 (0,01)
gu borroka are 1 (0,01)
gu borroka askatzaile 1 (0,01)
gu borroka azaleratu 1 (0,01)
gu borroka baino 1 (0,01)
gu borroka baketsu 1 (0,01)
gu borroka baldintza 1 (0,01)
gu borroka baliagarri 1 (0,01)
gu borroka balio 1 (0,01)
gu borroka behintzat 1 (0,01)
gu borroka berregokitu 1 (0,01)
gu borroka berri 1 (0,01)
gu borroka berriz 1 (0,01)
gu borroka bide 1 (0,01)
gu borroka bildu 1 (0,01)
gu borroka biribil 1 (0,01)
gu borroka borondate 1 (0,01)
gu borroka burges 1 (0,01)
gu borroka buru 1 (0,01)
gu borroka degeneratu 1 (0,01)
gu borroka den 1 (0,01)
gu borroka desagerrarazi 1 (0,01)
gu borroka desagertu 1 (0,01)
gu borroka edertu 1 (0,01)
gu borroka Egipto 1 (0,01)
gu borroka Irurtzun 1 (0,01)
gu borroka Julen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia