Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 261

2000
‎Elkarkidetasuna, beste modu batera esanda, zenbaterainoko ahalegina egitendugun geure zenbait interes besteenekin bat etortzearekin, sexualitatea askatasun osozegiten den hautuarekin, askatasuna eguneroko eta unez uneko jarduera konprometitugisa, zenbaterainokoa den gure gaitasuna harremanetan garbi jarduteko, zenbaterainokoa den gure borroka, jokaera publikoa eta pribatua bereizten dituen eskizofreniarenak kolpe huts egin dezan eta gizartean hainbat baloreren alde egiten dugun borrokahorrek gure baitan ere eragina izan dezan. Ene iritziz, arestian aipatu dudana litzatekebidea gure eremuak lotzeko, gazteenak eta geureak, auzolan sarean, eta hor ez gaituzteikurrinak eta ideiak bakarrik bilduko, esperientzia ezberdinen arabera elkarri zordiogun errespetuak eta askatasun beharrak baizik.
2001
‎Lehen" Go home" edo" Peace, my love" txartelak ikusten genituen bezala. Hitza moda bihurtu dugu eta modak gizona desgizondu egiten du, gure borrokaren kontu dirua aurki nahi dutenek euskaldunak eta euskaldunen hizkuntza desgizontzea, hilobiratzea lortuko dute. Moda konsumoko gizarteak sortu duen deabrukeriarik astoena da.
‎Don Patriciok gure borrokari erreparatu zion eta, geodinamika hitza ahoan zintzilik utzirik, bota egin gintuen klasetik. Elkarri hitzik esan gabe irten eta bakoitza bere aldetik joan ginen, ni internoen logeletara eta Goio kanpora.
‎Baina judeo kristauak ginen oinarrian, eta ardia gure eskualdeetan sakratua zen: fededun bakoitza marrakari bakun gisa kontsideratzen zen, artaldeak fedea bermatzen zuela, artzain onaren zuzendaritzapean, gure borroka guztien egituren piramideak irudikatuz. Bibliako Abraham patriarkak, Isaak bere semearen partez, mendi gain hartan altxatu aldarean, Jahveri eskaini zion erreformako ahariaren sakrifizioaren historia errepikatzen zen, Marilyn, Dolly edo Itziarren itxurarekin.
‎Hainbestean –erantzun zuen Ugatzak– Oraingo ideia da prozesuari aurre egiten utzi nahi ez dizkioten gizarte taldeak dinamika konstituiente batean sartzea, zeinean, prozesuaren bultzatzaile aktiboak izango ez badira ere, ez baitira erabat prozesuaren aurkakoak izango, indiferenteak izango dira prozesuarekiko, edo ez, guk gure borrokaren indarraz prozesuari ematen ahal diogun edukia eta bultzadaren arabera, ahaztuz, bidenabar, orain bost urte prozesuaren guztiz aurkakoak zirela, baina ahaztu gabe agian oraintxe bertan prozesuaren alde jartzen ari direla, edo beharbada ez erabat prozesuaren alde baina bai dinamika prekonstituiente, edo rekonstituiente batean sartzeko moduan. Ez al da hala, lagunak?
2003
‎Garai haietan ikusle asko galdu genituen. Horregatik gure borroka ikusle haiek antzerkiak oraindik ere zeresanik bazuela konbentzitzea izan zen, gizartea hobe ezagutzeko eta aldatzeko tresna egokia zela, alegia. Borroka hura oso gogorra izan zen.
‎Beraz, egoera honetan, elikadura tresna estrategiko bat da, politikoki munduko biztanleria kontrolatzeko eta horrek ematen dizkien mozkinak eskuratzeko; hori guztia multinazionalek kontrolatzen dute. Horregatik guk daukagun borrokagogorra ez da bakarrik MMEaren kontra edo Cancunen hartu ahal diren erabakienkontra, gure borroka multinazionalen jokabide monopolistikoen kontra doa ere bai.
‎Galdera hauek arrapostu ments gelditzen ahal dira, euskaldunok ez baldin badugu gure borroka zaharraren inguruko pentsamendurik biribilkatzen. Abiatuak dira azterketak eta gogoetak Elkarri taldearen baitan, abiatuak berrikitan Aralar aldean, hala nola abiatuak ziren sakon eta baikor, 1998 abendu arteko epean, Lizarra Garazi mugimenduaren lerroetan.
gure borroka.
2004
‎Ez dira asko izango gaur Estatu Batuetaraino joan eta publikoki hitzaldi batean hau esateko gauza direnak: «Erresistentzia irakiarra inperioaren kontra ari da bataila fronteetan, eta horregatik haien borroka gure borroka da». Hori eta beste gauza inportante eta ausart asko esan ditu joan den abuztuan San Frantziskon, mugimendu altermundialistaren lider ezagunetarikoa den Arundhati Royk.
‎Guk hogeita bost urte hauetan landu dugun proiektua eta mezua bizirik dago, oso bizirik. Are gehiago, gure borrokaren izaera eta arrazoia inoiz bezain beharrezkoa da. Ibilbide honetako hainbat garaietan gure helburuak handiusteak ote ziren sinetsarazi nahi izan digute, baina gure proiektua »batzuek diotenez» ez da batere handinahikoa edo utopikoa.
‎Zentzu horretan, Luis Mari Mujikaren aipu hau adierazgarria da: . Krutwig, Txillardegik eta nik neronek mila aldiz afirmatu dugu kultur errebeindikaziorik ez duen abertzaletasuna akzidentalismo hutsa dela; euskararik gabeko Euzkadi vasko hori gure borrokaren frakaso nabarmenena da. (...) Soil soilik, vaskoek osatutako ente geografiko horrek ez du zer ikusirik gure historian eta erroan sustraitutako Euskal Herriarekin?. 705
2005
‎Lehenengo 10 urteetan gure borroka oso gordina izan zen. Batez ere, hainbat lagunek borroka utzi eta hasierako helburuak eta osagai nagusiak bertan behera utzi zituztelako.
‎Baina harro nagon, zimurretan baitaude bizitza osoko aztarnak: gure izerdiarenak eta gure lanenak, gure maitasunenak eta gure borrokenak, baita gure sufrimendu eta oinazeenak ere?
‎– Hor hintzen lurrean, irudiz hila –ihardetsi eta segitu zuen–: Sobera edanik ala gure borrokaren karietara kuskako bat bildurik?
2006
‎–Kaka botatzen digute, atzera egingo dugulakoan. Baina, badakizu, gure borroka aspaldikoa da...
‎eta poesia gure borroka bera denik
2007
‎Zenbat eta mundukoagoa naizen orduan eta gehiago maite dut euskara, Euskal Herria, eta gure borroka. Hizkuntza berriak ikasten ditudan aldi oro euskararekin zer lotura daukaten bilatzen saiatzen naiz.
2008
‎Baina ez dugu zergatik justifikatu behar gauza bat edo beste garen, aukerak behar dira modu batez edo bestez izaera horiek aurrera ateratzeko. Ez dut uste demokratikoagoak izateko borrokatu behar dugunik, hori bataila elektoral baten barruan logikoa da, baina hori espainolek euskaldunoi inposatu diguten borroka da, eta gu gure artean irabazten ahalegintzen garena, baina ez da gure borroka. Guk ez dugu demokratak izateko borrokatu behar baizik eta baldintza demokratikoak eman daitezen gure proiektu politikoa gauzatu ahal izateko.
‎Ni laugarren borroka egitetik nentorren poloniarraren kontra egin behar izan nuenean, laugarrena! Bera desgasterik egin gabe heldu zen gure borrokara. Ikasi dut, edo ikasiko dut hurrengorako.
‎Ez dut esan nahi liburu onak direnik, ez dira onak, baina liburu horiek gustatzen zaizkie gure ikasleei: estilo sinplea, bizia, istorioak nahiko inozoak dira... jakin du konektatzen, eta gure borroka da irakurmena sustatzea, ezta. Eta liburu horiek, nahiz eta gure ustez txarrak izan, balio badute, ba aurrera.
‎Alegia: gauzak euskaraz egiten ez baditugu, gauzak euskaraz pentsatzen ez baditugu, utz dezagun gure borrokaren bidea, zentzurik ez luke izango eta. Nik ez dut halakorik sumatzen.
‎Gure ametsak ez ziren hain urrun heltzen, gure borroketan behintzat. Ametsetan ere ez nuen pentsatuko gizon beltz bat honaino iritsiko zenik, Estatu Batuetako presidente gai izango zenik, eta hori aldaketa handia da:
‎Artikulu hau hastean, independentismoaren posizio politikoa defendatzeko arrazoibideetan sartzeko tentazioa izan dut, Nafarroako historia, euskaldunena, gure borrokak eta porrotak, gure askatasuna, subiranotasuna eta eskubideen etengabeko galera bat ere ezagutzen ez dituen talde baten aurrean. Baina zaila da arrazoiez eta ideiez argudiatzea, aurkaria fantasia interesatuetan, ustekeria magikoetan eta kontakizun fabulatuetan oinarritzen denean.
‎Ohartu beharra daukagu ere ez garela kultura nagusi baten azpikultura bat. Identitatearen aldeko gure borroka zabaldu eta herritartu egin behar dugu, eta arazoak baditugu. Ez dugu komunikabideak, esaterako.
‎Gainera, balioak ere galduta daude, diruak pertsonak baino gehiago balio du eta. Guk, langile klase gisa, gure borroka indartu nahi dugu eredu horren aldaketa bultzatzeko. Nekazariek, hirietan bizi diren langileek, guztiok borrokatu behar dugu batera.
‎eta bestea adoptatua izango zela. Luze gabe ekin genion gure borroka partikularrari. Alde batetik prebentzio neurriak hartzeari utzi genion eta bestetik adopzioaren bidea aztertzen hasi ginen, herrialde bakoitzak eskatzen zituen betebeharrak zeintzuk ziren jakiteko asmoz.
2009
‎Ba, halako garai gogorrak izan arren, errebelatzen eta korrontearen aurka igeri egiten dabilen jende asko. Naufragio baten bizirauleak garela dirudi eta guztia galduta dagoela, baina gugan sinetsi eta gure borrokatan ilusioa izan behar dugu. n
‎Poemak amaiera iluna dauka: gure borroka guztien azken fina porrota izango da. Gu ez gara helduko askatasunaren lurraldera.
‎Eta honetan bai agertu nahi dizudala neure iritzia argi eta garbi: egun hori ez da berez etorriko, egun horretarako bidea prestatzen ez badugu, geure eguneroko borrokan eta geure eguneroko ahaleginean; eta gure borroka, une honetan dagokiguna, gure harremanei eustea da: gure obligazioa ere bada.
‎Utzidazue ahalik eta argien esaten: 2010eko abuztuaren 31rako gure borrokarako misioa bukatuko da Iraken, hori adierazi zuen atzo Amerikako Estatu Batuetako presidente Barack Obamak Fort Lejeune basean (AEB) egindako agerraldian. Zehatz mehatz argitu ez badu, 35.000 eta 50.000 soldadu artean geldituko dira Iraken.
‎Lege aldetik, gure borroka ez atzera eta ez aurrera geratu da; gizarte aldetik, orain hobera egiten ari gara azken lau urteen aldean. Emakumeak asko estutu dituzte, eta emakumeon elkarteak ere bai, zigor latzak ezarriz.
‎Gaurko modernitate demokratiko guztien gainetik nahi dut azaldu lasai eta argi, gaur arte eta denbora luzez, guretzat teorema baino axioma tzat genuena, gure borrokaren bi zutabe bateratzaileak. Baina baita ere nahi dut esan, gure axioma gauzatzeko gaitasun ezak ez diola gaurkotasunik kentzen, nahiz beharrezkoak diren baldintzak ez ditugun gureganatu.
‎Egia da, betidanik gure borrokak bi zutabe nagusi izan dituela; Espainia(+ Estatu frantsesaren lankidetza) Euskal Herria aurrez aurre jartzen duen borroka antikolonialista, bata, eta langileen iraultza, bestea. Horretarako ideologia batean hornitu izan gara, marxismo leninismoaren interpretazio heterodoxo xamarrean, beharbada, baina horrela giza mugimendu zabal eta indartsua antolatu genuen.
‎Bai. Horregatik saiatu da behin eta berriz uigurrak terrorismoarekin lotzen; nazioarteak babesa uka diezaion autodeterminaziorako gure borroka baketsuari. Baina ez du lortu.
‎Euskaraz osatu, osatzen eta osatuko da Euskal Herria, hitzaren zentzurik zabal eta sakonenean. Euskarak izan behar du erabateko lehentasuna gure borrokan, Euskaraz jakitea edota ikasten aritzea izan behar da lehen baldintza Euskal Herriaren alde aritzeko. Bestela, gezurretan ari gara, Espainiak eta Frantziak egindako etnozidioa indartzen eta legitimatzen, noren eta balizko abertzaletasun mamiz hustutako baten izenean!
‎‘noiz iritsiko da, baina, egun handi hori? ’ Eta honetan bai agertu nahi dizudala neure iritzia argi eta garbi: egun hori ez da berez etorriko, egun horretarako bidea prestatzen ez badugu, geure eguneroko borrokan eta geure eguneroko ahaleginean; eta gure borroka, une honetan dagokiguna, gure harremanei eustea da: gure obligazioa ere bada.
‎Hitza hartu eta zera esan omen zuen Txikik: " Jendeak apurka apurka gero eta gehiago identifikatzen zuela erakundea biolentziarekin eta ez bere helburu eta xedeekin eta are ezarian gure borroka dejeneratuz zihoala, ez baikinen multzoak gidatzen ari, eta, aitzitik, hauek espektadore soilak besterik ez zirela eta herriaren borroka izan behar zuena jadanik erakundearen eta poliziaren arteko borroka besterik ez zela".
‎Grand Placen honela kontatzen da aldaketa: " Txabiren heriotza krudel eta anker hark bihurtu zuen gure borroka, ez guk ere parte hartzen genuen herri bat bere buruaren askatasunaren aldekoa, baina gatazka xit indibidual, pertsonala, ni, geu eta frankismoaren artean, euskal herririk eta politikarik existitu ez balu ere existituko zukeen borroka gogor eta zital bat".
‎Ez ote dugu merezi zerbait gehiago?, galdetuko dute presoek. Nola eramango du aurrera komunitate horrek gure borroka?
2010
‎Euskaldunok, nola artikulatu dezakegu gure borroka partikularra komunismoaren borroka unibertsalarekin. Kale itsua da bien uztartzea?
‎Hor hasi zen nire nekazal borroka. pistola eta guzti ibiltzen ziren, baina elizak pobreenekin konpromisoa zeukan garaia zen, eta gure borroka klandestinoa izan arren, justua zenez, bere babes osoa geneukan. 1975eko ekainean Horcones eko sarraskia pairatu genuen, 14 konpañero erail zizkiguten, tartean moja eta fraide batzuk.
‎Ez gauza bera errepikatu dezaten, nondik datozen jakiteko baizik eta, batez ere, ez ahazteko ez zaigula inoiz ezer debalde eman. Lortu dugun guztia gure borrokarekin lortu dugu, ezer ez da zerutik erori. Geuk irabazi ditugu lorpenak mugimenduaren, herri aktibazioaren, borrokaren eta kontzientziazioaren bitartez.
‎Lau urte luze izan dira bai, eta gure borrokak ez dira txikiak izan. Hor daukagu LZPren kontrako lana, jai herrikoiak bultzatzea, parekidetasuna, autogestioa, okupazioa eta internazionalismoaren alde sortu ditugun ekimenak.
‎Baina garrantzitsuena eskualdean harreman ona izatea da, Turkiarekin eta Europako Batasunarekin. Herrialde batzuekin elkarlana oso zaila da, Ameriketako Estatu Batuen Georgiarekiko harremana itsu itsuan jarraitzen dutelako, aintzat hartu gabe gure borroka bidezkoa dela. Stalinek erabaki zuen Abkhazia Georgian sartzea, eta hori bera bultzatzen dute AEBek eta EBk.
‎ordura arte, eman eta eman zen kontsigna nagusia, horrek justiziaren ateak irekiko zituelakoan, eta batzuetan errugabeak erortzen zirela jakin arren guk beste aldera begiratzen genuen, horiek helburu on baten albo kaltetzat jota. Hala eta guztiz ateak itxita jarraitzen bazuen, ez dut esango gure borrokak zentzua galtzen zuenik, baina onuren eta galeren balantza batean argi samar geratzen zen, ez dakit bide horren alferrikakotasuna baina bai behintzat efikazia eskasa, aurpegian begiak zituen edonorentzat. Hala ikusten nuen nik eta hala ikusten zuten beste askok ere, 93 eta 94 aldean egin genituen eztabaidetan; asanbladetan ez nintzen garai batean bezain fin agertzen, baina auzi horretan ez nuen huts egin eta neure iritzia eman nuen.
‎Kanpalekuetan egin dieten harrera oso hunkigarria izan dela eta erresistentzia irmoa dela ikusteak borrokarekin aurrera egiteko kemena eman diola aitortu du. Agerian utzi nahi dugu torturatu arren aurrera egingo dugula gure borrokarekin. Eta zertaz ari den badaki Hajak.
‎Biharamunean, Sondikako aireportuan sartu ondoren, hegazkina geldiarazi, Espainiako Gobernuaren asmoak katabut batean sartu eta Solchagari helarazteko agindua eman genion pilotuari. UGT eta CCOO sindikatuek gure borroka moldeak gaitzesten zerraiten, batu baino sakabanatu egiten bide genituen langileak, erabiltzen genuen indarkeriak langileen izen ona zikintzen ei zuen, helburuak lortzeko beste bide batzuk hobetsi behar genituen. PCE EPK berak ere zinez kritikatu zituen generabiltzan metodoak.
‎Ehunka ginen zaurituta botika kutxara joan, obuan zaindu eta berriro borrokara itzultzen ginenak. Kazetariaren kronika hura etxean gordeta izan dut, oso gutxi baitira gure borrokei buruz gorde direnak:
‎Negoziazio saioek, erromesenak ziruditen manifestazioek ez zuten aldaketarik ekartzen, ez zuten ezertarako balio. Jakin bagenekien gure borroka moldeek eragozpenak pairarazten zizkietela Bilboko langile askori, eta era berean jakin bagenekien horietako askok ederto batean ulertzen zutela zergatik jokatzen genuen gisa hartan.
‎– Athletic geurea duk, bihotzean daramaguna. Euskaldunako langileak ez diren zenbatek zaukatek gure borroka euren borrokatzat?
‎– Badakizue hori geuk baino ezin dugula ziurtatu, gure borrokak baino ez duela lortuko.
‎– Bazakiagu gure borrokak ez duela ezer ziurtatzen, Fanon. Gu baino gehiago dituk, boteretsuago eta indartsuago, onar dezagun.
‎Bizi biziak izan ziren 20.000 lagun aldarrika batu gintuen greba orokorraren ondorengo egunak ere. Deustuko zubian eta trenbideetan suzko barrikadak piztu genituen; 1.500 lagun TVE Espainiako telebistaren egoitzara joan ginen, gure borrokari buruzko berrietan gezur edota manipulazio gehiago onartuko ez genituela jakinarazteko; Eusko Jaurlaritzak Gasteizen zuen egoitzako ateetaraino 2.000 iritsi ginen, bertan zain genuen polizien harresiraino. Horrenbeste filmetan ikusitako gudu zelaiak bertatik bertara sentitzean, bihotza ahotik zerigula oihukatzen genuen Polizia gutxiago, lanpostu gehiago.
‎Etxera bidean, inoiz ez bezala, Bilboko negua ospelegia begitandu zitzaidan. Benetan ari ziren gure lanpostuen alde ala gure borroka neurri bortitzak apalarazteko gezurrak baizen ez ziren. Galdaretako kea, Bilboren hatsa, mingor igartzen nuen azalean.
‎Agirian mehatxua luzatu ziguten: gure borroka moldeekin amaitu ezean, gure senitartekoen aurka egingo zuten.
‎Itxialdietan, baraualdietan, lagunen babesa eten barik sumatu genuen. Gure hurbilekoentzat, Euskaldunaren aldeko gure borroka euren borroka ere bazen. Dozena erdi ardoren ostean, poliziekin trukatutako esku zartak antzezten genituenean, garaiezin sentiarazten gintuzten.
‎1984an Espainiako Gobernuak ontziolen birmoldaketaren oinarriak ezagutarazi zizkigunean ekin genion etenbako kale aldarriari. Birmoldaketak ez zuen atzerabiderik, gure borrokak are gutxiago.
‎Horra gure borroka: ez ezanala eritasuna borroka, baina sanoa azkar ezan; ez dun gauza bera.
2011
‎«Ez dute esaten aurrekontuaren %7 bakarrik erabili dela oraingoz, eta iragarritako gastuek gora egiten dutela ezinbestean. Aurten AHTra bideratuko den aurrekontuak %27 egin du gora, obrak amaituta ikusirik gure borrokak porrot egin duela pentsa dezagun. Eta lortzen ari dira».Bozeramailearen hitzetan, Nafarroan «bizirik dagoen grina» Hego Euskal Herriko beste hiru lurraldeetan «berpizten» ez bada, AHTaren aurkako mugimenduak «ezinbestean isilduko dituzte» gobernuek.Azkenik, Nafarroako presidente Yolanda Barcinari tarta bota zion ekintzaileetako batek, Gorka Ovejerok, taldekideen egoera legala azaldu zuen:
‎Beste historia bat idatzi behar dugu, gure iragana kontatzen duena, gure borrokak, gure miseriak ere, gure traizioak eta gure sufrimenduak. Gure, gogoaren fenomenologia?
‎Behin hori lortutakoan, dio, ez litzateke beharrezkoa izango eduki aldarrikatzailea lehenestea. . Agian, maximalista da zinemari eskatzea gure ezaugarri intimoenak bilatzeaz arduratuko diren gaiak landu ditzala, gure borrokarekin adeitsu, eta gure Nazio izaeraren aldarrikatzaile. Baina ez da hain eskaera muturrekoa, baldin eta ezezko terminoetan adierazten badugu:
‎Eta, sinets iezadazue, bagenuen horren beharra! Doi doi ginen sinestetik, gure belaunaldiko anitzek egin duten gisan, gaurko gazteak ez direla gai, ez direla kapable gure borrokaren segida atxikitzeko. Eta horrek, zer nahi duzu, ez gintuen biziki uros egiten.
‎Beraz, orain arte urrunetik ikusi dituzue gure borrokak?
‎Bueno hementxe amaituko da gure borroka.
‎2010 urtea 1.000 bazkiderekin amaitu zuen taldeak eta aurten espero dugu 1.100ekin amaitzea. Pertsona gehiago lortzeko gure enpresetarako behar dugu zerbitzu gehiago eskaintzea, negozio berriak sortzea… Eta gure borroka da hori zelan lortu.
2012
‎Aldaketa horrek ez du, haatik, esan nahi funts estatala duen inperialismoaren desagertzea (AEB), ezta nazioarte mailako erakundeen oinarri estatala ere (NBE), edo kontinente mailan eratutakoak (EB); are gutxiago, estatu nazioarena. Horregatik, gure borroka ezin da izan abertzalea (ezta kosmopolita ere) soilik; herri eta langileriaren borroka solidarioan oinarrituriko borroka internazionalista baizik. Bestalde, Estatu nazioak burujabetzari dagokionez jasan duen higadura nabarmena bada ere, bere lurraldeko herritarren bizitza baldintzetako alde garrantzitsuak determinatzen ditu, oraindik bederen.
‎Greziarrak ez dira biktima pasiboak: gerran daude Europako ekonomiaren establishmentarekin eta elkartasuna behar dute beraien borrokan, gure borroka ere badelako.
‎– Delinkuentzia transnazionalaren aurka gure borroka indartzea bere dimentsio guztietan, barne hartuta gizakien salerosketa eta kontrabandoa eta diru zuritzea.
‎Kataluniako lurrikara honen ondorioz nire irudiko, hitz eta kontzeptu asko nahastu dira: autodeterminazioa, independentzia, erabakitzeko eskubidea eta independentzia aldeko referenduma etab... Nahaste borraste gehiegi. Halere, Autodeterminazio hitza gustukoa dut, ezen Frankismoaren garaiko gure borrokan hitz hori hitzetik hortzera generabilkin eta. Gure garaiko borroka taldeetan, hain zuzen, hitz hori, Errusian eman zen iraultzatik gaurkotu eta gure egoerari, Euskal Herriari alegia, egokitzen genion.
‎Zentzu honetan, gure borroka konkretu eta partikularra bat dator, era berean, askatasunak osatzen duen absolutoaren aldeko borrokarekin. Modu berean, gure borroka politiko konkretuan unibersto osoaren patua erabakitzen da, unibokoki.
‎Zentzu honetan, gure borroka konkretu eta partikularra bat dator, era berean, askatasunak osatzen duen absolutoaren aldeko borrokarekin. Modu berean, gure borroka politiko konkretuan unibersto osoaren patua erabakitzen da, unibokoki.
‎Azken finean: gure borrokaren emaitza (garaipena) borrokatzen duen berberak kontsolidatuko du.
‎Mais quand meme: bere txikitasunean eta bere ezerezean, gure borroka konkretu eta partikularra bai dator bat askatasunak berak osatzen duen absolutuaren aldeko borrokarekin. Zizekek esango lukeen bezala, gure borroka politiko konkretuan, unibersto osoaren patua da, modu berdinean, erabakitzen dena.
‎bere txikitasunean eta bere ezerezean, gure borroka konkretu eta partikularra bai dator bat askatasunak berak osatzen duen absolutuaren aldeko borrokarekin. Zizekek esango lukeen bezala, gure borroka politiko konkretuan, unibersto osoaren patua da, modu berdinean, erabakitzen dena. Eta zentzu honetan, Zizek lagungarria da oso, modu berdinean, Mao Zedongen ikasgai garrantzitsu baten berri ematen digunean:
‎Poloniaren independentziaren aldeko borrokari buruz galdetzea bururatu zitzaidan hasieran. Gai arriskutsua, inondik ere, gure borrokaz aritzera eraman nintzakeena oharkabean, eta nahiz eta gaia zeharka erabili, Espainiako estatuaren baitako nazioak ateraz hizketa gaira, nire burua salatuko nuen beldur nintzen. Espainiar mozorropeko anonimotasun gezurtia gordetzea hobetsi nuen.
‎Ez du galtzea maite ezta beltzekin jokatuta ere, abiapuntu gisa argudio kaskarrena hautatuta ere, beti bilatzen du gutxienean partida berdintzeko modua. Deformazio profesionala, dio, ulertu behar didak, hirekin eztabaida bat galtzen badut, beste eztabaida garrantzitsuagoak ere gal zitzakeat, eta horrek ondorio larriak litizkek gure borrokaren sinesgarritasunarentzat.
‎Bikotea zuen arren, gu bertaratzen ginenean ez zen hura inoiz etxean egoten. Nahiz eta bertan burutzen genuena itxura batean bederen zinez zeregin xumea izan, mutila oso ados ere ez zegoen beraien etxea gure borroka ekimenetarako oinarri gisa erabiltzearekin. Apartamentua Kyotoren izenean zegoen alokatuta ordea, eta mutilak ezer gutxi egin zezakeen, guk agertu behar genuen egunean beste betekizun batzuk zituela argudiatuta zinemara edo kafetegi batera liburu bat irakurriz denbora egitera joatea ez bazen.
‎49 Argalaren denborako borroka lagunek egin zidaten oharra: " Badakik milien artean," iraultza" terminoa alkandora zabalegia bezala interpretatu dugula eta gure borroka iratzartzeko borroka bezala erabili dugula gure buruan."
‎Armen borrokak etsaia hauspez eta belauniko ezar dezala, gizarte mailan eta internazional mailan den indar erlazioa aldatu da. Orain ofentsiba iraultzaileen garaia bururatu da5, gibeleratzeko inguru historiko batean sartzen ari gara, erresistentzian, eta gure borroka nagusia indar erlazioen kanbiamendua lortzean datza. Borroka armatuak baduke munta, baina dena erakartzen duen eta epe laburrerako konpromezu gogorrak eskatzen dituen borroka armatua kaltegarri gerta dakiguke, gaur borroka
‎errepresioaren aurka elkartasuna erakustea. Herriak jasaten duen zapalkuntzaren aurka; militanteek eta beren familiek sufritzen dituzten atxilotze, miaketa eta umilazioaren kontrako amorrua erakustea eta, baita ere, klandestinitatera joaneko lagunei erakustea gure borroka orokorraren partaidetzat jotzen ditugula, eta, ahaide gisa, laguntza eta adiskidetasuna ez zaizkiela inoiz faltatuko.
2013
‎Beraz, hemen beste froga bat dago, egitasmoa beharrezko ez dela erakutsi duena. Guk ere gure borroka bururaino eramanen dugu», gaineratu du.
‎Garrantzitsuena gure borrokaren eraginkortasuna bermatzea eta bizi dugun egoera politikoan egokiagoak diren baliabideak aurkitzea da. Horregatik erabaki dugu Batasuna desegitea, azaldu du Goyenetxek.
‎hoa Mendebaldera eta erraiok edozein kristauri bere buruaz bertze egiteko kristautasunaren izenean, eta antzarak ferratzera bidaliko hau! Eta horrek erakusten dik gure borroka, bizia printzipio batzuen alde ematerainokoa, etikoagoa eta moralagoa dela?
‎Nire berri bazuela esateko modu bat zen, baina eztabaidarako zuen grinaren adierazle ere bai, berehala jakinarazi baitzidan ondorio batzuekin ez zetorrela bat. Isilik egin zuen tarte bat eta. Historia letra handiz idazten dutenen ikuspegitik, bai, egon gaitezke mapatik kanpo, baina herri txiki baten biziraupena adierazten zuen gure borrokak?, bota zidan. Ez nintzen kontra egiten ausartu, azken finean bera zen han, deslekutua?
‎Erraldoi bat zangoetan koska eginez menderatu nahi izan genuen, eta hura gu oinpean desegiteko zorian egon zen. Desoreka horrek edertzen zuen gure borroka jende askoren begientzat. Monfalconetarrekin parekotasunik egotekotan, amore eman gabe irauteko kemenean, helburuekiko atxikimenduan, ideia batzuekiko itsutasunean eta, zergatik ez aitortu, azkenera arte erakutsi dugun duintasunean, zintzotasunean edo inozotasunean egongo litzateke.
‎Usurbilgo gazte mugimenduak bi eragile izango ditu, batetik, Ernai gazte erakundea (independentzia, sozialismoa eta feminismoa) eta bestetik, Gazte asanblada.Gazte asanblada berriaren hemendik aurrerako zeregin edota lan ildo nagusiak gaztetxearen kudeaketa, aisialdi alternatibo, euskaldun eta parte hartzailea eskaintzea (haur nahiz gazteei zuzendua), gazteriaren sakabanaketarekin amaitzea eta beste hainbat arlo lantzea izango dira, tartean amalurraren defentsa eta etxebizitzaren gaia.Itayak bere jarduna eta ibilbidea amaitu ditu, etorkizunerako lanak Gazte asanbladari utziz, horregatik, gazteon kezka eta arazo kolektiboei aurre egiteko borrokan jarraituko dugu. Gazteok elkartu, elkar ezagutu eta gure borroka kalera atera behar dugu, eta sistema kapitalista zapaltzaileari gazte izateaz harro gaudela erakutsiko diegu.Animatu hadi gazte asanbladan parte hartzera, elkarren arazoei aurre egin eta bide batez, zergatik ez, gazteon artean harreman berriak sortu eta elkarrekin ondo pasatzera. Asanbladak gazte, heldu nahiz eragile guztientzat irekiak izango dira eta bi astetik behin elkartuko gara, normalean ostiral arratsaldetan gaztetxean.
‎Urratsak eman behar dira eta urratsak ematea eskatuko diegu instituzio guzti guztiei.Guk eremu sozialetik egingo dugu, burujabetza sozialaren ariketa bat eginez. Gure kabuz zein eredu sozial nahi dugun adostuko dugu eta gure borroka antolatzeko dugun gaitasunarekin bultzatuko dugu. Ez dugu zalantzarik:
‎hoa Mendebaldera eta erraiok edozein kristauri bere buruaz bertze egiteko kristautasunaren izenean, eta antzarak ferratzera bidaliko hau! Eta horrek erakusten dik gure borroka, bizia printzipio batzuen alde ematerainokoa, etikoagoa eta moralagoa dela...
gure borroka, aldiz, kantu bat da osorik...
2014
‎" Beti bezain garrantzitsua da gure borroka, inoiz baino beharrezkoagoa"
‎Horren aurrean, autodefentsa feministarako deia egin dute: " Beti bezain garrantzitsua da gure borroka, inoiz baino beharrezkoagoa".
‎Juleni erantzuteko eta erakusteko manera da gure borroka, sinesten baitugu. Beraz, berak ez dezala abandona, borrokan jarrai dezala, tratamenduak hartzen segituz.
‎«Irudipena dugu basamortu batean bizi garela. Inork ez digu kasurik egiten, baina gure borrokarekin jarraituko dugu». Igandean manifestazioa egingo dute Madrilgo Plaza de la Villan, «denei ahotsa emango dion» telebista publikoa eskatzeko.
‎beraiek ez dute onartu petrolioaren gaineko agintea galdu dutela. Baina guk gure borroka soziala daukagu; Chavez iritsi baino lehenago hasi zen, eta haren ostean ere jarraituko du». Urte eta erdi pasatxo igaro da Venezuelako presidentea zena hil zenetik, eta, tarte horretan, hainbat protesta egin ditu oposizioak.
‎Euskal Herria da gure borrokarako esparrua, argi baitaukagu epaiketekin amaitzea lortuko badugu, soilik euskal herritarron indarrarekin izango dela. Horregatik batu gara herriz herri lanean diren “Libre Asanblada” edo “Herri Harresi” desberdinetan.
‎Martxoak 3 elkarteak, bere aldetik, pozik hartu du erabakia eta txupinazoa jaurtitzea “ohore handia” dela adierazi du. “Animo eta adorea ematen digu gure borrokan jarraitzeko; Egia, Justizia, Kalte Ordaina, eta horrelakorik berriz ez gerta ez dadin bermea lortzeko. Aurtengo Gasteizko Jaietan EH Bilduk eskaini digun presentzia lagungarria izango da Martxoak 3an gertatutakoa zabaltzeko eta krimenen erantzuleak zigorrik gabe gelditu izana salatzeko”, azaldu du Martxoak 3 elkarteak.
‎Horretarako' Sustraiak' formakuntza jardunaldiak egin zituzten: " Aurrera begira gure borrokak indartzeko ideiak partekatu, eta eraikuntza proiektuak sortzeko balio izan zuen".
2015
‎" Ahalduntzeko ariketa aktiboa egin behar dugu emakumeok. Finean, gure borrokari esker heldu dira orain arteko lorpen guztiak, eta aurrerantzean ere, aitzindari izan dugu. Arlo instituzionala gizartearen atzetik doa, eta aitzindari izan luke".
‎milaka manifestazio antolatu eta Gallardonek dimititu zuenean, feminista askok esan zuen ziur asko tranpa bat zela, ezin genuela gure garaipen bezala interpretatu. Mesfidantzarako arrazoiak ditugu, bai, baina gure borrokaren fruituak antzematea hain beharrezkoa dugu martxan jarraitzeko...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 49 (0,32)
ELKAR 38 (0,25)
Argia 27 (0,18)
Susa 27 (0,18)
Maiatz liburuak 26 (0,17)
Pamiela 11 (0,07)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
Booktegi 7 (0,05)
Noaua 6 (0,04)
Alberdania 6 (0,04)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
uriola.eus 4 (0,03)
Anboto 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
UEU 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu borroka armatu 11 (0,07)
gu borroka ez 8 (0,05)
gu borroka jarraitu 7 (0,05)
gu borroka guzti 5 (0,03)
gu borroka indartu 4 (0,03)
gu borroka molde 4 (0,03)
gu borroka batu 3 (0,02)
gu borroka bera 3 (0,02)
gu borroka ere 3 (0,02)
gu borroka lortu 3 (0,02)
gu borroka partikular 3 (0,02)
gu borroka politiko 3 (0,02)
gu borroka aurre 2 (0,01)
gu borroka bakar 2 (0,01)
gu borroka bi 2 (0,01)
gu borroka egin 2 (0,01)
gu borroka esparru 2 (0,01)
gu borroka eurak 2 (0,01)
gu borroka ilusio 2 (0,01)
gu borroka indar 2 (0,01)
gu borroka intersekzional 2 (0,01)
gu borroka iraultzaile 2 (0,01)
gu borroka konkretu 2 (0,01)
gu borroka kontatu 2 (0,01)
gu borroka nagusi 2 (0,01)
gu borroka oinarri 2 (0,01)
gu borroka orokor 2 (0,01)
gu borroka sostengatu 2 (0,01)
gu borroka zein 2 (0,01)
gu borroka zentzu 2 (0,01)
gu borroka adeitsu 1 (0,01)
gu borroka ahalegin 1 (0,01)
gu borroka aintzat 1 (0,01)
gu borroka amaiera 1 (0,01)
gu borroka antolatu 1 (0,01)
gu borroka arbaso 1 (0,01)
gu borroka are 1 (0,01)
gu borroka aritu 1 (0,01)
gu borroka arrazoi 1 (0,01)
gu borroka askatzaile 1 (0,01)
gu borroka aspaldiko 1 (0,01)
gu borroka azaleratu 1 (0,01)
gu borroka baino 1 (0,01)
gu borroka baketsu 1 (0,01)
gu borroka baliagarri 1 (0,01)
gu borroka behintzat 1 (0,01)
gu borroka berregokitu 1 (0,01)
gu borroka berri 1 (0,01)
gu borroka berriz 1 (0,01)
gu borroka bide 1 (0,01)
gu borroka bidezko 1 (0,01)
gu borroka biribil 1 (0,01)
gu borroka borondate 1 (0,01)
gu borroka buru 1 (0,01)
gu borroka degeneratu 1 (0,01)
gu borroka desagerrarazi 1 (0,01)
gu borroka edertu 1 (0,01)
gu borroka egokitu 1 (0,01)
gu borroka ekarpen 1 (0,01)
gu borroka ekarri 1 (0,01)
gu borroka ekimen 1 (0,01)
gu borroka emaitza 1 (0,01)
gu borroka eraginkortasun 1 (0,01)
gu borroka eremu 1 (0,01)
gu borroka erreforma 1 (0,01)
gu borroka erreparatu 1 (0,01)
gu borroka esperientzia 1 (0,01)
gu borroka estrategia 1 (0,01)
gu borroka euskal 1 (0,01)
gu borroka euskara 1 (0,01)
gu borroka ezin 1 (0,01)
gu borroka frakaso 1 (0,01)
gu borroka fruitu 1 (0,01)
gu borroka gelditu 1 (0,01)
gu borroka gertuko 1 (0,01)
gu borroka gorde 1 (0,01)
gu borroka hasiera 1 (0,01)
gu borroka hau 1 (0,01)
gu borroka hegazkin 1 (0,01)
gu borroka heldu 1 (0,01)
gu borroka hil 1 (0,01)
gu borroka historia 1 (0,01)
gu borroka hitz 1 (0,01)
gu borroka hor 1 (0,01)
gu borroka huts 1 (0,01)
gu borroka ikur 1 (0,01)
gu borroka ikusarazi 1 (0,01)
gu borroka ikusle 1 (0,01)
gu borroka indarkeria 1 (0,01)
gu borroka internazionalista 1 (0,01)
gu borroka iratzarri 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia