2000
|
|
Bestalde: ?...
|
gauzak
eta sinboloak, izakiak eta deiturak, ez dute barneko loturarikbatere: edozein ideiari edozein hots dagokioke.
|
|
Bestalde, Kojeve k Hegel interpretatzeko oinarri eta gidari darabilen jaunaren etajopuaren arteko dialektikaren arabera, aldi berean
|
gauza
eta animalia den gizakiak, borrokaren bitartez sortzen du gizatasuna munduan, borrokan ezezkotasunaren kemenabizi arriskuaren borondatezko onarpenaren bitartez ematen baita aditzera, jauna?, edo heriotzaren agerpen kontzienteak sorrarazitako larriduraren bitartez, jopua?. Jopuak heriotzari ezin izan dio aurre egin, izuak joa, eta ondorioz behartuta dagojaunarentzat lan egitera. Heriotza den heinean, gizakiak ezereza borrokalariaren nahizlangilearen bizimodu deuseztatzaile bihurtzen du, historiaren egileak borrokalaria etalangilea izaki.
|
|
–Ez, nire ikerketa kontu berrixeagoekin egin nahi nuke. Frankismopean komentu honetan izan ziren
|
gauzak
eta.
|
2001
|
|
Segidan eduki orokor bakoitzaren azpisailkapena aztertuko dugu. Deskribapenaren kasuan
|
gauzak
eta lekuen deskribaketak, pertsonen deskribaketa fisikoa etapsikikoa, barne egoeraren deskribaketa eta egoeraren deskribaketa dira hautatuditugunak. Narrazioaren kasuan, ordea, bi irizpide hartu ditugu kontuan:
|
|
Beraz, euskal kulturan zein leku okupatzen duteanimaliek? Badirudi
|
gauzen
eta gizakien arteko izaki asexualak direla.Ondorengo bi adibideetan, aplika al dakieke animaliei pertsonen ezaugarririk?
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak diren deskribatzea.
|
|
Pertsonak/
|
gauzak
eta lekuak zelakoak ziren deskribatzea.
|
|
Ez al da esaten izan zaitez errealista? Errealismo literarioakbaduke harremanik desilusioarekin, nobleak ez diren
|
gauza
eta balioen azalpenarekin. Hots, errealismoak zerikusia duke ofiziala edo komunzki onartua ez den besteerrealitate batekin.
|
|
Ingarden ek formulatutako indeterminazio guneen kontzeptuari ari natzaio jarraikitzen.Filosofo poloniar honek obra beti ere, formazio eskematiko? bat dela (eta ez objektu osatu eta bukatubat) azpimarratu zuen, bertako alderdi asko ezinbestean determinatzeke uzten baititu egileak (zehaztugabe pertsonaia baten itxura, argitu gabe zein leku zehatzetan gauden edota nolakoa den, inguruanagertutako
|
gauzak
eta objektuak bere osotasunean deskribatzeke, eta abar). Ondorioz, indeterminazio guneak sortzen dira, irakurleak zehaztu eta gauzatu beharrekoak.
|
2002
|
|
eta, a? preposizioak erabiltzen saiatzen dira, frantseseraitzultzen dituzte zenbait
|
gauza
eta, azkenean,, andaluces, nola esaten deneztabaidatzen dute:
|
|
Bertan, XVII. mendeko krisialdi sakona igarri zen. Hobbes ek bereezagutza lortzeko things and speech kontzeptuak bereizi zituen,
|
gauzak
eta haueninguruko berbaldia, alegia. Gogora ditzagun, agirien kritikaren zehaztasunak:
|
|
«Ai ene zorigaitza! Orain azkenean ulertzen dut zein erabilgarriak izan zaizkidan mesprezatu ditudan
|
gauzak
eta zenbat intziri ekarri duten laudatutakoek».
|
|
Hango herritarren artean inork ez zuen desohoretzat eskena tokira agertzea eta herriarentzako ikuskizun gertatzea. Gure artean, ordea, guzti horiek edo zantarkeriak dira edo badaezpadako
|
gauzak
eta onestas izpirik gabekoak. Bestalde, gure ohituretan onartzen diren gauzarik gehienak, haientzako itsusiak dira.
|
2005
|
|
zenbat eta gertuagoko gauzak entzun eta ikusi albistegietan, orduan eta memoriaren barneko lehen apalean gordeko ditugu, berehala akordatzeko. Gertuko
|
gauzak
eta norberaren aurreko esperientziarekin lotuta dauden gaiek ere antzera jokatzen dute gure burmuinean. Ulertu hobeto egiten ditugu eta, gorde eta gero ere, errazago akordatzen gara beraiekin.
|
2006
|
|
Depresio eta utzikeriaren sintomak: interes eza nabari da lehen interesatzenzitzaizkion
|
gauzetan
eta atzera egiten du harreman sozialetan.
|
|
Paranoia hori nartzizismora lerratzen da kanpoa jujatzeko tenorean: gureantzeko jendeak,
|
gauzak
eta gertakariak baizik ez ditugu onesten. Bestearenezberdintasunaren ukatzera ekarriak gara.
|
|
bienes muebles y raices: Ondasun mugikor eta mugiezinak, pertsona batek zituen diru eta
|
gauzak
eta etxe eta lurrak ziren, hurrenez hurren.
|
|
Hau da, hizkuntzak honetarako balio du:
|
gauzak
eta gertakariak azaltzeko (errepresentazioa); bizipenak adierazteko eta subjektu bakoitzaren autoaurkezpenerako (adierazpena); eta azkenik, pertsona arteko harremanak ezarri eta berritzeko (interakzioa). Gure autoreak arreta berezia eskainiko dio aipatutako azkenari:
|
2007
|
|
Jakin behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat
|
gauza
eta barruandagoenak ez...
|
|
Urtea iraganik, haurra bere kabuz ibiltzen hasten da. Sentsazioen bidez, beregorputza ezagutuko du, bai eta inguruan dituen
|
gauzak
eta pertsonak ere. Ez dituelkarren artean nahastuko.
|
|
Zientziak eta filosofiak, hizkuntzatik hara, hizkuntzan ikus arazitako, adierazitako errealitateari so egiten diote, eta begiratu ere, «egiaren» eta «faltsuaren» bereizketa aurresuposatuz. Egiazkoa edo faltsua esaldi bat errealitateari buruzkoa bakarrik izan liteke, hots,
|
gauzen
eta erlazioen gaineko baieztapen bat; gauzen zedarriketa huts hizkuntzazkoa ez egiazkoa da eta ez egiagabekoa berez. Munduaren ikuskera edo irudi gisa, hizkuntzak gauzen izatea aurkezten du, baina deusik ere ez dio gauza izale horiei buruz; hain ere ez, zeren eta ez baitu existitzen al diren ere tutik esaten (unikornioa, zaldia).
|
|
«La primera de las dificulades es enterarse de lo que se asevera»1508 Lerro batzuk geroago segitzeko: «En total, un emprendedor candidato al doctorado en filosofía no hallaría dificultad en producir por lo menos 108 versiones del whorfismo»1509
|
Gauzak
eta aburuak hain konplexuak badira, sinplifikatzen saiatzea barkagarri izango al zaigu.
|
|
Baina hizkuntza indoeuroparrek, hopiak ez bezala?
|
gauzak
eta segidak berdin berdin tratatzen dituzte, hots, dena gauzazko bihurtzen dute1520.
|
|
Aristoteles-entzat
|
gauzak
eta arima bata bestearen aurrez aurre daude43 Gauzek (hauek dira hemen aktiboak) afekzioak eragiten dituzte; ariman beraien errepresentazio edo irudikapenak gertatzen dira. Arimako afekzioekin ez dela hautemapenak bakarrik ulertu behar, ezpada pentsamenduak oro har, interprete gehienen ustea da (testuak berak jarraian aditzera ematen duen eran).
|
2008
|
|
O
|
GAUZEN
ETA ABEREEN HOTSAK (12)
|
|
O
|
GAUZEN
ETA ABEREEN HOTSAK (12)
|
2010
|
|
Fermin kezkaturik dago, «badakit orain ongi nagoela, baino urteak aurreradoaz eta gero eta laguntza gehiago behar dut. Nire ilobak denbora gutxi dunirekin egoteko, berak bere
|
gauzak
eta bere bizitza gobernatzearekin nahikoa landu. Baserrian bizi naiz, herritik urrun eta laguntza behar dudanean, bakarrikikusten dut neure burua.
|
2011
|
|
Giza gorputza errepresentazio eta nahimen moduan ematen zaigu; gorputzean hezurmamitzen da, beraz, nahimena. Nahimena bere baitan den
|
gauza
eta munduaren esentzia da; errepresentaziorik ez duen mundua, gizakiaren sustantzia inkontzientea, bizitza bulkada itsu eta irrazionala da nahimena. Schopenhauer-ek dio ezagutzaren subjektua bere identitatearen bitartez gorputzarekin individuum gisa agertzen dela eta gorputz hori bi era guztiz desberdinetan ematen zaiola:
|
|
Kraepelin ek (1904) bereizgarri hauek egotzi zizkion histerikoari: kitzikagarritasun handia, umore egoeraren aldakortasun handia, emozio eztandak, irudimen bizia,
|
gauza
eta esperientzia berrietarako joera, oldarkortasuna.
|
2012
|
|
Horrek esan nahi du ematen dituen ziurtagiri, izendapen, titulu eta eraguztietako aitortza publiko eta erregistro ofizialen bitartez, agintea duela gauzen etapertsonen definizio sozial legitimoa egin ahal izateko bere lurraldean. Beste modubatez adierazita, legitimitate nahikoa onartu zaio
|
gauzak
eta pertsonak sozialki direnaeta izan daitezkeena, diotena eta esan dezaketena, dagitena eta egin lezaketenaagintez adierazteko. Horrela, estatuak izendatzen eta onartzen ditu gizarteko elkartelegitimoak:
|
|
Pentsatuz behin hori lortuta gure nahia eta gurehutsune hori betiko lasaituko zaigula. Baina lortzen ditugu
|
gauzak
eta inoiz ez diraaski. Behin liluratzen gintuen hori lortuta beti desliluratzea dator atzetik.
|
|
Pentsatuz behin hori lortuta gure nahia eta gurehutsune hori betiko lasaituko zaigula. Baina lortzen ditugu
|
gauzak
eta inoiz ez diraaski. Behin liluratzen gintuen hori lortuta beti desliluratzea dator atzetik.
|
2014
|
|
nik ez dut uste 300 urte barru euskara biziko denik, ez zait iruditzen, eta bihozminez diot hau, baina ere berean uste dut gaztelania eta portugesa ere ezdirela biziko 300 urte barru. Sintoma guztiak daude adierazten digutenak ingelesagailenduko dela erabat (ia musika guztia, izenak,
|
gauzenak
eta pertsonenak, hezkuntza, errotulazioa...). Nik dudak katalanarekin dauzkat; hizkuntzari eutsibehar horretan zailduagoak ikusten ditut, eta baliteke 300 urte barru bizirik edo erdibizirik irautea.
|
|
Kraepelin ek (1904) bereizgarri hauek egotzi zizkion histerikoari: kitzikagarritasun handia, umore egoeraren aldakortasun handia, emozio eztandak, irudimen bizia,
|
gauza
eta esperientzia berrietarako joera.
|
2019
|
|
Hala, %32.6en kezka nagusia daemakumeen kirolak ikustaraztea nahiko luketela. ...pelketa batirabaztea, berak irekitzea berrien atala, eta ez Ronaldoren ile orrazkeraren aldaketa edo nolaailegatzen diren beraien kotxeetan entrenamendura. Kirolari horietako batzuk islatzen dute bestekezka bat (%12.75k) nahi du kirol informazioak soilik kirolaren inguruko informazioa ematea, eta ez kirolarien bizitzaren ingurukoa..., askotan emakumeei galdetzen diete mutilei galdetzenez dizkieten
|
gauzak
eta eremu pribatuarekin lotuta gainera. Gizonen kasuan hori ez da inoizgertatzen.
|