2002
|
|
Oñederraren eleberri honek gizonezkoen eta emakumezkoen arteko amildegiaz, bakardadeaz, bilaketa ororen alferrikakotasunaz edo
|
gure
bizitzari zentzua ematen dioten istorio nahiz kontsignen hutsaltasunaz hitz egiten digu. Literatur lan on guztietan bezala, gure oso barrukoak diren bizikizun eta ezinegonak testuratu dizkigu narratzaileak.
|
|
Tristura, apatia eta ilusiorik eza estutzen hasi zaizkigula sentitzen dugunean eta
|
gure
bizitzak zentzurik ez duela dioen mezu okerra sentitzen hasten garenean.
|
2004
|
|
Are gehiago, estrategia hitzaz ulertzen dugunaz haratago doa nire iritziz erradikaltasun hori. Errotikako jarrera eta pentsaera filosofiko bat da, nazio identitatearen kontraesan unibertsalak munduko herri guztiak alderik alde zeharkatzen dituen neurrian,
|
gure
bizitzaren zentzu orokorrari barren barreneko izaera eransten dion bizi jarrera. Beraz, nik ez darabilt hitz hau gure artean erradikalismoaz ulertu ohi duguna ulertarazteko:
|
|
Zertan aldatzen da gure bizitza? Zer aldatzen du horrek
|
gure
bizitzaren zentzuaren bilaketa etengabean. Nolakoa liteke, ordea, poesiarik gabeko mundu bat?
|
|
Poesia idaztea, ipuinak kontatzea, txantxak egitea ez dira epifenomeno batzuk, bizitzaren zentzuaz eta balioaz mintzatzea epifenomeno bat ez den bezala, hartaz guztiaz nolanahi hitz egin ez daitekeen arren. Errealitatearen (hizkuntzak filtraturiko errealitatearen) funtsezko fenomenoak ditugu, ordea,
|
gure
bizitzari zentzua eta balioa ematen dizkiotenak. Etika funtsezko fenomeno horietako bat dugu.
|
2005
|
|
Gure egutegi eta ordutegia planifikatzea,
|
gure
bizitza zentzuz betetzeko: gustukoak ditugun jarduerei helduz, harreman berriak eginez eta adiskide zaharrak zainduz.
|
2009
|
|
Berrogei urte, horrelaxe elkar ezagutu genuela.
|
Gure
bizitzaren zentzua eta balioaren galdera berez dator istant batez begien aurrera. Baina inork ez dugu horretaz hitz bat esan.
|
|
edota, jan nahi dugu? eskaera prosaikoen alboan argituz doa falta zaigun oinarrizkoena eta
|
gure
bizitzari zentzua ematen diona: poetikotasuna.
|
2013
|
|
Askotan, zentzuaz mintzatzen denean, berehala jotzen da transzendentzia batera, hau da, ikuspegi naturalistatik at dagoen zerbaitetara. Transzendentzia hori, esaterako,
|
gure
bizitzari zentzua ematen dion Jainkoa izan daiteke. Edo gure bizitza laburrari zentzua ematen diona bestelako bizitza mota bat izan daiteke.
|
|
Zenbaitetan, bizitzari nolabaiteko zentzuren bat ematen dioten helburuak eduki arren, bide okerretik abiatzen gara. Bide oker horiek ahalik eta gehienetan saihestea izan daiteke
|
gure
bizitza zentzuz blaitzea. Helburu horiek garrantzitsuak edo ñimiñoak izan daitezke, askotarikoak, eta haietarako bideak ere askotarikoak izan daitezke, eta hor nonbait zentzuak ager daitezke.
|
2016
|
|
Zugan daude, eta nigan; haiek sortu gintuzten, gorputz eta buru; eta haiek iraunaraztea da gu existitzeko azken arrazoia[
|
gure
bizitzaren zentzua?]. 228 Bide luzea egin dute erreplikatzaile haiek. Orain, gene izena dute, eta gu gara haien bizirauteko makinak (49).
|
|
Baina ikusi dugu gauzak izan eta kontsumitzea ez dela nahikoa
|
gure
bizitzei zentzua emateko.
|
2017
|
|
Desira porrot eta arrakasta ororen gainetik dago, denboraren iragaitearen gainetik, ukigabe, iraunkor, transzendente. Desira da bilatzen ari ginen erantzuna,
|
gure
bizitzari zentzu dudarik gabea ematen diona.
|
|
Sentimenen bidez atzematen dugu eta giza ezagutzaren funtsa da. Hori bilatzen dugu teatroan, esperientziak,
|
gure
bizitzak zentzua izan dezan bizi beharreko pasadizoa.
|
2018
|
|
Esan izan dugu behin baino gehiagotan, Iñigoren bizitzarekin bukatu zuten egunean, gureak ere erail zituzten. Ordutik gure bizitzak ez dira berdinak, Iñigorekin bizitzeko arrazoiak joan zitzaizkigun-eta,
|
gure
bizitzari zentzua ematen ziona.
|
|
Lurrera itzuliko zen berriro ere, horretara mugatzen zen gure existentzia haren arabera. “Gainontzeko guztia
|
gure
bizitzari zentzua emateko eta ez aspertzeko asmatzen ditugun gauzak dira. Baina esplikazio sinplistak ez ditugunez atsegin, ahalik eta konplexuenak izatea gustatzen zaigu.
|
2019
|
|
Ez geneukake sobran, beharbada, gogoan hartzea Simone de Beauvoirrek La Vieillesse (Zahartzaroa) saiakera mamitsuan idatzitako hitz hauek: "
|
Gure
bizitzaren zentzua auzitan dago zain dugun etorkizun horretan; ezin jakin nor garen ez baldin badakigu nor izango garen: gizon zahar horrengan, andre zahar horrengan, aurki dezagun geure burua haiengan".
|
2022
|
|
Utz diezaiogun tranpa egiteari;
|
gure
bizitzaren zentzua hertsiki lotuta dago zain dugun etorkizunarekin, izango garen horrekin. Ez dakigu nor garen ez baldin badakigu nor izango garen.
|
2023
|
|
Eta hitzaldi moduko bat bota zidan, bere adinarekin bat ez zetorren segurtasunez, emakumeoi maitatzeko irakatsi zaigun modu bereziki kaltegarriari buruz: maitasuna
|
gure
bizitzaren zentzuarekin lotu dutela, gizonei euren bizitzaren zati bat besterik ez dela eta maitasunetik defenditzen irakatsi dieten bitartean... eta blablabla hori guztia.
|
|
Horiek adierazten dute pertsona bakoitzarentzat zer den eta zer ez den garrantzitsua, eta jokabide eredu jakin bati jarraitzera bideratzen gaituzte (zerikusi handia duena gure beharrekin).
|
Gure
bizitzari zentzua ematen dioten helburuekin bat etorri behar duten bizi zutabeak dira.
|