Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Bestalde: ?... gauzak eta sinboloak, izakiak eta deiturak, ez dute barneko loturarikbatere: edozein ideiari edozein hots dagokioke.
‎Bestalde, Kojeve k Hegel interpretatzeko oinarri eta gidari darabilen jaunaren etajopuaren arteko dialektikaren arabera, aldi berean gauza eta animalia den gizakiak, borrokaren bitartez sortzen du gizatasuna munduan, borrokan ezezkotasunaren kemenabizi arriskuaren borondatezko onarpenaren bitartez ematen baita aditzera, jauna?, edo heriotzaren agerpen kontzienteak sorrarazitako larriduraren bitartez, jopua?. Jopuak heriotzari ezin izan dio aurre egin, izuak joa, eta ondorioz behartuta dagojaunarentzat lan egitera. Heriotza den heinean, gizakiak ezereza borrokalariaren nahizlangilearen bizimodu deuseztatzaile bihurtzen du, historiaren egileak borrokalaria etalangilea izaki.
‎–Ez, nire ikerketa kontu berrixeagoekin egin nahi nuke. Frankismopean komentu honetan izan ziren gauzak eta.
2001
‎Segidan eduki orokor bakoitzaren azpisailkapena aztertuko dugu. Deskribapenaren kasuan gauzak eta lekuen deskribaketak, pertsonen deskribaketa fisikoa etapsikikoa, barne egoeraren deskribaketa eta egoeraren deskribaketa dira hautatuditugunak. Narrazioaren kasuan, ordea, bi irizpide hartu ditugu kontuan:
‎Beraz, euskal kulturan zein leku okupatzen duteanimaliek? Badirudi gauzen eta gizakien arteko izaki asexualak direla.Ondorengo bi adibideetan, aplika al dakieke animaliei pertsonen ezaugarririk?
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
‎Pertsonak/ gauzak eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
‎Ez al da esaten izan zaitez errealista? Errealismo literarioakbaduke harremanik desilusioarekin, nobleak ez diren gauza eta balioen azalpenarekin. Hots, errealismoak zerikusia duke ofiziala edo komunzki onartua ez den besteerrealitate batekin.
‎Ingarden ek formulatutako indeterminazio guneen kontzeptuari ari natzaio jarraikitzen.Filosofo poloniar honek obra beti ere, formazio eskematiko? bat dela (eta ez objektu osatu eta bukatubat) azpimarratu zuen, bertako alderdi asko ezinbestean determinatzeke uzten baititu egileak (zehaztugabe pertsonaia baten itxura, argitu gabe zein leku zehatzetan gauden edota nolakoa den, inguruanagertutako gauzak eta objektuak bere osotasunean deskribatzeke, eta abar). Ondorioz, indeterminazio guneak sortzen dira, irakurleak zehaztu eta gauzatu beharrekoak.
2002
‎eta, a? preposizioak erabiltzen saiatzen dira, frantseseraitzultzen dituzte zenbait gauza eta, azkenean,, andaluces, nola esaten deneztabaidatzen dute:
‎Bertan, XVII. mendeko krisialdi sakona igarri zen. Hobbes ek bereezagutza lortzeko things and speech kontzeptuak bereizi zituen, gauzak eta haueninguruko berbaldia, alegia. Gogora ditzagun, agirien kritikaren zehaztasunak:
‎«Ai ene zorigaitza! Orain azkenean ulertzen dut zein erabilgarriak izan zaizkidan mesprezatu ditudan gauzak eta zenbat intziri ekarri duten laudatutakoek».
‎Hango herritarren artean inork ez zuen desohoretzat eskena tokira agertzea eta herriarentzako ikuskizun gertatzea. Gure artean, ordea, guzti horiek edo zantarkeriak dira edo badaezpadako gauzak eta onestas izpirik gabekoak. Bestalde, gure ohituretan onartzen diren gauzarik gehienak, haientzako itsusiak dira.
2005
‎zenbat eta gertuagoko gauzak entzun eta ikusi albistegietan, orduan eta memoriaren barneko lehen apalean gordeko ditugu, berehala akordatzeko. Gertuko gauzak eta norberaren aurreko esperientziarekin lotuta dauden gaiek ere antzera jokatzen dute gure burmuinean. Ulertu hobeto egiten ditugu eta, gorde eta gero ere, errazago akordatzen gara beraiekin.
2006
‎Depresio eta utzikeriaren sintomak: interes eza nabari da lehen interesatzenzitzaizkion gauzetan eta atzera egiten du harreman sozialetan.
‎Paranoia hori nartzizismora lerratzen da kanpoa jujatzeko tenorean: gureantzeko jendeak, gauzak eta gertakariak baizik ez ditugu onesten. Bestearenezberdintasunaren ukatzera ekarriak gara.
‎bienes muebles y raices: Ondasun mugikor eta mugiezinak, pertsona batek zituen diru eta gauzak eta etxe eta lurrak ziren, hurrenez hurren.
‎Hau da, hizkuntzak honetarako balio du: gauzak eta gertakariak azaltzeko (errepresentazioa); bizipenak adierazteko eta subjektu bakoitzaren autoaurkezpenerako (adierazpena); eta azkenik, pertsona arteko harremanak ezarri eta berritzeko (interakzioa). Gure autoreak arreta berezia eskainiko dio aipatutako azkenari:
2007
‎Jakin behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat gauza eta barruandagoenak ez...
‎Urtea iraganik, haurra bere kabuz ibiltzen hasten da. Sentsazioen bidez, beregorputza ezagutuko du, bai eta inguruan dituen gauzak eta pertsonak ere. Ez dituelkarren artean nahastuko.
‎Zientziak eta filosofiak, hizkuntzatik hara, hizkuntzan ikus arazitako, adierazitako errealitateari so egiten diote, eta begiratu ere, «egiaren» eta «faltsuaren» bereizketa aurresuposatuz. Egiazkoa edo faltsua esaldi bat errealitateari buruzkoa bakarrik izan liteke, hots, gauzen eta erlazioen gaineko baieztapen bat; gauzen zedarriketa huts hizkuntzazkoa ez egiazkoa da eta ez egiagabekoa berez. Munduaren ikuskera edo irudi gisa, hizkuntzak gauzen izatea aurkezten du, baina deusik ere ez dio gauza izale horiei buruz; hain ere ez, zeren eta ez baitu existitzen al diren ere tutik esaten (unikornioa, zaldia).
‎«La primera de las dificulades es enterarse de lo que se asevera»1508 Lerro batzuk geroago segitzeko: «En total, un emprendedor candidato al doctorado en filosofía no hallaría dificultad en producir por lo menos 108 versiones del whorfismo»1509 Gauzak eta aburuak hain konplexuak badira, sinplifikatzen saiatzea barkagarri izango al zaigu.
‎Baina hizkuntza indoeuroparrek, hopiak ez bezala? gauzak eta segidak berdin berdin tratatzen dituzte, hots, dena gauzazko bihurtzen dute1520.
‎Aristoteles-entzat gauzak eta arima bata bestearen aurrez aurre daude43 Gauzek (hauek dira hemen aktiboak) afekzioak eragiten dituzte; ariman beraien errepresentazio edo irudikapenak gertatzen dira. Arimako afekzioekin ez dela hautemapenak bakarrik ulertu behar, ezpada pentsamenduak oro har, interprete gehienen ustea da (testuak berak jarraian aditzera ematen duen eran).
2008
‎O GAUZEN ETA ABEREEN HOTSAK (12)
‎O GAUZEN ETA ABEREEN HOTSAK (12)
2010
‎Fermin kezkaturik dago, «badakit orain ongi nagoela, baino urteak aurreradoaz eta gero eta laguntza gehiago behar dut. Nire ilobak denbora gutxi dunirekin egoteko, berak bere gauzak eta bere bizitza gobernatzearekin nahikoa landu. Baserrian bizi naiz, herritik urrun eta laguntza behar dudanean, bakarrikikusten dut neure burua.
2011
‎Giza gorputza errepresentazio eta nahimen moduan ematen zaigu; gorputzean hezurmamitzen da, beraz, nahimena. Nahimena bere baitan den gauza eta munduaren esentzia da; errepresentaziorik ez duen mundua, gizakiaren sustantzia inkontzientea, bizitza bulkada itsu eta irrazionala da nahimena. Schopenhauer-ek dio ezagutzaren subjektua bere identitatearen bitartez gorputzarekin individuum gisa agertzen dela eta gorputz hori bi era guztiz desberdinetan ematen zaiola:
‎Kraepelin ek (1904) bereizgarri hauek egotzi zizkion histerikoari: kitzikagarritasun handia, umore egoeraren aldakortasun handia, emozio eztandak, irudimen bizia, gauza eta esperientzia berrietarako joera, oldarkortasuna.
2012
‎Horrek esan nahi du ematen dituen ziurtagiri, izendapen, titulu eta eraguztietako aitortza publiko eta erregistro ofizialen bitartez, agintea duela gauzen etapertsonen definizio sozial legitimoa egin ahal izateko bere lurraldean. Beste modubatez adierazita, legitimitate nahikoa onartu zaio gauzak eta pertsonak sozialki direnaeta izan daitezkeena, diotena eta esan dezaketena, dagitena eta egin lezaketenaagintez adierazteko. Horrela, estatuak izendatzen eta onartzen ditu gizarteko elkartelegitimoak:
‎Pentsatuz behin hori lortuta gure nahia eta gurehutsune hori betiko lasaituko zaigula. Baina lortzen ditugu gauzak eta inoiz ez diraaski. Behin liluratzen gintuen hori lortuta beti desliluratzea dator atzetik.
‎Pentsatuz behin hori lortuta gure nahia eta gurehutsune hori betiko lasaituko zaigula. Baina lortzen ditugu gauzak eta inoiz ez diraaski. Behin liluratzen gintuen hori lortuta beti desliluratzea dator atzetik.
2014
‎nik ez dut uste 300 urte barru euskara biziko denik, ez zait iruditzen, eta bihozminez diot hau, baina ere berean uste dut gaztelania eta portugesa ere ezdirela biziko 300 urte barru. Sintoma guztiak daude adierazten digutenak ingelesagailenduko dela erabat (ia musika guztia, izenak, gauzenak eta pertsonenak, hezkuntza, errotulazioa...). Nik dudak katalanarekin dauzkat; hizkuntzari eutsibehar horretan zailduagoak ikusten ditut, eta baliteke 300 urte barru bizirik edo erdibizirik irautea.
‎Kraepelin ek (1904) bereizgarri hauek egotzi zizkion histerikoari: kitzikagarritasun handia, umore egoeraren aldakortasun handia, emozio eztandak, irudimen bizia, gauza eta esperientzia berrietarako joera.
2019
‎Hala, %32.6en kezka nagusia daemakumeen kirolak ikustaraztea nahiko luketela. ...pelketa batirabaztea, berak irekitzea berrien atala, eta ez Ronaldoren ile orrazkeraren aldaketa edo nolaailegatzen diren beraien kotxeetan entrenamendura. Kirolari horietako batzuk islatzen dute bestekezka bat (%12.75k) nahi du kirol informazioak soilik kirolaren inguruko informazioa ematea, eta ez kirolarien bizitzaren ingurukoa..., askotan emakumeei galdetzen diete mutilei galdetzenez dizkieten gauzak eta eremu pribatuarekin lotuta gainera. Gizonen kasuan hori ez da inoizgertatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia